Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Vis resultater av avstemningen: Er religion noe positivt eller negativt?
Positivt 666 50,00%
Negativt 666 50,00%
Stemmegivere: 1332. Du kan ikke stemme på denne avstemningen
  9 1005
Siden det for tiden er veldig mange religiøse tråder oppe på freakforum, og dett har fått meg til å diskutere mange aspekter ved religion, vil jeg gjerne høre hva dere alle mener om religion og religiøse mennesker. Dette er vel mer en "post en gang deretter get the fuck out-tråd" enn noe annet; jeg er ute etter personlige meninger, det vil derfor være lite, nei, intet rom for diskusjon, siden dette vil være nytteløst, og bare bidra til at tråden blir stengt.

Jeg lager også en poll hvor jeg vil du skal svare på om religion er noe positivt eller negativt.

Her er mitt syn:

Religion

Religion kom til for lenge, lenge siden, når folk hadde omtrent like høyt intelligensnivå som en gråstein av type Rosa Beta.
http://img147.imageshack.us/img147/2909/rosabetaxz4.th.jpg

Etter hvert som samfunnet har progressert - og dermed totalt motbevist alt av religiøse påstander og teorier - synes jeg det er merkelig at religion enda eksisterer. De forskjellige religionene som finnes i verden har mange helt latterlig syke regler og lover, som er helt bort i natta drøye. Religion hindrer menneskets utvikling på mange fronter. Verden ville vært mye bedre om religion ikke hadde eksistert.

Religiøse mennesker
Religiøse mennesker er svakere enn andre mennesker som ikke må ha en høyere makt for å klare å leve. Det er i og for seg helt greit, om de holder troen sin til seg selv, og ikke presser denne opp i trynet mitt. Det hadde også vært fint om de kunne bestemme seg for enten å følge alle regler (noe som vil tilsi krig, og deres eller vår [min] utryddelse) eller ingen regler i deres respektive religiøse tekst. Jeg opplever at mennesker som er religiøse som oftest har blitt hjernevasket, er ikke i stand til å tenke selv, og er som oftest mindre intelligente, for å bruke et så fint ord.

---

Skriv din egen mening, og ikke prøv å diskutere med andres meninger er du snill.
En tråd på et diskusjonsforum hvor det er, "lite, nei, intet rom for diskusjon" er verdiløs.

Det kunne for eksempel være spennende å be deg underbygge den fantastiske påstanden:

"Jeg opplever at mennesker som er religiøse som oftest har blitt hjernevasket, er ikke i stand til å tenke selv, og er som oftest mindre intelligente, for å bruke et så fint ord"


For eksempel; Hvordan definerer du hjernevasket, og hvordan klarer du å avgjøre dette? Hvordan måler du intelligensen på religiøse mennesker? Ved å prate med dem? Da har du en fantastisk gave!

Men siden tråden ikke gir rom for diskusjon blir jeg bare nødt til å anta at du er forutinntatt, og uten evne til å gjøre selvstendige og objektive analyse av mennesker.

Trist i grunn, det kunne blitt en interessant tråd...
Som sagt, jeg er bare ute etter folks personlige mening for å se hvordan nFF ligger an. Du er tydeligvis ikke enig i det jeg sier, og det er for all del greit, men dette er ikke en tråd for å diskutere det i.
Kristnes intelligens eller IQ kontra ikke-troende menneskers, er det faktisk forsket mye på. Og konklusjonene for alle de ca 400 større, vitenskapelige undersøkelsene som har vært gjennomført, har alltid blitt de samme: Religiøse har i gjennomsnitt lavere IQ enn ikke-troende, og graden av religiøsitet er omvendt proporsjonal med IQen. Jo mer troende, desto lavere IQ med andre ord.,
Hvorfor har du ikke med valget "lettlurte tullinger"?
Sitat av Drøggs
Kristnes intelligens eller IQ kontra ikke-troende menneskers, er det faktisk forsket mye på. Og konklusjonene for alle de ca 400 større, vitenskapelige undersøkelsene som har vært gjennomført, har alltid blitt de samme: Religiøse har i gjennomsnitt lavere IQ enn ikke-troende, og graden av religiøsitet er omvendt proporsjonal med IQen. Jo mer troende, desto lavere IQ med andre ord.,
Vis hele sitatet...
Jeg skulle like å se de 400 undersøkelsene, med dokumentasjon på premissene den er gjennomført under

Jeg liker måten du setter likhetstegn mellom kristne og religiøse, det vitner jo i alle fall ikke om uvitenhet...
Religiøse har ifølge enkelte undersøkelser statistisk sett marginalt lavere IQ enn ikke-religiøse. I hvert fall i USA. Men det er ikke noe det er forsket mye på...
Ja skitt, det var en glipp. De fleste undersøkelsene har handlet om troende vs ikke-troende, ikke kristne og ikke-kristne..

Men jeg tar sjansen på at det samme gjelder for spesifikt kristne mennesker..."å gå på vannet" virker ikke særlig intelligent å tro på. Ærlig talt..

Og en artig en fra Norge, bare for moro skyld: Under programmet "Test Nasjonen" på NRK gjennomførte de en ekstra spørreundersøkelse blant en del av alle landets deltakere hvor de også stilte spørsmål om tro og slikt. Og også NRK fikk det samme resultatet: Høyest IQ-score= lavest tro.
Er det rart at troende er dumme? Bare se på dem!
De tror på noe totalt unødvendig for og føle seg "sterke" eller hva nå en de vil kalle det.

Og selvmordsbomberne er jo stokk dumme. sprenger seg i fille biter for "Allah", for og komme til paradis.

Jeg mener ikke at alle religioner er sånn, men noen er jo det.

Jeg vil si at det er bortkasta og bruke tid og energi på religion sånn alt i alt.
Post en gang og deretter get the fuck out? Okei, don't mind if I do! Først: Du suger. Hvis Gud eksisterer, hadde han definitivt en fyr på attføring fra aetat ansvarlig den dagen du ble skapt. Forståelsen din av religion er ikke-eksisterende - det var sikkert kult å være sint ateist mens du gikk på ungdomsskolen og utviklet deg som en blomst og fikk politiske meninger og jeg vet ikke hva - det oppfylte sikkert en eller annen provokasjonskvote også, selv om du stort sett var omgitt av drittunger som var enige.

Først til poenget om tro. Du hevder at "alt" i religion er motbevist. Har du noen kilder? Har du noen bakgrunn til å uttale deg om universets mysterier, utover naturfag på grunnkurs? Tenkte ikke det, nei - for da hadde du visst at vitenskap kun kan svare på spørsmålene hvorfor ting skjer og hva som skjer - metafysiske spørsmål som "hvorfor eksisterer alt" ligger utenfor vitenskapens definisjonsområde og er inne i det religiøse? Hvis du tenker på banale ting som at vitenskapen har "motbevist" at det er umulig å gå på vannet, så er det vel ikke akkurat urimelig å anta at hvis det finnes en alfa og omega, en Gud som er allmektig og ikler seg et legeme av kjøtt og blod KANSKJE kan få dispensasjon fra naturlovene? Uansett er det stort sett irrelevant - folk som diskuterer disse tingene har bomma helt på hva religion er.

Men jeg har ikke tenkt å sitte her og gjøre den jobben religionslæreren på barnskolen burde ha gjort for meg. Antagelig innehar du skråsikkerheten som er så typisk for mennesker uten perspektiver - og da gjør jeg neppe en spesielt bedre jobb enn en med pedagogisk bakgrunn. Å slenge ut en haug med påstander uten å verken komme med kilder eller noen som helst form for argumentasjon gjør at emnet ditt har omtrent like mye gjennomslagskraft som en klump våt avføring. Hva forventer du med tråden? At kristne mennesker skal gi opp Jesus og annerkjenne ateismens egenverdi bare basert på at du sier at "Religion hindrer menneskets utvikling på mange fronter. Verden ville vært mye bedre om religion ikke hadde eksistert." uten å grunngi det? Eller skal det, som du antagelig tenkte deg, bli en sirkelrunk hvor folk som har null naturvitenskaplig bakgrunn koser seg med at "religion er motbevist, jeg er opplyst (enda jeg fikk tre i naturfag!!!)"?

Du er en idiot - det er min personlige mening, og det er ingen rom for diskusjon.