Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1766
Jeg lurer på om det er mulig og få falskidentitet/dobbelidentitet?

De mener jeg ikke bare et falskt bankort og førerkort, men oppføring i folkeregisteret, pass og fødselsnummer.

Sån at du kan være to personer på papieret men bare en i virkeligheten!


Noen som vet?

Edit: Og fødselsatest
Sist endret av hbrath; 2. august 2007 kl. 14:42.
Får ikke folk som er utsatt for å bli drept en ny identitet, med navn, personnummer, adresse, telefonnr. etc?

I så tilfelle så har man jo to identiteter, men man vil vel helst da ikke bruke den første :P
hbrath's Avatar
Trådstarter
Sitat av Dinithion
Får ikke folk som er utsatt for å bli drept en ny identitet, med navn, personnummer, adresse, telefonnr. etc?

I så tilfelle så har man jo to identiteter, men man vil vel helst da ikke bruke den første :P
Vis hele sitatet...

Jeg tipper at folk som er utsatt for og bli drept får ny identitet og dermed ikke kan bruke den gamle!
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Sitat av Dinithion
Får ikke folk som er utsatt for å bli drept en ny identitet, med navn, personnummer, adresse, telefonnr. etc?

I så tilfelle så har man jo to identiteter, men man vil vel helst da ikke bruke den første :P
Vis hele sitatet...
Om det du sier der stemmer, så har man vel fortsatt bare en identitet, for den gamle blir "slettet" ?
Sitat av Dinithion
Får ikke folk som er utsatt for å bli drept en ny identitet, med navn, personnummer, adresse, telefonnr. etc?
Vis hele sitatet...
Folk som er utsatt for mord pleier som oftest ikke å ha bruk for en ny identitet..

Hbrath: Regner med at du kan kjøpe deg en identitet i et eller annet uland hvis du har nok penger - så kan du jo eventuelt søke asyl i Norge, og hvis du er heldig kommer du inn - så har du to norske statsborgerskap..
Sist endret av Coldfire; 2. august 2007 kl. 14:50.
hbrath's Avatar
Trådstarter
Er det er ingen mulighet og registerere seg dobbelt i folkeregisteret? Siden jeg er under atten vet jeg at jeg ikke kunne registeret meg uten foreldrenes samtykke, men om jeg registerer meg kan jeg jo like godt oppgi at jeg er over atten!

Noen som vet om noen muligheter?

Sier ikke at jeg vil prøve dette, bare lurer på om det er mulig i teorien?

Off-topick: Dette er mitt inlegg nr. 100
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Du får aldri slikt i norge. ALDRI. Dersom du har stor sjans for å dø kan du få sperra adresse, slik at ingen kan hente den ut frå folkeregisteret. Du kan også få div. andre tiltak, men aldri ny identitet.
Ny adresse og nytt telefon nr kan man også få dersom man er i livsfare
Sitat av TubeFan
Ny adresse og nytt telefon nr kan man også få dersom man er i livsfare
Vis hele sitatet...
Ny adresse og nytt telefonnr. får du ved å flytte samtidig som du ordner et nytt telefonabbonement.
Sitat av Marken
Ny adresse og nytt telefonnr. får du ved å flytte samtidig som du ordner et nytt telefonabbonement.
Vis hele sitatet...
Nettopp, hemmelig telefonnummer og adresse kan du få dersom det er noe spesielt...
Det er bare å drepe en boms, som ligner på deg og skjule liket. Bomsen bør helst ikke ha en familie eller venner. Jeg anbefaler også at du sjekker om bomsen har et ID-kort på forhånd, for det glemte jeg sist gang. Cursesss
Er vel kanskje mulig å "fake" en fødselsatest. For så å skaffe seg jobb i folkeregisteret og lage seg en ny skjult identitet. Så tar man bare ut personnummeret og skaffer seg et bankort.
Såklart, det å faktisk fikse en skjult identitet igjennom en jobb i folkeregisteret er jo en heeelt annen sak.