Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 1923
I like turtles
Skyfex's Avatar
Michael Moore's nye dokumentar Fahrenheit 9/11 blir laget av Miremax, som er et datterselskap til Disney. Disney har nå sagt at de ikke vil distribuere filmen. De er redd for å miste skattefordeler de har skaffet seg i Florida. Florida sin gouvernør er nemlig Jeb Bush.. Meget dårlig trekk vil jeg si, bare beviser hvor sykt USA er. Jaja.. vi skal vel ikke være redd for ikke å få sett den. På en eller annen måte kommer den ut, selv om det kanskje bare blir på nettet. Michael Moore selv sier han ikke er redd for at filmen ikke kommer ut. Han sier at Amerikanere ikke liker å bli nektet å se noe

www.michaelmoore.com
Michael Moore er fet, han sa på en pressekonferanse at bare 'ingen tjener penger på piracy' så er han for det

edit: correction, "Så lenge ingen tjener penger på piracy" så har han ikke noe imot at filmene hans blir distrubert over internett.
Sist endret av lynzh; 7. mai 2004 kl. 18:47.
Kan jo nevne at det var Michael Moore som kom med de teoriene om hvorfor Disney ville stoppe det. Uansett så har de da rett til å velge hvilke filmer de vil distribuere selv. Moore får bare finne seg en annen distributør.

Og ikke bare det. Moore visste faktisk allerede for et år siden at Disney ikke hadde noen planer om å distribuere filmen.

http://news.independent.co.uk/world/...p?story=518901

Konklusjon: Moore har kanskje enkelte gode ting å si, men han er ikke særlig troverdig med de metodene han bruker.
Michael Moore er helt konge!
Det eneste som ødelegger litt for image hans er at han har tjent seg styrtrik på TV prgrammene og bøkene.
Passordstøtte
Bill_Gates's Avatar
Opprinnelig postet av Trond
Michael Moore er helt konge!
Det eneste som ødelegger litt for image hans er at han har tjent seg styrtrik på TV prgrammene og bøkene.
Vis hele sitatet...

Ødelegger ikke imaget hans så mye da... for det har jo heldigvis ikke gått til hodet på han

mens synes ellers han er RÅ ... (pistol-pete, ficus, holidae in. m.fl)
I like turtles
Skyfex's Avatar
Trådstarter
Trond: Han holder seg ihvertfall kul i forhold til det å ha blitt rik. Er jo kjempeironi at han var en av de få som tjente mye på Bush sitt skattekutt =)

Samme hvorfor Disney ikke vil distribuere filmen. Det er jo totaltfucka at de ikke vil distribuere en film de faktisk har indirekte investert en del penger i. Og hva skjedde med freedom of speech? :/
Opprinnelig postet av SkyFex
Samme hvorfor Disney ikke vil distribuere filmen. Det er jo totaltfucka at de ikke vil distribuere en film de faktisk har indirekte investert en del penger i. Og hva skjedde med freedom of speech? :/
Vis hele sitatet...
Jeg tror du har mistforstått ytringsfriheten. Det er bare _staten_ som ikke kan hindre deg i å si noe. Media kan velge så mye de vil hva de vil vise.
Det at Michael Moore er blitt rik er bare kult...

Han gir jo bort masse penger til folk som har en god grunn. Bare sjekk sidene hans, som jeg tror er www.michaelmoore.com (så er det bare å søke i vei, kiddies!)
Den skal bli vist i england, bare i usa den blir stoppet. Disney har all rett til å ikke vise det de har alle rettighetene på..
Det er dog ett yttringsfrihets problem i USA. Problemet er eierskapsforholdene i media, som kan kotrollere hvilke yttringer som kommer fram gjennom media.
Som GrayWandrer seie. Sidan tv reklame er veien aa gaa for aa bli valgt i ditta landet (USA) saa treng representatane peng. Da faar de fraa selskap. Ofta hovedselskap som eig ein storre mengde mindre (men framleis gedigne) underselskap. Som igjen er media selskap. Tilslutt gjer da at politikarane aa selskapa gjer sitt besta for aa ikkje stota kvarandre. Aa daa oppstaar sensuren. (Ganske saa korrupt egentlig)

(er drykt 30 grader her.. saa tankane mine e litt taakete.. beklage)
Ytterst pinglete av Disney.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Som sikkert folk har fått med seg vant Moore gullpalmen i Cannes for Fahrenheit 9/11, noe man mener gjør det umulig for distributører i USA å ignorere filmen. Han fikk 15 minutter stående applaus etter vinneren ble utropt. Det er håp i verden altså..

"Da han ble spurt om hvordan han tror Bush vil reagere på at filmen vant en slik prestisjetung pris, svarte Moore:

- Vil han i det hele tatt vite hva det er?"

Jeg tror du har mistforstått ytringsfriheten. Det er bare _staten_ som ikke kan hindre deg i å si noe. Media kan velge så mye de vil hva de vil vise.
Vis hele sitatet...
http://www.presse.no/varsom.asp

de tre første sier vel noe annet



Det er dog ett yttringsfrihets problem i USA. Problemet er eierskapsforholdene i media, som kan kotrollere hvilke yttringer som kommer fram gjennom media.
Vis hele sitatet...
de skulle hatt en vær varsom plakat i USA ja.
Noen som har denne dokumentaren "Fahrenheit 9/11" ?
Noen som har denne dokumentaren "Fahrenheit 9/11" ?
Vis hele sitatet...
Etter det jeg kjenner til har det ikke engang kommet en offisiell trailer enda. TV2 viste et klipp av noe som så ut som en teaser fra filmen, men denne har jeg ikke klart å få fatt i
Filmen er bare blitt vist i Cannes pluss en spesiell screening for de etterlatte etter 9/11 så vidt jeg vet. Michael Moore håper den blir satt opp på kino i USA 4th of July helgen, som igjen betyr at den ikke kommer til Norge på en god stund. Så det er nok bare til å smøre seg med tålmodighet desverre.
jeg så det klippet. han fortalte at 42% av tiden fra george w. bush ble valgt til 11. september hadde han ferie. haha
Opprinnelig postet av pyramide
http://www.presse.no/varsom.asp

de tre første sier vel noe annet





de skulle hatt en vær varsom plakat i USA ja.
Vis hele sitatet...
1. Moore har ikke noe problemer med å bli hørt i pressen. Det er bare ingen som vil gi ut dokumentarfilmen hans. Og det er forståelig nok, siden den ikke høres spesielt saklig ut etter det jeg har hørt.

2. Det er ganske patetisk å begynne å skrike om ytringsfrihet med en gang ingen vil gi ut en film du har lagd. Hvis han hadde vært neger så hadde han kanskje skreket ut om at det var grunnen også.

3. Hvis du har så store problemer med å bli hørt i USA, noe som Moore definitivt ikke har, så kan du bruke internett.
Moore er en samfunnskritikker som bruker "dokumentar" som sitt våpen. Det er riktignok masse feil med USA og Haukene i Bush-regjeringen, men det betyr ikke at man skal tro på alt det denne Michael Moore kommer med.
Han har blitt søkkrik på filmene og tvprogrammene sine, og Bush's skattekutt er vel godt for denne mannen...

Han laget en film om våpenbruken i USA, og brukte mye fra Columbinemassakren, noe som er et ganske ømt punkt over dammen. Det er riktignok en helt syk våpenpolitikk der, men Moore blander det sammen å klipper filmen sånn at det virker helt troverdig, og folk tror på alt som vises, uten å tenke en eneste kritisk tanke.

(jeg forsvarer ikke NRA eller noe sånnt nå, men en dokumentar skal være SANN!)

moorewatch.com
Truth about Bowling for Columbine

Mannen har sine poeng, men ikke tro på alt som kommer fra ham!
Til de som hevder at berømmelsen ikke har gått til hode på MM; Har dere sett disse showene hans? I begynnelsen hadde mannen litt for seg. Tok opp seriøse ting (om dog på en svært lite objektiv måte) men nå har det tatt helt av. Nå lager han mer såpe en dokumentar.

(uten at jeg har sett denne filmen han fikk pris for altså, er i hovedsak showene hans jeg tenker på nå)

Er forøvrig veldig enig med Disposable; Man skal ta ALT MM sier med en stor klype salt. Mannen er ikke akkurat objektiv!
Synest vi kunne hatt en sånn fyr i Norge jeg, en som satte litt andre saker i fokus.
(Ikke kom her å si at 'vi har jo Karl I Hagen' nå, det er IKKE det jeg mener.)
Før du fordømmer at han faktisk har tjent penger på at han tar opp viktige ting, bør man lese alle bøkene hans. I den siste boken hans, "Dude, wher`s my country" har han et eget kapittel om hvordan skattekuttene påvirket han personlig.

Det morsomme var jo at han ga alle de pengene han tjente på skattekuttet til bushs motkandidat.
Moore tar opp mye bra, men som det nylig er bekjentgjort så visste han om at disney ville nekte å distribuere filmen i over et år. Han bare bruker det for å få oppmerksomhet rundt filmen akkurat nå..
Han beviser ihvertfall at han er en ekte amerikaner :P
Noen som vet om det er noen distribusjonsselskap som har kjøpt filmen hans ?
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Snakket de ikke noe om at de brødrene som styrer Miremax skulle fikse distribusjon da?