Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1295
Jeg har hatt PC-en min på kablet tilkobling gjennom ruteren i et års tid. Men måtte flytte PC-en til et annet rom nå, så jeg er avhengig av trådløs tilkobling.

Men her kommer et problem. Jeg får ikke koblet til nettet!

Jeg har prøvd å slette nettverket fra PC-en og innstalere alt på nytt, satt ruteren til fabrikkinnstillinger og gjort alt fra starten. Har trådløs tilkobling som fungerer på to stk android enheter på nettet.

Når jeg skriver inn passordet til nettet så kommer det med en gang "Windows kunne ikke koble til nettverket". Jeg får også opp "Mulig konflikt mellom nettverkssikkerhetsnøkler". Av og til kommer jeg på nettet, men uten internettilgang med begrenset tilkobling. PC-en sier også at det er WEP kryptering, selvom jeg har satt WPA/WPA-2. Jeg får også opp "Nettverksinstillingene som er lagret på denne datamaskinen oppfyller ikke kravene som stilles av nettverket".

Jeg mistenker at det er nettverkskortet mitt som bugger (Linksys) for når jeg bruker det medfølgene programmet der til så søke etter tilgjengelige trådløse nett så finner den to stykker. Begge med mitt nettverksnavn, forskjellen er at ett er WEP og det andre er WPA.

Noen som har vært borti dette før?
Tidsmisbruker
Slaps's Avatar
Hvor gammel er pcen? Har du forsøkt å endre navnet på nettverket? Fungerer pcen på andre trådløse nett?
Slå av krypteringa og se om det virker da. Jeg mener å huske at den ene krypteringa gir mye problemer.
Mange nettverk har ikke kryptering men bruker en ID på nettverkskortet for å gi tilgang til nettet.
There is a why. Selv holder jeg meg til kabel, men det er lett å si når det bare er å dra kabler over alt.
Min Internettkobling er like kjapp som enkelte strøk i Hong Kong og Seoul så det med WLAN har jeg lagt bak meg.
Papa
Mr. Flash's Avatar
Trådstarter
Kommer ikke på nett selv uten kryptering. Så virker på meg som om nettverkskortet har tatt kvelden. Får koblet meg til ruteren, men kun begrenset tilkobling uten internett.

Pc-en er et par år gammel, men på ingen måte utdatert.
Sist endret av Mr. Flash; 30. august 2013 kl. 20:25.
Test om du får tilgang i et annet OS.