Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  178 24159
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Greenhill Vis innlegg
Ja jeg tar grunnlag fra den originale bibel. For jeg vet den er sann.
Vis hele sitatet...
Det er litt artig at du avviser ein type overtru, og begrunner det med ein annan type overtru.
Kreativisten
Greenhill's Avatar
Sitat av Elemental Vis innlegg
Den originale bibel som i det gamle testamentet? Hvor det oppfordres til å steine sine barn om de er ulydige?
Vis hele sitatet...
Det har jeg faktisk ikke innsikt i, fordi gamle testamente er gammelt nytt.
Nye testamente gjelder i dag. Ikke gamle.
Sitat av Greenhill Vis innlegg
Det har jeg faktisk ikke innsikt i, fordi gamle testamente er gammelt nytt.
Nye testamente gjelder i dag. Ikke gamle.
Vis hele sitatet...
Mhm.... så de ti bud er ikke gyldige da, eller...?
Sitat av Greenhill Vis innlegg
Ja jeg tar grunnlag fra den originale bibel. For jeg vet den er sann.
Vis hele sitatet...
Hva er den "originale bibel" og hvordan vet du at den er sann?
Kreativisten
Greenhill's Avatar
Sitat av Opteryx Vis innlegg
Mhm.... så de ti bud er ikke gyldige da, eller...?
Vis hele sitatet...
Gud satte en ny lov ved de ti bud.
Nye testamente har hovedsaklig grunnlag i de ti bud.
Sist endret av Greenhill; 21. mai 2011 kl. 18:23.
Det blir spennende å se hva unnskyldningen er denne gangen.
Sitat av Greenhill Vis innlegg
La oss si det sånn: Alt fra de ti bud og fremover er det som gjelder.
For Gud satte en ny lov ved de ti bud.
Vis hele sitatet...
Så man kan plukke ut de tingene som gjelder? De tingene du ikke vil tro på men fortsatt er guds ord, de avviser du bare?

Forstår du ikke hvor absurd dette er?
Kreativisten
Greenhill's Avatar
Sitat av plipp Vis innlegg
Så man kan plukke ut de tingene som gjelder? De tingene du ikke vil tro på men fortsatt er guds ord, de avviser du bare?

Forstår du ikke hvor absurd dette er?
Vis hele sitatet...
Jeg endret innlegget mitt, for å korrektere hva jeg mente.

Men er dere interresert i å angripe meg, eller interresert i å faktisk vite hva som er kjernen i det kristne liv?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Greenhill Vis innlegg
Men er dere interresert i å angripe meg, eller interresert i å faktisk vite hva som er kjernen i det kristne liv?
Vis hele sitatet...
Du kjem med påstander, rimelig ut av det blå, om at du veit at vedkommande tar feil, fordi du har tolka bibelen på ein annan måte. Det er mildt sagt spesiell argumentasjon, og når du da stiller deg totalt uvillig til å argumentere for synet ditt så må du rekne med kritiske spørsmål.

Dessutan kan ikkje du hevde at du sit på sanninga når det gjeld religion, så di meining er like interessant som alle andre si, og kan neppe omtalast som 'kjernen i det kristne liv'.
googlejunkie
Turbolego's Avatar
Trådstarter
Sitat av Lil J Vis innlegg
Det blir spennende å se hva unnskyldningen er denne gangen.
Vis hele sitatet...
Siden mr. Camping allerede har brukt unskyldningen om "regnefeil" kan han kanskje denne gangen skylde på hjernefeil?

Sitat av plipp Vis innlegg
Så man kan plukke ut de tingene som gjelder? De tingene du ikke vil tro på men fortsatt er guds ord, de avviser du bare?

Forstår du ikke hvor absurd dette er?
Vis hele sitatet...
Kristne i dag plukker ut de versene de synes passer med deres oppfatning, eller tolker disse til å passe, og gir blaffen i resten.

For meg er det hakket bedre enn ren fundamentalisme.
Så da er det altsa bekreftet at det ikke skjedde en skit og at han mr. Camper faila igjen..
Er jo rimelig mange måter skrullinger kan kombinere tallene 5, 10 og 17 på da. Kunne jo like gjerne sagt (17*10)^5. Om vi slenger på "sekunder", så blir det litt over 4502 år..
Kreativisten
Greenhill's Avatar
Sitat av slashdot Vis innlegg
Du kjem med påstander, rimelig ut av det blå, om at du veit at vedkommande tar feil, fordi du har tolka bibelen på ein annan måte. Det er mildt sagt spesiell argumentasjon, og når du da stiller deg totalt uvillig til å argumentere for synet ditt så må du rekne med kritiske spørsmål.

Dessutan kan ikkje du hevde at du sit på sanninga når det gjeld religion, så di meining er like interessant som alle andre si, og kan neppe omtalast som 'kjernen i det kristne liv'.
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke beste kunnskapen i alt når det gjelder bibelen. Jeg har ikke bibelen som grunnlag i livet mitt, det er Gud som er det. Bibelen er, kan du si, en instruksjonsbok i de kristnes liv. Jeg vil ikke sitte å diskutere om alt som står i bibelen, for jeg kan ikke bibelen på rams. Alt jeg synes er relevant å fortelle er hva JEG har opplevd i mitt liv med Gud.

Men nå synes jeg diskusjonen sklir inn i OT-siden. Kan vi ikke holde oss til det som er topic?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Greenhill Vis innlegg
Jeg har ikke beste kunnskapen i alt når det gjelder bibelen. Jeg har ikke bibelen som grunnlag i livet mitt, det er Gud som er det. Bibelen er, kan du si, en instruksjonsbok i de kristnes liv. Jeg vil ikke sitte å diskutere om alt som står i bibelen, for jeg kan ikke bibelen på rams. Alt jeg synes er relevant å fortelle er hva JEG har opplevd i mitt liv med Gud.
Vis hele sitatet...
Sitat av Greenhill
Ja jeg tar grunnlag fra den originale bibel. For jeg vet den er sann.
Vis hele sitatet...
Her seier du at du meir eller mindre ser på bibelen som ei gudegitt sanning. Seinare seier du at du ikkje har ønske om å diskutere innhaldet. Det er jo påfallande?

Du har forøvrig ikkje fortalt kva du har opplevd i ditt liv med gud. Du har komt med ein påstand om at Camping tar feil, fordi du har ei anna tolking av bibelen enn han. Sjølv om eg er tilbøyelig til å vere einig i at Camping nok tar feil, så er eg ikkje einig i argumentasjonen din for kvifor han tar feil.
Sitat av Greenhill Vis innlegg
Men nå synes jeg diskusjonen sklir inn i OT-siden. Kan vi ikke holde oss til det som er topic?
Vis hele sitatet...
Eg er ein tanke ueinig. For motivasjonen til desse folka er religiøs, og ein del trur opplagt på at dommedag kjem, om enn litt usikkert når. Og da er jo din motivasjon for religion, og å så sikkert kunne seie at det er feil ein tanke interessant.
Sitat av Greenhill Vis innlegg
Men er dere interresert i å angripe meg, eller interresert i å faktisk vite hva som er kjernen i det kristne liv?
Vis hele sitatet...
Det er ikke slik at enhver kritikk er et angrep hvis det omhandler religion. Hvis du hadde ytret liknende utsagn om for eksempel sport – som at du i all seriøsitet mener å vite hvem som vinner tippeligaen 2012 – så hadde du neppe følt deg angrepet av liknende kritikk. Som et tenkende menneske bør du ønske seriøs og rasjonell kritikk av dine meninger og oppfatninger velkommen, da det er en kritisk del av det å få et bilde av verden rundt deg som stemmer best mulig overens med virkeligheten.
Sitat av Greenhill Vis innlegg
Det har jeg faktisk ikke innsikt i, fordi gamle testamente er gammelt nytt.
Nye testamente gjelder i dag. Ikke gamle.
Vis hele sitatet...

Så gud hadde feil i sin første bok? At folk i 2011 fortsatt tror på dette er helt utrolig.
Har du noen sinne vært hos tannlegen, Greenhill? Da har du nok sittet på et venterom, og ventet på tur. Du satt der og ventet på det du virkelig skulle gjøre. Så ventetiden der er uønsket, overflødig og unødvendig.

Om du tror på gud, så tror du jo på et liv etter døden. Og dette livet her, inkludert både vennene dine, familien din og alt du liker (inkludert freakforum), blir like unødvendig og overflødig som å stirre på tannkrem-reklameplakater fra 80-tallet på venteværelset hos tannlegen. Mener du oppriktig at livet ditt er en tannkrem-reklameplakat?
Kreativisten
Greenhill's Avatar
Sitat av Elemental Vis innlegg
Den originale bibel som i det gamle testamentet? Hvor det oppfordres til å steine sine barn om de er ulydige?
Vis hele sitatet...
Dette var i en tid hvor det hovedsaklig bare var elendighet i verden. Barn som var ekstremt ulydige (sikkert ørten ganger værre enn vanlig) viste at de var av dårlig ånd. Gud valgte å nevne dette, fordi dette var en kritisk tid hvor det kristne liv nesten var dødd ut. En tid etter disse skriftene, var det nesten bare elendighet i verden, og få kristne igjen. Eneste som var av dem, var Noa og hans familie + noen fler. I denne tiden var det ingenting som het regn. I stedet kom fuktighet opp av jorda. Da er det ikke rart at folk lo av Noa når han sa at det vil komme vann fra himmelen. Så gjorde det jo det, og oversvømte hele verden, utenom arken, for Gud hadde ingen valg. Han måtte velge å utrydde hele den hedenske og ondbesatte verden for å redde de få som fortsatt kjente ham. Husk å ta i betraktning at dette var en kritisk tid, som sagt.


Sitat av tanx Vis innlegg
"For jeg vet den er sann." Kan du begrunne hva i bibelen du regner som sant? Den åpner for vidstrakt tolkning, og du mener da at din tolkning er riktig, og ikke andre sin?
Vis hele sitatet...
Alt stemmer i bibelen. Mer har jeg ikke å si til det. Dere sier at jeg har «valgt ut» det som jeg tror er sant. Det stemmer ikke.

Sitat av slashdot Vis innlegg
Her seier du at du meir eller mindre ser på bibelen som ei gudegitt sanning. Seinare seier du at du ikkje har ønske om å diskutere innhaldet. Det er jo påfallande?
Vis hele sitatet...
Dette har jeg mer eller mindre svart på nå, i denne posten.

Sitat av slashdot Vis innlegg
Du har forøvrig ikkje fortalt kva du har opplevd i ditt liv med gud. Du har komt med ein påstand om at Camping tar feil, fordi du har ei anna tolking av bibelen enn han. Sjølv om eg er tilbøyelig til å vere einig i at Camping nok tar feil, så er eg ikkje einig i argumentasjonen din for kvifor han tar feil.
Vis hele sitatet...
Jeg har opplevd og fortsatt opplever mye fantastisk i mitt liv med Gud. Jeg har opplevd helbredelser, jeg opplever Guds nærhet, du aner ikke hva jeg har i Gud som de fleste andre ikke har.
«The bible approves it!» stod det på dommedagsplakatene til Camping's menighet.
Bibelen viser ikke til dette. Derfor tar Camping feil.

EDIT:

Jeg er ikke innenfor diskusjon lenger. Nå er jeg ferdig med dette.
Sist endret av Greenhill; 21. mai 2011 kl. 19:12.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Greenhill Vis innlegg
Dette var i en tid hvor det hovedsaklig bare var elendighet i verden. Barn som var ekstremt ulydige (sikkert ørten ganger værre enn vanlig) viste at de var av dårlig ånd. Gud valgte å nevne dette, fordi dette var en kritisk tid hvor det kristne liv nesten var dødd ut.
Vis hele sitatet...
Det var ingen kristne når det gamle testamentet vart skreve. Det var jøder. Men har du kjelde på at det var få jøder samanlikna med tidlegare tider?
Sitat av Greenhill Vis innlegg
En tid etter disse skriftene, var det nesten bare elendighet i verden, og få kristne igjen. Eneste som var av dem, var Noa og hans familie + noen fler. I denne tiden var det ingenting som het regn. I stedet kom fuktighet opp av jorda. Da er det ikke rart at folk lo av Noa når han sa at det vil komme vann fra himmelen. Så gjorde det jo det, og oversvømte hele verden, utenom arken, for Gud hadde ingen valg. Han måtte velge å utrydde hele den hedenske og ondbesatte verden for å redde de få som fortsatt kjente ham. Husk å ta i betraktning at dette var en kritisk tid, som sagt.
Vis hele sitatet...
Les du verkeleg bibelen så bokstaveleg som det der? I så fall er det mildt sagt uintelligent og ukritisk, for det er jo detaljer som er meir eller mindre beviselig falsifiserbare ut fra all moderne kunnskap om fysikk og geologi. Så i så fall ignorerer du all eksisterande kunnskap, og stiller deg heilt på sidelinja av det moderne samfunnet. Du benekter den fagkunnskapen som gjer pcen din mulig kort sagt. Men like fullt bruker du den pcen, og høster fruktene av kunnskapen du benekter.
Sitat av Greenhill Vis innlegg
Alt stemmer i bibelen. Mer har jeg ikke å si til det. Dere sier at jeg har «valgt ut» det som jeg tror er sant. Det stemmer ikke.
Vis hele sitatet...
Vel, ein kan jo ta tak i sjølvmotseiinger i bibelen kanskje? http://skepticsannotatedbible.com/contra/by_name.html listar opp ein del av dei, og det er jo ikkje nett få. Så påstanden om at alt i bibelen stemmer er påviselig sjølvmotseiande. Omtrent som ein kan forvente i ein tekst skriven av mange forfattarar.
Sitat av Greenhill Vis innlegg
«The bible approves it!» stod det på dommedagsplakatene til Camping's menighet.
Bibelen viser ikke til dette. Derfor tar Camping feil.
Vis hele sitatet...
Camping sin argumentasjon for kvifor bibelen viser dette (numerologi) er omtrent nøyaktig like solid som din argumentasjon for at ein skal tolke historiene om Noa bokstaveleg, så igjen så bryt du ditt eige mønster. Kvifor kan ikkje Camping få nytte numerologi, som har nøyaktig like godt faktagrunnlag (dvs, ingenting) som religion generelt, når du bruker religion som argument for å avvise det?
Hvis noen finner noen intervjuer med Camping eller andre fanatikere etter at de har skjønt at dette ikke blir noe "Rapture" så post det her hehe!
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Sitat av Greenhill Vis innlegg
I denne tiden var det ingenting som het regn. I stedet kom fuktighet opp av jorda. Da er det ikke rart at folk lo av Noa når han sa at det vil komme vann fra himmelen.
Vis hele sitatet...
Er det rart vi ler av deg?


Du lukter troll fra mils avstand.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av BomberMan Vis innlegg
Er det rart vi ler av deg?


Du lukter troll fra mils avstand.
Vis hele sitatet...
Jo takk, men ut fra litt kjapp googling og lesing av bloggen som brukaren har posta tidlegare her på forumet, så er det neppe trolling. Men det er kanskje eit bevis for Poe's law?

http://ingejard.blogspot.com/
Sitat av Greenhill Vis innlegg
Alt stemmer i bibelen. Mer har jeg ikke å si til det. Dere sier at jeg har «valgt ut» det som jeg tror er sant. Det stemmer ikke.
Vis hele sitatet...
Hvis du tror på det som står i bibelen, bokstavelig talt, hvert enest ord, er du i mine øyne like intelligent som en 3-åring som tror på julenissen.
Det er nok riktig at verden vil gå under en dag. Men at den går under sånn helt uten videre har jeg ikke noe tro på!
Sitat av Greenhill Vis innlegg
Dette var i en tid hvor det hovedsaklig bare var elendighet i verden. Barn som var ekstremt ulydige (sikkert ørten ganger værre enn vanlig) viste at de var av dårlig ånd.
Vis hele sitatet...
Om dette så skulle være riktig, så er det ingen grunn til å tro at det ikke var varierende grad av ulydighet da også. Noen barn var bare litt ulydige, mens andre kanskje var noen ravende og hysteriske drittunger av episke proporsjoner. Bibelen nevner derimot ingenting om en slik varians av ulydighet, og befaler alle å steine ulydige barn uansett. Man skal også steine kvinner som ikke beviselig er jomfruer når ekteskapet skal fullbyrdes – hva skulle det kunne unnskyldes med?

Jeg anbefaler at du leser mosebøkene i stedet for å bare påstå at alt som står i de er riktig. Det er jo tross alt en overbevisning du mer eller mindre vier livet ditt til.

Sitat av Greenhill
Alt stemmer i bibelen. Mer har jeg ikke å si til det. Dere sier at jeg har «valgt ut» det som jeg tror er sant. Det stemmer ikke.
Vis hele sitatet...
Det er en overtone av ekstrem arroganse her. Du påstår strengt tatt at du vet noe du ikke har det minste grunnlag for å vite.

Slashdot har linket til en liste over selvmotsigelser i Bibelen. Her har du en grafisk fremstilling av det: http://atheistcolby.com/wp-content/u...sonProject.png

Sitat av Greenhill
Jeg har opplevd og fortsatt opplever mye fantastisk i mitt liv med Gud. Jeg har opplevd helbredelser, jeg opplever Guds nærhet, du aner ikke hva jeg har i Gud som de fleste andre ikke har.
Vis hele sitatet...
Men akkurat det samme sier muslimene, hinduene og alle de andre religiøse. Så en tro på den rette guden er helt tydelig ikke nødvendig for å føle og oppleve det du sier – alle kan tross alt ikke ha rett. Hvordan kan du da være så sikker på at akkurat du har rett?

Sitat av Greenhill
Jeg er ikke innenfor diskusjon lenger. Nå er jeg ferdig med dette.
Vis hele sitatet...
Det er vel noe feigt.. Kaste ut påstander og løpe avsted? Ingen kan tvinge deg til å diskutere, men du bør for din egen del tenke kritisk og rasjonelt i alle områder i livet og ikke la religion få et unntak. Det kan strengt tatt ikke få andre konsekvenser enn at du blir sikrere på at det du til syvende og sist ender med å tro på er riktig.
Sitat av Greenhill Vis innlegg
Jeg har opplevd og fortsatt opplever mye fantastisk i mitt liv med Gud. Jeg har opplevd helbredelser, jeg opplever Guds nærhet, du aner ikke hva jeg har i Gud som de fleste andre ikke har.
Vis hele sitatet...
Her sier du også indirekte at din Gud bryr seg mer om deg, enn feks meg. Da han tydligvis har skapt deg med en større tilbøyelighet for å tro, slik at du kommer lettere til himmelen. Det er ikke rettferdig.
Han karen (Harold Camping) har en radiokanal. Noen som vet om det finnes en internettradio, eller om jeg på en måte kan få kobla meg til kanalen hans? Kanalen er stasjonert i California.
http://en.wikipedia.org/wiki/Family_Radio#Satellite
Sist endret av appel; 21. mai 2011 kl. 21:51.
Kanskje vi skal flytte gudsdiskusjonen herfra over til emnet "Tviler du på Guds eksistens?"?
Sitat av appel Vis innlegg
Han karen (Harold Camping) har en radiokanal. Noen som vet om det finnes en internettradio, eller om jeg på en måte kan få kobla meg til kanalen hans? Kanalen er stasjonert i California.
http://en.wikipedia.org/wiki/Family_Radio#Satellite
Vis hele sitatet...
Familyradio.com. Er nede nå (pga overtrafikk?), men det skal være en stream der.
googlejunkie
Turbolego's Avatar
Trådstarter
Sitat av appel Vis innlegg
Han karen (Harold Camping) har en radiokanal. Noen som vet om det finnes en internettradio, eller om jeg på en måte kan få kobla meg til kanalen hans? Kanalen er stasjonert i California.
http://en.wikipedia.org/wiki/Family_Radio#Satellite
Vis hele sitatet...
Q: How do I access Family Radio's mp3 streams from behind a firewall?
Type the audio stream's IP address into URL or File section of your audio player.


Audio Stream IP Address

Windows Media Central & Eastern http://209.10.202.162:8200/East-H.mp3.m3u
Windows Media VBR Mountain & Pacific http://worldwide.familyradio.org/west.asx
East Coast (64 kbps) http://209.10.202.162:8200/East-H.mp3
East Coast (20 kbps) http://209.10.202.162:8800/East-L.mp3.m3u
West Coast (64 kbps) http://209.10.202.162:8100/West-H.mp3
West Coast (20 kbps) http://209.10.202.162:8700/West-L.mp3.m3u
European Feed (20 kbps) http://209.10.202.162:8300/Europe.mp3.m3u
International 1 (20 kbps) http://209.10.202.162:8400/Intl1.mp3.m3u
International 2 (20 kbps) http://209.10.202.162:8500/Intl2.mp3.m3u
Vis hele sitatet...
Åpne en av de linkene i VLC media player under file --> open network

Kilde: Google cache
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Da har det kommet et nytt stort vulkanutbrudd på Island:
Forsiden: www.vg.no og www.dagbladet.no
Direktelink til artikkel: http://www.vg.no/nyheter/utenriks/ar...artid=10094079
http://www.dagbladet.no/2011/05/21/n...rudd/16615757/

Selvfølgelig starter jordens undergang med et vulkanutbrudd fra Island! Som jeg spådde for en stund siden ^^
Sist endret av Thoryllo; 21. mai 2011 kl. 22:31.
Stusselige saker så langt, ser det ut som.. Men sikkert nok til at Camping-tilhengerne (pun) legger pistolen tilbake i nattbordskuffen, inntil videre..
Sist endret av FREEthjof; 21. mai 2011 kl. 22:38.
Ca 1,5t igjen før dommedag er over, så jeg oppfordrer alle til å be til gud så han kanskje sparer dere på grunn av deres ydmykhet.
Gud fins ikke

Men èn ting lurer jeg på! Hvordan det ville faktisk sett ut om en -stor- meteor var på vei mot jordkloden. Da mener jeg en meteor på størrelse med 1\4 av jorden, og om den var på vei mot det området av jorden hvor man bor. Det ville sett ut som en svart prikk som bare ble større og større på himmelen - og hva ville skjedd når den traff? Man ville bare hørt et enormt, øredøvende og sjokkerende brak og da var det slutt?
Sitat av Taurean Vis innlegg
Gud fins ikke

Men èn ting lurer jeg på! Hvordan det ville faktisk sett ut om en -stor- meteor var på vei mot jordkloden. Da mener jeg en meteor på størrelse med 1\4 av jorden, og om den var på vei mot det området av jorden hvor man bor. Det ville sett ut som en svart prikk som bare ble større og større på himmelen - og hva ville skjedd når den traff? Man ville bare hørt et enormt, øredøvende og sjokkerende brak og da var det slutt?
Vis hele sitatet...
Den svarte prikken ville bli omringet av flammer i det den passerte gjennom atmosfæren, bli større og større helt til den landet og gruste alt under og rundt seg med et helvetes brak.
Sitat av NoSkillZ Vis innlegg
http://www.youtube.com/watch?v=-zvCUmeoHpw

Noe sånt ville det sett ut
Vis hele sitatet...
Det er skummelt =X Tenk deg hvordan den bølgen ville sett ut! En bølge på en mil!
Sist endret av Taurean; 21. mai 2011 kl. 23:02.
Jeg ville trudd den eneste lyden du ville hørt var en høy summe lyd før den traff kloden.

Braket ville vært ett enooormt jordskjelv før lufta blei revet vekk, og en enorm temperaturendring (VARME) før du ville bli slukt av ett flammehav. Siden atmosfæren ville tatt fyr. Flammene ville hatt en hastighet hurtigere enn lyden. Så det siste du ville hørt er vell ett høyt, WOOOOFHHHHH før du hadde blitt brent "levende" og ikke hadde noe luft til å puste inn Dette er tenkt ifra om du står på andre siden av kloden fra hvor meteoren ville ha truffet.
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Åpne en av de linkene i VLC media player under file --> open network

Kilde: Google cache
Vis hele sitatet...
Faen, jeg får det ikke til å funke! Og nå som det bare er en halvtime til deadline sikkert fullt fres på stasjonen!

Noen andre som har fått det til å funke?
Noen andre enn meg som er litt småskuffa av at noe ikke skjedde, selv om vi visste det var bullshit fra før av? Haha.

Uansett kan jeg nok se fram til en ny dato i nærmeste framtid (er ikke det at jeg vil at jorda skal gå under altså)
Fant den! http://www.familyradio.com/euroMed.html - Bare musikk nå, men får håpe at det sitter en kar og snakker litt også!
Lurer på hva alle dem som solgte unna eiendelene sine gjør for noe nå. Hjem i skam!
googlejunkie
Turbolego's Avatar
Trådstarter
Sitat av appel Vis innlegg
Fant den! http://www.familyradio.com/euroMed.html - Bare musikk nå, men får håpe at det sitter en kar og snakker litt også!
Vis hele sitatet...
Fra: Family Radio Down for Everyone

The local station in Long Beach, CA is still going but it's just music and pre-recorded segments.
Vis hele sitatet...
Sitat av appel Vis innlegg
Faen, jeg får det ikke til å funke! Og nå som det bare er en halvtime til deadline sikkert fullt fres på stasjonen!

Noen andre som har fått det til å funke?
Vis hele sitatet...
Nop, alle stasjoner er nede for meg også...
Ikke overraskende akkurat.
Stuck pixel.
Tryllestav's Avatar
Er det ikke nå verden skal gå under da?

Tror ikke jeg skal drikke Colaen fortere enn vanlig uansett
lol?
http://gyazo.com/2d2a636ac269d20f0aec802ef06426c3.png
Harold Camping er en smart, oppdatert forretningsmann. Han har gjort et utrolig bra pr jippo for radioene hans.
Nå sitter folk verden rundt og hører på radio kanalene hans. Alle vil høre hvor sprø fyren er.
Han har skapt et utrolig stort buzz, folk twitrer om dette, de paster linker på facebook.

Moralsk riktig er det ikke. Han skader utrolig mange mennesker rundt seg. Folk som tror på dette sprøytet hans kan finne på rare ting, mange vil bli skuffet og kanskje ende livet sitt etter å ha solgt alt de eide for å følge fyren.

Men en ting er sikkert, aksjene i firmaene til Camping kommer til å gå oppover. han, og hans familie kommer til å dra nytte av masse penger i resten av deres liv.

Om da han ikke faktisk tror på det han selv sier, og tar kollektivt selvmord i etterkant.
Han er jo helt åpenbart ikke overbevist selv om at det han sier er sant. Han ble blant annet spurt på radioen av en innringer om han kunne gi bort alle pengene sine ettersom verden allikevel skulle gå under. Svaret var "and thank you for calling, and shall we take our next call"
Sist endret av henrikxt; 22. mai 2011 kl. 01:01.
Jeg skjønner virkelig ikke hvordan folk faktisk kan selge alle sine eiendeler, fordi en selvutnevnt ''profet'' har kalkulert at dommedagen skjer 21 mai 2011. Jeg klarer virkelig ikke å forstå det.