Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  178 24162
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Det mest sannsynlige er at lederene av sekten på en eller annen måte tjener seg styrtrike på å stadig vekk spå dommedag, og at det kun er de svakeste av de svake på bunnen som faktisk tror på galskapen.
Vis hele sitatet...
Er nok få som ville vært villige til å inngå et veddemål om for eksempel hus og bil ja, hvis de virkelig tror at verden går under, vil det jo ikke ha noe og si.
If May 21 is not the end, Camping will thank his followers for bringing the world to repentance, saving the world, like God spared Nineveh.
17 May


eeeh det virker som om de ikke tror på dette selv ifølge den tvitteren :s
http://bytex64.net/media/shit_just_got_real.jpg

Five minutes to go!
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Er vell ikke før i tre-tida natt til søndag dette "skjer" uansett her ;P
jaja, jeg lever fortsatt og ingen engler har dukket opp utenfor vinduet :P
Kreativisten
Greenhill's Avatar
Som kristen kan jeg også si at dette er reint bullshit.
Det står uttrykkelig i bibelen at Jesus skal komme når vi minst venter det.
Står også at ingen kan vite når han kommer, kun Gud vet.
ikke at jeg tror på dette våset, men er en del diskusjon på face nå, noen sa det skulle skje kl 00.00, noen sier der skal skje 08.00 i morgen tilig og noen sier det skal skje ved solnedgang kveld
Sitat av Muradi Vis innlegg
Håper disse menneskene som sprer disse løgnene blir stilt til retten. Flere har gitt bort alt de har, og det forundrer meg heller ikke om noe allerede har tatt sitt eget liv pga denne feilinformasjonen. Det har hendt før, og det skjer som oftest blandt de yngre.
Vis hele sitatet...
Da får vi jo bare masse kandidater til årets Darwin-Award.

Sitat av Greenhill Vis innlegg
Som kristen kan jeg også si at dette er reint bullshit.
Det står uttrykkelig i bibelen at Jesus skal komme når vi minst venter det.
Står også at ingen kan vite når han kommer, kun Gud vet.
Vis hele sitatet...
I mine øyne er det like dumt som det pastoren sier.
Sitat av Greenhill Vis innlegg
Som kristen kan jeg også si at dette er reint bullshit.
Det står uttrykkelig i bibelen at Jesus skal komme når vi minst venter det.
Står også at ingen kan vite når han kommer, kun Gud vet.
Vis hele sitatet...
Aah, sier du det?
Greit å høre så oppløftende nyheter fra en sakkyndig!

Får vel nappe av all folien av veggene her i huset før jeg hopper til sengs.
Håper det er ved solnedgang. For da er vi her nord trygge.
Kreativisten
Greenhill's Avatar
Sitat av Knask Vis innlegg
Aah, sier du det?
Greit å høre så oppløftende nyheter fra en sakkyndig!

Får vel nappe av all folien av veggene her i huset før jeg hopper til sengs.
Vis hele sitatet...
Henter bare fra den originale bibelen jeg, og ser hva den sier.
Stemmer det, Markus 13:32.
Beste er da Markus 09:17
Dette er freak-forum, og ikke en bibelklubb.. Hva med å linke direkte til jævelskapen? Forvillet meg inn på bibel.no, men det jeg tror var markus 9 17 var ikke så spektakulært..
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Sitat av Greenhill Vis innlegg
Som kristen kan jeg også si at dette er reint bullshit.
Det står uttrykkelig i bibelen at Jesus skal komme når vi minst venter det.
Står også at ingen kan vite når han kommer, kun Gud vet.
Vis hele sitatet...
Som moderator for nFFs pyroteknikkforum kan jeg bekrefte det du sier; Jesus kommer ikke i morgen tidlig!

Seriøst, det at du er kristen er forferdelig irrelevant. Du vet like lite som den sinnsforvirra pastoren.

Sitat av Greenhill Vis innlegg
Henter bare fra den originale bibelen jeg, og ser hva den sier.
Vis hele sitatet...
Så, på grunnlag av hva bibelen sier utelukker du verdens undergang i morgen? Har du annen visdom fra boka som du vil dele med oss?
Sist endret av BomberMan; 21. mai 2011 kl. 02:02.
Noen gullkorn fra twitteren deres:

Camping teaches that if you are a member of ANY church on Saturday, you will go to hell. Satan controls all churches on earth & any members. - Så de aller fleste i Norge er fucked, altså.

Elijah's vs. 850 prophets of Baal, Satan will be exposed on May 21. Camping told his followers to leave the churches who label him as satan.

Camping followers are selling houses, taking out 2nd mortgages, loans, stopped paying bills and giving it all to Camping to advertise May 21 - lurer på om de gir det tilbake når ingenting skjer?

Sto også at jordskjelv skulle starte hele verden over, kl 4 AM i NY.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Jeg heter Marcus jeg, kan dere slutte å nevne navnet mitt hele tiden? Marcus meg her, og marcus meg der :P
Sitat av FREEthjof Vis innlegg
Dette er freak-forum, og ikke en bibelklubb.. Hva med å linke direkte til jævelskapen? Forvillet meg inn på bibel.no, men det jeg tror var markus 9 17 var ikke så spektakulært..
Vis hele sitatet...



Hehhhe^^ Jeg bare tullet angående mitt inlegg
Aner ikke hva markus 9 17 er,men tipper det er like uinteressangt som resten av bibelen
Haha , var ute istad og kjørte rundt ser at det er både blått og rødt ute og at månen er ganske nært bakken ser det ut som

Skal poppe popcorn og se på
Sitat av IpN Vis innlegg
Camping followers are selling houses, taking out 2nd mortgages, loans, stopped paying bills and giving it all to Camping to advertise May 21 - lurer på om de gir det tilbake når ingenting skjer?
Vis hele sitatet...
Kanskje Harold Camping flytter inn i en .. campingvogn? >.<
Sitat av Greenhill Vis innlegg
Henter bare fra den originale bibelen jeg, og ser hva den sier.
Vis hele sitatet...
Greit... Men hva skal det være godt for egentlig?
Så vidt meg bekjent er ikke den boka regnet som et godkjent oppslagsverk for apokalyptiske hendelser, eller noenting annet for den slags skyld.
Sist endret av Knask; 21. mai 2011 kl. 03:03. Grunn: Måtte finpusse på sarkasmen.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Slapp av, dommedagen skjer litt tidligere:

http://www.theatlantic.com/politics/...onight/239177/
Sist endret av Quakecry; 21. mai 2011 kl. 03:05.
Jeg og er kristen og har kun en ting å si i denne saken. Kan noen være så vennlig å ringe ett mental sykehus i Usa og spørre om de savner en mann ved navn Harold? Kan vel hende at noen glemte og lukke ett vindu og mannen fikk vinger. Sukk.
Hahaha, måtte le litt ja. Da det gjennstod 3 minutter til klokka ble 08:00 kastet ei afroamerikansk dame fra seg plakten, og stod der, midt på times-square rimelig hysterisk.. Endte med at flere andre kasta plakatene og løpte.

Makan til latterligere folk skal en unnskyld meg lete lenge etter.
Sitat av Knask Vis innlegg
Greit... Men hva skal det være godt for egentlig?
Så vidt meg bekjent er ikke den boka regnet som et godkjent oppslagsverk for apokalyptiske hendelser, eller noenting annet for den slags skyld.
Vis hele sitatet...
Poenget er at Bibelen i klartekst sier at intet menneske kan vite når apokalypsen kommer, så derfor tar disse gærningene uansett feil når de spår at den kommer på et gitt tidspunkt.

Fra Markusevangeliet:

"31 Heaven and earth shall pass away: but my words shall not pass away.

32 But of that day and that hour knoweth no man, no, not the angels which are in heaven, neither the Son, but the Father. "
Sitat av dåttkom Vis innlegg
Poenget er at Bibelen i klartekst sier at intet menneske kan vite når apokalypsen kommer, så derfor tar disse gærningene uansett feil når de spår at den kommer på et gitt tidspunkt.

Fra Markusevangeliet:

"31 Heaven and earth shall pass away: but my words shall not pass away.

32 But of that day and that hour knoweth no man, no, not the angels which are in heaven, neither the Son, but the Father. "
Vis hele sitatet...
Hvordan kan Gud vite det og ikke Jesus? De er jo samme person?
Jeg ble faktisk litt redd i natt. Det skjedde noe utrolig unormalt her på sunnmøre. Det tordnet! For ett øyeblikk trodde jeg faktisk verdens undergang ville komme!

Men, nå er klokken over 2. Og alle avisene har avlyst dommedag!
Sitat av nikons Vis innlegg
Hvordan kan Gud vite det og ikke Jesus? De er jo samme person?
Vis hele sitatet...
Er ikke Gud faren til Jesus? det var jo han som planta spunke sitt i Jomfru Maria.(?)
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Mr. D Vis innlegg
Er ikke Gud faren til Jesus? det var jo han som planta spunke sitt i Jomfru Maria.(?)
Vis hele sitatet...
http://en.wikipedia.org/wiki/Trinity
gentleman #1
ViceR's Avatar
Har alltid vært fascinert av dette med "dommedag". Har alltid lurt på hva som faktisk skjer. Jeg har ikke lest meg opp på noe, men er det noe sted det står hvordan dette vil skje? Sier bibelen eller noe annet galskap noe om det?

Sitat av Mr. D Vis innlegg
Er ikke Gud faren til Jesus? det var jo han som planta spunke sitt i Jomfru Maria.(?)
Vis hele sitatet...
På tide å følge med i religionstimene.
Sitat av ViceR Vis innlegg
Har alltid vært fascinert av dette med "dommedag". Har alltid lurt på hva som faktisk skjer. Jeg har ikke lest meg opp på noe, men er det noe sted det står hvordan dette vil skje? Sier bibelen eller noe annet galskap noe om det?



På tide å følge med i religionstimene.
Vis hele sitatet...
På tide å følge med på skolen.
Meteornedslag, supervulkan, solstorm og supernova er flere momenter som kan være avgjørende for jordens framtid.

ProTip: Ikke bruk bibelen som kunnskapskilde.
Sitat av ViceR Vis innlegg
Har alltid vært fascinert av dette med "dommedag". Har alltid lurt på hva som faktisk skjer. Jeg har ikke lest meg opp på noe, men er det noe sted det står hvordan dette vil skje? Sier bibelen eller noe annet galskap noe om det?
Vis hele sitatet...
Les Johannes Åpenbaring, siste boka i bibelen. Omhandler stort sett visjoner om endedagen. Ganske heftige saker. Kommer til å bli kaos for å si det sånn.
Sist endret av Hardtliv2013bwoi; 21. mai 2011 kl. 15:45.
Sitat av ViceR Vis innlegg
Har alltid vært fascinert av dette med "dommedag". Har alltid lurt på hva som faktisk skjer. Jeg har ikke lest meg opp på noe, men er det noe sted det står hvordan dette vil skje? Sier bibelen eller noe annet galskap noe om det?
Vis hele sitatet...
Det som mest sannsynlig kommer til å skje er at vi en gang i fremtiden blir truffen at en meteor/komet, som er så stor at den vil gjøre stor skade på jorden. Resultatet av dette vil bli at alle store dyr vil bli utryddet, inkludert mennesker.

Heldigvis vil liv i form av bakterier overleve ett slik scenario. Så livet på jorda vil blomstre igjen på sikt, og kanskje en ny form for intelligent liv vil komme.

Uansett, jorden vil ikke være her for alltid. Om 5 milliarder år slukner solen, og den vil ese opp og bli så stor at sola kommer til å sluke jorda, før den krymper til en hvit dverg.
Den 6. desember 1994 ventet dommedagsprofeten og radiomannen Harold Camping på at Jesus Kristus skulle komme tilbake til jorden. Så skjedde ikke, og Camping og hans tilhengere måtte betuttet dra hjem selv om de var kledt i sine fineste søndagsklær og med Bibelen slått opp.
Vis hele sitatet...

Nå hevder dommedagsprofeten at han har regnestykket i orden.
Vis hele sitatet...
Tallet 5 står for forsoning, tallet 10 betyr fullkommenhet og tallet 17 er himmelen. Om man da ganger de tre tallene med hverandre får man 850. Og om man så ganger 850 med 850 blir fasiten 722.500. Det skal være antall dager siden Jesus ble korsfestet. Og 722.500 dager etter den dagen det skjedde, er lørdag 21. mai.
Vis hele sitatet...
http://4.bp.blogspot.com/-EvFehAchAJE/TdJDHwuIlZI/AAAAAAAAANY/2nMU2-JhhHA/s1600/harold-camping.jpg

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/ar...artid=10093960
Sist endret av appel; 21. mai 2011 kl. 16:32.
"Tallet 5 står for forsoning, tallet 10 betyr fullkommenhet og tallet 17 er himmelen. Om man da ganger de tre tallene med hverandre får man 850. Og om man så ganger 850 med 850 blir fasiten 722.500. Det skal være antall dager siden Jesus ble korsfestet. Og 722.500 dager etter den dagen det skjedde, er lørdag 21. mai."

Hvor i helvete har han fått disse tallene fra? Har han bare tatt 3 tilfeldige tall, ganget dem hverandre, ganget svaret med seg selv, og dette er antall dager etter at noe vi ikke vet NÅR skjedde verden går under?
Jeg blir helt målløs når jeg leser slike ting. Samme følelsen får jeg av å lese på Nyhetsspeilet, er det virkelig mennesker som tror fullt og helt på dette bullshittet? Hvordan er det mulig? Hvordan kan mennesker være så robbet for rasjonell-tankegang. Det regnestykket der er jo bare helt absurd, er det et bevis? Jeg vet ikke hva jeg skal si, er mennesker likevel så naive og kunnskapsløse`?
Sitat av nikons Vis innlegg
"Tallet 5 står for forsoning, tallet 10 betyr fullkommenhet og tallet 17 er himmelen. Om man da ganger de tre tallene med hverandre får man 850. Og om man så ganger 850 med 850 blir fasiten 722.500. Det skal være antall dager siden Jesus ble korsfestet. Og 722.500 dager etter den dagen det skjedde, er lørdag 21. mai."

Hvor i helvete har han fått disse tallene fra? Har han bare tatt 3 tilfeldige tall, ganget dem hverandre, ganget svaret med seg selv, og dette er antall dager etter at noe vi ikke vet NÅR skjedde verden går under?
Vis hele sitatet...
Fant dette

Nummer 5 - Nummer 10 - Nummer 17
Gleder meg til å le av alle tullingene som tror på det her!
Noen som veit sånn ca når klokka det var?
Sitat av Reow9 Vis innlegg
Noen som veit sånn ca når klokka det var?
Vis hele sitatet...
kl 18 er du ferdig
Sitat av skukketrure Vis innlegg
kl 18 er du ferdig
Vis hele sitatet...
men skulle det ikke allerede ha begynt i USA?
googlejunkie
Turbolego's Avatar
Trådstarter
Sitat av plipp Vis innlegg
men skulle det ikke allerede ha begynt i USA?
Vis hele sitatet...
Det skulle allerede ha begynt klokka 18:00 i New Zealand
Det skulle vel ha startet for lenge siden..
Homemade Retard
zeicko's Avatar
35 min igjen LOL :P
Hvor sint tror dere de som virkelig trodde på dette er?
Sagt opp jobben og solgt alt:P
Kreativisten
Greenhill's Avatar
Sitat av BomberMan Vis innlegg
Som moderator for nFFs pyroteknikkforum kan jeg bekrefte det du sier; Jesus kommer ikke i morgen tidlig!

Seriøst, det at du er kristen er forferdelig irrelevant. Du vet like lite som den sinnsforvirra pastoren.



Så, på grunnlag av hva bibelen sier utelukker du verdens undergang i morgen? Har du annen visdom fra boka som du vil dele med oss?
Vis hele sitatet...
Du heter BomberMan av en grunn ser jeg.
Ja jeg tar grunnlag fra den originale bibel. For jeg vet den er sann.
Sitat av Greenhill Vis innlegg
Du heter BomberMan av en grunn ser jeg.
Ja jeg tar grunnlag fra den originale bibel. For jeg vet den er sann.
Vis hele sitatet...
Den originale bibel som i det gamle testamentet? Hvor det oppfordres til å steine sine barn om de er ulydige?
Sitat av Greenhill Vis innlegg
Du heter BomberMan av en grunn ser jeg.
Ja jeg tar grunnlag fra den originale bibel. For jeg vet den er sann.
Vis hele sitatet...
"For jeg vet den er sann." Kan du begrunne hva i bibelen du regner som sant? Den åpner for vidstrakt tolkning, og du mener da at din tolkning er riktig, og ikke andre sin?