Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  36 2783
har ikke vært noe tilhenger av UFO teorien, men når jeg så denne dokumentaren ble jeg litt i tvil. her er flere vitner fra cia, nasa, fbi og flere som virker pålitelige.


(bredbånd) 1:55 min

http://69.56.146.50/netrostream113/npcc.wmv
Sist endret av Fenrir; 24. november 2004 kl. 23:37.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Jeg har sett den.
Jeg kan bare si at folkene, og jeg er ikke noe spessielt negativ til ideen om at det kan finne utenomjordisk liv, i begynnelsen fremstår som mer eller mindre profesjonelle. Det man lærer ut i "foredraget" er dog at alle sammen er ihuga ufa-fanatikkere - og ihvertfall når hun hvithårete damen kommer på scenen (uten så mye som et fnugg av fornuft i bagasjen) så blir det litt for halleluja-stemning til at jeg klarer å ta dem seriøst.
Ikke alle TVprogram i verden kunne fått meg til å tro på UFO'er. Det må nok sterkere lut til.
hotgully: Hva er det som får deg til å tro at jorda er den eneste planeten i universet som har et form for liv? Regner med at det finnes mange planeter der ute som har de samme forholdene vi har her på jorden, om ikke de har bedre egenskaper også slik at det gjør det mulig for dem å reise mye raskere og "billigere" enn det vi gjør nå.

edit: Dessuten så trenger ikke det at noen ser en UFO å si at det er et romskip fra en annen planet. UFO betyr at det er et uidentifisert objekt. Som igjen betyr at de ikke er helt sikker på hva objektet er. Det kan være et fly, værballong, en satelitt, ja you name it!

-normal
Sist endret av fEsk; 25. november 2004 kl. 22:30.
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Siden det er funnet reste av mikroorganismer på mars(?) så er det jo liv der ute. Hvordan de har utviklet seg igjennom alle år som har gått siden universet ble til får vi vel ikke vite før vi kan dra langt ut i rommet.
NFFs husbedreviter
er meget enig med normal altså... hvorfor skulle vi være de eneste her i universet.. det er bare for rart til å være sant..
Opprinnelig postet av normal
hotgully: Hva er det som får deg til å tro at jorda er den eneste planeten i universet som har et form for liv?
Vis hele sitatet...



Dét tror jeg ikke. Jeg er sikker på at det finnes liv på andre planeter. Og de er sikkert basert på andre ting enn Carbon som vi er. (Var det ikke carbon da?)

Uansett, jeg har store problemer med å tro at de reiser milioner av lysår, for å stoppe her på jorda, uten å ta kontakt. Lage noen ringer på en åker også fly videre.

Nei, jeg skal se en UFO (fra en fremmed planet ) med mine egne blotte øyne hvis jeg skal tro på det.

Men jeg kunne jo ikke sagt det til noen,folk hadde trodd jeg var gal. Og jeg hadde blitt sperret inne.
Enkelte forskere mener at det finnes flere universer, som ligger som kuler inntil hverandre. Noen går også så langt som å si at hver gang noen tar et valg i universet, for eksempel at en eller annen kaster en mynt, blir det opprettet like mange universer som det er valgmuligheter, så hvis du kaster en mynt, og får kron, så opprettes det et annet univers der du får mynt.

Og også, hvis vi ser på det med ren sannsynlighetsregning, så er det ganske åpenbart:

La oss si at sannsynligheten for at en planet skal kunne ha liv er 1/1milliard (sikkert større, menmen) Siden det finnes liv på jorden, er det maksimum 999 999 999 planeter uten liv, rent statistisk. Men la oss si at det finnes 10 milliarder planeter totalt. Da er det rent statistisk 10 planeter med liv der ute.

Setter man inn reelle tall her, eller hvis man går enda lenger, ved å si at universet er uendelig stort, da blir det litt rart:

Hvis universet er uendelig stort, betyr det at alt, uansett hvor enormt lite sannsynlig det er, skjer. Og ikke bare det, det skjer et uendelig antall ganger! Så hvis universet er uendelig stort, danser George W. Bush og Saddam tango på Oslo Plaza akkurat nå

blir snurrig i hodet av sånt...
Hvis man godkjenner at universet er uendelig, så er det også uendelig med muligheter.

Så en eller annen gang, et eller annet sted, vil det finnes en verden som er befolket med gule griser, som spiser ved å helle all maten i en trakt å hyle det ned.

også har de bilde av meg på veggen
Opprinnelig postet av Magisk
Siden det er funnet reste av mikroorganismer på mars(?) så er det jo liv der ute. Hvordan de har utviklet seg igjennom alle år som har gått siden universet ble til får vi vel ikke vite før vi kan dra langt ut i rommet.
Vis hele sitatet...
Hmm, de har da vel ikke funnet "rester" av mikroorganismer på mars enda? (Hva mener du egentlig med rester? Fossiler?) De har derimort funnet vann og vannis/tørris, og de vet at det har vært innsjøer/hav(både salte og ikke salte) der. Det er også flere steder i atmosfæren det er ansamlinger av metan-gass, som betyr at det er noe som "produserer" metan-gassen(ellers ville den ha forsvunnet ganske fort). Så vidt jeg vet er det tror man at det er mikroorganismer som produserer det, eller jordvarme som varmer opp vann under bakken.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Opprinnelig postet av hotgully

Uansett, jeg har store problemer med å tro at de reiser milioner av lysår, for å stoppe her på jorda, uten å ta kontakt. Lage noen ringer på en åker også fly videre.
Vis hele sitatet...
Vel.. sett fra denne siden: Hvis DU var et vesen med tusen ganger mere intelligens, teknologi og alt det der.. ville du ha turt å tatt kontakt med menneskene?

La oss si de har observert oss de siste 100 årene.. svaret fra min side hadde vært nei, når man ser på all grådigheten, krigene, rasisme osv..


Men igjen.. jeg skjønner poenget ditt
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Opprinnelig postet av w00p
Hmm, de har da vel ikke funnet "rester" av mikroorganismer på mars enda? (Hva mener du egentlig med rester? Fossiler?) De har derimort funnet vann og vannis/tørris, og de vet at det har vært innsjøer/hav(både salte og ikke salte) der. Det er også flere steder i atmosfæren det er ansamlinger av metan-gass, som betyr at det er noe som "produserer" metan-gassen(ellers ville den ha forsvunnet ganske fort). Så vidt jeg vet er det tror man at det er mikroorganismer som produserer det, eller jordvarme som varmer opp vann under bakken.
Vis hele sitatet...
Vel kanskje det ikke var fra mars da? Men de hadde funnet noen meteoritter på nordpolen med fossiler av mikroorganismer i. Og de stammet fra en eller annen planet i vårt solsystem. Om jeg ikke er helt på viddene nå da..?
Jeg har aldri hørt om det, så jeg er ikke sikker. Men jeg tror ikke det stemmer. Hadde det vært tilfelle hadde vi jo hatt beviser for at utenomjordisk liv kan eksistere, og det er vel egentlig det f.eks. Mars-ekspedisjonen(e) prøver å finne ut av. Kristendommen hadde jo blitt mer eller mindre motbevist også i det tilfellet(ihvertfall som vitenskap, men det har vel kanskje skjedd allerede)..
hehehe, "mushroom shaped buildings on the dark side of the moon". Ville nok ikke tatt alt som ble sagt for seriøst, men artig å se likevel.
Jo; definer hvordan de ville reise hit?
Skal ikke se bort ifra at vi er meget primitive og at andre sivilasjoner kan ha kommet mange, mange tusen om ikke hundretusen eller millioner lengere innen teknologi. Pluss at de kan være veldig mye mer intelligente enn det mennesker er.
Man må heller se det i et annet perspektiv.


Hvis vi trekker et lite utsnitt av den tiden universet har eksistert.
f.eks denne linja er det lille utsnittet.

-|---|------|---|--------|----|--------

Det er sikkert andre vesener rundt om, men det er ikke sikkert de eksisterer nå.
Sivilisasjoner kan ha oppstått, blitt sofistikerte og inteligente osv, men så har deres tid vært omme og de har dødd ut. Det jeg mener er at sivilisasjoner oppstår og går til grunne, det er ikke sikkert at sivilisasjonene eksisterer samtidig.

Ble litt lumpent forklart dette her da, men kanskje noen fatter hva jeg mener?
Hva jo en del rare ting i den doku da. F.eks det om basen på baksiden av månen. Må vel si at jeg ikke tror helt på det.

Åså han der karen som pratet om at de hadde kartlagt noen å 50 "raser", og at det var noen som bare kunne ta på noe i et mørkt rom å vite hva slags farge det hadde. Hvordan i pokker hadde de funnet ut at han kunne det?

Må vel også si at jeg tror at det finnes både liv på andre planeter og UFO'ere som surrer rundt her på jorden. Men synes en del av det som ble sagt i denne doku'en hørtes litt søkt ut.
Dette forsterker bare min tro om utenomjordisk liv.
Hehe, muligheten over at det IKKE finnes liv der ute har jeg ikke tenkt på engang. Dessuten kan jeg være enig i at det trenger ikke å være en livsform som er lik oss mennesker eller dyr, men det kan være en organisme, bakterie e.l. Men tanken på at vi er den eneste "intelligente" (om vi kan kalle oss det) livsformen blandt milliarder av planeter er bare noe jeg ikke kan se for meg.

-normal
Jo i følge naturens lover ER DET muligheter for liv andre steder. Men der er imiddlertid langt mellom disse om de eksisterer.

Kunne aldri tenke meg at det ligger en gyllen planet der ute med et spesielt brensel de putter inn i motoren som gir ekstra fart eller en spesiell fusjonsreaktor som spyr ut ioner i sinnsyk fart.

Vårt solsystem ligger ca 27 000 lysår fra melkeveiens sentrum, som vi blir sugt inn i. Med de miliardene av stjerner og dill som suser rundt her hvorfor skulle de finne akuratt oss?

Om radiosignaler fra 40 tallet ble sendt ut i rommet har de bare sett Adolf Hitler. Var de her tidligere ville de fått kuttet strupen av Napoleon, Aleksander den store og mange andre.

Jorden er ikke et intelligent sted å besøke. For vi ville bare gjøre dem vondt med forskning eller finne økonomiske interesser i form av militært eller statlig utstyr.
Opprinnelig postet av Voyage
Jo i følge naturens lover ER DET muligheter for liv andre steder. Men der er imiddlertid langt mellom disse om de eksisterer.
Vis hele sitatet...
Det veit du ikke. Det kan godt være at det er solsystemer der ute med flere bebodde naboplaneter..
Synes heller at forskerene burde prioritere planer for utbyggelse på månen med glasstak og masse neonlys. Et skikkelig Las Vegas. Der kunne en spille poker, golf, ligge i boblebad og se mot jorda. Der er store arealer for boligplasser, kjøpesenter og mye annet. Det må være mulig å finne et system som produserer luft.
Opprinnelig postet av Voyage
Jo i følge naturens lover ER DET muligheter for liv andre steder. Men der er imiddlertid langt mellom disse om de eksisterer.
Vis hele sitatet...
Det finnes vel ingen naturlover som beskriver livets opprinnelse? Trodde da dette var ett av vitenskapens mysterier fortsatt. Hvis jeg tar feil her er jeg ihvertfall veldig interessert i å høre hva de går ut på.
Selv om universet er uendelig betyr det ikke at det finnes uendelige mengder med galakser og planeter. Skal innrømme at sansynligheten for utenomjordisk liv er stor, men de må følge de samme naturlovene som oss og da er det ikke mulig å reise fortere enn lyset. Selv om lyset er raskt er det ingenting i forhold til de avstander som er i universet.
Hvor sansynlig er det da at de er i nærheten av oss i et uendelig univers? Og hvor sannsynlig er det at de har krasjlandet her på jorden?
Opprinnelig postet av rune420
Det finnes vel ingen naturlover som beskriver livets opprinnelse? Trodde da dette var ett av vitenskapens mysterier fortsatt. Hvis jeg tar feil her er jeg ihvertfall veldig interessert i å høre hva de går ut på.
Vis hele sitatet...
Leser Illustrert Vitenskap som mange andre.
Jeg tviler på at Jorden er den eneste planeten med liv.. Det kan bare ikke være mulig.

Men som vi ser på filmer, f.eks signs så ser vi at dem kommer til oss..
Hva får oss mennesker til å tro at de andre som lever der ute er så mye klokere? Og at ikke det er oss som kommer til dem?
Opprinnelig postet av Voyage
Leser Illustrert Vitenskap som mange andre.
Vis hele sitatet...
OK, kan ikke si jeg leser alle numrene selv, men hvis det ser interessant ut på coveret hender det jeg plukker det med meg..

Uansett, fant noe på Wikipedia, og jommen ser det ikke ut til at de så smått har begynt å utvikle modeller for livsopprinnelsen. Fascinerende, skulle bare ønske jeg kunne nok biologi til å faktisk forstå litt av det.
Hvor sansynlig er det da at de er i nærheten av oss i et uendelig univers? Og hvor sannsynlig er det at de har krasjlandet her på jorden?
Vis hele sitatet...
er universet uendelig gammelt, og uendelig stort, betyr det at de har, eller krasjlander på jorden uendelig antall ganger... det kan skje i morgen
Vil bare nevne noe her...

Hva får dere til å tro at lysets hastighet er det raskeste som eksisterer?
Hvis fart er tiden det tar å bevege seg fra punkt A til punkt B, og du velger en kortere rute enn den lyset er nødt til å ta, har du høyere fart enn lyset?
Litt kronglete, men for å komme til poenget:
Hvis det er en skokk med små grå skapninger der ute som er flere hundre tusen år lengre fram enn oss teknologisk, tror dere virkelig at de har den samme oppfatningen av fysikk som vi har nå? Tror dere at Einstein var DEN ALLMEKTIGE GUD som hadde det ULTIMATE SVARET på universets mysterier?


Hvis dere skal diskutere avanserte utenomjordiske livsformer så må dere også regne med at alt det vi har av virkelighetsoppfatning kan for dem virke komplett ulogisk og naivt. Som et lite barn som tror at verden er huset det bor i, maten kommer fra kjøleskapet og mor og far er Gud.

Jeg tror det er særdeles usannsynlig at det er utenomjordiske som driver å 'spaner' på oss i sine uidentifiserte flyvende objekter forresten, ville nok heller si at det er et kulturelt fenomen eller noe slikt. [Les: folk er spett sprø ]
Opprinnelig postet av Tobb
er universet uendelig gammelt, og uendelig stort, betyr det at de har, eller krasjlander på jorden uendelig antall ganger... det kan skje i morgen
Vis hele sitatet...
Universet, slik vi kjenner det, er ca. 13,7 milliarder år gammelt hvis jeg ikke husker helt feil..
Opprinnelig postet av necro
Vil bare nevne noe her...

Hva får dere til å tro at lysets hastighet er det raskeste som eksisterer?
Hvis fart er tiden det tar å bevege seg fra punkt A til punkt B, og du velger en kortere rute enn den lyset er nødt til å ta, har du høyere fart enn lyset?
Litt kronglete, men for å komme til poenget:
Hvis det er en skokk med små grå skapninger der ute som er flere hundre tusen år lengre fram enn oss teknologisk, tror dere virkelig at de har den samme oppfatningen av fysikk som vi har nå? Tror dere at Einstein var DEN ALLMEKTIGE GUD som hadde det ULTIMATE SVARET på universets mysterier?
Vis hele sitatet...
For å ikke nevne at for noen år siden så sa de at det var umulig å reise raskere en lyden, men nå flyr vi 2-30 ganger lydens hastighet (30x = romskip på vei tilbake til jorden i fritt fall)
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Hvorfor 2-30? Det blir vel heller bare 30, hvor kommer tallet 2 inn i bildet.
Landrekorden er godt over 1, luftrekorden er nå oppe i 8 nå
Om de er såpass smarte at de klarer å bygge et skip som kan reise hit, tror jeg de ikke ville drevet å lagd mystiske spor i åkere og spionert på oss. .
Sist endret av broWn; 29. november 2004 kl. 18:18.
▼ ... noen uker senere ... ▼
tenk deg at du er et rimelig inteligent vesen som flyr rundt omkring i universet. du er ikke så erfaren med dette. det er noe helt nytt på planeten din. det eneste spesielle med planeten din er at de har teknologi til og reise langt i rommet. du har reist rundt i rommet i rundt 50 år uten og se noe annent en lysfenomener og tomme planeter. din art lever vanligvis rundt 2000 år om gangen, du er rundt 900 år gammel. etter og ha fått den daglige næringen som består av en livsform som you aler opp i enden av skipet, så oppdager varmescanneren din at en bitteliten planet ikke langt fra en av de mange soler som du har reist forbi i din tid. du blir extremt nyskjerring etter og se hva dette kan være for noe, du har aldri opplevd noe som dette før, bortsett fra når dere simulerte dette hjemme da. du tenker deg at dette kan være en helt ny livsform, du vet ikke om de er mere inntelligent en deg, eller om de er dumme som akzbar(en rase på hjemplaneten din som likner på de jordiske kuene, bokstavene på navnet er skrevet på jordisk for at leserne skal forstå lettere). uansett du bestemmer deg for og snike deg sakte og sakte nærmere og nærmere, når du er rimelig nærme tar du en titt på hvordan jorda er (du kan jo som alle fra din hjemplanet se en utrolig mengde med avstand) du kan ikke se noenting, fordi denne planeten er dekket med ozon og en haug av giftstoffer som blokker for øynene dine. du er vant til en helt annen atmosfære. du finner fram noen deler til kroppen din som hjelper for og se. etter og ha fått på disse ser du jorda klart og tydelig. du zoomer inn på forskjellige vesener som holder på med sitt der nede, du fortår med en gang at de ikke vet at du er tilstede. nå kommer spørsmålet du har fundert på i 50 år.hvordan skal du ta kontakt med disse nye vesene? du bestemmer deg for og legge igjen et stort merke, så disse nye (la oss kalle dem mennesker) skal legge merke til det. fordi etter og ha observert dem en stund skjønner du at de ikke er den meste observante rasen. du bestemmer deg for og legge igjen nasjonalsymbolet ditt. du gjør dette når solen gjemmer seg bak månen til denne planeten fordi menneskene ikke er så aktive på dennee tiden. du finner deg et stort åpent sted hvor du kan forme merkene dine ned i bakken. etter og ha gjort dette drar du din vei igjen, for og så komme tilbake senere for og se om menneskene har lagt igjen noen av sine merker. etter og ha ventet noen år, mens du har studert denne rasen får du ikke kontakt med de. du har suset gjennom atmosfæren dems flere ganger, både når sola er foran og bak månen. du har prøvd og kontakte dem gjennom flere kommunikasjonsystemer, men du finner rett og ikke ut hvilket menneskene bruker. nå har det gått over 50 år, du har lagt merke til at menneskene begyner og bli oppmerksome over disse symbolen. du bestemmer deg for og vente litt til. og gjøre de daglige gjøremålene dine.

år 2004. du er fortsatt der.



jajajaja, historien min. kjeda meg i timen på skolen. vet den suger, skjønner at du ikke gadd og lese alt. men det er da noe min egen tolkning av hvordan det foregår, jeg har vel rett til og ha det?
Sist endret av Pure_chris; 14. desember 2004 kl. 10:39.
ok. men jeg regnet med at de skulle være litt smartere enn deg, men det er de kanskje ikke..
Aliens behøver ikke være smartere enn oss nei. Tenk på hvor lite som avgjør hva som forskes på. Og tenk på at forskning egentlig bare er en jakt på nye forklaringer og resultater. Da er det veldig lite som skal til for at vi hadde endt opp med helt anderledes teknologi i dag.