Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1193
Bestilte noen RC-s fra Tyskland. Pakken ble sendt forrige uke. Synes det tar ganske lang tid. Siste oppdatering står det bare: sendt fra avsenderland.

Hvis pakken blir tatt i tollen, vil den ikke bli registrert hos sporingen først?

Feks at den går gjennom tollsjekk før man får oppdateringen "ankommet mottakerland, videresender", eller hva den første oppdateringen på sporingen pleier å si.
Du vil nok få sporingen: "Sendt til tollvurdering" eller noe tilsvarende. Men det er ofte det tar lang til fra Tykland til Norge, uvisst hvilken grunn. En uke er ikke uvanlig.
Det varierer, hvem er dette sendt med? Min erfaring er at FedEx kan ta 5 dager i tolla aleine. For DHL kommer pakka som regel i l a 36 timer( fra California ) Det virker som den norske tolla ikke liker FedEx.
Sist endret av ketoDaddy; 28. november 2023 kl. 13:19.
Om noen driter i å scanne pakka inn i systemet så skjer det ingenting på sporing siden. Mest sannsynlig det har skjedd, man trenger ikke nødvendigvis å scanne en pakke for at den skal komme til neste ledd i logistikken.

Flere ganger at sporinga ikke har oppdatert seg før jeg plutselig får beskjed om at den ligger i postkassa.
Sitat av Vasken Vis innlegg
Flere ganger at sporinga ikke har oppdatert seg før jeg plutselig får beskjed om at den ligger i postkassa.
Vis hele sitatet...
Det har skjedd her også.
Sitat av ketoDaddy Vis innlegg
Det varierer, hvem er dette sendt med? Min erfaring er at FedEx kan ta 5 dager i tolla aleine. For DHL kommer pakka som regel i l a 36 timer( fra California ) Det virker som den norske tolla ikke liker FedEx.
Vis hele sitatet...
Vær klar over at transportfirmaene har sin egen fortolling. DHL fortoller sine egne pakker, FedEx fortoller selv, det gjør også Posten og Postnord. Så det kommer mye an på rutinene hos firmaene. Kun hvis det er tvil om pakken, blir den sendt til Tollvesenet/Tolletaten (eller hva det heter i dag) for nærmere vurdering. Jeg så selv fortollingen på Brevsenteret, det var vårt personal som var trent opp til fortolling. Det var sjeldent jeg så tollere der.

Så du får bare ta deg en dusj med tolmodighet.
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Vær klar over at transportfirmaene har sin egen fortolling. DHL fortoller sine egne pakker, FedEx fortoller selv, det gjør også Posten og Postnord. Så det kommer mye an på rutinene hos firmaene. Kun hvis det er tvil om pakken, blir den sendt til Tollvesenet/Tolletaten (eller hva det heter i dag) for nærmere vurdering. Jeg så selv fortollingen på Brevsenteret, det var vårt personal som var trent opp til fortolling. Det var sjeldent jeg så tollere der.

Så du får bare ta deg en dusj med tolmodighet.
Vis hele sitatet...

tollvesenet/tolletaten (eller hva det heter idag) LMFAO det var dagens
Den norske tolletaten har aldri hatt Tollvesen som navn, så jeg vet ikke helt hvordan dere kan være usikre.. Var tidligere Toll- og avgiftsetaten, men er nå kun Tolletaten.. Ganske enkelt..
Vært til importbehandling i over et døgn. De har også byttet "mottakeradresse" til min gamle adresse samt "leveringsadresse" gammel adresse med postnummer 000x (ikke mitt gamle postnummer). Er den sendt til kontroll? Er det bare å pakke sammen sakene hjemme i tilfelle razzia? Hvis jeg ringer posten, kan de ta opptak av samtalen da?
Sitat av CallMeMaybe.Dog Vis innlegg
Vært til importbehandling i over et døgn. De har også byttet "mottakeradresse" til min gamle adresse samt "leveringsadresse" gammel adresse med postnummer 000x (ikke mitt gamle postnummer). Er den sendt til kontroll? Er det bare å pakke sammen sakene hjemme i tilfelle razzia? Hvis jeg ringer posten, kan de ta opptak av samtalen da?
Vis hele sitatet...
Etter 2,4 sekunder etter Google søket: hva betyr importbehandling
Får jeg følgende resultat:
Viser siste sporing at sendingen din er til importbehandling, betyr det at din sending ligger hos oss for tollklarering Det sjekker om sendingen er avgiftsfri eller må fortolles

Jeg leser det som at den nå sjekkes, tror det kan være lurt og ikke ha noe hjemme, men vet ikke hvor mye de følger opp RC.
Dette er vel kjøpt med bank/kredditkort og kan sikkert spores opp rett som det er om politiet vil bruke ressurser på det.

med mindre du har bestilt i massevis tror jeg det skal gå så fint så.
Sitat av TAketbrett Vis innlegg
Etter 2,4 sekunder etter Google søket: hva betyr importbehandling
Får jeg følgende resultat:
Viser siste sporing at sendingen din er til importbehandling, betyr det at din sending ligger hos oss for tollklarering Det sjekker om sendingen er avgiftsfri eller må fortolles

Jeg leser det som at den nå sjekkes, tror det kan være lurt og ikke ha noe hjemme, men vet ikke hvor mye de følger opp RC.
Dette er vel kjøpt med bank/kredditkort og kan sikkert spores opp rett som det er om politiet vil bruke ressurser på det.

med mindre du har bestilt i massevis tror jeg det skal gå så fint så.
Vis hele sitatet...
Vet hva tolldeklarering er. Tenkte mer på at de byttet adressen. En for mottak og en for levering med et jævlig rart postnummer
Sitat av CallMeMaybe.Dog Vis innlegg
Vet hva tolldeklarering er. Tenkte mer på at de byttet adressen. En for mottak og en for levering med et jævlig rart postnummer
Vis hele sitatet...
Hva mener du med "et jævlig rart postnummer"?