Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 580
Har fått dilla på linksys routerne da routeren jeg har nå lever sine siste dager. Jeg har lett masse rundt på nettet, men det er bare rot. Cnet og pcmag beskriver alle som topp modeller, men jeg forstår virkelig ikke hvilken som er top notch. Jeg står i mellom:

Cisco Linksys E4200
Cisco Linksys E4200 v2
Cisco Linksys EA3500
Cisco Linksys EA4500

Er det store forskjeller mellom disse? Er det nødvendig å ha den nyeste, eller yter de tidligste (f.eks e4200) like bra?

Takker for svar!
Ytelse er ganske relativt når det kommer til trådløse aksesspunkt. Det er ikke et dumt valg å kjøpe noe fra Cisco, og jeg tror ikke du vil merke særlig forskjell på de du har listet opp, i ren ytelse, til hjemmebruk.
Hva med funksjoner osv? Og er det mulighet for "hacking" av disse ruterne som DD-WRT, Tomato Firmware osv?
Kan bekrefte at du kan legge inn både DD-WRT og Tomato på E4200, har den selv.
Godt fornøyd med både sendestyrke og ytelse. Er også 5Ghz på den.
Sitat av kapsen Vis innlegg
Kan bekrefte at du kan legge inn både DD-WRT og Tomato på E4200, har den selv.
Godt fornøyd med både sendestyrke og ytelse. Er også 5Ghz på den.
Vis hele sitatet...
Da går jeg for den. Var den som føltes riktig fra starten, og cdon (av alle steder) selger den for rundt 850kr