Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  54 6420
Innestengt
Spelly's Avatar
Trådstarter
Sitat av kaup Vis innlegg
spelley: Skal man ha tatovering skal man også tåle smerten!
Vis hele sitatet...
har jeg sagt noe annet ? er helt enig med deg, men hva om det er noen som har påbegynt en tatovering, og rett å slett ikke tåler smerten? Det er tatovøren som har anbefalt denne kremen, og tatovørene i studioet har brukt den selv.
Bildet av tattoen kom ikke opp i sted, prøver igjen: http://i42.tinypic.com/2lt69ew.jpg
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av spelley Vis innlegg
har jeg sagt noe annet ? er helt enig med deg, men hva om det er noen som har påbegynt en tatovering, og rett å slett ikke tåler smerten? Det er tatovøren som har anbefalt denne kremen, og tatovørene i studioet har brukt den selv.
Bildet av tattoen kom ikke opp i sted, prøver igjen: http://i42.tinypic.com/2lt69ew.jpg
Vis hele sitatet...
Så en kliss lik på Miami Ink idag, ye.
Viser at tatovøren du gikk til har skillz som kan måle seg med de gutta der da.
Så bra. :-)

Tror jeg skal ta meg en tur til Lets Buzz en gang i løpet av 2009 jeg også.
At en tatovering må bety noe utrolig spesielt, det er din mening. Du har ingen rett til å se ned på folk som tatoverer seg kun for pyntens skyld. Hvis vi ser på biler, klokker, smykker eller andre gjenstander, er det noen som eier det fordi de er veldig knyttet til det (arvegods f.eks.?), mens andre eier det av praktiske årsaker. Vi er forskjellige og det ene er ikke det spøtt bedre enn det andre.

Når det gjelder akkurat tatovering, er det vel faktisk mer logisk at man gjør det fordi man syns det er fint, enn at det er noe som betyr mye for en og man tenker "Hm. Det betyr så mye for meg at jeg tror jammen at jeg.... får det innprentet i huden til evig tid." Det får meg til å tenke på at dette er veldig mye en trend. Alle vet at dersom noe betyr veldig mye for en, så skaffer man seg en tattis for å symbolisere det. Det er liksom bare sånn det er. Rent objektivt sett er du nok enig i at det er vel så logisk at en kronisk tegning på ens ytre hører direkte sammen med utseendet og hvordan man vil bli oppfattet hos andre.

Jeg forstår også godt symbolismen i det å tatovere noe for noe som betyr mye, men å prøve å heve dette over det å tatovere seg for utseendets skyld, og si at det er så veldig mye bedre, det blir totalt feil.
Innestengt
Spelly's Avatar
Trådstarter
Sitat av Realist1 Vis innlegg
At en tatovering må bety noe utrolig spesielt, det er din mening. Du har ingen rett til å se ned på folk som tatoverer seg kun for pyntens skyld. Hvis vi ser på biler, klokker, smykker eller andre gjenstander, er det noen som eier det fordi de er veldig knyttet til det (arvegods f.eks.?), mens andre eier det av praktiske årsaker. Vi er forskjellige og det ene er ikke det spøtt bedre enn det andre.

Når det gjelder akkurat tatovering, er det vel faktisk mer logisk at man gjør det fordi man syns det er fint, enn at det er noe som betyr mye for en og man tenker "Hm. Det betyr så mye for meg at jeg tror jammen at jeg.... får det innprentet i huden til evig tid." Det får meg til å tenke på at dette er veldig mye en trend. Alle vet at dersom noe betyr veldig mye for en, så skaffer man seg en tattis for å symbolisere det. Det er liksom bare sånn det er. Rent objektivt sett er du nok enig i at det er vel så logisk at en kronisk tegning på ens ytre hører direkte sammen med utseendet og hvordan man vil bli oppfattet hos andre.

Jeg forstår også godt symbolismen i det å tatovere noe for noe som betyr mye, men å prøve å heve dette over det å tatovere seg for utseendets skyld, og si at det er så veldig mye bedre, det blir totalt feil.
Vis hele sitatet...
Jeg sier at en tatovering burde ha mening, da det skal mer til for at du blir lei den. Men jeg sier også at, folk for all del kan tatovere hva faen de vil for meg, så lenge de selv ønsker det. Jeg har ingen mulighet til å se ned på folk grunnet ett tatoveringsmotiv, da jeg eller ingen andre har mulighet til å forstå symbolikken i enkelte tatoveringer. Ja, til å med en tribal kan ha symbolikk.
Du må lese det jeg har skrevet tideligere, før du kommer med slike uttalelser.

Sitat av HStern Vis innlegg
Så en kliss lik på Miami Ink idag, ye.
Viser at tatovøren du gikk til har skillz som kan måle seg med de gutta der da.
Så bra. :-)

Tror jeg skal ta meg en tur til Lets Buzz en gang i løpet av 2009 jeg også.
Vis hele sitatet...
Får ikke håpe en på miami ink har fått en kliss lik, den som jeg har, da tror jeg at jeg må ta meg en tur innom lets buzz igjen å få gjort litt om på den, meningen var at den skulle være unik :P. Det finnes mange flinke tatovører i norge, som fint kan måle seg med tatovørene i tatoveringsstudioene som du ser på tv. Såå 
Men lets buzz er absolutt noe å anbefale. De har latterlig lang ventetid ( 1-2 m) de har folk som blir tatovert fra både innland og utland, noe som tyder på at de er flink.
Synes det var mye mer sjarm før å ha tatovering, når sjøfolk hadde det, det var jo lissom ett viss tegn på en var sjømann.

Men nå skal alle ha det, hvor som helst, og nesten hva som helst.
Har ikke noe imot tatoveringer, det er kunst for faen! Men hvis det blir noe en ikke har vurdert nøye, og spørt seg selv om: Er det dette jeg egentlig vil? Skal jeg gå med dette i hele livet mitt?

Jeg synes det blir litt ugjennomtenkt hvis en stikker til tattoshappa også sier man at man skal ha en drage på ryggen siden en kamerat har skaffa en.

Hvis jeg hadde vært sjef så hadde jeg ikke brydd meg om at han/hun hadde hatt en tatovering her eller der, men blir litt drøyt med tatoveringer over hele underarmen og/eller andre kroppsdeler som vises. Blir litt som piercing (skrev jeg det riktig?) det er veldig uattraktivt i jobbmarkedet, det har jeg erfart av mange venner, f:eks en måtte kvitte seg med leppe piercingen sin hvis han skulle få jobb som lærling, siden den ble altfor, ja hva skal jeg si, drøy?

Er jo alltid forskjellige meninger, men da har ivertfall jeg kommet med min ytring ^^
Sist endret av Kejerith; 11. april 2009 kl. 22:44.