Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1445
Da har Urospredere hatt premiere på The Gathering, og nå blitt gjort tilgjengelig på nett (link finnes på www.urospredere.no).

Hva synes dere om dokumentaren, Hva sitter dere igjen med etter å ha sett den? Har dere endret syn på fildeling?

Dokumentaren gav meg ikke noe nytt, det var noen gode poeng fra enkelte folk, men overhodet ingen àha opplevelse. Spesielt enig er jeg i kommentarene til Peter Sunde om desse "Piracy is a crime" kampanjene. Desse var rett og slett håpløse, og gjorde INGEN VERDENS nytte.
Det jeg savner var rett og slett et intervju med en scener, noe jeg mener burde være #1 prioritet i en sånn dokumentar, fra the "evil side", platebransjen being "the good" (ya rite.)

Jeg personlig er en av de som støtter positive tiltak som platebransjen prøver å ta. Som f.eks Spotify. Jeg syns ikke tjenesten i seg selv er verdt 100kr \ mnd. Men jeg betaler 50% for tjenesten og 50% for idèen pga jeg syns det er et godt tiltak (trådstarter går off topic, yay!)

Fyr løs!
Sist endret av Nenzo; 11. april 2009 kl. 01:01.
Framtiden er reklamefinansiert.
Sitat av Coco Jamboo Vis innlegg
Framtiden er reklamefinansiert.
Vis hele sitatet...
KP, bevist av spotify.
Venter bare på spotify for filmer/serier ( man har jo hulu for serier )
All over the clock
Mr. Meow's Avatar
Sitat av Coco Jamboo Vis innlegg
Framtiden er reklamefinansiert.
Vis hele sitatet...
Eller kanskje ikke?
Sitat av Graapho Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Tenk på hvor populært nettaviser er blitt, hvorfor? De er gratis og reklamefinansiert. Hva skjer med papiraviser som koster penger, jo de selger dårligere.
Sitat av Coco Jamboo Vis innlegg
Tenk på hvor populært nettaviser er blitt, hvorfor? De er gratis og reklamefinansiert. Hva skjer med papiraviser som koster penger, jo de selger dårligere.
Vis hele sitatet...
Ja - fordi distribusjonsmodellen har ingenting å si...?
Nei, hvorfor er internett populært? Fordi det er gratis og sidene lever av reklame.
Sitat av Coco Jamboo Vis innlegg
Tenk på hvor populært nettaviser er blitt, hvorfor? De er gratis og reklamefinansiert. Hva skjer med papiraviser som koster penger, jo de selger dårligere.
Vis hele sitatet...
Betydelig enklere å lese avisen på nett, enn å kjøre 5 min for å komme til butikken, for så å i tilegg være nødt til å betale. Nettaviser oppdateres kontinuerlig, noe man ikke vil få til med en papiravis.
Sitat av obskøn Vis innlegg
Betydelig enklere å lese avisen på nett, enn å kjøre 5 min for å komme til butikken, for så å i tilegg være nødt til å betale. Nettaviser oppdateres kontinuerlig, noe man ikke vil få til med en papiravis.
Vis hele sitatet...
De kunne valgt å ta betaling for at folk skulle lastet ned avisene, men dette gjør de ikke, nettopp fordi gratis pluss reklame lønner seg. Derfor er det framtiden
det at de forskjellige artistene klager er bare tull! vist de skal ha penger så kan vell de jobbe for det, f.eks spille konserter etc. penger vokser ikke på trær, og pengene detter heller ikke på sølvfat av seg selv.
Direktelenke til flashfilen, så man kan se offline: http://video.dagbladet.no/xstream/fl...1239394315.flv
Hadde gledet meg mye til denne filmen skulle komme men jeg må innrømme at jeg ble skuffa. Alt som ble nevnt i filmen var gammelt nytt for meg.
Jeg tipper at innen 5-10 år, må man betale en slags ekstra "lisens" etter hvor stor linje man har. For små surfelinjer er lisensen liten, etter store megalinjer er lisensen stor.

Eventuelt reklame ja. Hadde fremtiden bringt en lignende tjeneste som Spotify for film, og utvalget var komplett og alle var med på dette, hadde jeg brukt tjenesten til tross for 5 minutts reklame pr.time.
Bra dokumentar. De fleste ungdommer i Norge er blitt kriminelle gjennom den nye loven som sier at å laste ned også er ulovlig. Noe tyder på at det er noe fundamental galt med samfunnet når en slik andel regelrett driter i loven. Jeg tror det kan være en kombinasjon av mange ting, men først og fremst at folk rett og slett ikke gidder å betale når det er så lett tilgjenglig gratis.

Løsningen er IKKE å tvangsilegge en hver person å betale ekstra "skatt" for å finansiere film og musikk selskapene som mr. reklame ovenfor tror vil bli en realitet i løpet av 5-10 år.

Jeg mener løsningen bør være at selskapene selger mp3 filer og film uten noen som helst DRM, til en rimelig penge. Kanskje gjennom abonnent løsninger?

I tillegg må de nok akseptere det at tiden har forandret seg betraktlig og at det ikke lenger vil være like lett å bli "styrtrik" på musikken. Kanskje det blir mulig å ha meste parten av inntekten via konserter?
Sitat av Coco Jamboo Vis innlegg
Tenk på hvor populært nettaviser er blitt, hvorfor? De er gratis og reklamefinansiert. Hva skjer med papiraviser som koster penger, jo de selger dårligere.
Vis hele sitatet...
Jeg har drevet butikk å dermed snakket med endel representanter fra avisene.
I Norge idag er det kun vg og kanskje dagbladet som kan tjene penger på reklamefinansiering, de andre nettavisene har rett og slett for få besøkende.
Dette har folk fra ba,bt og aftenposten fortalt meg.
Avissalget går dårligere, men samtlige aviser har i 2008 økt prisene på avisene også.