Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  55 8668
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Dette minner mye om et psykologisk eksperiment utført av en amerikansk professor jeg ikke husker navnet på:

Han auksjonerer bort $1. Studentene kan begynne med hva de vil. Haken? Ikke bare den som bød høyest, men det nest høyeste budet måtte også gi fra seg pengene.

Når det stod om 99 cent avventet alle reaksjonen til den nest høyeste. Ville han by over $1? Ja, det gjorde han. Såklart; det er mye bedre å tape 1 cent, enn 98 cent.

Disse auksjonene (som bare skulle bevise noe slikt som griskhet/korttenkthet; de måtte ikke betale) gikk ofte opp til utrolige $20.
Tja... det er jo en grunn til at det funker.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av atomet
Tja... det er jo en grunn til at det funker.
Vis hele sitatet...
Såklart. Griskhet, viljen å vinne over andre, et uimotståelig tilbud, fastsatt tro på at slike ting går riktig for seg, samt at man ikke leser om det, enten på siden selv, eller helst andre plasser.
yep, helt enkelt og greit:
helt normale menneskelige egenskaper... sleipt å utnytte? Ja, for all del, men helt ærlig så tror jeg nok ikke de trenger noe virkelig juks for at det skal gå rundt, folk er dumme nok til at det bør funke uten juks
▼ ... over en uke senere ... ▼
Så lenge de ikke driver med direkte villedende reklame eller gjør ting som bryter med norsk lov ser jeg ingen grunn til at de ikke skal kunne tjene penger på naive dimlinger uten vett i skallen.