Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 4513
Heisann, lurer på hvordan jeg enkelt kan fakturere et enkeltpersonsforetak 3000,- etter utført arbeid noen timer?

Oppdraget var et engangstilfelle, men personen jeg jobbet for må ha faktura.

Tips?

Edit: vil helst slippe å betale MVA.
Sist endret av Bomboklat; 20. august 2019 kl. 14:19. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Du skriver bare et enkelt skriv som inneholder ditt navn, adresse osv, hva du har utført og når, dato for kvittering, og hvem du fakturerer for hvor mye og hva.
Det er tydelige regler for hva en faktura skal inneholde:

https://hjelp.conta.no/kunnskapsside...aer-inneholde/

Conta gjør dette enkelt for deg gratis. Du betaler for tilleggstjenester.

Mer her:

https://conta.no/fakturering/slik-ka...conta-faktura/

Du kan enkelt skatte av inntil 50.000 i omsetning i selvangivelse (selvmelding) uten å skrive næringsoppgave.
Sist endret av Dough; 20. august 2019 kl. 15:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Du skal verken betale eller fakturere mva. Hvordan du gjør det er nevnt ovenfor
▼ ... over en uke senere ... ▼
Du kan bruke frilansfinans. Det er et firma som sender faktura på vegne av deg uten at du har ett eget selskap.
Frilansfinans er greit. Men da må du legge til moms, og de trekker 6% gebyr og 14% arb.giveravgift.

Og skattetrekk...
Sist endret av Dough; 1. september 2019 kl. 16:03. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Meldem
Trådstarter
Sitat av Dough Vis innlegg
Frilansfinans er greit. Men da må du legge til moms, og de trekker 6% gebyr og 14% arb.giveravgift.

Og skattetrekk...
Vis hele sitatet...
Jeg brukte Conta, etter å ha lest første posten din. Fungerte perfekt, ingen gebyrer og penger kom rett fra sender til min konto. Takk for tipset!