Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 2518
Usikker om dette er riktig forum, men håper det er i nærheten.
Her forleden fant jeg en Maxatec MT-150 kvitteringsprinter.
Slik jeg forstår det er det da slik at disse printer med et sett koder, ofte hexakoder, om det var beskrivende nok.
Denne modellen jeg har har en ethernett-adapter i serieporten som gjør mulig å koble denne med RJ-45.
Det er noe vanskelig med informasjon om nettopp denne typen, det jeg derfor lurer på er om den vil gjøre seg til bruk via router, eller om jeg må koble meg direkte til den.

Hvorfor bruker jeg tid på dette? Nja, det er kanskje lærerikt?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Jegermannen Vis innlegg
Denne modellen jeg har har en ethernett-adapter i serieporten som gjør mulig å koble denne med RJ-45.
Vis hele sitatet...
Det er nesten garantert ikkje snakk om ethernet. Det er antakeleg snakk om RS232. RJ-45 er ikkje spesielt uvanlig plugg for RJ-45 i POS-system, med ein enkel overgang til DB-9, som er vanlig for serieporter på PCer og anna utstyr.

Plugger du den i ethernet-utstyr risikerer du å svi den. Måten å få liv i printeren på er nok å snakke til den over seriellporten.
Det er ethernet, dette kan jeg være temmelig sikker på da jeg googlet ethernet-modulen som kobles i serieporten på printeren. Dette ble bekreftet da jeg etter å ha stilt DIP-Switch så den skulle motta IP fra gateway og ikke selv være gateway. Restultatet av dette var følgelig at den nå mottar IP-adresse fra router og at jeg får kontakt med den feks. via telnet.
Så det jeg derfor lurer på er hvordan jeg på enklest/ eller "festligst" måte kan kommunisere med den. Ser det er flere .PHP script, noe java og enkelte Arduino alternativer.
Kontakten min med den via telnet virker til å være rent "konfigurell".