Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 3292
Kan kameraer fange deg opp? Hvis du er i et tomt parkeringshus med mulige kameraer rundt deg, kan det være noen som ser det og ringer deg noen timer senere?
Sist endret av ImNIXON; 22. september 2012 kl. 18:19.
Jeg mener å ha hørt at med mindre det hender noe kriminelt på kjøpesenteret (Vold, Ran, tyveri osv) så har faktisk ikke kjøpesenteret lov til å sjekke kameraene i det hele tatt. Det er ikke slik at det sitter 2 stykker og ser på opptakene hele tiden slik som det er i filmer osv. Dessuten så sletter de opptakene etter 7 dager hvis det ikke har hendt noe mistenkelig på kjøpesenteret.
Sist endret av Juicekongen; 22. september 2012 kl. 18:24.
Kameraer kan fange deg opp. Det kan være noen som ser deg på kameraet og ringer politiet. Hunder kan bite. Det kan lyne ned i huset ditt flere ganger. Skjønner du hvor jeg vil hen? Du må ikke bekymre deg for å bli kontaktet pga dette, med mindre disse mindreårige tyster på deg.
Slapp av. Mest sannsynlig kommer ingenting til å skje hvis ingen har tatt kontakt med deg hittil. Ble fulgt av sivile vakter på Storo for en stund siden under kjøp til mindreårige, og det endte med at vi måtte inn på bakrommet og snakke med vaktene. De hadde sett at drikken ble gitt til de mindreårige med de mindreårige sine penger. Vaktene ringte politiet, men politiet hadde ikke ressurser nok til å komme opp! Det kunne endt med mange tusen i bot og prikk på rulleblad men vi slapp heldigvis..

VENT til du er alene, så går det fint.
Beste trikset er og ta med den mindreåringen med på polet, gjort det mange ganger, har til og med latt dem pakke posen for meg osv.. også går vi til bilen også kjøre jeg dem hjem, også stjeler dem alkohol min!! IDIOTER!
Er også flink og miste spriten på veien til bilen.. er ofte jeg må leite i noen minutter.
Hvilken lov tilsier at jeg ikke har lov og miste alkoholen/bli ranet?
Sist endret av justastonedhuman; 22. september 2012 kl. 19:50.
Er det noen sak?
Har aldri hørt om at noen har fått svi for å kjøpe drikkevarer til mindreårige. Tror nok du bare skal slappe helt av.
Sitat av ompapa Vis innlegg
Er det noen sak?
Har aldri hørt om at noen har fått svi for å kjøpe drikkevarer til mindreårige. Tror nok du bare skal slappe helt av.
Vis hele sitatet...
som sagt tidligere kan du bli tatt for det, og du kan få mange tusen kroner i bot og prikk på rullebladet, men det er jo selvfølgelig veldig usansynelig at politiet følger opp alle små saker så det er ingenting å bekymre seg for.
Men hvorfor kjøper du egentlig alkahol til mindreårige ? er tross allt et ganske sterkt rusmiddel
Sitat av Juicekongen Vis innlegg
Jeg mener å ha hørt at med mindre det hender noe kriminelt på kjøpesenteret (Vold, Ran, tyveri osv) så har faktisk ikke kjøpesenteret lov til å sjekke kameraene i det hele tatt. Det er ikke slik at det sitter 2 stykker og ser på opptakene hele tiden slik som det er i filmer osv. Dessuten så sletter de opptakene etter 7 dager hvis det ikke har hendt noe mistenkelig på kjøpesenteret.
Vis hele sitatet...

Er det kamera og security på kjøpesenteret pleier det som oftest å være folk som følger med på kameraene, jo.
Hvorfor kjøpe alkohol til mindreårige? Fortjenesten er liten, alkoholen kommer som regel i tillegg til alt annet de får tak i og konsekvensene kan være store for begge. Eg vil kalle det en naiv bjørnetjeneste. Er en grunn til at vi har aldersgrenser.
Sitat av nomore Vis innlegg
Hvorfor kjøpe alkohol til mindreårige? Fortjenesten er liten, alkoholen kommer som regel i tillegg til alt annet de får tak i og konsekvensene kan være store for begge. Eg vil kalle det en naiv bjørnetjeneste. Er en grunn til at vi har aldersgrenser.
Vis hele sitatet...
...

Fordi 16-17åringer også vil feste litt.
Fortjenesten er liten? Enten så gjør man det fordi man kjenner de, eller så får man 100-150 for en rask tur på butikken. Jeg syntes ikke 100kr på 10min er lite..
Sitat av nomore Vis innlegg
Hvorfor kjøpe alkohol til mindreårige? Fortjenesten er liten, alkoholen kommer som regel i tillegg til alt annet de får tak i og konsekvensene kan være store for begge. Eg vil kalle det en naiv bjørnetjeneste. Er en grunn til at vi har aldersgrenser.
Vis hele sitatet...
Tja, så lenge de ikke kjøper det sterkeste og ungene faktisk har vett i hodet går det faktisk sånn rimelig.

Kilder: Meg selv.
Sitat av hobbypyro Vis innlegg
som sagt tidligere kan du bli tatt for det, og du kan få mange tusen kroner i bot og prikk på rullebladet, men det er jo selvfølgelig veldig usansynelig at politiet følger opp alle små saker så det er ingenting å bekymre seg for.
Vis hele sitatet...
Jada og du KAN bli tatt om du kjører for fort eller røyker noe i tobakken din. Men det stopper ikke folk fra å kjøre for fort eller fra å røyke mer en bare petterøes. Og de fleste som gjør slikt mister ikke nattesøvnen over det.

Om folk plages med nerver etter å gjort noe straffbart er jo løsningen åpenbar.
Bare slutt å bryt lover og regler så slipper du noia.
Eg ser regelmessig det at ungdom faktisk ikke tar det rolig, de har ingen grenser og sjeldent vett til og stoppe før det er for sent. Jo mer alkohol de får tak i jo mer drikker de, stort sett. Kilde? Sanitetsvakter, natteravn-økter og egne turer på byen. Det finnes åpenbart unntak, men det hjelper ikke de som ikke innehar kontroll.

Og når eg vet at mye av problemene kommer av "snille" voksne som "hjelper" yngre så sliter eg med og forsvare det.
Parkettetterligning
Det er større sjangse for at noen ser inlegget ditt og sporer deg opp enn at noen ser deg på kameraet.
Sitat av trappetryne Vis innlegg
Det er større sjangse for at noen ser inlegget ditt og sporer deg opp enn at noen ser deg på kameraet.
Vis hele sitatet...
haha det er så sant
Her har du han ene av tusen der holdningskampanjene funker.
Vet ikke noe om sikkerhetsrutinene på kjøpesentre, men den ulovlige handlingen du begår, kan straffes med inntil 10 000,- kr i bot, og går under kategorien "langing". Tror ikke dette blir sett på som noe stort problem eller noe hverken politi eller Securitas setter inn noen ressurser i.
Jeg kjøpte en gang alkohol til en random, han var da ca 16 år. Husker jeg angret litt etter gjennomtanke. Det er ikke verd det hvis det spores tilbake, med tanke på dødsfall, da sitter man fint i det. Kan være enklere å bortforklare når det er en random, værre hvis det er familiemedlem det skjer med, uansett sitter man igjen med helvettes til skyldfølelse tenker jeg.
Sitat av FlyWithMe Vis innlegg
Jeg kjøpte en gang alkohol til en random, han var da ca 16 år. Husker jeg angret litt etter gjennomtanke. Det er ikke verd det hvis det spores tilbake, med tanke på dødsfall, da sitter man fint i det. Kan være enklere å bortforklare når det er en random, værre hvis det er familiemedlem det skjer med, uansett sitter man igjen med helvettes til skyldfølelse tenker jeg.
Vis hele sitatet...
Hvis noen dør ja.

Jeg personlig kjøper til folk jeg kjenner når det passer meg, og jeg vet at disse klarer og oppføre seg.


Har ingen problemer med nattesøvnen av den grunn.