Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 1965
Ble spurt om å stille kapital til bol av selve bakmannen. Han sier han bare skal levere penga, reise hjem og så kreve inn fortjenesten. Virka jævlig keen på å få meg mer inn i gamet, men det er ikke aktuelt, så derfor er jeg i tvil om jeg skal ha noe med fyren å gjøre i det hele tatt. Noen som har gjort det før?

Hvor trygt er det og tror du jeg må bevise min lojalitet?
Juridisk sett er det utrygt, praktisk sett avhengiger dette totalt av de du låner bort penger til. Du har ingen garanti for å få disse tilbake med tanke på at du ikke akkurat kan gå til anmeldelse ved uteværende tilbakebetaling.
Juridisk sett er det utrygt? Insinuerer du at det er rom i loven for slik virksomhet? *Leser neste setning*... ok... Hvorfor legge innlegg når du ikke har noenting å komme med?
Sitat av Slapshox Vis innlegg
Juridisk sett er det utrygt? Insinuerer du at det er rom i loven for slik virksomhet? *Leser neste setning*... ok... Hvorfor legge innlegg når du ikke har noenting å komme med?
Vis hele sitatet...
Hæ? Marken oppsummerte vel det meste som er å si om saken?
En god huskeregel er at høres det for godt ut til å være sant, er det som regel det.
Og et greit spørsmål til slike som kommer med slike tilbud er: Kan de garantre det.
Hvorfor tar han ikke den eventuelle fortjenesten selv?
slike deals gjør du KUN med folk du kjenner godt og stoler fullt ut på.. og tilogmed da er du forsikiktig og skeptisk!
Greia er at alt jeg legger i femdobler han, så det er i begges interesse.

felix: Nei. Alt han sier er underforstått og overflødig. Sjansen for å miste penga er jeg ikke redd for. Jeg lurer på hva han tror han kan kreve av meg etterpå.

Som sagt vil han rekruttere meg, så hvis han føler jeg skylder ham en bare fordi jeg legger i litt eller fordi han har delt hemmeligheter med meg, så driter jeg i det.

Er det ingen som har vært i miljøet som veit mer om hvor grensa går?
Sitat av Slapshox Vis innlegg
Greia er at alt jeg legger i femdobler han, så det er i begges interesse.

felix: Nei. Alt han sier er underforstått og overflødig. Sjansen for å miste penga er jeg ikke redd for. Jeg lurer på hva han tror han kan kreve av meg etterpå.

Som sagt vil han rekruttere meg, så hvis han føler jeg skylder ham en bare fordi jeg legger i litt eller fordi han har delt hemmeligheter med meg, så driter jeg i det.

Er det ingen som har vært i miljøet som veit mer om hvor grensa går?
Vis hele sitatet...
Du må lære deg å formulere deg bedre. Ditt orginale spørsmål er utformet som et spørsmål på om selve investeringen er trygg, og det er dette jeg har levert et svar på.

Om du personlig er trygg avhengiger igjen av vedkommende du inngår avtale med. En god tommelfingerregel er at dersom du må stille slike spørsmål på et offentlig forum eller på annen måte er usikker er det som oftest best å holde seg unna. Da kjenner du ikke din potensielle forretningspartner godt nok
Sitat av Marken Vis innlegg
Du må lære deg å formulere deg bedre. Ditt orginale spørsmål er utformet som et spørsmål på om selve investeringen er trygg, og det er dette jeg har levert et svar på.

Om du personlig er trygg avhengiger igjen av vedkommende du inngår avtale med. En god tommelfingerregel er at dersom du må stille slike spørsmål på et offentlig forum eller på annen måte er usikker er det som oftest best å holde seg unna. Da kjenner du ikke din potensielle forretningspartner godt nok
Vis hele sitatet...
I second that.

Det høres for godt ut til å være sant, besides så er slike miljøer en sikker måte å havne i problemer på før eller seinere, uansett om du kan stole på individed i dette tilfellet... noe jeg igjen tviler på da han prøver å "verve" deg som du sier...
Hold deg unna bol og dop, røyk en joner og ta en pils om du må... tren vanelig og resultatene blir så mye mer verdt det...
Men for all del, tenk sjøl og gjør va du vil, jeg er ikke tanta de ^^
Peace
Sitat av Slapshox Vis innlegg
Greia er at alt jeg legger i femdobler han, så det er i begges interesse.

felix: Nei. Alt han sier er underforstått og overflødig. Sjansen for å miste penga er jeg ikke redd for. Jeg lurer på hva han tror han kan kreve av meg etterpå.

Som sagt vil han rekruttere meg, så hvis han føler jeg skylder ham en bare fordi jeg legger i litt eller fordi han har delt hemmeligheter med meg, så driter jeg i det.

Er det ingen som har vært i miljøet som veit mer om hvor grensa går?
Vis hele sitatet...
Som Marken sier, var spørsmålet ditt formulert slik at man lett tolket deg dithen at du lurte på risikoen rundt selve investeringen.

Nå tolker jeg det som at du lurer på hvilke andre risikoer som følger med dealen, om du velger å investere, eller avstår.
Dette kommer jo selvfølgelig helt ann på hvem du dealer med. Generelt sett er det vel ikek vanlig å "straffe" noen om de ikke vil være med, men man hører jo i blant om folk som investerer i slike ting, og ikke får pengene sine tilbake. At han skulle "kreve noe" av deg i etterkant synes jeg ikke høres sansynlig ut. Det kan jo hende han prøver seg, men du er jo ikke pliktig til noe som helst.
Sist endret av felix_poker; 6. november 2009 kl. 13:20.
Lær deg å lese a Marken. "Virka jævlig keen på å få meg mer inn i gamet, men det er ikke aktuelt, så derfor er jeg i tvil". Om du ikke var så forutinntatt da du leste hadde det kanskje hjulpet...
Go for it slaphox. kjenner karen du snakker om. han er god for det.
Sitat av Geiten Vis innlegg
Go for it slaphox. kjenner karen du snakker om. han er god for det.
Vis hele sitatet...
haha, detta virka som noen tullinger som dealer over MSN og snakker sammen på et nettsamfunn.
Sitat av Slapshox Vis innlegg
Lær deg å lese a Marken. "Virka jævlig keen på å få meg mer inn i gamet, men det er ikke aktuelt, så derfor er jeg i tvil". Om du ikke var så forutinntatt da du leste hadde det kanskje hjulpet...
Vis hele sitatet...
Du svarer jo på ditt eget spørsmål..
Lær dere å lese a. "Virka jævlig keen på å få meg mer inn i gamet, men det er ikke aktuelt, så derfor er jeg i tvil". Er ikke min feil at dere hopper over ord. Verste er at ingen av dere tok dere tid til å lese innlegget igjen.

Felix: Har du noe personlig erfaring fra sånne folk? Hvis ikke, hjelper det meg ingenting å lese dine spekulasjoner.

Marken: Du har rett i at jeg ikke kjenner fyren veldig godt. Har fått et helt greit inntrykk av ham på privaten, men hvordan han gjør forretninger er jeg ikke så sikker på. Fyren er en sleip løk vett, så jeg tar ikke alt det vennlige han sier så seriøst.

Denne tråden sporer helt av. For å si det så alle forstår det:

Denne karen er skikkelig kriminell med forbindelser og det koster ham ikke mye å skremme meg. Han trenger ikke de småpenga mine, så når det han egentlig vil er å få meg inn i gjengen, lurer jeg på om det egentlig er trygt å investere uten å være med på noe mer enn det. Veit fra før at det alltid er noe som dukker opp for de kara her og jeg har ikke lyst til å bli ringt ned for en tjeneste.

Faen, jo mer jeg tenker på det, jo mer ser jeg at svaret er nei, men de penga kunne kommet godt med så jeg vil vel at det skal gå. Siden han ikke er en stereotyp pusher, men en etablert kar, så er jeg veldig i tvil. Hva tror du? Skjønner det er lite å gå på, men kan ikke akkurat si for mye heller.

Siterte meg selv ufullstendig Jehes. Trodde det holdt. Nå har jeg lært.
Hvis du ikke har lyst til og bli ringt til for en tjeneste, burde du bare droppe hele greia, fordi det er akkurat det han/de prøver på!

Trygt og investere uten og være med på noe mer enn det? Jeg tviler på det, du blir nok en slags "tjenestegutt" for disse gutta..

Hvordan vet jeg? Fordi jeg var med på noe lignende greier, som ikke endte så bra som jeg ble fortalt..
Jeg ble heller ikke fortalt at "mannen" var sleip, før alt var skjedd! "Fyren er en sleip løk vett" <-- drop it.
I'd hit it.
Jeg har dårlig dømmekraft, jeg har ingen sans for moral og jeg lever hos min mor. Men om jeg kunne tjent forte penger slikt med folk jeg kjente godt, ville jeg gjort det. Om du først kommer inn i miljøet, vil jeg regne med at det ikke er mange veier ut igjen. Men det er du vel klar over?
Hvorfor skulle han ville ha småpengene dine hvis det er i rekrutteringsøyemed? Det er ikke som om du ofrer noe særlig når du sitter og kjøper deg andeler på andres fortjeneste. Dette høres enkelt og greit ut som en enkel måte å få sponset et innkjøp på.

Og nei, det er ikke "trygt" om du tror at du bare skal glemmes etter dette. Hvor godt kjenner du denne fyren? Selv nære venner lærer seg fort å gi faen i deg om det er snakk om fortjeneste, og jeg kan ikke forstå hvorfor han skulle ha interesse av denne avtalen.
For det føste: spørsmålet er havle svaret, mao hvis du formulerer deg dårlig og ikke kommer men så veldig konkrete spørsmål så får du svar deretter.

For det andre:
Sitat av Slapshox Vis innlegg
lurer jeg på om det egentlig er trygt å investere uten å være med på noe mer enn det.
Vis hele sitatet...
Nei det er ikke trygt å investere uten å være med på noe mer en det.! hvis du dealer med de store gutta så driter de bokstavelig talt i om dine småpenger ikke blir tilbake betalt, men hvis du vil leve med denne risikoen om at du mest sansynelig kommer til å miste alle pengene dine og aldri få ei krone SÅ VERSEGOD,(mao hvis du er villig til å miste pengene dine bare for å komme inn i miljøet så versågod)

Det er ikke vits å gjøre seg til kriminell for småpenger, skal du først gjøre noe krimminelt så gjøre noe med høy fortjeneste: som gjør at du sitter igjen med millioner evt milliarder.

Du sier hele tiden at du har kapital til å investere, hvorfor investerer du ikke bare i aksjer? eller kjøper ting billig og selger dyrere?(eks: kjøpe ting fra ebay og selge de dyrer på finn.no?)
Sist endret av noobpower; 6. november 2009 kl. 17:40.
Om du kjenner denne personen, så veit du kanskje hvordan salgene(?) etc. han har gjort før har gått?
Har han tjent mye penger eller tapt?
Vei dette argumentet litt opp mot hverandre, så sitter du kanskje igjen med en følelse på hva
som vil være riktig.

Dog anbefaler jeg deg ikke å gjøre deg kriminell for småpenger...
Da finnes det bedre ting å invisetere i!