Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1360
Nå har jeg fulgt oppskriften på hvordan trekke LSA ut ved hjelp av vann, har ca 1\2 liter med 700 frø løst opp og filtrert i. Det står kjølig og mørkt men hvor lenge kan en sånn drikk holde seg, følte ikke for og drikke den nå vil vente til i morgen.
Spørsmålet er om LSA en brytes ned eller holder den seg like potent selv om den står i et døgn?
Det kan stå en god stund så lenge du oppbevarer blandingen kaldt og mørkt. Langt mer enn et døgn ihvertfal..
Nå har jeg drukket alt bare for og være sikker, håper på en god opplevelse.
Skal holde dere oppdatert

Drakk hele glasset kl 0600. Så får vi se
Sist endret av eL Bohondo; 31. desember 2007 kl. 06:09. Grunn: info
Hvor lenge bearbeidet du frøa man? 05.17 på første innlegget ditt og 05.59 på andre innlegget? Men uansett, gi oss tripprapport =)

Vet ikke om dette har noe å si, men tror dette litt i hodet-greiene dine er ganske normalt. Selv har ikke jeg fått bedre effekt på alkohol-ekstrakt, faktisk så kan du ikke engang lagre det et døgn på alkohol-ekstrakt så to stykker havna likesågodt til legevakta mens vi to andre fikk ikke så panikk og gikk å la oss. Jeg kjenner meg igjen i det du sier her ihvertfall - men han andre påstod han hadde fått feng etter at jeg gikk og la meg. Har forsøkt det et par-tre ganger senere alkohol-ekstrakt, men da har vi aldri klart å fjerne alkohol-lukta etterpå, og med første gangen friskt i minnet der to påstod de hadde fått alvorlige skader på legevakta, kasta vi det. Den siste gangen kasta vi alt selvom det ikke lukta alkohol, likte ikke fargen - den ble annerledes enn de andre gangene. Da hadde vi det lagret i litt over et døgn. Men jeg visste ikke før jeg leste det forumet at det var forskjellige type frø jeg skulle se etter da, allikevel har jeg ikke no problemer med å vente et år til før jeg vurderer å bruke penger på det igjen. Vannekstrakt har jeg aldri prøvd men det virker som folk får bedre feng av det enn av alkoholekstrakt slik jeg har lest på nett. Alkoholekstrakt derimot er oppskrytt:

A note on seeds:

You want plenty of seeds. You also want the black ones, like the Heavenly Blue variety. (the Flying Saucers and other light-colored ones are weak) You want fresh seeds. Last year's batch will be weaker. You also want seeds that are not stored in a hot place.

You might experience a little nausea, but nothing too difficult. And if you did everything right and had good seeds, you can expect to feel effects within an hour or an hour and a half.

I usually fast for at least 8 hours before consuming. I don't know what difference it makes.

Always be sure that you are in the proper setting and have the right mindset. Ignore these at your own risk. You could have a very unpleasant experience.
Sist endret av paranoy; 31. desember 2007 kl. 08:51.
Tok og kjørte 700 frø gjennom en stavmikser med boks på, de ble grovt revet opp.
Kokte opp 1 liter vann, brukte halvparten av dette ca i et øl-glass. Lot vannet bli kaldt før jeg puttet frøene oppi.
La de knuste frøene i en nylon sokk og knøt igjen på toppen.
Lot dette ligge med lit omrøring i ca 1 time eller litt mer, tok ut nylonstrømpen med frøene i og vred sånn at jeg fikk ut det som lå inn i strømpen.
Fikk da ca en halv liter med brunt vann som jeg satt inni et skap, mørkt og kjølig for og drikke dem i ca 0600 tiden, klarte ikke vente lengre.

Fikk en litt "brisen" følelse i hodet, varte i ca 45 min før jeg sovnet på soffaen, kanskje jeg var litt trøtt så jeg sovnet istedenfor og få noe ut av frøene.
Men det virket ikke noe særlig på meg men pupillenen mine er knallstore akkurat nå men føler meg normal.
Men men, ting som ikke virker første gang virker kanskje en annen gang.
Så det er ikke annet og gjøre enn og prøve igjen, har 50 HBR og så vi skal nok få til noe.
Sist endret av eL Bohondo; 31. desember 2007 kl. 12:08. Grunn: mer info, info
Nja det sies vel at disse frøa skal gi mer mentale svingninger, enn ren turing, eller tuller jeg?
Kan jo hende du ikke var uthvilt nok til å fullt ut nyttiggjøre formen.. "Calls for speculations.." prøve igjen, seinere idag ?
Om det er noe trøst, så er trippen din identisk med min. Om jeg får lov, selvom jeg aldri har gjort en vannekstrahering av LSA før, har jeg noen tanker om kanskje en aldri så liten forbedring (forverring kan det umulig være ut fra hva jeg leser tripprapporten din). Den lyder så:

1. Snitt toppen av to eller tre teposer - tøm ut innholdet.

2. Legg teposene i hverandre så de blir til en "tepose med tre lag" om du skjønner hva jeg mener. Dette for å "sikre" at teposene ikke revner så lett.

3. Rens frøene dine før du kværner. Skulle frøene være sprøytet med noe er det mulig du får med de i ekstraheringen som ødelegger rusen - gudene vet (og frøselgerne).

Slik renser du frøene:
a) Mens de er hele, finn en bolle med litt lunka vann, men ikke for lunka - ikke kaldt heller.
b) En flytende handsåpe er anbefalt, dog sikkert ikke nødvendig. En minimal dært på fingertuppen røres i bollen med vannet til du kjenner at vannet siger mot "normal temperatur". Ett par minutter max bør holde. Bare såpa har løst seg i vannet er det godt nok.
c) Legg frøene du skal bruke oppi, hele - og med handa di rør rundt nedi bollen tre-fire ganger så frøene virvler rundt i bollen. Dette tar 2 - 5 sekunder. Kanskje 7 da hvis du er en perfeksjonist :P
d) Finn fram en sikt, melsikt burde holde, tøm vannet gjennom sikten så kun frøene ligger igjen i melsikten.
e) Skru på springvannet, lunka - småkaldt. Sett sikten med frøene under, det "skummer" litt av såpa som er på frøene - rist likt med melsikten mens vannet renner gjennom. Sørg for å få vekk all såpa, innimellom kan du ta vekk sikten fra det rennende vannet og riste fram de nederste frøa. Bruk henda til hjelp om nødvendig.
f) Tørk av hvert frø med en ren tørkehåndkle eller litt tørkepapir - også det rent. Om noen frø virker litt fettet er det bare å skylle av disse frøene i springvann et par sekunder og tørke de av etterpå.

4. Mal eller grovmal (kværn) frøene såpass at de fyller teposen. Om det er mer igjen, fyll de i andre tre-lags teposer. Snør igjen toppen godt med hyssing eller snor. Det må være tett!

5. Skaff deg destillert vann. Det er fri for mineraler. I en ekstraksjon for en perfeksjonist uten perfekte forhold er destillert vann det mest optimale (batterivann koster deg 20 - 30 kr).

Kokt springvann er oppskrytt. Fjerner sikkert bakterier, men kalk for eksempel er fortsatt der, ihvertfall hvis du bor i Norge. Dumt med kalk i en ekstraksjon, selvom mengdene i dette tilfellet er så lite at det ikke behøver bety noe, så kan det kanskje gjøre det.

Har du kun springvann så kok det til du er sikker på at "kloret" forsvinner, ikke bare vent til det bobler også skru ned plata. La det småkoke et par minutter.

Bruker du destillert vann, ikke kok det opp. Det har allerede en temperatur-forhold, skal vi si rundt 21 grader celsius som jeg tror er ønsket her, start ekstraheringa med tre-lags teposene med en gang.

Bruker du destillert vann, ikke bruk en halvliter. En kopp skulle være nok, en kopp kaffe rommer ikke en halvliter tror jeg.

Bruker du destillert vann, husk å les advarselen på batterivann-flaska. Der står det et eller annet om salt-balanse i kroppen, om det var at du skulle drikke saltvann eller om du skulle drikke springvann husker jeg ikke i farta - men jeg har rett som det er injisert destillert vann og drukket springvann etterpå. Vært kvalm som f... hvis jeg ikke har klart å finne den rette saltbalansen, men lever enda. Så farlig er det ikke, men ikke drikk en halv liter av det.

Omrøring i en time tror jeg skal være mer enn nok bearbeidelse, men la oss ta et eksempel i hverdagen. Hvis jeg skal trekke te, som er en vannekstrahering med varmt vann kan vi kalle det, har jeg lite behov for å røre oppi tekoppen mens teposen er i vannet. Det holder fint om teposen ligger i vannet litt, så vannet som løsemiddel kan gjøre arbeidet. Et sted mellom 10 - 20 minutter er nok vil jeg tro.

Bearbeidelsen av te-posen gjør jeg etterpå. Jeg finner fram en teskje, legger posen oppi der og tvinner snora rundt et par ganger og forsiktig klemmer ut vannet i posen. Jeg sjekker at det ikke er noe hull eller sprekker i posen oppi teskjea kun med det blotte øyet og sunn fornuft, jeg løsner ikke på snora, men tar teskjea nedi koppen og rører et par ganger rundt og tar skjea opp og strammer snora forsiktig igjen og presser resterende vann i koppen en gang til. Dette ønsker jeg å repetere et par ganger til hvis ikke den sunne fornufta mi sier at teposene ikke tåler det. Da stopper jeg =)

Har jeg flere ubrukte tre-lags teposer med finmalt eller grovmalt frø følger jeg samme prosedyre i samme kopp.

Hva å gjøre hvis uhellet oppstår
Har jeg vært uheldig, og fått revnet en av tre-lags teposene, så finner jeg frem et kaffefilter, dynker en skvett batterivann oppå den nedre halvdelen av filteret før jeg pakker opp filteret, slik at den blir fuktig, finner meg en ny kaffekopp eller glass or whatever, åpner opp kaffefilteret forsiktig, trer den over koppen/glasset, finner fram en ny kaffefilter og gjør samme prosedyre fra fukting av nedre halvdel til jeg trer den over koppen/glasset som et ekstra lag over det andre kaffefilteret som allerede er på koppen. Dette i tilfellet det øverste revner.

Jeg fukter kun den nedre halvdel av kaffefilteret, for idet jeg heller vannet jeg ønsker filtrert, så vil det kanskje til å begynne med "fylle" seg oppi filteret, jeg ønsker vannet i den delen av kaffefilteret som er nedi glasset, ikke i filteret som henger på utsiden. Den tørre halvdelen hindrer at jeg fyller over hvis jeg heller forsiktig i filteret.

Jeg venter til vannet renner ut av seg selv, jeg presser ikke filteret for å framskynde filtreringen. Gravitetsfiltrering tror jeg dette kalles. A la når du koker kaffe, så er det stor sjanse for at når alt det kokte vannet er borte fra maskinen, at det fortsatt er litt vann igjen i filteret - så lar man dette renne ut, ikke haster med å presse det gjennom gruten (dårlig forklart).

Når vannet er fri for "gruff", så fortsetter jeg på neste tre-lags tepose om jeg har flere igjen. Ikke "ekstraher" en tepose før du får filtrert bort gruffet hvis du er uheldig. Vann er et utmerket løsemiddel, og vann fri for mineraler (destillert vann) er enda bedre vil du merke. Gruff oppi vannet kan løse seg i mindre deler du ikke ser, og det kan kanskje medvirke til at du blir kvalm eller får dårlig rus.

Som sagt, jeg har ikke gjort en vannekstrahering på LSA, så bruk kun "tipset" mitt som et supplement til din allerede eksisterende metode eller andre metoder du synes virker interessant på nett. Det anbefales var det noen dråper juice eller no for å "regulere" pH-verdien i vannet ditt slik at alkaloidene løser seg bedre i kroppen (hvis jeg forstod det rett), det kan være verdt å notere seg at de fleste vannekstraheringer jeg har lest på nett når det gjelder LSA har sett ut til å inneholde dette tipset - kanskje du skulle prøve det?

Håper på en bedre tripp neste gang - kanskje jeg får lyst å prøve det igjen, bare med vann denne gange. Mye gav du for frøene dine totalt forresten, og kjøpte du de over nett?

EDIT:
Ikke lagre det, drikk det når du er ferdig. Lagringa kan skje i frøa dine =)
Sist endret av paranoy; 31. desember 2007 kl. 17:54.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Anbefaler å bare spise frøene, mye enklere og fantastisk flott rus
▼ ... flere år senere ... ▼
Anonym bruker
"Flirende Sirene"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Beklager å dra opp en gammel tråd, men hvordan og hvor lenge ca kan jeg oppbevare en 35-40 frø? Tenkte ta en mild trip om alt fra en uke til noen måneder.. Tørt, antar jeg? Men hva er tørt? Trodde det lå tørt når det lå i en klipspose og uten noe vann/damp? Og mørkt - F.eks., inne i en snusboks og vekke fra direkte sollys, går det bra? Og angående kaldt, går det bra med vanlig innetemp, kanskje 1-2 under normalen? Eller er det fryser som gjelder? Har ett rom som er på ca 7-12 grader. Hva er å anbefale? Beklager, men jeg må ha mye inn med t-skje :P
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Høres helt greit ut.
Selvfølgelig er det aller best i en fryser: Det er det kaldeste, tørreste og mørkeste stedet i et vanlig hus, men det er ikke nødvendig.