Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 2245
Hei
Nå er det slik at jeg er bedt ut med noen gamle bekjente på en liten kveld ute i dag. skal nok eta pizzaog ta en kald en på peppes.

Men, saken er slik at jeg ikke har fått lønninga mi enda, til tross for at den skulle vært inne.

Er det noen som vet om man fortsatt kan overtrekke kortet på Peppes? Var jo mindre en ett år siden det var mulig husker jeg. Det er bare pinlig hvis det ikke funker liksom. hehe. Har sånn vanlig Visa med siffer foran

takker for svar
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Varierer fra plass til plass, jeg husker at f.eks Peppes i harstad sluttet med dette mens jeg bodde der i 2002 mens peppes i tromsø gjør det fortsatt den dag i dag.
Peppes har helt slutta med det. De kontrolerer kortet der og da om det er dekning.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av MicroWar
Peppes har helt slutta med det. De kontrolerer kortet der og da om det er dekning.
Vis hele sitatet...
Som nevnt litt lenger opp, ikke alle plasser, Peppes Tromsø f.eks gjør ikke dette.
Men om du bestiller hjem, så går det garant på VISA om ikke du har beef med VISA da så klart
har overlevd søndags fylleangsten maaange steder i landet takketvære VISA og peppes!

god pizza mot fyllesyke er bigshot foresten
Trådstarter
79 6
Sitat av Boogyman
Men om du bestiller hjem, så går det garant på VISA om ikke du har beef med VISA da så klart
har overlevd søndags fylleangsten maaange steder i landet takketvære VISA og peppes!

god pizza mot fyllesyke er bigshot foresten
Vis hele sitatet...

Okei, for en kompis av meg gjorde det samme, men da ble ikke visakortet hans godkjent. Da bestilte han over telefon og det ble ikke godkjent.. Derfor jeg var litt i tvil om det var offline i restaurantene.. (.. Men mulig de sjekker opp hvis visakortet har vært overtrukket i flere uker? - sånn som hans )
Det funka fint for meg i nesten et halvår.. Noe som var dumt, havna på 4000,- minus..
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av kmkh
Okei, for en kompis av meg gjorde det samme, men da ble ikke visakortet hans godkjent. Da bestilte han over telefon og det ble ikke godkjent.. Derfor jeg var litt i tvil om det var offline i restaurantene.. (.. Men mulig de sjekker opp hvis visakortet har vært overtrukket i flere uker? - sånn som hans )
Vis hele sitatet...
Merk at Ungdomsvisa\visa elektron ikke fungerer til slikt.
Trådstarter
79 6
Riktig, Neida, det var et "voksenkort" men med en del høvdninger i minus over lengre tid.
Merk: de nye postbanken visa kortene funker ikke til noe slik.. Hadde et av den gamle typen som gikk på reserveløsning/overtrekk osv.. Men var så uheldig å miste det, og fikk et drittvisa i erstatning. Heldigvis var de ikke strenge på mastercard
▼ ... over en uke senere ... ▼
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Sitat av AtXbYeA
Merk at Ungdomsvisa\visa elektron ikke fungerer til slikt.
Vis hele sitatet...
Mitt visa electron fra nordea har jeg klart å overtrekke. Vet ikke hvordan jeg gjør det, har bare oppdaget i blant at jeg har hatt minus på konto.
Sitat av datagutten
Mitt visa electron fra nordea har jeg klart å overtrekke. Vet ikke hvordan jeg gjør det, har bare oppdaget i blant at jeg har hatt minus på konto.
Vis hele sitatet...
De kortene har vel 99,99kr i overtrekk om jeg ikke tar feil.
Snakk om litt større beløp her, hehe.
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
Hm, beklager jeg er ikke helt inne på emnet. Men kreditt er kreditt.


Hva med og prøve og låne litt penger av en bekjent og gi penger tilbake etterpå. Nå vet ikke jeg om du er en som ikke leverer penger til bake eller er trygg som banken, men var bare et tips.
DiSaPPoInTeD HoRsE
Cappy's Avatar
For meg har jeg kunnet overtrekke kortet plenty av ganger ved å bestille pizza over telefonen, men hvis jeg bestiller over nettet fungerer det dårlig. Dette er forøvrig i Oslo.

Har erfart at en pizzarestaurant jeg gikk til jevnlig forandret på systemet slik at det var umulig for meg å overtrekke der lenger. Det var ganske kjedelig på den tiden, siden jeg praktisk talt levde på peppes når jeg var blakk.

Noen fler enn meg som har fått peppes pizzakort? Ræva opplegg.
Sist endret av Cappy; 4. august 2007 kl. 00:55.
Nå kan man ikke det lenger.. Hvertfall ikke på regninger over 1000 kr.

Da ringes det inn til sentralen som sjekker om du har dekning.. xD
det funka hvertfall for meg i 06 vi drakk for nesten 40 tusen på 2 uker i russe tia på peppes...
litt kjipt med inkasso i etterkant, men det var moro
Sitat av Deal
det funka hvertfall for meg i 06 vi drakk for nesten 40 tusen på 2 uker i russe tia på peppes... litt kjipt med inkasso i etterkant, men det var moro
Vis hele sitatet...
Haha... Det er seriøst noe av det dummeste jeg har hørt. Overtrekke kortet ditt med 40.000 kr? Shit man, det skal skillz til.
nei det skal ikke det, peppes hadde såkalte offline terminaler, sånn som bare sjekker om kortet er sperra, ikke om du har penger... det er ganske enkelt, men ikke og anbefale, har per i dag 400 000 i inkasso for 4 visa kort og 1 master card...
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Sitat av datagutten
Mitt visa electron fra nordea har jeg klart å overtrekke. Vet ikke hvordan jeg gjør det, har bare oppdaget i blant at jeg har hatt minus på konto.
Vis hele sitatet...
Det er bare det beløpet som det koster å trekke kortet i en annen bank/butikker/etc. har selv gjort dette mange ganger, men det beløpet blir ikke trekt før dagen etter.
Skulle ikke være noe problem å be fyren bak kassa og sette det over på manuell visa. Tar litt tid å gjennomføre transaksjonen, men det er ikke noe problem i det hele tatt. Har selv gjennomført manuell transaksjon en god del ganger. Blir litt som å betale med visa på nett.

Vanlige bankterminaler benytter seg av verified by visa eller netaxept. Førstnevnte gjør akkurat det samme som netaxept bare at transaksjonen går gjennom visa, noe som også gir forsikring mot svindel. Netaxept trekker direkte fra kontoen.