Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  214 37642
samfila er en *.sam fil som ligger i system32/config/.... passordene til innloggingen ligger i denne fila som du ikke får lese eller skrivetilgang til om da ikke er admin
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Nei, samfila er en SAM film, den har ikke filending.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Hoho, der har jeg passordet til skole admin og komunen...
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Opprinnelig postet av Tias
Mener å huske at John The Ripper har støtte for å fortsette på gamle "tråder", altså han kan fortsette der han slapp ved en eventuell crash.
Vis hele sitatet...
Hmm, litt spesiell situasjon dette, å rette på seg selv, men uansett; "John The Ripper" har ikke muligheter for backup ved crash. Avslutter du programmet så kan du fortsetter der du slapp, men hvis maskinen crasher så står du på bar bakke.

fourpack: Flott.
Opprinnelig postet av proVista^
samfila er en *.sam fil som ligger i system32/config/.... passordene til innloggingen ligger i denne fila som du ikke får lese eller skrivetilgang til om da ikke er admin
Vis hele sitatet...
Det er feil. Samfila heter bare "sam".. Og ingen kan verken lese skrive eller gjøre noe som helst med fila så lenge windows har startet. Fila må kopieres fra evnt. bootdiskett...
jaja...er det nå så viktig den heter i alle fall sam og ligger der nesevis dere skulle være... linux-bootdiskett...winxp osv går vel ikke, men så kan man jo bruke programmer for å få fila selv om windows har startet
▼ ... noen uker senere ... ▼
Login-informasjonen til de 5(?) siste brukerne blir lagret lokalt på maskina. Men det går ann å endre på antallet i policy settingene på domenet. Men jeg vet ikke hvor den informasjonen blir lagret, though.. mulig at det blir lagra i registeret eller i sam-fila...


Det er faktisk mulig å dra ut nettverkskabelen og logge på domenet viss du er en av disse X (variabelt antall) siste som logget på. Men da må også passordet for de som logget sist på være lagret lokalt på maskinen ikke sant?

Mitt spørsmål er ganske enkelt: Hvor?
og: Hvordan dektryptere?
hmmmm... ser ut som at starbox og gjengen som skifter/sletter passord bruker FEIL metode.... har du god tid gjør følgende FOR Å IKKE BLI MERKET!!!:
1.last ned en NTFS/FAT boot cd/diskett (jeg bruker ICWT2 "in code we trust 2.0")
2. brenn ut image fila på en cd (med boot)
3. gå til offer pc'en
4.sett in cd'en og boot på den (kan hende du må stille litt i bios (og kan hende han har BIOS passord))
5.COPIER (*windows\system32\config\sam) til feks en floppy (eller på hd'en(men iså fall husk å slette den når du er ferdig)
6. FORANDR PASSORDET (er egen funk. i ICWT)
7. PLOKK UT CDEN (og eventuelt stille i BIOS)
8. LOGG IN PÅ PC'EN
9. GJØR HVA DU VIL (husk du KAN drite deg ut med at brukeren merker forskjelder)
10. TA MED DEG SAM FILA (over nettverk/internett/floppy/RW-cd)
11. Restart og BOOT på CD-en (ev. Still i bios)
12. skift til den backup sam fila :-) (gode gamle passordet)
13. (eventuelt slett sam fil bakupen, hvis du la backup'en på hd'en)
14. TA UT CD'EN!!!!! VIKTIG ;-)
15. eventuelt forandr alt til NORMALT i BIOSEN
16. eventuelt CRACK passordet du tok med deg over nettverk/internett/floppy/RW-CD
17. MEST sansynelig trenger du ikke gjøre alt... som f.eks hvis du har sam fila på Floppy, da kan du jo bare cracke den.. så har du passordet til senere.... da slipper du tross alt nr. 6, 7 ,8, 9, 10, 11, 12..... HER ER DET EN FULT BRUKBAR METODE JEG BRUKTE PÅ SK*LEN ETPAR ÅR TILBAKE....... tok meg ca2min å hente SAM fila... så 15. min til å cracke den.... (brukte CAIN)
Last heller ned et programm som heter Cia Commander.
Instaler det på en diskett og boot opp i den pcen du vil åpne.
Unlock password og vips så kan du gjøre hva du vil.
PS: Funker bare på harddisker med ntfs filsystem
søket litt på google for å teste det ut (cia commander) men fant ikke noe (bare dum trial som jeg må reg. meg får å laste ned....) Veit du om ei WArez side jag kan laste det ned (fullvers. altså)????? Gidder ikke leite meg ihel...
men på skolen vår kommer man først inn i win98 så må man trykke på sånn greie for å logge inn på win2k server.. fungerer det da og?
eddy1337: Her det Novell dere har? Det har iallfall vi. Funker det på Novell, evt. Citrix?
nei vi har no sånn terminal service client ellerno..
fungerer det med dette? plis.. svar
Opprinnelig postet av eddy1337
fungerer det med dette? plis.. svar
Vis hele sitatet...
Mest sannsynlig ikke, det som egentlig skjer er vell at du starter klienten på skolen din som igjen kobler seg på skolens server.. Dermed er den fila du skal ha tak i på win2k serveren får å få dette til å funke må du ha fysisk tilgang til maskinen med fila på.. Det går an å "cracke" maskinen uten fysisk tilgang og men det er ganske vanskelig vil jeg tro...
den funker på roaming i win xp forsåvidt;
- vist ikke stilt inn så cacher xp all info den trenger for å logge deg inn slik at det skal gå fortere. i tilleg så påføres Group Policys etterhvert som du logger på, dette i motsetning til win 2k som påfører alt før du logger inn.
Dette medfører at vist du logger på domenet. for så å slå av maskinen. trekke ut tp kablen boote på cd platen. så skal passordet ligge i sam fila lokalt. da kan du skifte passord og legge inn det du skal lokalt ELLER så kan du decrypte den...

dette skal stemme sånn noenlunde..
Går det ann og sette opp pcen via BIOS eller noe. til og sette opp at den går rett på serveren?
novell går det ann å lure en pc til å tru at en annen pc er serveren (err ikke sikker hvordan.. har aldrig interesert meg...) slik at den sender passordet til den fake serveren...
Hm...jeg fikk samfila selv om den hentes fra serveren da...(?) Logget på en bærbar og koblet av nettverket(sikkert ingen ting å si?)..samfila lå der - fikk adminpassordet
da har du fått passordet til siste brukerne som har vært på den maskinen
eller
de har samme passord lokalt på maskinen som på admin konti på nettverket..
finnes det en måte å finne ut passordet på med terminal service client(som logger seg inn på win2k advanced server)? det starter med win98.. finnes det et OS som heter win2k advanced server client.. (ellerno lignende) så man kommer rett på serveren ?
Å hente sam filen fra harddisken fungerer ikke med XP SP1 eller 2000 SP3 og senere.... Da har de en ekstra kryptering som standard. Kan være skrudd på på eldre versjoner av 2k og XP og.
Opprinnelig postet av SkyFex
Å hente sam filen fra harddisken fungerer ikke med XP SP1 eller 2000 SP3 og senere.... Da har de en ekstra kryptering som standard. Kan være skrudd på på eldre versjoner av 2k og XP og.
Vis hele sitatet...
men hvordan hente SAM fila når man starter opp i win98 for så å logge inn på win2k server ?
Har dere testet ERD Commander?
Funker bare på WIN maskiner. (Da også på ntfs disker)
Bootable, booter inn i Windows, gå inn på kontroll panel skift passord på bruker\brukere.

Har dette på skolen, det er genialt
Har det ikke selv though
Sist endret av Str|der; 3. februar 2004 kl. 20:06.
Opprinnelig postet av Str|der
Har dere testet ERD Commander?
Funker bare på WIN maskiner. (Da også på ntfs disker)
Bootable, booter inn i Windows, gå inn på kontroll panel skift passord på bruker\brukere.

Har dette på skolen, det er genialt
Har det ikke selv though
Vis hele sitatet...
har du en url da?
skyfeks: programmet i topicen henter ikke ut sam fila. den overskriver den.
Opprinnelig postet av Tias
atomet: Kan du ikke laste ned pwdump2 for å skaffe de krypterte passordene, sende passordene til hjemmepc'en for så å bruteforce de hjemme med l0phtcrack eller john the ripper?

Sjekk forøvrig ut http://home.no/tias/crack/ntxp2k-cracker.zip
En liten pakke som jeg plukket opp på astalavista med John The Ripper til bruteforcing og pwdump2 til å skaffe de krypterte passordene fra SAM.
Vis hele sitatet...
Hvis du har hentet sam filen på diskett, hvordan får du programmet til å lese sam filen på disketten å ikke den på lokal pc?
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Jeg er ikke helt sikker på hva du mener her, men prøver uansett: Hvis du har passordet i pwdump2 format (pwdump2 er programmet som "logger" passordet når du bruker dump.bat) så kan du jo alltids koppiere filen fra disketten til mappen "run" på din lokale datamaskin og kjøre crack.bat.

Dette funker bare hvis du har rettigheter til å kjøre pwdump2. Hvis du ikke har det blir det straks mye mer triksing:

Tingen er at windows 2000 med sp3 (tror jeg) samt windows xp bruker noe som heter syskey som gjør at du får et helvete med å cracke passordet rett fra SAM.

Hvis du har rettigheter til å kjøre pwdump2 så gjør for all del det, da får du passordene i ren form og ikke kryptert med syskey (som de som ligger i SAM). Da kan du bare kjøre opp John The Ripper og cracke i vei. Hvis du ikke har rettigheter til å kjøre pwdump2 så er det litt mer tricky: Da må du inn på maskinen du vil ha SAM filen fra med en oppstartsdiskett eller lignende (jeg personlig bruker KNOPPIX (en GNU/Linux distro som starter rett fra cd) til å starte maskinen og sette opp SAMBA server så jeg får tilgang til filene jeg trenger), finne SAM og SYSTEM filene på "CWINDOWS\system32\config" og koppiere de til laptop, usb ting eller diskett (da må du i såfall pakke, SYSTEM er flere MB). Når du så har filene kan du bruke SAMInside som ghio var smart nok å poste på forumet til å knekke syskey krypteringen. SÅ kan du begynne med John The Ripper.
▼ ... over en uke senere ... ▼
finnes det et program til linux som kan knekke syskey krypteringa?
SYSkey er ikke bedre kryptering, d er en BESYTELSE applikasjon for SAM fila i windows.... samma om du bruker pwdump, cain L0ptCrack eller hva du bruker... er d et vanskelig passord å cracke TAR DET TID!!!!! men hvis du har fysisk tilgang til pc'en kan du muligens bruke et program som DUMPER LSA secrets fra Registere... der Default passordet er lagret... exempel på et slikt program er <Advanced Windows Password Recovery>....
istede for å bruke tid på å finne en løsning bruk en metode der du HENTER eller DUMPER SAM fila og cracker den... ikke no vits å Slåav syskey hvis du klarer å hente den via Fxempel en NTFS dos disklet...
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
My bad.

Uansett, med en NTFS dos diskett så får du vel ikke tilgang til dumpet SAM fil, bare SAM. Ergo, skal du knekke passord så må du knekke syskey først. Hvis ikke du da får dumpet det med pwdump2, noe du må ha rimelig streite rettigheter for å få gjort. Var lettere før syskey kom inn i bildet.

Anyways, velkommen til forumet.
ERD Commander

http://www.winternals.com/products/r...mander2002.asp

Dette er bare til en versjon av ERD commander som varer i 5 dager, og en beskrivelse av programmert. Har ikke funnet det hele på nettet enda. Har ikke søkt på DC++ enda though.
!!ERD Commander 2003!!
www.ttdown.com <- let litt rundt, jeg fant det el. jeg fant Winternals Administrator Pak v4.1 da jeg hadde litt trøbbel med pc'en. Det funka fett
▼ ... over en uke senere ... ▼
Doh! maskiner etter NSA's security guide har ikke CD-Rom og det har heller ikke min :-)
man trenger bare et medium å boote på. usb stick eller diskett går like bra. og med litt teknisk innsikt kan du gjøre et via nettverket og så..
litt off topic meneh ser at folk skal absolutt ta med sam hashene hjem og cracke de der. en metode jeg synes er fin er rett å slett å uppe john the ripper til maskina du skal cracke, bruke pwdump og bruke offeret's egen maskin til å cracke passordet.
btw john 1.6 har restore from file option.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
heh, vel og bra det, men hvis du ikke tilfeldigvis har med deg et par tre gidd med rainbowtables i samme slengen så tar det tiiiid! Ikke alltid like greit å campe på sjefens kontor.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Finnes det en måte å komme innpå en maskin uten å skifte passord?
sagn_jdi: Knoppix :-)
▼ ... over en måned senere ... ▼
Jeg trenger ett fint program som finner passordet på en pc, uten å bruke cd eller nettverk. Altså må det bruke diskett. Cia funka ikke på den pc'en. Feilmeldingen som kom:

Error
FAT partitions are currently not supported by cia commander!
Use Cia for win95/98 or visit
http://www.datapol.de for more info

Er det noen som har Cia for 95/98, eller som har ett program som gjør samme nytten?

<Edit:> Maskinen kjører xp
Sist endret av InUtero; 27. juli 2004 kl. 14:12.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Anyone with a Windows 2000 CD can boot up a Windows XP box and start the Windows 2000 Recovery Console, a troubleshooting program.

Windows XP then allows the visitor to operate as Administrator without a password, even if the Administrator account has a strong password.

The visitor can also operate in any of the other user accounts that may be present on the XP machine, even if those accounts have passwords.

Unbelievably, the visitor can copy files from the hard disk to a floppy disk or other removable media - something even an Administrator is normally prevented from doing when using the Recovery Console.

Lever vi ikke i en vidunderlig verden
Opprinnelig postet av pii
Dette krever fysisk tilgang til maskinen du skal cracke.

http://www.dmzs.com/ftproot/security...overy-DMZS.iso
-last ned.
-brenn ut på cd.
-boote opp med cden i.
-svare på noen spørsmål
-og helt til slutt kommer du til en meny hvor du kan skifte passordet til hvilken som helt av brukerne på maskinen uten at du trenger skrive inn det gamle passordet.
gl.
Vis hele sitatet...
Flottings. Kan være greit å ha om jeg i fremtiden skulle kunne glemme passordet til innloggingen. Inntil da...
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg får det ikke til! Har brent selve iso-fila ut på cd med nero, og får den ikke til å funke på skulen. F***! -skal jeg brenne Bin-fila inne i ISO'n?
bajklnalg: du har sikkert slått av boot på cd..
▼ ... over en måned senere ... ▼
Jeg har et lite problem her, jeg bruker LC5 for å cracke passord på forskjellige SAM filer som jeg henter her og der.

Men det er enkelte brukere jeg ikke klarer det til, faktisk i noen tilfeller finner LC5 ikke et passord i det hele tatt!
Noe som er veldig frustrerende i å med at det bruker alt fra 6-9 timer!

Noen som har noen forslag til andre programmer?
Lurer også litt på hvordan "fargekodene" til brukernavnene i de forskjellige SAM filene jeg har egentlig står for.
Sist endret av sir_anubis; 12. oktober 2004 kl. 17:39.
Opprinnelig postet av sir_anubis
Jeg har et lite problem her, jeg bruker LC5 for å cracke passord på forskjellige SAM filer som jeg henter her og der.

Men det er enkelte brukere jeg ikke klarer det til, faktisk i noen tilfeller finner LC5 ikke et passord i det hele tatt!
Noe som er veldig frustrerende i å med at det bruker alt fra 6-9 timer!

Noen som har noen forslag til andre programmer?
Lurer også litt på hvordan "fargekodene" til brukernavnene i de forskjellige SAM filene jeg har egentlig står for.
Vis hele sitatet...
Har du satt på at den skal cracke alle mulige tegn, bokstaver(store og små) og opphold... a ø å og??? For da tar det mye lengere tid.. Du kan prøve saminside(et annet cracke prog).. Men da må du ha tak i system fila og...
Selvfølgelig har jeg prøvd det. Det er jo derfor det ta opptil 6-9 timer. Har prøvd Saminside, det er et piss program, sammenlignet med LC5.

Når du refirerer til den såkalte system fila de, vil jeg anta du sikter til SAM fila. Og ja, jeg har den.

Noen andre som kan hjelpe? (som har mer viten, innenfor emnet enn det dword tydligvis har!)
Nei, jeg mener fila "system" som du trenger hvis du skal bruke saminside for å knekke syskey.. To filer trenger du "sam" og "system".. Dessuten hvordan kan LC5 være bedre når begge gjør akkurat det samme. De har også like instillinger når det gjelder tegn og bokstaver?? Det eneste saminside ikke har er muligheten for å sniffe på netverket + noe mer...
Sist endret av dword; 12. oktober 2004 kl. 18:53.
Opprinnelig postet av zyrtec
-opprett ny bruker
-legg inn keylogger som sender logg til deg
-slett bruker
-sjekk loggen jevnlig etter passord som du kan prøve og logge deg inn med
Vis hele sitatet...
hvordan får jeg tak i en sån keylogger?