Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 3228
Jeg har endelig bestemt meg for å slutte helt,
prøvde amphetamin for første gang i helga, nedturen var for mye for meg....

alkohol gjør meg og deprimert i lengden, vil bare drikke mer, det et så enkelt og ukomplisert rusmiddel.

hasj var en åpenbaring for meg, alle mine fantasier ble til virkelighet, all musikk som jeg ellers fort ble lei ble mye bedre, jeg var som et barn igjen, uten problemer
ble avhengig av dette etterhvert, og ja, dette avhenger av personligheten til brukeren. min personlighet er veldig lett vanedannig. HASJ i seg selv er ikke avhengighetskapende
til slutt utviklet hasjrøykinga seg til at jeg ble et gollum-lignende utskydd i bygda, alle fikk vite om det og jeg røyket fra morgen til kveld, dagene jeg gikk tom var et helvete, og sykelig depprimert begynnte jeg å selge masse ting bare for å få mere hasj, hasjrusen ble slutt ikke til noen rus lenger, det førte bare til at jeg ble sulten og kåt og trøtt, og sånn gikk dagene, spise, sove, høre musikk og se film...

så bestemte jeg meg for å prøve LSD med denne ustabile settingen, og hadde tidenes bad trip, mistet all kontakt med den virkelige verden og kjempet for ikke å miste megselv helt i et eviglangt døgn....

så gikk jeg folkehøgskole et år, hvor jeg tok sopp noen par ganger, og opplevde den beste euphoriaen jeg noengang hadde hatt, og var manisk glad i en måned, SOPP var blitt MITT DOP akkurat som hasj hadde vært det før....
men på folkehøgskola trengte jeg ingen rusmiddel av den sorten, jeg fikk meg dame og gode venner og for første gang i mitt liv var jeg glad, jeg opplevde spenning, jeg trivdes, og trengte aldri rus av det slaget.

nå det siste halvåret har jeg gått skole, og rudmiddel har igjen blitt en del av livet mitt.
blir like fjern av hasjen nå som i begynnelsen siden jeg gjør det bare i helgene, men hasjen har hatt sin negative effekt på meg og.
det er vel en liten regel at et småpsychedelisk rusmiddel som hasj ikke er bra for deg i en bygd hvor alle har stemplet deg og din vennegjeng som narkomane og skygger unna hver gang du kommer.
jeg var overbevist om at jeg var så hesselig stygg engang jeg røyka at jeg holdt meg hjemme i mange uker helt overbevist om at ingen andre enn hasjhuene ville noengang like meg,
alle positive komplimenter etc. klarte jeg ikke se for meg, fordi en syklus av negative tanker er mye sterkere enn de positive.
og denne tankegangen kommer noen ganger jeg røyker, vet aldri nårr, hver gang jeg røyker er en russisk rulett....

så begynnte jeg å blande....
hasj og det beroligende middelet Rivotril fikk meg til å sveve i en døsende indre himmel.
hasj og et oppkvikkende beroligende middel (gul pille) som fikk meg til å føle meg som kongen av verden, av alt
som senere fikk meg til å ville gjenta opplevelsen, denne gangen i ekte vare, Amphetamine





men hvordan skal jeg egentlig klare et liv uten rusmiddel, nårr jeg først har åpnet dører i hodet jeg ikke visste jeg hadde er det altid fristendes å utforske det mer


har hele livet likt å tegne
cannabis utviklet tegnestilen min perfekt, fikk meg til å legge hodet mere i tingene jeg lagde

cannabis og sopp fikk meg til å forstå hele min fortid og mere om megselv

cannabis fikk meg til å forstå ting bedre, alle ting, trekke bedre sluttninger, og legge planer for livet mitt....


vil jeg virkelig gi slipp på alt dette?


mitt liv har altid vært preget av "virkelighetsflukt"! det har gått hand i hånd med mitt vanlige sosiale liv...

da jeg var liten tegnet jeg bestandig, levde meg totalt inn i det jeg tegnet
og jeg leste tegneserier stort sett heletiden

da jeg ble litt eldre begynnte jeg å se tv, mer og mer, altid noe å se,

så var vel det eneste som fikk meg gjennom dagene tanken på at jeg skulle dra'n nårr jeg kom hjem fra skolen.

da jeg ble eldre begynnte jeg å samle på cd'er, og var mest glad da jeg bare kunne ligge å drømme meg bort i en gitarsolo,

så internett, den ultimate virkelighetsflukt, trengte ingen identitet, trengte ikke å gå ut, alt var der

så hasj osv.

jeg holdt opp meg alt dop i 6 måneder, men jeg flyktet likevel, jeg brukte Paul McKennas - Self Comfidence 2 tape, som får deg til å føle deg topp og miste alle hemninger....novocaine for the soul

så hasj og paul mckenna blandet. noe som bare gjorde at de negative følelsene jeg fortrengte kom smygende.....




så ja, dette skal bli VELDIG vanskelig.....men jeg skal gi det et forsøk....


heh, Mitt 'lille' inlegg, håper på respons fra noen som har vært borti noe lignende....
Flykte fra noe som er korrupt ? Noe som man kan forandre på ? Noe som man ikke har bestemt ? Noe som er relativt ! ...

Sikker på at du er relativ og ikke en erindring eller kopi.
Thats some deep shit
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Ouch. Håper du opplever bedre tider fremover, rusfri og med frisk sinn!
Jo, jeg kjenner meg selv igjen i mye av det du skriver her. jeg har selv kuttet ut all dop utenom cannabis. jeg drev selv på i flere år med dop som extacy, hasj,speed,cola,ghb +allt mulig av beroligende preparater. jeg jobbet da til sjøes, 6 uker på og 6 uker fri. det var ikke mange dagene jeg var nykter på de fri-ukene.mye dop og alkohol og lite mat og søvn. og for og hele tatt klare og utføre jobben på sjøen, røyka jeg hasj hele tiden.gikk vel mer som en zombie enn et menneske til slutt.mye penger gikk det og..ca.40-50.000 brukte jeg lett når jeg var hjemme.ofte mye,mye mer. men en ting lovte jeg meg selv,..aldri prøve heroin.det løftet har jeg heldigvis ikke brutt. jeg har rotet fælt disse årene, men har masse gode minner som jeg aldri ville være forruten. 2 gode kompiser av meg har dødd p.g.a ghb, så de gode minnene vil aldri bli alene. ingenting er vel verre enn og miste noen man er glad i, så jeg har heldigvis lært. jeg kan dra meg ei linje hvis jeg føler for det, men det er faktisk over et år siden sist og føler heller ikke noe sug etter det. jeg røyker nå cannabis 2-3 ganger i uken..ikke på jobb.. og føler ikke behov for noe mer enn det. alkohol drikker jeg når jeg har lyst og anledning, men det er sjelden jeg drikker så mye at jeg får blackout.

ønsker deg lykke til!
Du er min venn
niigu's Avatar
Lykke til, du har min fulle forståelse og medlidenhet! Ellers det Tias sa.
Det står virkelig respekt av folk som klarer å innse at de har problemer og bestemmer seg for å gjøre noe med det. Håper du klarer å holde deg framover. Livet ditt er mer verdt enn som så. Stå på, og ikke se deg tilbake!
Aldri gi opp.
Føler med deg. Håper du går en lysere fremtid i møte! Er også imponert over at du selv merket at du hadde/har et problem og gjør noe med det! Lykke til!
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
Bra for deg! jeg måtte ta et oppgjør med meg selv for et års tid siden og se problemene i ansiktet jeg og. studier, venner, og det meste som betydde noe for meg hadde sakte gått til helvete etter tre år med eksperimentering av droger, cannabis og hard fyll. jeg satt til slutt bare deprimert og zombiestein på rommet med en utspekulert noia og spilte spill og surfet i et tidsrom som jeg bare kan huske som en slags "flytende" eksistens. det var ny kjæreste som fikk meg inn på sporet igjen, og nå flyter ting stort sett på skinner. jeg driver mye med tegning selv, og prøver å produsere en tegneserie, min erfaring i så måte med cannabis er at man utvikler en kreativitet som gir opphav til mye sprø scenarioer, men man får ikke produsert en dritt. i ettertid har humoren min nok blitt mye sprøere av all røykingen, og det ser jeg på som et pluss.

Det høres ut som om du er dypere ute å kjøre en det jeg var, men så lenge du annerkjenner problemet selv så har du tatt et stort steg i riktig rettning. Lykke til!
Justin Sane: Jeg synes det hører ut som om du har fått en del positivt ut av rusmiddelbruk, men at det er klokt av deg å si stopp nå. Det er greit å slutte mens leken er god.

Jeg synes det er veldig bra at du trekker fram TV som virkelighetsflukt, for det er akkurat det det er.
Jeg har ikke, og har aldri hatt, et rusproblem på samme måte som deg. Imidlertid har jeg sett så mye TV/ film at det til slutt resulterte i personlighetsforvirrelse, angst, depresjon og selvmordstanker. Det var så ille at jeg hadde tenkt å oppsøke psykolog, men jeg kom meg (delvis) ut av det på egenhånd.

Jeg må få legge til at ikke all rusbruk er virkelighetsflukt etter min mening. Ikke all TV seing heller. Det er viktig å holde bakkekontakten uansett. Alt med måte.
Å kunne innrømme at du har et problem står det respekt av. Håper du klarer å få ting på plass igjen.
Har du noen form for hobby?
Hvis du skaffer deg en hobby, det kan være alt fra å henge med venner på kjøpesenter til å trene på treningssenter. Så kommer tiden framover til å bli mye lettere for deg. Aggresjonen og depresjonen som jeg antar du har i bakhodet omtrent hele tiden kommer til slutt å gi slipp på deg. Du kommer til å takle motgang bedre og du kommer til å sakte men sikkert føle at du får livet ditt på skinner igjen.

La oss ta eksempelet med at du begynner å trene; du kommer til å få bedre draget på damer, du kommer til å være i bedre form og du kommer til å merke at du plutselig føler at du er mye mere "med" når noe skjer. Du kommer til å få den nattesøvnen du trenger for å se lyst på livet ditt.

En annen ting som er veldig viktig i en sådan stund er at du må alltid være sosial og trivelig, jeg nevner i fleng at hvis du blir invitert på en fest, et lite hyggelig treff eller til å se film så må du ikke svare nei. Jo mere sosial man er i tunge tider, jo bedre. "Hvorfor er det bedre?" Tenker kanskje du? Vel, det å være med venner tør jeg påstå at er noe av det eneste som er sikkert at kan hjelpe deg mye i denne stund. Nøden for rus kommer til å skifte til nøden for å møte venner etter en stund.

Et annet tips som jeg anbefaler er at du legger deg til rett tid, når det gjelder søvn bør det ikke være noen kjære mor.
Mangel på søvn kommer til å føre til økt lyst på rus. Og det vil du vel ikke?

Da gjenstår det bare for meg å si lykke til! Jeg både tror og håper at du klarer dette. grunnen til at jeg tror at du klarer det er fordi du direkte sier at du har et problem, når du sier slikt, øker automatisk respekten min for deg. Jeg håper du gir oss fortløpende oppdateringer om hvordan det går med deg.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Annet tips også: meditasjon.

Får en til å, ikke bare innse, men virkelig føle at man ikke trenger å bli negativt påvirket av negative hendelser, og at det som har skjedd, det har skjedd. Isteden blir man mye mer klar over hvor mye vakkert som er omkring en. Deilig fredfull følelse. (Meditasjon har ihvertfall denne effekten på meg).

Er forøvrig av den oppfatning av at rusmidler ikke gagner en når ens sinn er tiltåket (ok, det hørtes ikke så bra ut som det var ment), så jeg holder meg unna rusmidler så lenge jeg føler at jeg trenger det. Da funker det bedre med meditasjon for min del.

EDIT:
foreløpig har cola vært ett unntak men jeg skal prøve å begrense det til helgene fra nå av^^
Sist endret av okaminaru; 2. april 2005 kl. 23:44.
Vi støtter deg alle her på nFF! Bare stå på og ikke gi opp
Hmmm... Lurer på om det er mulig å få se noen av tegningene dine?

Fint at du har innsett at det ble til et problem ihvertfall, håper du klarer deg fint...

"Knowing there's a trap is the first step in avoiding it"
Hørte det et sted, tror det var Dune, syntes det passet her...
Bra at du skal slutte.
Gå inn for det, big time!
Om du gir opp blir jeg sur på deg, for om du virkelig, virkelig vil, så kan du.
Og det å meditere, som okaminaru sa, er bra for deg. (:
Lykke til videre.
Du er min venn
niigu's Avatar
Får vi en liten oppdatering eller, Justin Sane? Er veldig interessert i å vite hvordan det går Håper du klarer deg bra!
Weed: Hvordan gikk det med diverse saker i blodet på sjøen?
Fy faen det var godt skrevet det der...Levde meg helt inn i fortellinga
Stå på videre! Du har min respekt.
Har selv ikke prøvd noe værre enn hasj så kan ikke helt forestille meg hva du har gått gjennom, men det virker som et helvette. Ikke gi opp.
bare stå på. Trening er det beste som hjelper deg tror jeg, det hjelper deg på veldig mange måter.

Har selv aldri gått på dop, men broren min gjør det, og når han kommer i komfen min for å låne penger så er det ikke bra. Han var(er) langt ute; Heroin =/ han har vart på tre av rusningsklinikker med neida, han starter alltid igjen (han er dog 30 =/ )

men, poenget er, atdet enste som hjelper helt helt i bunn, er en sterk vilje. Viljen til å gjøre de tingene som gjør at man får mindre lyst på dop etc.

Dice out
Jeg har ikke prøvd noen som helst form for Narkotika. Og har ikke tenkt meg å prøve så kan ikke fårestille meg alt du har gått igjenom og alt du må gå igjenom. Men solsial omgang og nye venner hjelper nokk. Ønsker deg lykke til!
Jeg håper virkelig du slipper å flykte fra virkeligheten lengre, jeg håper du virkelig klarer å slutte.
Har ikke prøvd verre en alkohol, så vet jeg det blir "all speak" med meg.
Jeg tror du vil klare det best med et nytt miljø, et rusfritt miljø og som Rubiks sier, en hobby.
"It's all fun and games until someone gets hurt".

Skal selv prøve å slutte med alkohol etter russetida.