Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  48 8313
Hei
Jeg bor et sted i Telemark og har forjeves prøvd å få tak i litt grønt. Har ikke kommet over det på to år her og har ikke røyket det siden Roskilde -03.
I statene røykes vel bare pot virker det som.

Er det mindre tilgjengelig i Noreg enn harsj? Eller er det bare her...
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Du trenger sikkert bare å kjenne de riktige folkene. Hasj eller Pot er vel et enkleste å få tak i vil jeg tro.
Dra til fagerstrand....der finner du det meste heh
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Pot er ikke ofte så lett å få tak i nei.. hva med å kanskje prøve å dyrke selv?
det er jo tørke av og til da vettu. som dodecha sier dyrk det selv. men mens du først starter ta med litt salvia
si meg; hva er forskjellen på pot og hasj?
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
Det er vel en ganske kjent sak at hasj er mye vanligere enn marihuana i Norge. Jeg regner med at det i de større byene som regel er mulig å skaffe marihuana, men her jeg bor (Molde) er det sjeldent grønt å få tak i. Når det først kommer, kommer det i små mengder og med dårlig kvalitet. Det hender selvfølgelig at enkelte tar på seg oppgaven med å dyrke selv, og på den måten forsyner nærmiljøet med litt, men det også hører nok til sjeldenhetene. Så jevnt over er marihuana langt mindre tilgjengelig enn hasj her i landet.
original reprint
xaff's Avatar
CorLeX: Pot er planteformen, mens hasj er pot, raffinert til brune klumper.
Bud er ikke så vanskelig å få tak i her i kr.sand, men vet ikke helt hvordan det er i Telemark. Det var en periode det nesten var umulig å få tak i bud her på sørlandet.
pot blir man høy av og gall blir man stein av
er nok pot i nærheten her, men jeg tar meg ikke bryet.
har nettopp kommi masse pot hit til Kongsvinger, men purken kommer nok og tar den snart..

men generelt er jo pot hardere å få tak i, men har du kontakter er det aldri noe problem..
Er vel aller lettest å skaffe i Oslo. Mange i miljøet dyrker skikkelig godpot selv. Har testa det et par ganger, og tro meg når jeg sier at jeg ser fram til neste gang
Opprinnelig postet av Noose
Dra til fagerstrand....der finner du det meste heh
Vis hele sitatet...
Nesodden generelt finner du vell det meste!
Pot er definitivt langt mer gøy enn vanlig gress. Her i Trondheim er det ikke noe stort problem å få tak i noen av delene, egentlig.
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Er ikke akkurat vanskelig for meg å få tak pot heller, men jeg bor i Oslo da =)
Opprinnelig postet av Loeve
Pot er definitivt langt mer gøy enn vanlig gress. Her i Trondheim er det ikke noe stort problem å få tak i noen av delene, egentlig.
Vis hele sitatet...
Faen heller, ingen av de jeg kjenner har noe særlig annet en tørr standardhasj.
Ski for your life
kosepaa's Avatar
så bra som tørr hasj virker så....
Opprinnelig postet av frekkmann
pot blir man høy av og gall blir man stein av
Vis hele sitatet...
Det kommer vel mest ann på planten; om det er Sativa eller Indica strain. Sativa er kjent for å gi mest energisk "hoderus", mens Indica ofte gir tung steinhet. Hasj blir også ofte oppbevart solfyllte steder, noe som gjør at noe av THCen blir til CBN som gjør at man blir stein av hasj.
her på årnes er det heller ikke så mye pot, men mine venner som presenterer dealerne røyker bare for det meste hasj..

Er det noen som bor rundt Årnes ( Nes Kommune i Akershus), som har lyst til å presentere meg for dealerne så er det bare å sende PMs...
Opprinnelig postet av rune420
Faen heller, ingen av de jeg kjenner har noe særlig annet en tørr standardhasj.
Vis hele sitatet...
Jeg har aldri hatt noe problem med å få tak i pot, selv om jeg ikke røyker fast, eller kjenner folkene særlig godt. Spørs vel mye på hvilket miljø du vanker i.
Opprinnelig postet av Dweep
Nesodden generelt finner du vell det meste!
Vis hele sitatet...
Det tror jeg!
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Opprinnelig postet av CorLeX
si meg; hva er forskjellen på pot og hasj?
Vis hele sitatet...
Pot er deler av planten som er tørket.. er det gode varer er det "buds" man får.. altså toppskuddene fra planten, ikke bearbeidet

Hasj er harpikset fra planten som blir bearbeidet: man presser sammen og varmer opp (noen ganger repeteres prosessen for å få mer det mer konsentrert) Finnes flere forskjellige metoder for å lage hasj
Takk for at så mange svarte!

Jeg har tenkt på å dyrke, men samboeren min vil ikke ha det i leiligheten, men skal kanskje ha det i kjelleren hos en veninne. Bare for eget bruk da. Men hvor bra blir det hvis man planter 3-4 planter med litt primitivt utstyr da? Og hva er strafferammen på dyrking? Og hvor mye skal man dyrke før man kan bli tatt for stor omsetning ol.?

Jeg kjenner 4-5 dealere i området, men de sier det er vansklig å få tak i. Kommer kanskje noe bra 1-2 ganger i året, men da må man omtrent skrive seg opp på liste. Men hvis noen kjenner noen i telemark så skriv PM. Jeg vil gjerne se eller lukte hvordan pot er siden det er en stund siden sist...
Cannablizz: Norge er et av de eneste landene i verden hvor marihuana (pot) er dyrere enn hasj. Dette er et resultat av den dårlige tilgjengeligheten på marihuana, som igjen er et resultat av dårlig dyrkeklima.

Ang. dyrking:
Hvis du dyrker opp 3-4 planter vil jeg tippe at du får 1 hunnplante. Hannplanter er ubrukelige som marihuana pga. det lave THC innholdet. Du kan selvfølgelig risikere å ikke få noen hunnplanter, men på den andre side kan jo alle være hunnkjønn.
Sannsynligheten for hvilket kjønn det blir varierer fra strain til strain.
Det er også mulig å kjøpe såkalte "feminized" frø, men disse er dyre og kan produsere planter uten kjønn.
En hunnplante gir deg fra 0 opptil flere hekto marihuana. Dette kommer ann på dyrkeutstår og grønnheten på dine fingre.

Jeg annbefaler ingen å dyrke cannabis, da dette er en ulovlig aktivitet her i Norge.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Kjøp feminized frø, veldig greit. Tar kloner av plantene og så har du det gående. En 250W (++) HPS burde gjøre susen.

Ang. straff så varierer det noe fra sted til sted, og fra politi til politi. En venn av meg ble tatt med 3 stykk halvferdige planter, og han fikk vel 3500 i bot om jeg ikke husker feil. Fikk såvidt jeg vet også beholde lampe og annet utstyr, men frøene ble selvsagt beslaglagt. Har hørt skrekkhistorier om folk som har røket inn pga. et par planter, men hvorvidt dette stemmer eller ei vet jeg strengt talt ikke.

Uansett, lykke til !
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Opprinnelig postet av rune420
Faen heller, ingen av de jeg kjenner har noe særlig annet en tørr standardhasj.
Vis hele sitatet...
Kan ikke ha gode kontakter.. får fremdeles tak i goshit her.
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Du må se how to grow weed filmen først . Skal være god ventilasjon og ha vifte som lager en spesiell duft. Da tror jeg ikke du blir tatt med engang..
Opprinnelig postet av z10an
Du må se how to grow weed filmen først . Skal være god ventilasjon og ha vifte som lager en spesiell duft. Da tror jeg ikke du blir tatt med engang..
Vis hele sitatet...
Hvor får jeg tak i den?
Opprinnelig postet av kriss
Hvor får jeg tak i den?
Vis hele sitatet...
cannabis.cultivation.-.i.grow.chronic.(by.mrgreen).-.how.to.grow.pot!.[dvdrip].avi

Finnes på eMule (eDonkey-nettverket) og sikkert på DC.

Jeg har sett den selv og den er utrolig lærerik! Men Mr. Green (som viser frem) gjør det litt mer komplisert enn en jeg ville gjort. Men man trenger jo ikke alt han bruker. Det har jo litt med plass å gjøre også.
Sist endret av Cannablizz; 10. desember 2004 kl. 16:32.
▼ ... noen uker senere ... ▼
unskyld at jeg spør, men hvor får du cosylan morfin og valium fra hvis du ikke får tak i shit ?

er en mulighet å ta en busstur til tr.heim eller en annen by, og kjøpe ei plate eller to, så har du det liggende..
Cannablizz: sjekk på norcan.org hvis du skal dyrke
Tias: Som jeg nevnte tidligere i denne tråden, har jeg hørt mye stygt om feminized frø.
Jeg har ingen erfaring med dette selv, så dette er kun informasjon jeg har fått fra andre.
De sier at de feminiserte frøene ofte blir intetkjønn.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Intetkjønn? Hmm, det kan jo være at noen er mer eller mindre tvilsomme, men kjøper man av en av de store produsentene så tror jeg man er rimelig safe. Alle jeg kjenner som har brukt feminized frø har fått gode resultater i alle fall
Mens man snakker om lett å få tak i på nesodden, en av de som jobber på skolen driver å dealer til elevene Usj.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
▼ ... noen uker senere ... ▼
Er det lov å kjøpe cannabisfrø fra utlandet eller i Norge?

Har lest litt og er fortsatt forvirret.
Har fått tak i mye god pot i Oslo i det siste. Ligger vanligvis på 120 kr grammet. Kjøpte et gram pot fra amster forrige helg (hadde ikke råd til mer), hadde fortsatt litt igjen etter helgen selv om jeg røyka på fredag og lørdag.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Opprinnelig postet av Cannablizz
Er det lov å kjøpe cannabisfrø fra utlandet eller i Norge?

Har lest litt og er fortsatt forvirret.
Vis hele sitatet...
Ja, men sekundet du planter frøet har man gjort en ulovlig handling
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Nei, det er ikke lov. Hvis du bestiller over nett så anbefaler jeg å betale på forhånd (kontant), på den måten kan du si at du ikke vet noe om en forsendelse av cannabis-frø som ble stopppet i tollen.
Det er riktig som Tias sier. Det er ikke lov å bestille cannabisfrø.

Imidlertid har jeg lest i NORMALs tidsskrift "på høy tid" at besittelse av cannabisfrø ikke er straffbart.

Noe som styrker den påstanden er at jeg kjenner en person som ble arrestert, mistenkt for tagging, med cannabisfrø i lommen. Politiet tok frøene hans, men han fikk ikke noen form for straff.

Jeg selv ble tatt på grensen ved Svinesund med marihuana og frø. De tok frøene, veide dem og la til den vekten på marihuanaen. Jeg tror de gjorde dette fordi jeg fortalte dem at jeg hadde plukket frøene ut av marihuanaen.

Essensen av dette er: Det er ikke straffbart å være i besittelse av cannabisfrø (men de blir allikevel konfiskert), men det er straffbart å bestille eller medbringe dem over landegrensen. Kjøp og salg er også ulovlig så vidt jeg vet.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Hehe, kanskje vi endelig har fått en avkriminalisering, i alle fall i praksis, av cannabisfrø? En kompis som ble tatt med en del planter fikk heller ikke noe for frøene, men de ble selvsagt konfiskert sammen med plantene.
I det samme "på høy tid" leste jeg, til min glede, at industrihamp nå er lovlig i alle EU land. Dette er meget beleilig ettersom min familie nylig gikk til innkjøp av en 10 måls tomt i Syd Sverige!

Leit med kameratens planter Tias
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Nydelige greier, felix_poker! Da kan du jo starte stordyrking av "industrihamp" .

Jaja, han fikk bare 3500 i bot så det var ikke de største greiene.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
aybara: Nå tuller du? Molde har vært proppa av pot det siste halvåret.
Bare å rope ut!

Vil påstå at det er større tilgjengelighet på pot her enn det er på hasj.
vært fett med pot i ålesund de siste ukene hehe.. gjør ikke meg noe
Bor i Molde men får ikke tak i noe hasj i og med at jeg ikke har de rette kontaktene, men er en del i trondheim, og har hørt at man i større byer kan kjøpe det av folk fra gata. Hvor er det disse folka vanker i såfall? Hørte noen nevne noe med bunnpris i munkegata her på forumet, det hadde i såfall vært ypperlig. Jeg skal seff ikke bruke det selv da, skal bare lukte på det slik at jeg kan vite når noen rundt meg bruker det........
▼ ... over en måned senere ... ▼
hmm. Vet ikke hvordan det er i trondheim. Men her i Bergen finner man slikt viss man gidd å lete. Blir enten spurt eller spørr. Bystasjonen helst.. Er man skikkelig desperat kan man spørre noen smekkiser i nygårdsparken. Men det har jeg aldri prøvd.. Generelt kjøper man hasj av folk man kjenner. Det sparer man får mye. Mindre stress og man slipper å tenke på om at man kan bli bøffet..
tror egentlig ikke aa kjoepe rev fra folk paa gata i Trondheim er noe aa staa etter ass... hvis det i det hele tatt er noe roeykbart du faar av de er det sikkert standard "troendert".. altsaa daarlig shit.