Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 4312
Misvisende tittel. Rapporterte en smarttelefon stjålen til politiet for ca 2 år siden. Sa noen tok den fra meg i utlandet.

Det var ikke helt saken, hehe. Har den fortsatt.

Sikkert dumt spørsmål; men politiet/mobiloperatør har vel ikke noe aktiv sporing ute på stjålne telefoner aka IMEI? Har ikke tenkt å koble meg opp på mobilnettet, bare WiFi. Regner med jeg er trygg?
Er noe greier med IMEI, IMSI og IMEISV (?) slik jeg har forstått det.
Derfor må du passe på å aldri ha sim-kort i den dersom du er såpass paranoid.
Hvis den er av android operativ system har jeg god erfaring med å flashe
custom rom og kernel. Deretter flasher du su, og gapps. Da vil
tlf'en være pretty safe så lenge flymodus er aktivert. Et annet alternativ
er jo å kjøpe sim-kort på narvesen (vente en uke) også regge med falsk info.
CRUNCHBANG der har du en reasonably safe "stjålet" telefon.
Trådstarter
3 0
Ja, har aldri tenkt å sette i samme sim kort, da IMEI/IMSI blir synelig til mobiloperatør så fort jeg kobles opp til næmeste mast. Men regner med de ikke har noe aktiv sporing ute.

Tror jeg hadde noe custom rom fra før av, men er det virkelig nødvending å reflashe/customrom alt det der?

Tror ikke politiet legger såpass ressurser i en henlagt sakt.
Sist endret av bwolf; 25. mai 2017 kl. 17:37. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Skulle det bli noe kan du vell si at du fikk den tilsendt i posten. Av noen som må ha funnet den.
Så lenge radio-enheten er aktiv, så kan det hende at telefonen sender sitt IMEI nummer selv uten SIM kort, selv om det ikke er normalt. IMEI nummer identifiserer radio-enheten på telefonen, mens IMSI identifiserer SIM kortet. Når det kommer til sporing så har samtlige lensmannskontorer i norge fått installert Audio and Visual Cellphone Tracking System (AVCTS), dette er et samarbeids prosjekt mellom mobil operatørene og samtlige politidistrikt i norge. Målet med systemet er å spare ressurser på sporing av telefoner, etter instrukser fra justisdepartementet. Systemet er 2 delt, der det er installert en oversiktsskjerm i på hver lensmannskontor, denne skjermen viser et sanntids kart over det området som lensmannen har jurisdiksjon for, det er også montert lyd og lys signaler i form av alarm og roterende varsellampe i taket.

Når en stjålet mobil telefon skrues på, så vil basestasjonene (BTS) automatisk varsle mobil operatørene som igjen varsler AVCTS systemet. På det aktuelle lensmannskontoret så vil det gå en alarm i form av lydsignal og varsellampe aktiveres, og oversiktsskjermen vil automatisk markere punktet der telefonen befinner seg i akkurat det øyeblikk.

Link
Sist endret av 0xFF; 25. mai 2017 kl. 18:19.
Trådstarter
3 0
Lmao, KP for den. 0xFF

Får vel bare ta sjangsen hehe.
Sist endret av bwolf; 25. mai 2017 kl. 18:31.
Anonym bruker
"Arg Gorgon"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ingen problem, ingen som går noe varsel om den blir tatt i bruk
Har gjort dette MANGE ganger selv
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har gjort dette MANGE ganger selv
Vis hele sitatet...
Hvor mange ganger snakker vi om?
Anonym bruker
"Arg Gorgon"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har hvertfall brukt 20-30 mobiltelefoner som er meldt stjålet.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Er den meldt stjålet/tapt er den mest sannsynlig også IMEI-sperret.
Tviler på at noen sporer den hverken automatisk eller manuelt med unntak av find my iphone og lignende.