Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 3706
1) Si at du tenker bestille varer fra silkroad eller lignende, vil det da funke og henge opp en postkasse et sted, skrive navnet "Randomfirmanavn" på postkassa, og bestille til den. Vil det ankomme? eller må man ha et vanlig navn (Ikke firmanavn).

2) Finnes det en bedre måte og motta pakker på fra silkroad? Vet at mitt navn er merket av posten fra tidligere da jeg bestilte masse før (vært i minst 10 avhør hvor jeg har nektet, men har blitt fortalt av politimannen at om det kommer tilsendt dop igjen til den adressen så kan de ta meg <-- Mest sannsynlig bare bullshit, men likevel - er ikke intressert i å kaste fler penger bort. ) så det virkelig navnet mitt kan ikke brukes lengre.
Det bør fungere men før du bestiller og taper penger på noe som aldri kommer burde du prøve å bestille reklame til den adressen får å se om posten faktisk kommer dit
Har testet dette med å henge opp postkasse, random navn, så skrev jeg på et ekstra tall på gate nr. Dette her funket ikke i det hele tatt. Kan være jeg bare var uheldig og hadde en oppmerksom postmann/dame. Men det jeg personlig tenker er at postkassen / adressen må være registrert i folkeregister / posten(?) . Sikkert noen som kan svare deg bedre akkurat der. Men det funket iallefall ikke i mitt tilfelle.
Hei.

Les tråden jeg har laget ang dette. Nå var det ikke Silkroad jeg handlet gjennom, men en mer seriøs aktør, dvs at jeg visste at posten kom.

Problemet med å bruke denne metoden, så kan du ikke ane din uskyld som du har gjort tidligere(10 ganger)
Politiet har da nok bevis for at pakken ble bestilt med viten så fort du henter den. Blir du tatt så er det vanlig praksis å hente dine tidligere tiltaler/relevante saker og plusse dem til en dom.

Jeg sier ikke dette for å skremme deg, men for å advare deg. Bestill heller innenlands så slipper du alt stresset. Alt for mange useriøse aktører på Silkroad som du er avhengig av at de gjør en god jobb. Minste tabben kan koste deg mye.
Har du ikke råd til å bestille innenlands, da har du ikke råd til dop. Enkelt.
Jeg vil si silkroad (Silkroad 1 var hvertfall det) er relativt seriøst så lenge du tar dine forhåndsregler.
Det var det jeg også tenkte hardtliv, at det kanskje egentlig er mest stress å bestille til postboks for da er den satt opp og bare du selv vet jo egentlig det.
(Blir lettere for politi å si at du har satt opp denne postkassen for å motta dop) mens en virkelig adresse kan du bare si du er framet etc.

Vet at det finnes 10 forskjellig aktører minst nå, og fler som er langt mer seriøs enn silkroad. (Grunnen til at jeg skrev silkroad var vel egentlig fordi det er mer kjent som et marked innenfor det - blant brukerne her også).

Jeg sier ikke dette for å skremme deg, men for å advare deg. Bestill heller innenlands så slipper du alt stresset. Alt for mange useriøse aktører på Silkroad som du er avhengig av at de gjør en god jobb. Minste tabben kan koste deg mye.
Har du ikke råd til å bestille innenlands, da har du ikke råd til dop. Enkelt.
Vis hele sitatet...
Jeg er litt uenig der, har bestilt minst 100 ganger, og kun 10 pakker har blitt stoppet. Alt fra det store utland.
Dog bestilte jeg til min egen adresse før, til mitt virkelig navn, og ble pakken stoppet - vel så er det bare å nekte.
(Bruker alltid møte personer in real life og kjøpe btc >>> så bitcoin tumble dem >>> inn på marked >>> kjøpe det jeg skal ha >>> pgp kryptering >>> til min adresse og mitt navn >>> null stress)

Problemet oppstår om du skal hente noe på posten og kvittere for det, da politiet kan ha satt opp en kontrollert leveranse. (Har faktisk hentet 2 pakker på postkontoret før, vel viten om at dette kunne skje) men akkurat på den tiden ga jeg mer eller mindre faen. Heldigvis var det ikke en såkalt kontrollert leveranse, og tviler på at de ville hatt det med 2 gram dmt i posten.

Et annet problem er selvsagt også at selgeren er så dum at han ikke legger noe i stealten sin, men det er noe man burde undersøke før man eventuelt handler fra dem.

Det å bestille innenlands kan være bra, men om jeg skal ha større mengder så lønner det seg helt klart å bestille fra land ikke langt unna oss, allerede nede i tyskland får jeg priser som er sinnsykt mye billigere enn om jeg skulle bestilt innenlands, og risken er nesten verdt det - når man tenker fortjeneste.

Dog sier jeg ikke noe om hvorvidt jeg ønsker og handle fra innenland eller utenlands, poenget er det samme.

Jeg tror også navnet mitt er merket av posten, så hver gang posten scanner noe med mitt navn, sjekker de det nøye (Har bestilt mye fra ebay i det siste året) og så og si alt har blitt kontrollert. Derav spørsmålene mine knyttet til det med postboks.
Dette er et valg du må ta selv - men du må være klar over konsekvensene valget ditt kan ha.
Du nevner profitt, og da snakker vi mer eller mindre om de samme konsekvensene jeg har erfart.

Jeg har tips jeg kan gi deg for hvordan dette kan utføres på en diskré måte:

1: Ikke stol på noen - Isteden for å være avhengig av en kar i tyskland skal pakke din pakke varsomt, skjult, bruke riktig frimerker, tolle den riktig osv. Så ville jeg heller tatt saken i egne hender. Jeg vill dratt ned til landet du skal bestille fra, bestilt det du skal ha til hotell eller lignende, så pakke det selv og sende det. På denne måten tar du kontroll. Du kan bruke fantasien og skjule produktene på en mye bedre måte enn det en selger ville gjort.

2: Forkle pakkene forskjellige, ikke bruk samme "stealth" på pakkene. Fordel også sendingene over flere dager om det lar seg gjøre. Send pakkene til flere adresser.

3: profitt. Det koster ikke mye å dra ned til tyskland om du velger lite luksus.

Husk dette lar seg gjøre kun om du har økonomiske muskler. Det er viktig at du ikke er i en desperat tilstand når du velger å bryte loven på denne måten.

Uten at jeg er noe ekspert på lover og straffe utmåling så vil jeg tippe du vil få samme straff om du sender pakken til deg selv, eller om en selger sender den til deg.

Lykke til!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Tidspress Vis innlegg
Jeg er litt uenig der, har bestilt minst 100 ganger, og kun 10 pakker har blitt stoppet. Alt fra det store utland.
Dog bestilte jeg til min egen adresse før, til mitt virkelig navn, og ble pakken stoppet - vel så er det bare å nekte.
(Bruker alltid møte personer in real life og kjøpe btc >>> så bitcoin tumble dem >>> inn på marked >>> kjøpe det jeg skal ha >>> pgp kryptering >>> til min adresse og mitt navn >>> null stress)
Vis hele sitatet...
Hva mener du her?
Jeg frykter at pakken min fra utlandet er stoppet.
Har bestilt pakken til min egen postkasse.
Kan jeg bare nekte på at det er jeg som har bestilt varen?
Kjøpt bitcoins via min egen nettbank og sendt de videre til silkroad..
Har også en narko dom på meg fra tidligere, kun besittelse av dop.

Regner nesten med at de vil ha tilgang til nettbank for å sjekke etter transaksjoner om jeg nekter. Eller hva tror dere?
Sitat av Heinikenlover Vis innlegg
Regner nesten med at de vil ha tilgang til nettbank for å sjekke etter transaksjoner om jeg nekter. Eller hva tror dere?
Vis hele sitatet...
Nekt.
Spør dem om tilgang til bankkonto (slik dem gjorde med meg i avhør i en lignende sak), så nekter du dem det.
Bare å nekte kjennskap til alt. Nekt nekt nekt
hmm, er dere sikker på det?

Har tros alt transaksjoner til en norsk side som selger bitcoins på nettbanken min. (Har 4 store transaksjoner fra 1000 - 8000kr)
Hvordan skal jeg klare å bortforklare det?!

Er i tillegg til dette tidligere straffedømt for narkotika.

Vurderer nesten å tilstå så jeg blir ferdig med saken.
Sitat av Heinikenlover Vis innlegg
hmm, er dere sikker på det?

Har tros alt transaksjoner til en norsk side som selger bitcoins på nettbanken min. (Har 4 store transaksjoner fra 1000 - 8000kr)
Hvordan skal jeg klare å bortforklare det?!

Er i tillegg til dette tidligere straffedømt for narkotika.

Vurderer nesten å tilstå så jeg blir ferdig med saken.
Vis hele sitatet...
Du vil tilstå i en 'sak' politiet ennå ikke har oppretta mot deg, forstår jeg dette riktig? Du vil gå ned på politistasjonen å tilstå et forhold fordi pakka di ikke har kommet ennå, selv om politiet ikke engang har tatt kontakt?

Det er ikke snakk om å nekte ennå, det er snakk om å roe nervene! Hvis du får såpass mye noia av dette her er det kanskje best å la være.
Sitat av Heinikenlover Vis innlegg
hmm, er dere sikker på det?

Har tros alt transaksjoner til en norsk side som selger bitcoins på nettbanken min. (Har 4 store transaksjoner fra 1000 - 8000kr)
Hvordan skal jeg klare å bortforklare det?!

Er i tillegg til dette tidligere straffedømt for narkotika.

Vurderer nesten å tilstå så jeg blir ferdig med saken.
Vis hele sitatet...
Dude, det er ikke ulovlig å kjøpe bitcoins. Så lenge dem ikke har en ordre i nettbanken din hvor det står "SILK ROAD DRUGS ORDER" så kan dem ikke ta deg på noe som helst...
Bare si at det er som å drive med aksjer - det er veldig mange som bruker bitcoins på den måten, og ikke drugs i det hele tatt.

At på til kan du nekte å gi dem tilgang til kontoutskrift om dem spør om det... Det er ikke slik at dem alltid kan sjekke en konto så lett.

Lat som du ikke kjenner til dette om de tar kontakt - husk jo mindre du vet, jo bedre.
Det er lett å la seg lure i et evt avhør - å glippe ut en liten detalj som nailer deg.
Derfor bør du benytte din rett til å ikke forklare deg, men kanskje bare avklare at dette her ikke er noe du har kjennskap til, og at det må ha blitt gjort av noen for å frame deg eller noe...
Mer trenger du egentlig ikke si. De vil garantert prøve å få deg til å si mer, men du har rettigheter som gjør at du egentlig kan nekte å forklare noe som helst...
Av og til kan det lønne seg å forklare noe, men være forsktig, de prøver seg på bullshit-teknikker for at du skal røpe detaljer...

Lykke til, og ro ned noiaen to hakk, det hjelper ikke Hold hodet kaldt
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Du vil tilstå i en 'sak' politiet ennå ikke har oppretta mot deg, forstår jeg dette riktig? Du vil gå ned på politistasjonen å tilstå et forhold fordi pakka di ikke har kommet ennå, selv om politiet ikke engang har tatt kontakt?

Det er ikke snakk om å nekte ennå, det er snakk om å roe nervene! Hvis du får såpass mye noia av dette her er det kanskje best å la være.
Vis hele sitatet...
Hehe, har ikke fått brev fra politiet, enda.. Men er ganske sikker på at pakken er tatt av tollen. Tar ikke 8 dager å få tilsendt post fra Skandinavia
Grunnen til all noiaen er fordi jeg vet jeg mister jobben min om jeg blir tatt for dette. Var utrolig heldig som slapp så billig unna forrige gang.

Jeg får finne fram pokerfjeset mitt og håpe på det beste om de kommer på døren.
Sist endret av Heinikenlover; 5. oktober 2014 kl. 17:11.
Sitat av eRixn Vis innlegg
Har testet dette med å henge opp postkasse, random navn, så skrev jeg på et ekstra tall på gate nr. Dette her funket ikke i det hele tatt. Kan være jeg bare var uheldig og hadde en oppmerksom postmann/dame. Men det jeg personlig tenker er at postkassen / adressen må være registrert i folkeregister / posten(?) . Sikkert noen som kan svare deg bedre akkurat der. Men det funket iallefall ikke i mitt tilfelle.
Vis hele sitatet...
Da må jeg si du var veldig uheldig. Fordi dette funker fjell!

Sitat av Tidspress Vis innlegg
1) Si at du tenker bestille varer fra silkroad eller lignende, vil det da funke og henge opp en postkasse et sted, skrive navnet "Randomfirmanavn" på postkassa, og bestille til den. Vil det ankomme? eller må man ha et vanlig navn (Ikke firmanavn).

2) Finnes det en bedre måte og motta pakker på fra silkroad? Vet at mitt navn er merket av posten fra tidligere da jeg bestilte masse før (vært i minst 10 avhør hvor jeg har nektet, men har blitt fortalt av politimannen at om det kommer tilsendt dop igjen til den adressen så kan de ta meg <-- Mest sannsynlig bare bullshit, men likevel - er ikke intressert i å kaste fler penger bort. ) så det virkelig navnet mitt kan ikke brukes lengre.
Vis hele sitatet...
Hei! Det funker med "vanlig navn" vet jeg 100% sikkert. Firma navn vil jeg også anta funker. Men vet ikke hvilke av dem som er best. Har gjort det med navn mange ganger tidligere, og kan med sikkerhet si det funker.

Angående spørmål to, så spørs det veldig på hvor pakken sendes fra. Mange land som omtrent "alt" blir sjekket fra. Men så har vi feks england, hvor det er null problem og få ting fra om du pakker det riktig. Har ingen erfaringer fra silkroad, men lønner seg og finne faste selgere som vet hva de driver med. Nytter lissom ikke å spørre dem om de har peiling på forsendinger til Norge.

Norge og Australia er på toplisten i verden, for vanskligste passering av tollvesenet for pakker. Utifra rimelig "proffe" levrandører.

Lykke til!
Sist endret av albozz; 5. oktober 2014 kl. 18:17. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.