Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 9242
Er på utkikk etter en julegave til Svigerfar.
Han har ønsket seg en samleboks med en Australsk (Eller New Zealandsk) TV-serie som gikk på TV en gang på slutten av 80-tallet og begynnelsen av 90-tallet. Problemet er at han ikke husker hva den heter, noe som gjør det temmelig vanskelig å finne den. Settingen er en gang på 1800-tallet, og omhandler en hovedperson som (kanskje) heter Cessi Bowan, eller noe slikt. Jeg har googlet dette navnet uten å finne ett eneste relevant svar. Har også lett meg gal på IMDB, uten hell.

Det lille jeg har fått med meg av historien er at hun emigrerer fra England til Australia eller New Zealans, hvor hun jobber med å passe på en mentalt forstyrret person. Etter en stund blir hun sammen med, eller gifter seg med, en mann som behandler henne dårlig. Blant annet voldtar han henne. Hun møter etterhvert en mann til, som hun gifter seg med og tar etternavnet til. Det er nok åpenbart et kostymedrama. Den er basert på en bok, men verken svigermor eller svigerfar husker tittelen på boken, TVserien, eller forfatteren av boken. Det føles som om det å finne denne serien er en kamp jeg burde gi opp, men jeg akter å prøve litt til!

Dersom dere har hørt om denne serien og hjelper meg med tittelen, blir jeg fra meg av begeistring!
Husker ikke hva serien handlet om, men tidlig på 90-tallet var serien "Hverdagsliv" populær på norsk TV.
Pacific Drive? Neighbours?
Sist endret av Bmariuz; 12. november 2012 kl. 00:13.
Kan det være Against the Wind ? Imdb Imdb Den er satt til 1798–1812.
Sist endret av MinoDyhes; 12. november 2012 kl. 00:17.
Nope, er nok ingen av dem, desverre. Men takk fordi om
...Skjønt, Against the wind virker nært (etter hva jeg har hørt om serien...) Tror nok desverre ikke det er den, though :/
Sist endret av Nekran; 12. november 2012 kl. 00:19.
Her er en liten liste med Australske tv-show, se på de som kom ut ca 1970 siden det sikkert tar litt tid å få de til Norge. Lykke til

Her er en tilsvarende liste for New Zealand.
Sist endret av MinoDyhes; 12. november 2012 kl. 00:27.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Du kan jo kjøpe Against The Wind, er jo samme konsept så det vil jo være en god gave
Finn ut hvilken kanal den gikk på, og send en mail / ring TV-kanalen og spør ?
Dun know what to do
appleaya's Avatar
A Country practice
Sitat av Ninus Vis innlegg
A Country practice
Vis hele sitatet...
Hmmm... er ikke sikker på om dette er riktig, men det er det nærmeste hittil, tror jeg... Skal høre med svigerfar i morgen, så ser vi om det kan stemme Tusen takk!
▼ ... over et år senere ... ▼
OM FILMEN: Etter å ha mistet sin familie under et skipsforlis år 1980 utenfor Australias kyst, havner den 16-årige Philadelphia “Delie” Gordon ved elven Murray. Der blir hun tatt hånd om av George og tanten Hester, en alvorlig kvinne som forsøker å tilpasse den engelske jenten til et liv på landet. Her treffer hun også Brenton Edwards, styrmann på en elvebåt, som gjør alt for å fange hennes oppmerksomhet. “Delie” er vakker og selvstendig, og snart byttes tragedien mot eventyr, fremgang og kjærlighet. “Der elvene møtes”, med originaltittel ”All the rivers run”, er en prisbelønt australsk miniserie i åtte deler som ble vist på NRK i 1983. Serien ble en TVsuksess og Sigrid Thornton i hovedrollen som “Delie” fikk sitt store internasjonale gjennombrudd"