Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  60 8572
Av gode serier jeg har likt veldig bra kan jeg kjapt nevne:
  • Sopranos
  • Two and a half men
  • Breaking bad
  • Family guy
  • 30 Rock
  • How I met your mother
  • Weed
  • Simpsons
  • south park

Noen som har tips til hva som kan være verdt å bruke tid på?
Sist endret av random67489; 19. mars 2012 kl. 20:56.
Dexter, definitivt. Eventuelt Community om du vil ha noe lett å se på.
Community og Big Bang Theory
Dexter er veldig bra. Skins UK er en veldig bra serie det og. men sesong 1 starter litt tregt, så man kommer ikke ordentlig inn i det før episode 4-5. http://www.imdb.com/title/tt0840196/

The big bang theory er også helt OK, det har noen greie episoder.
Supernatural, Revenge, Blue Mountain State, Nikita, Castle og NCIS.
Sist endret av Gulingen; 19. mars 2012 kl. 21:03.
Entourage er klassiker for oss gutta. Startet nettopp på sesong 1 for n-te gang denne uken.
Jeg anbefaler deg Fawlty Towers. John Cleese er helt rå.
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Ingen har nevnt Game of Thrones ennå. Må sees.
Californication. Helt rått persongalleri i den serien.
Ser du nevner at du har sett weeds allerede, hovedpersonen i Californication har mange likhetstrekk med Uncleandy i weeds!

Også må jeg bare nevne Lillyhammer. Det er noe av det beste som er produsert i Norge på lenge.
Boardwalk Empire!
http://24.media.tumblr.com/tumblr_levvvhHoH21qzaas0o1_500.jpg

Sitat av Boardwalk Empire Wiki
Boardwalk Empire er et historisk drama med Enoch «Nucky» Thompson som hovedperson. Han er en korrupt politisk figur som under forbudstiden på 1920- og 30-tallet stiger til maktens tinder og kontrollerer Atlantic City, en turistby på den amerikanske østkysten, med prostitusjon, spill og alkoholsalg. Nucky er basert på den historiske personen Enoch L. Johnson (1883-1968).[4] Han samhandler med flere historiske og oppdiktede personer både personlig og politisk; gangstere, politikere, regjeringsagenter og vanlige mennesker som beundrer ham. Regjeringen blir klar over hans rolle i ulovlig spritproduksjon og sender agenter til byen som undersøker hans forbindelser til mafiaen.
Vis hele sitatet...
Sist endret av Natander; 19. mars 2012 kl. 21:11.
Parks And Recreation
Modern Family
The IT Crowd
Making a new thread because the old ones aren't good enough?
Noen som har sett The Wire?
Mange som skryter av den men jeg har presset å se 2-3 episoder av season1 og klarer ikke helt engasjere meg i den.
Tar den seg opp utover i serien?

Sitat av prenix Vis innlegg
Making a new thread because the old ones aren't good enough?
Vis hele sitatet...
For en flaks at vi har så drevne forum-politi. Hva skulle vi gjort uten dere?
Skulle vi laget tråder basert på egne preferanser i vilden sky?

Seriøst - om du ikke har noe å tilføre så kan du jo heller la være å si noe?
Som nevnt over. Se californication.

Personelig synes jeg the wire ble litt tregt, men mye bra med den serien også, synes den bygde seg opp bra, men så døde den litt i sesong 3-4
Game of thrones ble jeg skuffet over, selvom jeg kommer til å se sesong 2 også.
Hawaiian organ donor
daimeno's Avatar
Arrested Development og The Office. <3
Som nevnt, Entrouage.
Og Mad Men. Litt treig i starten, men blir utrolig bra etter et par episoder.
Mad Men er fantastisk! Gleder meg til 26. mars. Men selv om du lister opp hva slags serier du har sett og liker før, ts, så har jeg på følelsen at folk bare poster de seriene de liker best selv uansett... Og dette er dekket i alle disse andre trådene om serier Ellers kan jeg anbefale å gå på feks imdb og sjekke hvilke som er høyest ratet..
Sist endret av Chronic420; 19. mars 2012 kl. 21:38.
Sitat av MyBallantine Vis innlegg
Noen som har sett The Wire?
Mange som skryter av den men jeg har presset å se 2-3 episoder av season1 og klarer ikke helt engasjere meg i den.
Tar den seg opp utover i serien?

Vis hele sitatet...
Beste TV-serien noensinne,seriøst. Det vil aldri lages noe så bra igjen. All TV er blitt kjedlig etter at den gikk av lufta -.-, for meg i allefall
  • The Walking Dead
  • Game of Thrones
  • Big Bang Theory
Hørt Entourage er konge!
Touch, nå får du faen meg gi deg. Du har sett en episode også. Litt for lite å si at du anbefaler serien basert på en episode. Hadde du tenkt deg om så hadde du venta litt med en anbefaling. Kanskje sett hvordan serien forsetter?

Louie - Få har nok hørt om denne serien. Fantastisk komedie som sprenger sjangergrensen med en humor som er grå, genial og rikelig. Louis C.K. er en brilliant komiker, og det er utrolig hvordan verden vi lever i hvor et talent som dette her blir sett bort for at folk sitter å ser på søppel-tv som The Big Bang Theory.

Parks And Recreation - Ingen her har sikkert hørt om serien, utenom han ene på side 1, så vidt. Stødig komiserie, med en litt dårlig start som utvikler seg til simpelt den beste komiserien sammen med Louie i dag. Heey, Louis C.K. fra Louie er også med i et par episoder av denne serien. Serien baserer seg bra rundt flotte og stødige karakterer.

Justified - Krimdrama som er nesten eneste serie som nesten kan måle seg på høyden med Breaking Bad i seriens andre sesong. Stødige karakter, og et utrolig flott karaktergalleri spesielt ifra sesong 2 og 3 på skurkesida.

Sons of Anarchy - Se Justified først, liker du SoA burde du like Justified. Liker du Breaking Bad, burde du kunne like Justified mer enn SoA. Selv om jeg elsker begge seriene selv. Herlig bikerdrama med doser av action, gode karakter og Hamlet-inspirasjon.

Community - Yes hell yes. Cheavy Chase er med. Og mye andre herlige er med i komiserien som er min tredje største favoritt når det kommer til komiserier som forsatt lever. Ihvertfall så vidt, amerikanerne er dumme og opptatt av å spise pom-frites og ser heller The Big Bang Theory. Igjen så er CBS en større kanal enn NBC, så ikke rart, fordi Community er for smart serie både for et vanlig amerikansk, og et norskt publikum som er oppforstra på Holms og annet sitcom-helvete som har kommet ut av rompa til de norske tv-kanalene.

Terriers - Kortvarig drama, med en åpen slutt (det meste av plottet ble nøsta opp, ikke nødvendig å forsette med mer etter sesong 1, men kunne). Herlige skuespillere, herlige karakterer, en av de høyst uvanlige tv-seriene og 13 fine timer med bra underholdning og prestasjoner. Slags noir-krimdrama til moderne tid med høyst uvanlige etterforskere. Nei, de er ikke politifolk. Bare vanlig private eye`s (som ikke er lisensiert).

Archer - Morsomt, genialt. Enough.

Har sikkert mye mer på lager, men jeg gidder ikke mer nå..
Modern Family er faktisk veldig mosomt
Henger meg på archer for komi serie, genial serie.

Sherlock er en fantastisk serie å. ^^

White collar er og fantastisk.. er forøvrig mange tråder om serier du kan sjekke igjennom. : p
Sitat av Pantoliano Vis innlegg
Louie - Få har nok hørt om denne serien. Fantastisk komedie som sprenger sjangergrensen med en humor som er grå, genial og rikelig. Louis C.K. er en brilliant komiker, og det er utrolig hvordan verden vi lever i hvor et talent som dette her blir sett bort for at folk sitter å ser på søppel-tv som The Big Bang Theory.
Vis hele sitatet...
Kan du fortelle meg hvorfor The Big Bang Theory er søppel? Tenker meg til at det ligger haugevis med research bak den produksjonen der med all den kjemi/matte og gode forklaringer og poenger ellers. Samtidig som godt skuespill med morsomme karakterer er med å hever serien. Personlig mener jeg dette er noe av det bedre som er produsert med tanke på slike 20-25 minutters episoder (bedre en kongen av queens, seinfield, frasier, friends osv).
Klassifiserer du det som søppel fordi du liker andre typer serier?

Sånn ellers er jeg enig med at Louie er en morsom serie. Har ikke sett alle episode enda men ca. 20 stk.
Sitat av Liverbird Vis innlegg
seinfield
Vis hele sitatet...
Nå der har du en bra sitcom. Alltid noe morsomt på ferde med Jerry, Kramer, George, Elaine, m.fl.
Sett en episode av Touch og anbefaler den!
Lilyhammer!
http://next-episode.net/

Veldig bra side om du følger serier i USA og laster ned. Men du kan også se på de ulike sidene for serier, og under står det lignende serier. Så liker du f.eks Big Bang Theory, så anbefaler siden serier som:

How I Met Your Mother, The IT Crowd, Two and a Half Men


Slik er det med alle seriene og. Også får du opplysninger om hvor lenge det er til ny episode.
Curb your enthusiasm

Louie

The Regular Show (Cn serie, men er egentlig ganske sykt)

The Misfits
Sitat av missjones Vis innlegg
http://next-episode.net/

Veldig bra side om du følger serier i USA og laster ned. Men du kan også se på de ulike sidene for serier, og under står det lignende serier. Så liker du f.eks Big Bang Theory, så anbefaler siden serier som:

How I Met Your Mother, The IT Crowd, Two and a Half Men


Slik er det med alle seriene og. Også får du opplysninger om hvor lenge det er til ny episode.
Vis hele sitatet...
Takk for den - helt supert

Og ellers alle gode tips her i tråden nå kan jeg kjøre alle tips gjennom next-episode.
Sitat av Patricknor Vis innlegg
Skins UK er en veldig bra serie det og. men sesong 1 starter litt tregt, så man kommer ikke ordentlig inn i det før episode 4-5. http://www.imdb.com/title/tt0840196/
Vis hele sitatet...
What? Starter treigt?

Jeg synes Skins sesong 1 starter med et pang. Sex, dop, fyll, hærverk etc. Jeg synes de 2 første episodene er de med mest action av hele sesongen.

Skins er en sykt bra serie ass. Amerikanske TV-serier har mangel på realisme, og skal alltid vinkle sex og dop på en dømmende måte.
Revenge, Dexter, Walking dead(must) og The river
Force protection
ShaolinMonk's Avatar
Breaking Bad, uten tvil.
Mr.Heart Attack
Kniltass's Avatar
The Unit
Beste serien jeg har sett
Mange gode tips - takk alle sammen.

For en tid tilbake gikk det reklame på en norsk kanal for en serie jeg ikke husker navnet på.
Tror det var noe om en kunst-tyv som slapp tidlig ut av fengsel mot å hjelpe politiet å etterforske forfalskninger eller noe sånt.

Noen som vet hvem serie jeg tenker på og husker navnet på den?
Sist endret av random67489; 21. mars 2012 kl. 05:41.
Six feet under - Genial serie om en noe forstyrret familie som driver et begravelsesbyrå. Absolutt ikke en serie for alle, men fantastisk for den som liker denslags.

The Shield - Serie om små korrupte politifolk.

Arrested development - Gøy, gøy, gøy.

Shameless - til de grader dysfunksjonell familie .

Alcatraz - Ok underholdning. Folk som satt på alcatraz dukker opp i nåtid, "ingen" veit hvorfor.

Ser at Sons of anarchy allerede er nevnt, men må anbefalle det jeg og. Rett og slett.
Sist endret av Yorke; 21. mars 2012 kl. 06:05. Grunn: edit
Hmm det nærmeste jeg kommer er Leverage, der det er en forsikringsagent som setter sammen et team med veldig flinke kriminelle han har jaktet på tidligere. Også hjelper de forskjellige folk som trenger det med å ta ned bad guys som fortjener det.

Men siden ingen har nevnt Trailer Park Boys enda tenkte jeg at det var på tide. Er filmet som en dokumentar fra en canadisk trailer park fylt med en del småkriminelle og en eks snut som trailer park supervisor, der alle karaktere en så gjennomført som du får det og veldig gode til å spille. En av hovedkaraktere er faktisk en av produsentene som tok rollen siden de ikke fant noen de følte passet bra nok.
Sitat av MyBallantine Vis innlegg
Mange gode tips - takk alle sammen.

For en tid tilbake gikk det reklame på en norsk kanal for en serie jeg ikke husker navnet på.
Tror det var noe om en kunst-tyv som slapp tidlig ut av fengsel mot å hjelpe politiet å etterforske forfalskninger eller noe sånt.

Noen som vet hvem serie jeg tenker på og husker navnet på den?
Vis hele sitatet...
White collar
http://www.imdb.com/title/tt1358522/

En bra serie synes jeg
http://4.bp.blogspot.com/-uhfOzTgcmko/TxI0UGEkcnI/AAAAAAAAE2c/L1KUEswRTQM/s1600/Prison_Break_Michael_Scofield.jpg

Fantastisk og avhengighetsskapende serie!
Sist endret av Don Draper; 21. mars 2012 kl. 07:56.
The Big Bang Theory
The Wire
Dexter
The Office US
Lilyhammer
Sons Of anarchy

Serien du spurte etter TS er White Collar, den jeg faktisk tenkte å anbefale deg mest av alle.
Sist endret av tgod; 21. mars 2012 kl. 08:26.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Mekrelig at ingen har nevnt de episke seriene White Collar og Suits.

White Collar handler om en genial tyv og en fbi-agent. Første sesongen er dramatisk, og hvis jeg ikke husker helt feil så topper andre sesongen seg noe sykt når no(en) viktige personer blir sprengt i luften.

Suits handler om en genial advokat og en kar med klistrehjerne. Begge to ambisjonelle unge folk som har en lang tid forran seg i arbeid.... og fy faen det er god humor. Se første episoden og du er hooked... (kanskje jeg skulle nevne dama/ene som han klistrehjerne blir "hookd" up med :P)
Sist endret av uaexed; 21. mars 2012 kl. 09:08.
Sitat av uaexed Vis innlegg
Mekrelig at ingen har nevnt de episke seriene White Collar og Suits.

White Collar handler om en genial tyv og en fbi-agent. Første sesongen er dramatisk, og hvis jeg ikke husker helt feil så topper andre sesongen seg noe sykt når no(en) viktige personer blir sprengt i luften.

Suits handler om en genial advokat og en kar med klistrehjerne. Begge to ambisjonelle unge folk som har en lang tid forran seg i arbeid.... og fy faen det er god humor. Se første episoden og du er hooked... (kanskje jeg skulle nevne dama/ene som han klistrehjerne blir "hookd" up med :P)
Vis hele sitatet...
Nevnt flere ganger, men enig i at den bør sees.
Har nå fått sett et par episoder White Collar og den virker kjempebra.
Får også sjekke ut Suits.
Sitat av tgod Vis innlegg
The Big Bang Theory
The Wire
Dexter
The Office US
Lilyhammer
Sons Of anarchy
Breaking Bad
Californication


Serien du spurte etter TS er White Collar, den jeg faktisk tenkte å anbefale deg mest av alle.
Vis hele sitatet...
La til et par
- Spartacus Blood and sand, fortsettelse Gods of the arena å The vengeance veldig tøff serie!
- No ordinary family
- Jersey shore
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Lillyhammer
The Office (US og UK)
My name is Earl
Modern Family (litt ...rar serie.)

Har ikke lest de tidligere forslagene, men tror kanskje det er noe nytt her.
- Spartacus Blood and sand, fortsettelse Gods of the arena å The vengeance veldig tøff serie!
- No ordinary family
- Jersey shore
Etter å ha sett denne serien ferdig, har jeg ikke kunnet se noen annen serie igjen.

Six Feet Under.

Det er noe av det beste jeg har sett på en skjerm. Serien handler om en familie som driver et "Funeral home". De bor i samme huset som de da har døde folk i. Serien skildrer livene deres og man blir godt kjent med karakterene.

Tema som går igjen: døden, homofili, sorg og "livets reise".