Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 3274
En venn av meg har gjort dette, så jeg tenkte noen kan dra nytte av det.

Min venn kjøpte en fysisk versjon av et spill (Det er viktig at spillet finnes på STeam og butikken selger spilletmed både disk og Steam-kode) til PC på Spaceworld eller Electroworld (det er det samme, men donno hvis dette funker på andre steder).
Det han gjorde var å åpne spillet, aktivere STEAM KODEN og så levere spillet tilbake i butikk og si "det fungerer ikke", for så å få det samme spillet igjen med en ny Steam kode!

Så, da har du fått 2 Steam koder for prisen av en, men du trenger ikke stoppe der.
Ta vare på Steam-koden og gjør alt på nytt.

Det eneste "negative" er at jeg tror du må ta til takke med å få en ny versjon av det samme spillet, ikke et nytt spill.
Da kan vel 2 kompiser spleise på et spill de begge vil ha :P
Så man utnytter at enkelte bedrifter yter god service til å stjele ting. er ikke akkurat noe nytt og revolusjonerende.
ArbeidsledigProletar
Da kan du like greit laste ned som pirat? Ser ikke vitsen med å riske problemer med steam acc. som kan føre til at du mister store verdier for en scam som det der.
Sitat av WhyNot! Vis innlegg
Da kan vel 2 kompiser spleise på et spill de begge vil ha :P
Vis hele sitatet...
Men da får jo ikke begge få det
Spaceworld sender selvsagt spillet tilbake i retur til leverandøren, som sender det tilbake til produsenten, som sperrer Steam-kontoen keyen er blitt aktivert på. Helt genialt.

Sitat av IpN Vis innlegg
Men da får jo ikke begge få det
Vis hele sitatet...
Tror ikke helt du skjønte dette.
Sist endret av m0nte; 12. desember 2011 kl. 00:23.
Sitat av m0nte Vis innlegg
Spaceworld sender selvsagt spillet tilbake i retur til leverandøren, som sender det tilbake til produsenten, som sperrer Steam-kontoen keyen er blitt aktivert på. Helt genialt.



Tror ikke helt du skjønte dette.
Vis hele sitatet...
Man kan fortsatt spille spillene offline?
Sitat av Pyromanic Vis innlegg
Man kan fortsatt spille spillene offline?
Vis hele sitatet...
da kan man jo likegodt ta en tur i bukta, og spare seg for turen til butikken, butikken for returen, og steam for å sperre en key.

Eventuelt gjøre det enkelt, å betale for det man bruker, så kanskje man får oppleve flere bra spill fra produsenten.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Før eller senere så finner vel butikken ut at du svindler dem, og da har de nok filma deg med et overåkningskamera.
Sitat av Lommelykt Vis innlegg
Før eller senere så finner vel butikken ut at du svindler dem, og da har de nok filma deg med et overåkningskamera.
Vis hele sitatet...
Spiller det noen rolle da? Alt de har filma er at han har kjøpt et spill, og det skal godt gjøres for dem å bevise at trådstarter ikke hadde noen problemer med å installere spillet.
m0nte har selvsagt rett, koden blir sendt tilbake til distributøren som sender den til steam som deaktiverer den.
Hvis ikke sjappa er slapp og ikke gjør det da selvsagt..
Føler ikke dette er spesielt mye vits når feks. bf3 koster 130 kr. på cdkeyshere.com
jeg brukte pacsteam en periode, det funka faktisk
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av Mandokir Vis innlegg
Spiller det noen rolle da? Alt de har filma er at han har kjøpt et spill, og det skal godt gjøres for dem å bevise at trådstarter ikke hadde noen problemer med å installere spillet.
Vis hele sitatet...
Bortsett fra at det har blitt spilt i X timer? Jeg bruker ikke så mye tid inne i spill jeg visstnok ikke får til å installere.
Sitat av Onkel Smågodt Vis innlegg
da kan man jo likegodt ta en tur i bukta, og spare seg for turen til butikken, butikken for returen, og steam for å sperre en key.

Eventuelt gjøre det enkelt, å betale for det man bruker, så kanskje man får oppleve flere bra spill fra produsenten.
Vis hele sitatet...
Mange spill som ikke kan pirat kopieres. CS 1.6 er et eksempel.
En kompis av meg fløy rundt på coop og bøffa wow-card koder og heftene med serials. De fungerer enda?
Sitat av Juicekongen Vis innlegg
Mange spill som ikke kan pirat kopieres. CS 1.6 er et eksempel.
Vis hele sitatet...
Det er feil, Alle spill kan pirat kopieres, men enkelte får man ikke spilt online. Cs 1.6 får man ikke spilt online via steam men man kan spille det online på servere som ikke er VAC secured eller LAN
Sitat av ParadiseCity Vis innlegg
Det er feil, Alle spill kan pirat kopieres, men enkelte får man ikke spilt online. Cs 1.6 får man ikke spilt online via steam men man kan spille det online på servere som ikke er VAC secured eller LAN
Vis hele sitatet...
Hawk 2 er vel et spill som ikke kan piratkopieres.
Sitat av ThwiX Vis innlegg
Hawk 2 er vel et spill som ikke kan piratkopieres.
Vis hele sitatet...
Joda, finnes på bukta og fungerer tydeligvis med tanke på kommentarene der.