Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  200 56541
Sitat av djck81 Vis innlegg
Du sier du har funnet skin.xml filen, med hvilket program?
Vis hele sitatet...
Du trenger bare en simpel hex editor. Alle bilder og skin.xml blir lagt til etter programmet. Skin.xml i versjon 0.3.18.5377 ligger fra 0x28AC5A til 0x28C6E2.

De er lagret med zip så bare ta en hex editor, kopier og lim inn i ny fil alt fra 0x28AC34 til 0x28C6E2 og lagre som skin.zip. Vanlig winrar eller windows zip skal ikke klare å åpne den fordi den dropper Central Directory. Hvis du bruker PKZip så vil den ha en mulighet for å reparere filen. Det krever litt mer for å erstatte filen. Da må du skrive litt om på PKZip headeren.
det er sikkert nevnt et eller annet sted,men Despotify greier å fjerne reklamen og sourcen ligger ute. Kan være en ide å se hvordan de ordna det,regner vel egentlig med at de bare droppa å ta med reklame protokollen når de skrev sitt egent program
Sitat av BuzzR Vis innlegg
det er sikkert nevnt et eller annet sted,men Despotify greier å fjerne reklamen og sourcen ligger ute. Kan være en ide å se hvordan de ordna det,regner vel egentlig med at de bare droppa å ta med reklame protokollen når de skrev sitt egent program
Vis hele sitatet...
old news liksom , men hvis du ikke så det så :

Kode

February 26th, 2009 - Update regarding the usage of 'Free' accounts

Despotify has been blocked for users using 'Free' accounts.
You can still use Despotify using 'Premium' accounts.

We will not attempt to circumvent this block, nor accept any patches circumventing it. If you disagree with this decision, you are free to fork the code.
Kan noen gi meg et lite spark bak; sitter her med wireshark og sniffer, alt jeg får opp fra spotify er noe som georgia.lon.spotify.com på "directions"
Sitat av tobiasmt Vis innlegg
Kan noen gi meg et lite spark bak; sitter her med wireshark og sniffer, alt jeg får opp fra spotify er noe som georgia.lon.spotify.com på "directions"
Vis hele sitatet...
hvis du skal sniffe, så må du tømme cach'en til spotify.
spotify lagrer ting 2 steder:
1. CDocuments and Settings\Administrator\Application Data\Spotify
der er det bruker info, som brukernavn/spille lister/add marker osv..
2. CDocuments and Settings\Administrator\Local Settings\Application Data\Spotify
der ligger det selve lyd data. der ligger å reklamen lagret.

alså quit spotify, så slett nr2, start spotify. da starter den last ned alle sange på nytt. det inkludere reklamene.

NB: begge folder er skult så husk å slå på så du kan se skulte filer.
Det må være mulig og "share" en konto, rett og slett få spotify sin server til å tro at du er en premium bruker. Da må selvfølgelig en/flere betale for det(men det finansieres med reklame) og på en måte lage en proxy som alltid er logget på en konto og da bruke et program som ikke er spotify, men er spotify.

Noen som skjønner hva jeg mener? Er sommerfylla akkurat nå. Og jeg har ikke kompetanse nok til programmeringa, men må vel gå ann å kunne bruke den idèn eller noe i den duren..

?:?

[quote=eddy1337;1466613]Det må være mulig og "share" en konto, rett og slett få spotify sin server til å tro at du er en premium bruker. Da må selvfølgelig en/flere betale for det(men det finansieres med reklame) og på en måte lage en proxy som alltid er logget på en konto og da bruke et program som ikke er spotify, men er spotify.

Noen som skjønner hva jeg mener? Er sommerfylla akkurat nå. Og jeg har ikke kompetanse nok til programmeringa, men må vel gå ann å kunne bruke den idèn eller noe i den duren..

eller er jeg heelt på jordet men den idèn?

Eller å kjøpe premium og se på forskjellen hvordan programmet oppfører seg, viss det ikke er prøvd.

Jeg kommer bare med idèr som sagt:9
Sist endret av Lunar; 5. august 2009 kl. 17:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Proxy serveren på jobben fjerner ALL reklame ifra spotify, både lydklippene og bannere. Fungerer akkuratt som premium konto, bortsett fra at det ennå står "Buy premium" oppe i hjørnet.

All musikken fungerer fint, og har hørt på spotify i ukesvis uten en eneste reklame.

Så med bakgrunn i dette, så skal det på ett vis være mulig å få vekk reklamen.

Hjemme derimot, så kommer reklamen støtt og stadig. Har ingenting imot bannere osv, men lydreklamen er irriterende.
Sitat av xtc_ Vis innlegg
Proxy serveren på jobben fjerner ALL reklame ifra spotify, både lydklippene og bannere. Fungerer akkuratt som premium konto, bortsett fra at det ennå står "Buy premium" oppe i hjørnet.

All musikken fungerer fint, og har hørt på spotify i ukesvis uten en eneste reklame.

Så med bakgrunn i dette, så skal det på ett vis være mulig å få vekk reklamen.

Hjemme derimot, så kommer reklamen støtt og stadig. Har ingenting imot bannere osv, men lydreklamen er irriterende.
Vis hele sitatet...
veit du hvordan/hvilken/regler proxy dem bruker ?
Sist endret av ranvik; 6. august 2009 kl. 23:00.
Sitat av ranvik Vis innlegg
veit du hvordan/hvilken/regler proxy dem bruker ?
Vis hele sitatet...
Desverre, all trafikk går via en lokal proxy, og går deretter videre til Houston og ut mot nettet. Eneste jeg vet at den er særdeles kjip, og blokkerer nesten alt. Websider osv er det smartfilter som blokkerer.

Har ferie nå, men kan sjekke opp litt mer når jeg er tilbake. Se hva spotify sin console sier når den prøver å få tak på reklame osv.
har sett litt på ting nå via debugger å ser ut som den kaller opp "ieframe.dll" (bilde reklame)
den søker etter den første på cprogramfiler\spotify , så sjekker den c , cwindows , cwindows\system32\
tingen er at hvis du renamer den til eks ieframe.dllback , så lager du en tom fil i cprogramfiler\spotify\ieframe.dll
så kommer ikke reklame ruten opp, selv om den sier den "sender reklame til deg"
vil di dns greia er ikke noe vits ta helle rename den fila med navn ieframe.dll , husk hvis spotify kjører så er den i bruk.

Det er derfor du ikke får noe bilde på jobben din, for dem har sikert sletta helle fila,eller du har ikke tilgang til å lese den fila.

NB: IE funker self ikke, men det skjønte vel folk :-/

litten update.
flytt bare ieframe.dll fra c:windows\system32\ieframe.dll til CProgram Files\Internet Explorer\ieframe.dll
der søker spotify, men IE søker der :-)

så må det å endre litt på :
CDocuments and Settings\bruker\Application Data\Spotify\Users\XXXXX-user\ad.bnk kopier den over til
CDocuments and Settings\bruker\Application Data\Spotify\Users\XXXXX-user\ad.bnk.tmp
høyre klikk på begge 2 å sett dem til read only :-)

enda update, hvis du ikke bruker zonealarm for å sprre alt p2p så vil du se reklamen.
prøver å finne ut hvor trigern ern.

den skriver til ad.bnk etter vær reklame.

Etter å sniffa trafikken er den ganske sniky.
spotify bruker p2p , vil si den åpner i firewall, så andre kan koble til deg via upnp.
desto mer du seeder desto mindre lyd reklame.
hvis alt går dritt tar den alt rett fra server "ap" står det som i logen.
selv om du velger "proxy" så vil den forsatt prøver rett ut på ip'en den får via proxy.
så her er det mye som må gjøre for å stoppe alle måten :-/
Sist endret av ranvik; 7. august 2009 kl. 02:15. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ranvik, jeg liker tanken på at de som seeder mye, hører mindre reklame. Kanskje derfor jeg aldri hørte reklame når jeg satt på jobb.
De nyere versjonene av Spotify (alle etter 42849) bruker Themida, som ikke liker debuggere i det hele tatt, og selv om man får pakket ut Themida fra den nyeste versjonen av Spotify, trenger ikke Spotify AB å gjøre noe annet enn å forandre protokollen litt for så å legge ut en ny "versjon".

Derfor tror jeg den beste tilnærmingen er å ta Spotify på det den er nødt til å gjøre for å vise reklame. Når det gjelder bilde-reklame, kommer all denne fra IE (bare bruk Spy++, Winspector e.l. for å bekrefte), noe som betyr at Spotify i seg selv starter IE (gjennom mshtml.dll som igjen kaller wininet.dll).

Hvorfor ikke patche enten mshtml.dll eller wininet.dll til å alltid gi feil når noen prøver å åpne en webside gjennom disse? Siden det finnes en haug med forskjellige versjoner av IE, kan ikke Spotify legge en CRC-sjekk på disse dll-filene (slik den kan på seg selv). Men hvis du gjør det på filene mshtml.dll/wininet.dll, så slutter IE å fungere. Da kan du likegodt bare sette proxy til 0.0.0.0:3128 og slippe å dille med DLL-filene :-)

Det finnes likevel en løsning på dette: bruk Windows API til å få lese/skrivetilgang til Spotify-prosessen etter at den er kjørt. Finn addressen til mshtml.dll eller wininet.dll i prosessen, og skriv en search-and-replace patch som patcher de involverte funksjonene i minnet. Siden det er en process patch, kan du fremdeles bruke IE utenfor Spotify!

Mer "step by step":

- Finn Spotifys hWnd med FindWindow("SpotifyMainWindow", NULL);
- Få en handle til dens prosess ved GetWindowThreadProcessId og så OpenProcess (med VM_READ, VM_WRITE og VM_QUERY_OPERATION)
- Fyll en HMODULE array med referanser til Spotifys DLLer (med EnumProcessModules)
- Finn den som tilsvarer wininet.dll/mshtml.dll (med GetModuleBaseName og string compare)
- Bruk HMODULEs lpBaseDll pluss ReadProcessMemory og WriteProcessMemory for å patche.
- Have fun!

Siden det finnes så mange versjoner av disse filene, må man enten patche forskjellig avhengig av versjon, eller finne et område som er likt på alle versjonene. Men hvis et sånt område finnes, kan Spotify som mottiltak bare sjekke dette området - og så kan man finne et nytt område, og Spotify legger også det inn, og slik fortsetter våpenkappløpet.

Uansett er Spotifys problem at alle banner-reklame-servere går over HTTP, så hvis de blir alt for paranoide, kan man bare sette opp en transparent proxy. Squid + squirm skulle fungere bra.

Hva lydreklamen angår, kan man bruke Virtual Audio Cable eller noe lignende, og så bare kutte lyden når reklamen kommer. Bruk PrintWindow sammen med en GDI context (GetDC) og HBITMAP samt GetPixel på "kaka" som viser hvor mye som er igjen av reklamen. Hvis den er der (lysegrå piksel), bryt forbindelsen mellom VAC og det "ekte" lydkortet. Eller bare bruk DLL patching på winmm.dll og få waveOutGetVolume til å si at lydkortets volum alltid er på full pinne, "then mute with impunity". Igjen er Spotifys problem at den på en eller annen måte må vise at nå er det reklame, og at den må stole på at lyden faktisk blir hørt.
Det med at den bruker P2P teknologi så burde det være mulig å gjøre slik man kan gjøre på torrenter et program for å booste ratioen med at de tror du uploader men at du ikke gjør det.
Var vanskelig og forklare men håper dere skjønte det
mener du med å sende falsk data(noe som også resulterer i en false hash?)= Isåfall så telles ikke det som deling på torrents.
Jeg kan ikke akkurat bekrefte det dere erfarer her.

Jeg bruker NetLimiter på Spotify. Avgrenser opphastigheten til 0,0 kb/s.

Og jeg hører sjeldent reklamer hjemme, selv om det er noen dager med vanlig antall. (En for hver 6-12 sang). Jeg har også dager uten en eneste reklame.
Sist endret av Ozma; 11. august 2009 kl. 16:27.
Sitat av The Freak Vis innlegg
Jeg kan ikke akkurat bekrefte det dere erfarer her.

Jeg bruker NetLimiter på Spotify. Avgrenser opphastigheten til 0,0 kb/s.

Og jeg hører sjeldent reklamer hjemme, selv om det er noen dager med vanlig antall. (En for hver 6-12 sang). Jeg har også dager uten en eneste reklame.
Vis hele sitatet...
Litt off topic, men samtidig litt relevant: Hvilken versjon av NetLimiter benytter du da?
Jeg har v1.30, men har ikke muligheten til å strype ned mer enn til 1 kb/s.

Edit: Om jeg setter den til 0, så retter den seg automatisk opp til 1.
Sist endret av Grimdoc; 11. august 2009 kl. 16:32.
Nettet blir ikke sperret av NetLimiter, kun hastigheten.

Og 0,0 kbps gikk visst ikke. 1 byte i sekundet burde fungere tilsvarende tho :P

NetLimiter 2 Pro altså.
Sist endret av Ozma; 11. august 2009 kl. 16:57.
Men reklameserverne spotify bruker, bruker de samme port som resten av sangene? Er dt noen som har funnet ut noe av det? Har lest igjennom alt her, men nå husker jeg ikke alt. Men isåfall er det jo bare så enkelt som å ikke la spotify bruke disse portene.

Apropos det og bruke netlimiter på spotify til 0kb/s vil ikke gå, da du må sende info ut informasjon for at spotify skjønner hva du skal høre på etc. etc.

Så den går ikke ned i 0kb isåfall blir spotify ubrukelig.
Sist endret av Lunar; 11. august 2009 kl. 17:25.
Spotify har tre typer reklame. Disse er bilde-reklame fra eksterne servere via http, bilde-reklame via Spotifys eget nettverk, og lyd-reklame (som også går via Spotifys eget nettverk).

Bilde-reklamen fra eksterne servere vises med IE, noe man lett kan se ved å sette IEs proxy til 0.0.0.0:0 eller noe slikt. Da kan ikke IE kontakte nettet og denne type reklame forsvinner.

Bilde-reklamen fra Spotifys eget nettverk blir enten rendret med IE ved bruk av file:// (eller noe lignende), eller med samme kode som brukes av Spotify for å vise f.eks bildet for pause-knappen. Et eksempel på denne type reklame er "EVACUATE THE DANCEFLOOR" eller "BUMBLEBEE" - du får se dem ofte nok hvis du sperrer IE.

Hvis denne bilde-reklamen også blir vist ved hjelp av IE, men med en lokal referanse som file://, skulle det være mulig å fjerne reklamen ved å forhindre Spotify fra å konstruere IE-kontrollen til å begynne med. Pg.a. Themidas slør har jeg ikke funnet ut hvordan Spotify gjør dette, for den kaller ikke på MFC (CWnd::CreateControl er den vanligste måten å gjøre dette på).

Begge bilde-reklamene har musebevegelse som trigger. La Spotify stå uten å bevege musa innenfor, og reklamen forsvinner. Prøv så å bevege på den eller på vinduet, så dukker snart bildereklamen opp igjen. Jeg har ikke testet om det også skjer hvis du bare bruker tastaturet.

Lyd-reklamen blir hentet fra Spotifys server som en hvilken som helst annen lydfil. Antageligvis skjer noe sånt som:
- Klienten holder orden på hvor lenge det er siden reklame sist ble spilt av, i forhold til hvor lenge brukeren "fortjener" å få slippe reklame (avhengig av om han er Premium, etc., og muligens også avhengig av hvor mye han "seeder" - dette vet jeg ikke sikkert).
- Hvis det har gått for lang tid, spør klienten serveren om en reklame, og legger denne som neste element i playlist. Dette kan verifiseres ved å prøve å hoppe forbi reklame ved å gå til neste sang rett før sangen er slutt - noe som ikke går (fordi den hopper til neste i playlist, som er reklamen).
- Når reklamen spilles av, blir de forskjellige knappene skrudd av (neste sang osv). Jeg vet ikke om det er i følge ordre fra klienten eller fra serveren, men mest sannsynlig er alle reklamefilene merket med en "dette er reklame, sperr spilleren" bit som klienten leser når den henter ned reklamen. Hvis du får til å finne en reklame å spille av mens du er Premium, og den likevel sperrer spilleren, så er det ytterligere bevis på dette - men jeg vet ikke om reklamene vises når du søker etter musikk.

Hvis jeg har rett om det førnevnte, kan man da si:
- Det er ikke mulig å filtrere ut lydreklamen fordi den kommer fra samme server. Dvs. hvis man kan knekke krypteringen og gjøre en man in the middle, så kan det muligens la seg gjøre, men krypteringsalgoritmen ligger under Themidas beskyttelse (og er trolig i "virtuell kode" hvis Spotify vet hva de holder på med). Despotify kan kanskje gi tips om hvordan krypteringen fungerer - hvis de ikke har forandret den siden den gang.
- Det er lett å sperre bildereklamen som kommer via HTTP. Sett IE til en 0.0.0.0 proxy, eller patch mshtml.dll/urlmon.dll/wininet.dll - eller for den sakens skyld, sett IE til en squid+squirm proxy.
- Det er ikke så lett å sperre bildereklamen som kommer via Spotifys nettverk. Hvis de bruker IE, burde det være rimelig lett hvis man kunne finne ut hvordan de starter IE-kontrollen. Hvis de ikke bruker IE... then what?
- Telleren som holder orden på tiden til neste lydreklame kan ikke være CRC-beskyttet av Themida, siden telleren stadig forandrer seg. Hvis vi visste hvor telleren var, ville det være lett å lage et program som overskrev den med 0 hele tiden - men dette måtte finnes ut på nytt for hver nye versjon av Spotify. En mulig strategi ville være å enten gå igjennom koden som henter lydreklame (ta en process dump og se igjennom med IDA, med mindre denne koden også er "virtuell" og kjøres med Themidas VM), eller å gjøre gjentatte process dumps og se hva som forandrer seg når du spiller men ikke når du har pause på musikken (hvis telleren bare går når det faktisk blir spilt av musikk).

Andre generelle ideer er:
- For å finne ut hvordan Spotify starter IE, kan man kanskje ta en gammel Themida-beskyttet versjon og fjerne Themida. Disse vil ikke koble til Spotifys servere, men disassembly kan si hvordan den starter IE, om den da er ny nok at den bruker IE. Versjonene som bruker Themida er: 42807 42849 42962 42974 43065 44468 44756 44764 45126 45547 45601 45614 46123 46217 46344 46431 46797 47560 47926 48737 49071 49173 50263 50369 50478 50512 51377, og de kan hentes fra http://upgrade.spotify.net/upgrade/c...ng.VERSJON.exe . Husk å sette User-Agent til "Spotify-Win32/0.71-SOMEVER" hvor SOMEVER er et versjonsnummer.
- Mac-versjonen av Spotify er ikke beskyttet i det hele tatt (så vidt jeg vet). Kanskje den kan gi noe informasjon om hvordan krypteringen fungerer / lydreklame-telleren er eller fungerer, etc?
tror det funker og mekke et program som hopper til neste sang når det er 1 sek igjen eller noe, fikk ikke noer rekalme når jeg gjorde dete en hel dag manuelt.
Sitat av FpsDog Vis innlegg
tror det funker og mekke et program som hopper til neste sang når det er 1 sek igjen eller noe, fikk ikke noer rekalme når jeg gjorde dete en hel dag manuelt.
Vis hele sitatet...
Hoppet du til neste ved å trykke på knappen ved siden av pause, eller ved å manuelt velge neste sang på lista? Jeg har prøvd det første, og da kommer det reklame etter en stund uansett (det var det som fikk meg til å tro at Spotify legger reklamen inn på lista over hva som skal spilles, sånn at du får reklame når du trykker "hopp til neste").
Sitat av zeltyj Vis innlegg
Andre generelle ideer er:
- For å finne ut hvordan Spotify starter IE, kan man kanskje ta en gammel Themida-beskyttet versjon og fjerne Themida.
Vis hele sitatet...
Lettere sagt en gjort. En ting er å finne fram til OEP på themida, en annen ting er å pakke den ut. Disse versjonene er spred utover 2 forskjellige versjoner av themida om jeg ikke tar feil. Helt ærlig er det å pakke ut themida 2.x.x ikke lett. Virtual Machine kode som gjør ting svært, svært vanskelig.

Det å lage en loader er ganske lett forhold til å finne hva du skal patche. Nøkkelen ligger i hva å patche, ikke hvordan du skal patche det.

Faktisk mener jeg å huske at for 2-3 måneder sidens var all informasjon om å pakke ut themida 2.x.x veldig privat. Derimot nå er nok ute for å klare å pakke den ut og fikse vm delen.
I like turtles
Skyfex's Avatar
Ser du bruker Spotify for Mac.. det går ann å hacke den til ikke å vise noe reklame:
http://www.steike.com/code/spotify-vs-ollydbg/

Men har ikke prøvd det selv.. kan hende det er fiksa. Anbefaler å lese resten av artikkelen og.. syke greier =P
▼ ... over en uke senere ... ▼
Nå har jeg vært i mexico i litt over en uke og har hverken hatt bilde eller lydreklame
Jeg har mekket et script som dreper Spotify-prosessen så raskt som mulig og åpner igjen for så spille av neste sang i play queuen.. da forsvinner reklamen Har dog ikke klart å trigge den ved reklame (så foreløbig har jeg bundet den til ctrl+win+s, så bare trykker jeg den comboen hver gang en reklame kommer så blir det 2-4 sek stillhet i stedet for reklame ) noe mer gidder jeg ikke å prøve, har uansett kjøpt premium subscription - lett verdt det i mine øyne.

Sitat av Insanity Vis innlegg
Hva med å lage et program som hopper til neste sang rett før den som spilles av er ferdig? Er alltid stille på slutten av en sang uansett. Får ikke reklame visst man trykker neste sang.
Vis hele sitatet...
Feil. Dette var faktisk første tanken min også.
Sitat av loathsome Vis innlegg
Jeg har mekket et script som dreper Spotify-prosessen så raskt som mulig og åpner igjen for så spille av neste sang i play queuen.. da forsvinner reklamen Har dog ikke klart å trigge den ved reklame (så foreløbig har jeg bundet den til ctrl+win+s, så bare trykker jeg den comboen hver gang en reklame kommer så blir det 2-4 sek stillhet i stedet for reklame ) noe mer gidder jeg ikke å prøve, har uansett kjøpt premium subscription - lett verdt det i mine øyne.
Vis hele sitatet...
Hvis du har tilgang på Windows APIen (ikke bare et enkelt script), så kan du finne ut om det er reklame ved å sette opp en DC og så bruke PrintWindow til å få Spotify til å tegne bildet dit (selv om det er andre vinduer over). Bruk så GetPixel der hvor "kaka" er (den som viser hvor mye tid som er igjen av reklamen, men som ikke er der når du spiller musikk). Hvis det er en lysegrå-nesten hvit pixel der, så er det reklame. Hvis ikke, sjekk igjen om 10 sekunder eller noe.

Det ser ut som Spotify henger litt hvis du bruker PrintWindow for ofte. Jeg har ikke funnet noen måte å komme rundt det ennå, men hvis du heller ikke finner noen måte, sett Spotify til always on top og bruk FindWindow/GetDC i steden for PrintWindow.
Nja, Zeltyj, synes det er en altfor knotete metode (og nå er i tillegg min metode knot fra før), så jeg gidder ikke bruke tid på det. Men ellers takk for et supert forslag, skal ikke se bort i fra at jeg kanskje prøver meg en gang... høres jo relativt enkelt ut å mekke, spørsmålet er vel hvor brukbart det blir med always on-top hacks og basering av data på hva som grafisk skjer i GUI-et. (Bare vært borte i PrintWindow en gang før, og da var det ustabilt som et helvete)
Sist endret av Exmagician; 28. august 2009 kl. 12:58.
Hvis dere andre lurer på hvor den linken går, så er det til en cracket Mac-versjon av spotify: http://rapidshare.com/files/205356917/Spotify_3.11.zip

Siden det ikke finnes noe Themida til Mac (AFAIK), er dette mulig uten så mye stress. Hjelper det oss i Windows-verdenen? Ikke noe særlig, bortsett fra disse mulighetene:

- Brute force and ignorance: installer Mac OS X i et VMWare image, og så Spotify for Mac oppå det. Dynamisk patching av Mac-versjonen for å håndtere oppgraderinger?

- Sammenligning: siden Mac-versjonen ikke er beskyttet, kan disassembly av denne kanskje fortelle hvordan reklame-telleren fungerer. Hvis man virkelig ikke har noe å gjøre, kunne man gå igjennom disassemblyen for å finne ut av hvordan protokollen har blitt forandret, og så implementere en åpen versjon... men det ville ta veldig mye tid og arbeid, og som nevnt tidligere trenger bare Spotify å forandre litt på protokollen så er du på bar bakke igjen.

Med andre ord, lett oppsummert: den crackede Mac-versjonen er grei å ha for de som bruker Mac, og kan muligens disassembles til å finne ut av hvordan lyd-reklamen fungerer (og kanskje også den bilde-reklamen som ikke er browser-basert, hvis noe sånt finnes), men ellers har den ikke noe særlig nytte.
Sitat av xtc_ Vis innlegg
Desverre, all trafikk går via en lokal proxy, og går deretter videre til Houston og ut mot nettet. Eneste jeg vet at den er særdeles kjip, og blokkerer nesten alt. Websider osv er det smartfilter som blokkerer.

Har ferie nå, men kan sjekke opp litt mer når jeg er tilbake. Se hva spotify sin console sier når den prøver å få tak på reklame osv.
Vis hele sitatet...
Click image for larger version

Name:	untitled.jpg
Views:	707
Size:	107,8 KB
ID:	6542

Dette kommer opp i console. Oppdatert til nyeste versjon. Fortsatt uten reklame av noe som helst slag.
Sitat av xtc_ Vis innlegg
Vedlegg 6542

Dette kommer opp i console. Oppdatert til nyeste versjon. Fortsatt uten reklame av noe som helst slag.
Vis hele sitatet...
det er offline mode den står i, vil si den laster ikke ned nye ting, kune ting du har hørt på før pga linja er så ræv ut mote inet (vil si den er sperra.)

vet at hvis du setter den i offline mode så vil den ikke spille reklame ,det jeg har bruk siste dagene. må bare få satt opp proxy å teste hva som er trigern for at den skal kun sperre reklame.
Her er nyeste versjon av Spotify (3.19) med gratis Premium for Mac.
Dvs at det ikke er noe reklame og du kan sette lydstreamen til 320kbps!

Last ned...
Sitat av Oulie Vis innlegg
Her er nyeste versjon av Spotify (3.19) med gratis Premium for Mac.
Dvs at det ikke er noe reklame og du kan sette lydstreamen til 320kbps!

Last ned...
Vis hele sitatet...
Kan jeg spørre hvor du har fått tak i den?
Here you go: http://www.mac-bb.org/showthread.php?t=29797&page=22
Skjønner baktanken, men begynner å bli utrolig lei enkelte av reklamene på spotify. Greit hvis de hadde hatt litt variasjon. Hvis man ikke biter på reklamene de første gangene trenger man ikke spille den i et halvt år til...
Sist endret av Oulie; 31. august 2009 kl. 17:45.
Sitat av ranvik Vis innlegg
det er offline mode den står i, vil si den laster ikke ned nye ting, kune ting du har hørt på før pga linja er så ræv ut mote inet (vil si den er sperra.)

vet at hvis du setter den i offline mode så vil den ikke spille reklame ,det jeg har bruk siste dagene. må bare få satt opp proxy å teste hva som er trigern for at den skal kun sperre reklame.
Vis hele sitatet...
Den er IKKE offline. All ny musikk fungerer. Det står også at den laster ned fra AP med X antall kB/s, bare ikke på den aktuelle sangen i screenshotet.
Sist endret av xtc_; 1. september 2009 kl. 09:16.
Går det ann å bruke den spotify premium mac versionen i windows.
Tenkte da på om det finnes Mac emulator for windows eller noe lignende som kan benyttes?
Sitat av Zagge Vis innlegg
Går det ann å bruke den spotify premium mac versionen i windows.
Tenkte da på om det finnes Mac emulator for windows eller noe lignende som kan benyttes?
Vis hele sitatet...
Hvis du bruker Google finner du sikkert hackintosh-kopier av OS X som fungerer i VMWare eller liknende. Men det finnes ikke noe ala Wine hvis det var det du lurte på.
Sitat av Skyfex Vis innlegg
Hvis du bruker Google finner du sikkert hackintosh-kopier av OS X som fungerer i VMWare eller liknende. Men det finnes ikke noe ala Wine hvis det var det du lurte på.
Vis hele sitatet...
Ok, takk for info
men å innstalere osx86 er ikke 123
Hvordan enkelt fjerne reklamen fra Spotify

Jeg har ihvertfall hørt på musikk sammenhengende i et par timer nå, uten ett eneste reklameavbrudd!
Sitat av Mokko Vis innlegg
Hvordan enkelt fjerne reklamen fra Spotify

Jeg har ihvertfall hørt på musikk sammenhengende i et par timer nå, uten ett eneste reklameavbrudd!
Vis hele sitatet...
funker det i mer en 14 dager? er ikke så god på svensk!
Sitat av FpsDog Vis innlegg
funker det i mer en 14 dager? er ikke så god på svensk!
Vis hele sitatet...
Du må logge inn jevnlig (hver 10. dag eller noe sånt) fra din "vanlige" IP for å nullstille telleren - hvis du ikke gjør det, stenger de kontoen din til slutt.
Sitat av Itsnotover Vis innlegg
men å innstalere osx86 er ikke 123
Vis hele sitatet...
Jo, det er det; så lenge du har riktig hardware.
Så jeg må ta den av ca e gang i uka og så logge på med "auto detect" og stille til bake igjen?
Hvordan kan jeg sette opp en fransk proxy til _kun_ Spotify når jeg bruker den siste metoden som er nevnt her?

Det virket forresten ikke
Sist endret av looperjohn; 7. september 2009 kl. 17:55. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det funka i ca 10 min, så kom han forpulte jonathan frem. Huff
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av Oulie Vis innlegg
Her er nyeste versjon av Spotify (3.19) med gratis Premium for Mac.
Dvs at det ikke er noe reklame og du kan sette lydstreamen til 320kbps!

Last ned...
Vis hele sitatet...
Jeg lasta nettopp ned og prøvde filen. Men den fungerte ikke,
og ja, jeg bruker mac.
Er det kommet en nyere versjon som gjør at den ikke fungerer som den skal?
▼ ... noen uker senere ... ▼
ok, tingen er at det er et program man må gå inn på comercials og da så, må du skrive inn Artist og Navn på reklamen. Hvilket du finner lenger nede på siden: http://lars.werner.no/?page_id=183
du kan laste ned en .exe og en .zip fil... jeg lastet ned .exe fila. men det kan ikke utgjøre stor forskjell. uansett... lykke til



Sitat av Dyret Vis innlegg
Er det noen som i det hele tatt har lykkes i å attache en debugger til Spotify? Jeg rekker så vidt å åpne debuggeren (uten noe lastet) før Spotify skrur seg av :s

Dog, ShadowOllyDbg får jeg faktisk åpnet og begynt å attache, men det virker som om på et tidspunkt så castes en "long double" til en "long long" og denne verdien kræsjer hele debuggeren (og ironisk nok alle andre debuggere du har åpen også siden verdien blir liggende på FPU-stacken).
Vis hele sitatet...
Jeg driver nå fortiden å utvikler et nytt program som skal fjerne reklame fra Spotify med å mute det.
Det vil ikke inneholde noe form for nag-screen som Spotiamp har