Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  186 58633
nso
popålol
nso's Avatar
Trådstarter Administrator
Du, og andre, kommer til å fortsette å være moderatorer for pyroteknikk -- men jeg må diskutere detaljene med slashdot. Det blir fikset iløpet av de nærmeste dagene.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Master of Disaster
Laivindil's Avatar
hva er egentlig forskjellen på nFF/ WiP?
nFF er et forum som omhandler for det meste IT, men de hadde en pyrodel. På grunn av veldig lav kvalitet på 99% av alt som havnet i pyroforumet til nff, så forsvant det, og de lagde en side som het warispeace...
men nå er alt merget, for hvis du går inn på et underforum her, og tar forumnummet, for eksempel 88 (unix) og kopierer det inn på warispeace (forumview.php&f=88), så kommer du inn på unix-forumet der også

jeg vet ikke om dette er ønskelig?

jeg må også ærlig innrømme at kvaliteten på pyrodelen sank en del igjen når den kom inn igjen her, men jeg antar det bare blir en liten periode.

godt nyttår folkens, og takk for en flott julegave, nso!
Jeg begynner å komme over i "aksept fasen" nå.

Regner med at det er pga. administratorene på pyroforumet gjør en flott jobb med å luke ut det meste jeg ville kalt for dritt og søppel.
Jeg har også begynt å venne meg til alt sammen, men jeg savner fortsatt "Nye innlegg i dine tråder"... Nå har jeg "mine innlegg" og "mine tråder", men disse burde vært kombinert på en måte... I tillegg er det slik at jeg ikke kommer til det nyeste innlegget i en av mine tråder (når jeg trykker på mine tråder og mine innlegg); jeg kommer kun til det siste innlegget jeg SELV har skrevet. Så da må jeg scrolle nedover for å lese alt det nye, selv om jeg kanskje har lest mye av det før... Dette er pirk muligens, men det viktigste med et forum er jo å ha oversikten på contentet - spesielt det contentet du har et forhold til
Enig med deg der, Stormen.
Vi har http://freakforum.nu/forum/search.php?do=getnew men ikke getnewuserpost, som vi hadde før. En veldig grei funksjon som jeg tror mange hadde satt pris på.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Vet det har vært mye spørsmål om dette, men kommer forumet tilbake snart? Mister helt nFF følelsen uten det !
Sitat av Apu Vis innlegg
Vet det har vært mye spørsmål om dette, men kommer forumet tilbake snart? Mister helt nFF følelsen uten det !
Vis hele sitatet...
Forumet er vel her såvidt meg bekjent?
Mulig han mener galleriet
Apu: Tenker du Oldschool looken?
Stormen: Sikter til "Nye innlegg i emner jeg har deltatt i"-knappen am i right? Savner dette selv.
Sist endret av nso; 17. januar 2009 kl. 16:28.
Hah ja sorry mente galleriet.
Vært en lang natt ..
Hey, lurte på hvorfor freakforum var nede da jeg sto opp i dag, men fant det ut nå.
Lagt til "live topic view".

Veldig smart funksjon.
De som ikke har sett det enda: Du ser nye innlegg som blir postet mens du leser tråden og det kommer opp en liten boks hvor det står at det har blitt lagt til mens du leser det og bla bla bla.

Liker det, veldig bra.
Jeg liker også denne funksjonen! Men synes notisen er litt for stor, litt for synlig på en måte. Kanskje bytte den ut med noe mindre, et (tydelig) ikon eller noe sånt istedenfor?
All over the clock
Mr. Meow's Avatar
RSS-feed for hver enkelt forum? Fantastisk hvor brukervennlig du/dere gjør nFF etter hvert, takk for innsatsen!
▼ ... mange måneder senere ... ▼
http://img7.nettby.no/users/i/n/t/intethaap/files/nerd.png

Nå har det gått 11 måneder siden det nye freakforum kom til livet med sine forbedringer og forundringer..

Jeg kan ikke si meg annet enn fornøyd, men fremdeles lurer jeg på hvor blir det av dette gode gamle themet?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Er det noen planer om at galleriet skal komme tilbake?
Sitat av RandomiZed Vis innlegg
http://img7.nettby.no/users/i/n/t/intethaap/files/nerd.png

Nå har det gått 11 måneder siden det nye freakforum kom til livet med sine forbedringer og forundringer..

Jeg kan ikke si meg annet enn fornøyd, men fremdeles lurer jeg på hvor blir det av dette gode gamle themet?
Vis hele sitatet...
Vil også ha det gamle temaet tilbake... Syns det ser mye bedre ut
Til dere som vil ha old-skewl tilbake:

Sjekk ut DENNE tråden.
Du får iallefall fargene fra old-skewl tilbake..

EDIT: Sånn blir det å se ut:
Sist endret av stick dude; 7. november 2009 kl. 10:51.
Klarer ikke å nyte forumet uten at oldskewl og galleriet er tilbake. Vil jeg noen gang få se et igjen?
Sitat av stick dude Vis innlegg
Til dere som vil ha old-skewl tilbake:

Sjekk ut DENNE tråden.
Du får iallefall fargene fra old-skewl tilbake..

EDIT: Sånn blir det å se ut:
Vis hele sitatet...
Hos meg ble det kun linkene som fikk en annen farge desverre.
Fungerte dårlig
me wants old-skewl theme.
nso har sagt på IRC at det aldri blir noe oldskewl theme, det var visst ikke mer enn 50ish stk som brukte det. Skyt meg med en sprettert om jeg feil sitterer.
Kan ikke tro at det bare var 50 stk som brukte det, i såfall utgjør jeg og kompisene mine 20% av de som brukte det.
Jeg syntes det er ganske merkelig at han sier at det aldri vil bli noe theme.
Jeg spurte om jeg, eller noen andre kompotente mennesker på forumet kanskje kunne hjelpe med å forandre det gamle themet og oppdatere det til det nye forumet men fikk kort sagt nei.

Når alle oppdateringene går så tregt som det gjør (litt engelsk her og der) forundrer det meg at han ikke vil ta imot noe hjelp for å forbedre siden.
Sist endret av RandomiZed; 12. november 2009 kl. 14:17.
Han er vel opptatt med freak.no, tenker jeg. Har en følelse av at vi får ny logo og et komplett redesign da, og at det da ikke er effektivt å bruke mye tid på verken oversettelse eller oldskewl her.
Sitat av RandomiZed Vis innlegg
Jeg syntes det er ganske merkelig at han sier at det aldri vil bli noe theme.
Jeg spurte om jeg, eller noen andre kompotente mennesker på forumet kanskje kunne hjelpe med å forandre det gamle themet og oppdatere det til det nye forumet men fikk kort sagt nei.

Når alle oppdateringene går så tregt som det gjør (litt engelsk her og der) forundrer det meg at han ikke vil ta imot noe hjelp for å forbedre siden.
Vis hele sitatet...
Jeg regner med at du vet nøyaktig hvor mye nso har å gjøre, ettersom du tilogmed blir fornærmet av at han ikke gjør som du ber om.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av RandomiZed Vis innlegg
Jeg syntes det er ganske merkelig at han sier at det aldri vil bli noe theme.
Jeg spurte om jeg, eller noen andre kompotente mennesker på forumet kanskje kunne hjelpe med å forandre det gamle themet og oppdatere det til det nye forumet men fikk kort sagt nei.

Når alle oppdateringene går så tregt som det gjør (litt engelsk her og der) forundrer det meg at han ikke vil ta imot noe hjelp for å forbedre siden.
Vis hele sitatet...
Problemet er at det krever en viss kompetanse, både ang. vbb, og folka som bruker nFF for å oppdatere ting. Ting bør også vere mest mogeleg koherent. Og å administrere en haug med folk som ikkje kan dei to tinga tar ofte like mykje tid som å lage det sjølv...

Det er dessuten lite poeng i å lage features som ikkje blir velikeholdt; då er det betre å velikehalde det ein alt har.

Tho, om du kjem med eit nøkkelferdig vBB-theme til nFF, så skal du ikkje sjå vekk fra at det blir akseptert.
nso
popålol
nso's Avatar
Trådstarter Administrator
Forøvrig sitter vi litt på benken og venter på vBB4. Beta her: http://www.vbulletin.com/forum
Sist endret av nso; 12. november 2009 kl. 15:16.
Er det nso som eier nFF? Mener å huske at jeg leste i en tråd fra Januar, og det stod "creator" under navnet hans og han skrev at han var tilbake, etc.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av Viva La sk33to Vis innlegg
Er det nso som eier nFF? Mener å huske at jeg leste i en tråd fra Januar, og det stod "creator" under navnet hans og han skrev at han var tilbake, etc.
Vis hele sitatet...
Ja, det er det. Det mange ikke realiserer seg når de rabler i vei om ytringsfrihet og moderatorfascister er at nso kan dra ut harddisken og hive den på sjøen. Vips! No more nFF.

(Og så noe serversaker i Nederland, men å ta med det høres ikke spesielt kult ut.).

Hovedpoenget er vel at det skjer mye som vi ikke vet om, og nso prioriterer ikke å informere oss om hva han gjør støtt og stadig.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Fikk btw Stylish til å fungere

http://img697.imageshack.us/img697/6296/screenshotmk.th.png
Sist endret av RandomiZed; 5. desember 2009 kl. 09:09.
▼ ... over et år senere ... ▼
Thank you for logging in Lynet. - i dette og alle andre tilfeller burde nff prøve å oversette til norsk. I dette tilfelle er det meget enkelt, men mange andre 01001 ord er vanskelige, eller umulige å oversette. Tror at nff kan hjelpe til i en stor grad til utforming av vårt språk i fremtiden. Ellers, takk for forumet
Sitat av killkalle1 Vis innlegg
Hæ? Titegn
Vis hele sitatet...
Han kommenterte boksen som kommer opp når man logger på. Og rapportere dette som noe som bør endres.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av nso Vis innlegg
Sitat av Stigern Vis innlegg
Flott!

Men ble litt for hvitt for øynene mine ^^
Regner med Oldschool themet er tilbake om ikke så lenge.
Vis hele sitatet...
Ja, den kommer.
Vis hele sitatet...
Dette er jo en stund siden og føler at det er litt unødvendig å måtte installere en addon for å endre fargene?
Hva skjedde egentlig her?
Sitat av RandomiZed Vis innlegg
Dette er jo en stund siden og føler at det er litt unødvendig å måtte installere en addon for å endre fargene?
Hva skjedde egentlig her?
Vis hele sitatet...
Hvilken addon installerer jeg for å endre fargene?
Sitat av Liverbird Vis innlegg
Hvilken addon installerer jeg for å endre fargene?
Vis hele sitatet...
Stylish
Her diskuters det, med linker and all that
http://freak.no/forum/showthread.php...light=oldskewl
Chrome ville ikke legge inn ordentlig link..
Sist endret av ImsdalFlaske; 10. februar 2012 kl. 06:58.