Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  186 58627
Autokorrektur er hat. Folk får heller lære seg å skrive.
Autokorrektur har ingen ting på et nettfora å gjøre spørr du meg. Vi er alle forskjellige og noen sliter rett og slett med dysleksi. Selv om noen av de som er hardt rammet av dette har en tendens til å ha mange skrivefeil klarer flesteparten av oss som ikke er helt tjoka i huet å filtrere ut essensen av innholdet, noen ser seg selvfølgelig blind på skrivefeil, men da mener jeg bestemt at det er mottaker det er noe feil med og ikke forfatter.

Sms språk og dialet og annet krimskrams havner selvfølgelig utenfor dette.

Skøner du va jeg skriver nå, uten og henge deg åpp i skrivefeilene mine, har jeg jort meg fårstått.

Ps: Jeg lyder av tastaturdysleksi og skriver som oftest med et godt språk, men latskapen biter meg som ofest i rumpa da jeg ikke gidder å lese over innleggene mine. Det er selvfølgelig ikke bra men likefult tilgivelig av mottaker så lenge essensen av innlegget kommer frem.
Er poenget å være mest lik diskusjon.no?

Første jeg tenkte på når jeg såg dette oppsettet i hvertfall.
nso
popålol
nso's Avatar
Trådstarter Administrator
Jeg trodde det var kommunisert veldig godt at vi ikke har ferdigstilt noe design og at det meste av de gamle featurene kommer tilbake etterhvert. Det er helt poengløst å komme med featurerequests og spørsmål om når gamle features er portet over -- det blir bare ignorert uansett.

Den største, og foreløpig eneste, prioriteten er å få ting opp og kjøre igjen slik de var før. Siden jeg er den eneste som gjør dette arbeidet så tar det litt tid.
Hvis noen er interessert i å hoste opp en halv mill i året slik at jeg kan slutte i jobben min og drive med nFF på heltid så er det bare å ta kontakt.
Sist endret av nso; 7. november 2008 kl. 13:17.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Jeg synes Nso og crewet gjør en bra jobb.

Dette virker vel som ren rompeslikking, men med alle de halvdøve kommentarene (ofte fra brukere som nettopp har registrert seg) som har blitt postet her synes jeg nso trenger en klapp på skuldra for den energien han gidder å avse til dette prosjektet som han ikke tjener et rødt øre på.

In the words of Richard Pryor: "Sit down, smile, have a coke and shut the fuck up",
endringene er ferdige når de er ferdige.
Snart har dere fått alle oversettelsene på plass. Ingen som dør av det, men ugyldig emne/sletta emne (som kommer opp relativt ofte) ser ut til å være glemt: Invalid Tråd specified. If you followed a valid link, please notify the administrator.

Bra jobba nso, liker nye nFF veldig godt.
nso er internetts Frelsesarmé; han står ute i kulden og fryser for at dere drittunger skal ha det bra, så bare hold kjeft og gi ham en klapp på skulderen i det minste!
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av LazySunday Vis innlegg
Usikker på om dette har vært diskutert men, autokorrektur?

I mange tilfeller hadde det vært gull å fått luket bort det verste av..gramatiske krumspring..
Vis hele sitatet...
https://addons.mozilla.org/en-US/fir...dliste&cat=all
nso
popålol
nso's Avatar
Trådstarter Administrator
Ja, jeg tenkte å nevne det.
Det er bedre å bruke autokorrektur i nettleseren hvis man er obs på at man skriver som en slaur.
Bare den gamle "10-siste" kommer tilbake så er jeg fornøyd!

*KlappPåSkulderenTilNso*
Spørsmål til nso eller noen andre som driver med fiksingen. Jeg ser mange skrivefeil, og antar at det er også noe som skal rettes opp i, skal vi si ifra om skrivefeilene, eller er dere fullt klar over det fra før? Kan tenke meg det er ganske irriterende med spam om at det er en skrivefeil her og der.

Ellers kan jeg nevne noen her og nå:
- PM. Her er det skrivefeil når man ser hvor lenge siden man fikk en melding. "2 Uke siden"
- Kontakter og Venner skrives med liten "v"
- Vis "medlinger"
- "Høysest antall brukere påkoplet samtidig var 935, 2. July 2007 kl 00:56."
Til dere som fikser på siden: Før var det slik at en måtte logge inn for å finne alle poster som er skrevet av en bruker. Nå kan hvem som helst (guest) se alle innlegg av en person.
Synes det faktisk er en fordel at en må være registrert for å få tilgang til dette!
Valgfri brukertittel
dain's Avatar
Med tanke på at registreringen er gjort på null komma niks, så har det vel ikke så veldig mye å si?
vet ikke om dette er sagt men; på forsiden syns jeg at det burde lages some kind of strek under hver emne. fordi hvis man ønsker å trykke på nyeste innelegg må man på en måte føle musa bortover, og det er lett å trykke feil slik at man havner på feil emne (håper dette var forståelig).
Sitat av lille___meg Vis innlegg
vet ikke om dette er sagt men; på forsiden syns jeg at det burde lages some kind of strek under hver emne. fordi hvis man ønsker å trykke på nyeste innelegg må man på en måte føle musa bortover, og det er lett å trykke feil slik at man havner på feil emne (håper dette var forståelig).
Vis hele sitatet...
Forsiden som brukes nå er bare midlertidig, det står i første post
Liker det nye designet veldig godt, meget brukervennlig kudos til dere!

Savner bare en ting. "Se alle innlegg av bruker som har mottatt KP" funksjonen. Er den forsvunnet eller er det bare jeg som roter fælt nå?
Sitat av Az0g Vis innlegg
Liker det nye designet veldig godt, meget brukervennlig kudos til dere!

Savner bare en ting. "Se alle innlegg av bruker som har mottatt KP" funksjonen. Er den forsvunnet eller er det bare jeg som roter fælt nå?
Vis hele sitatet...
Den kommer vel når siden er oppe å går for fullt?

''klapper nso på skulderen''
Sitat av -=Insane=- Vis innlegg
Den kommer vel når siden er oppe å går for fullt?

''klapper nso på skulderen''
Vis hele sitatet...

Beklager, trodde at det var ferdig jeg leste igjennom tråden etter jeg hadde posta, idiotiske meg...
One of the good guys
2rs1's Avatar
Litt sær bug, men om man redigerer ett innlegg, så forsvinner antall kp du har (under avataren der) når du trykker lagre. Fikser seg med f5

Edit; den forsvinner når du poster ny post og.
Sist endret av 2rs1; 16. november 2008 kl. 22:29. Grunn: ...
jeg kan prøve å forklare det med det lille jeg vet om slikt: den nye måten innlegg vises på er via dynamisk oppdatering (ajax) og denne er ikke modifisert til å ta med antall kp?

er det noe riktig i det jeg sier?

stå på nso!
One of the good guys
2rs1's Avatar
Sitat av VivaLatrina Vis innlegg
jeg kan prøve å forklare det med det lille jeg vet om slikt: den nye måten innlegg vises på er via dynamisk oppdatering (ajax) og denne er ikke modifisert til å ta med antall kp?

er det noe riktig i det jeg sier?

stå på nso!
Vis hele sitatet...
Da foreslår jeg at vi bare dropper hele ajax-systemet. Meget viktig feature nemlig!

Hihi.. Hadde tatt seg ut er vel bare et par linjer kode som må legges til
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Til de som la til keywordsearch på nFF før omrokkeringen og er sure fordi den ikke virker lengre: Bare lag ny nå. Høyreklikk i søkefeltet "Add a Keyword for this search". Name: Skriv inn noe som "OMG! Teh Supa nFF-sitesearchLOL!" eller hva enn ditt syke sinn har å komme med. Keyword: En bokstav eller to. Jeg bruker "n".

Lurer du på hva keywordsearch er? Det lar deg raskt søke på forskjellige sider. Kan nevne at jeg bruker det til nFF, flickr, IMDb, Engelsk Wikipedia, Norsk Wikipedia, Urbandictionary, wikiHow, YouTube, Telefonkatalogen og Wikiquote.

Hvordan det virker spør du? Gå til f.eks. YouTube. Følg instruksjonen ovenfor, la oss anta du bruker "y" som keyword. Når du nå er på en hvilkensomhelst side kan du i adressebaren taste "y fry laurie" og vips! Du har en liste over fine sketsjer.

Jeg skjønner selv ikke hvordan jeg klarte meg uten dette før. Søkefeltet i browseren er for tungvindt.

Edit: Åja, for mange sider, Urbandictionary f.eks. kommer du automagisk til hovedsiden om du bare taster inn keyword (i mitt tilfelle "u") etterfulgt av Entertasten. Fint om nFF fikk til dette!
Sist endret av Jonta; 17. november 2008 kl. 18:53.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Tillegg: Ser ut til at man må gå inn på avansert søk. Deretter kan man høyreklikke i søkefeltet og følge instruksjonene mine. Merk: Du kan selv velge om du vil søke i hele tråden, eller bare emnefeltet (velg fra dropdown-meny)
Sist endret av Jonta; 18. november 2008 kl. 22:00.
▼ ... over en uke senere ... ▼
En ting jeg har lagt merke til, er det signaturer vises på alle poster hos folk i en tråd, ikke bare i første posten i hver tråd - som det var før.

Er dette meningen?
Jeg savner, Tråder som du har vært med i eller noe i den duren under hurtiglenker.
Jeg savner fortsatt oldskewl
Nå har mine innlegg og mine tråder kommet under hurtiglenker


Yea, post 300
Sist endret av naxoz; 4. desember 2008 kl. 15:32. Grunn: 300
Er det meningen at man må vente 120 sekunder før man kan rapportere et innlegg etter et annet?
Sitat av Volch0k Vis innlegg
Er det meningen at man må vente 120 sekunder før man kan rapportere et innlegg etter et annet?
Vis hele sitatet...
Det er sannsynligvis på grunn av at mods og admins skal slippe å få masse spam fra poster som strider mot reglene.

Spørsmål til admins, som ikke skal tolkes som mas: Kommer det en funksjon slik at man kan se hvem som har gitt deg KP? Savner det fra den gamle versjonen.
Sitat av Bjølg Vis innlegg
Jeg savner fortsatt oldskewl
Vis hele sitatet...
Som du sikkert har lagt merke til, er du ikke den eneste!
Lurer på det samme som Max-Mekka, kommer denne funksjonen? løøv it!
Sitat av Max-Mekka Vis innlegg
Det er sannsynligvis på grunn av at mods og admins skal slippe å få masse spam fra poster som strider mot reglene.

Spørsmål til admins, som ikke skal tolkes som mas: Kommer det en funksjon slik at man kan se hvem som har gitt deg KP? Savner det fra den gamle versjonen.
Vis hele sitatet...
Spam ang. regelbrudd? Det må være det dummeste..

Altså, om jeg raporterer innlegg #3 fordi det er helt meningsløst, hvofor skal jeg da ikke kunne rapportere innlegg #4 om det er like meningsløst - med en gang?
Sitat av Volch0k Vis innlegg
Spam ang. regelbrudd? Det må være det dummeste..

Altså, om jeg raporterer innlegg #3 fordi det er helt meningsløst, hvofor skal jeg da ikke kunne rapportere innlegg #4 om det er like meningsløst - med en gang?
Vis hele sitatet...
Fordi mods gjerne vil se over hele tråden når de først skal se på det rapoterte innlegget.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Volch0k Vis innlegg
Spam ang. regelbrudd? Det må være det dummeste..

Altså, om jeg raporterer innlegg #3 fordi det er helt meningsløst, hvofor skal jeg da ikke kunne rapportere innlegg #4 om det er like meningsløst - med en gang?
Vis hele sitatet...
Tidsgrensa er aktuelt å endre på trur eg nok. Til no har vi ikkje akkurat hatt det problemet at vi blir nedrent av rapporter

Forøvrig - vi ser stortsett gjennom tråden, for å få kontekst på det som blir rapportert. Vi snapper *stortsett* opp fleire probleminnlegg, men du kan godt gjere oss oppmerksomme på at fleire innlegg er problematiske. Det kan du gjere ved å skrive ei halv setning om at vi bør sjekke heile tråden e.l.
Desverre sier vel alt for mange "Blablabla, det der er imot reglene osvosv.." (noe jeg gjorde før jeg lærte å bruke rapporter-knappen), og da blir det enda flere sletta innlegg, mer jobb for mods.

Tror egentlig de blir gladere når folk bruker rapporter-knappen enn når de spammer resten av tråden med minst like idiotiske innlegg om at et annet innlegg brøt med forumreglene.

Uansett. Jeg har ingen problemer med å rapportere bare ett innlegg, for jeg regner med at mods (skum)leser gjennom tråden før de sletter innlegget.
jeg krever:
- oldschool-theme
- Vite hva som er nytt?
- Hvor det er blitt av nFF følelsen?
- Når kommer galleriet tilbake?
Sist endret av Pagliacci; 17. desember 2008 kl. 01:18.
^^
Brave, brave soldier ;-]
Altså så lurer jeg mest på hva hovedårsaken til at nFF får en oppdatering. Hvis det bare er de nye ikonene så vil jeg si at jeg mildt sagt er skuffet, for de gamle ikonene var jo en del av sjarmen, og noe jeg savner mye er "10 siste innlegg" i starten av siden som rett og slett var noe som gjorde at jeg kunne trykke F5 tilsammen 3 timer om dagen, bare for å har noe å gjøre.

Men hva er egentlig nytt? nå ser jo forumet ut som et helt normalt forum, ikke som før da det var litt sånn undergrunnish/hackish/geekish. Eller er det bare et midlertidig design til alt er ferdig?

Og når blir det ferdig?

Digger det forumet, og har gitt meg mye nyttig informasjon igjennom de siste 2 årene.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Scr0tum: Forumet ble naturligvis oppgradert fordi det var basert på gammel kode, noe som både kan være en sikkerhetsrisiko og gjør det vanskeligere å introdusere nye oppgraderinger. Jo lengre forumet fortsatte med sine egne hacks og tweeks, jo vanskeligere ville det bli å utføre fremtidiger oppgraderinger.

Og som nso har sagt flere ganger før så er det ikke ferdig, og det blir ikke ferdig før han får tilstrekkelig fritid til å jobbe med det.
Forøvrig synes ikke jeg at vi som brukere skal "kreve" noe som helst. nso gjør det han kan når han får tid, og vi har alle tid til å vente.
Sitat av Scr0tum Vis innlegg
jeg krever:
- Hvor det er blitt av nFF følelsen?
Vis hele sitatet...
Ja, den får vi aldri kjenne igjen
Dere er så negativ!!!

Tror ikke dere hadde gjort det noe serlig fortere hvis dere hadde vært nso, og skal gjøre det gratis på fritiden.

---

Syns det var bedre på forsiden nå, mtp på at det er ca20 siste innlegg. Da er det mulig å få med seg emner som er nytt svari hvis det er høy aktivitet på forumet. Så slipper de å forsvinne ut av 10-siste.

Galleriet hadde vert greit å få tilbake ja
Sitat av fulloggal Vis innlegg
Syns det var bedre på forsiden nå, mtp på at det er ca20 siste innlegg. Da er det mulig å få med seg emner som er nytt svari hvis det er høy aktivitet på forumet. Så slipper de å forsvinne ut av 10-siste.

Galleriet hadde vert greit å få tilbake ja
Vis hele sitatet...
Enig, hadde vært greit å få tilbake "tråder eg har svart i" eller hva det het, som var på forsiden
Det har sikkert vært tatt opp før på en av disse 8 sidene, men historikk i profilen for hver bruker kommer tilbake? Altså listen over siste poster, KP gitt/mottatt, osv?
Sitat av Prophet. Vis innlegg
Det har sikkert vært tatt opp før på en av disse 8 sidene, men historikk i profilen for hver bruker kommer tilbake? Altså listen over siste poster, KP gitt/mottatt, osv?
Vis hele sitatet...

De fleste av disse funksjonene var hacket til/laget av nso over en lang periode, så de må da lages helt på nytt igjen.
Vi trenger nFF på bokmål, nynorsk, samisk og tegnspråk. Kan du fikse det, nso?

Nei, seriøs, flott jobb! Gleder meg til å se utviklingen, hehe. Er det ikke mulig å dele jobben med andre? Jeg regner med at det er flere her som er villig til å hjelpe med koding.
Sist endret av marsboer; 17. desember 2008 kl. 13:59.
jau, da ser det ut som om pyroteknikkdelen er tilbake på nFF. Gratulerer folkens!

nå kan vi bare glede oss til galleriet++ kommer tilbake.

nso <3
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Siden vi nå har fått Pyroforumet tilbake så måtte jeg jo sjekke det ut, for gamle dagers skyld, og det som slår meg er at det tilsynelatende er mye høyere kvalitet på pyroforumet nå enn før. Noen må ha gjort noe rett!
nso
popålol
nso's Avatar
Trådstarter Administrator
Je, vi er ikke helt ferdig enda. Det dukket opp litt problemer under mergen i natt og jeg måtte kaste inn håndkledet i 6-tiden. Nå er, som dere ser, nFF oppe og kjøre igjen og jeg skal snart få opp warispeace.co.uk også.

Kvaliteten på pyro er betraktelig høyere nå, ja -- og det er også grunnen til at en merge har vært aktuell.

Oppdatering: Da har www.warispeace.co.uk gått live. Det er garantert bugs, men sånn er livet. Det meste er oppe og kjøre så tar vi det sånn litt etterkvart. Hvis dere får beskjed om at merge er i gang så betyr det at DNS-serveren deres ikke har oppdatert seg enda. Tålmodighet er en dyd.
Sist endret av nso; 19. desember 2008 kl. 15:44. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Herlig å se WiP oppe igjen, og jeg må si at for å være gjort på en natt er dette godt arbeid, nso og andre som deltok i mergen. Kudos!

Sånn på siden: HYL! Hvor er crewstatusen min blitt av?!
Sist endret av Hedges; 19. desember 2008 kl. 19:18.