Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1253
er det noen som vet hvor lang tid det tar å sende kortet fra photo-id til norge?

skal til sverige snart..

har søkt og lest faq...
Sist endret av tobbe654; 25. juli 2007 kl. 15:46.
du kan jo bare sende dem en mail å spørre?
jeg bestilte et kort derfra hvor jeg sendte bilde med kode og 10 pund i et konvolutt. det tok ca 5-6 dager før det kom og det funka fett! men har en kamerat som bestilte og han har venta i flere måneder nå og antaglivis har pengene blitt borte i posten:P
Trådstarter
Sitat av xero_killer
jeg bestilte et kort derfra hvor jeg sendte bilde med kode og 10 pund i et konvolutt. det tok ca 5-6 dager før det kom og det funka fett! men har en kamerat som bestilte og han har venta i flere måneder nå og antaglivis har pengene blitt borte i posten:P
Vis hele sitatet...
ok. men hvorfor betalte du med pund. du kunne betalt 118 nok
Noen som vet om disse kortene funker på utesteder også? Eller for å få kjøpt pils i butikken ?
Bob Sacamano
John B's Avatar
Sitat av SixOneFo
Noen som vet om disse kortene funker på utesteder også? Eller for å få kjøpt pils i butikken ?
Vis hele sitatet...
Du vil ikke få kjøpt pils\tobakk i butikken der jeg jobber ihvertfall. Vi fikk spesiell beskjed om å være på utkikk etter nettopp slike kort.

Edit: skrivefeil.
Sist endret av John B; 29. juli 2007 kl. 11:07.
Sitat av John B
Du vil ikke få kjøpt pils\tobakk i butikken der jeg jobber ihvertfall. Vi fikk spesiell beskjed om å være på utkikk etter nettopp slike kort.

Edit: skrivefeil.
Vis hele sitatet...
Siden du faktisk har erfaring fra den "andre enden".. Hva skjer når Tobbe gir deg kortet, og du ser det er photo-id.uk.co? Blir det gitt tilbake eller dratt inn, blir affere tatt eller blir det bare sagt "nei, du får ikke kjøpe"?
Bob Sacamano
John B's Avatar
Sitat av Coldfire
Siden du faktisk har erfaring fra den "andre enden".. Hva skjer når Tobbe gir deg kortet, og du ser det er photo-id.uk.co? Blir det gitt tilbake eller dratt inn, blir affere tatt eller blir det bare sagt "nei, du får ikke kjøpe"?
Vis hele sitatet...
Nei, for all del ikke. Det eneste som skjer er at vi ikke får solgt alkohol\tobakk til "Tobbe". Vi har ikke lov til å inndra noe som helst, selv ikke kredittkort\bankkort som skriker om å bli inndratt (melding fra kasse-programvaren). Det samme gjelder ungdommer som har trikset fødselsdato. Det er ikke vår jobb å vurdere hvorvidt legitimasjonen har blitt forfalsket eller ikke, men akkurat når det gjelder "photo-id" har vi fått beskjed.
Vil også legge til at jeg lar det meste passere, det er bare når personen ikke har legitimasjon med eller at fødselsdato tilsier at personen er under atten år at jeg må si stopp. Da får de gjerne synes at jeg er kjip, men det er viktigere for meg å beholde jobben enn å være kompis med fjortisfylla.
Kontaktet Photo-ID vedrørende egendesignet kort. De sa nei. Er det noen som kjenner til firmaer som lager custom-kort uten krav om volumbestilling, til en billig pris. Er ikke ute etter falsk legitimasjon, har bare behov for et egetdesignet kort.

Eventuelt - noen her som jobber i firma med kortprinter og tar jobben for en billig pris?