Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1359
Heisann, jeg jobber på en skole hvor det blir stjålet et rimelig høyt antall datamus
Det jeg lurer på er om det er mulig å evt. lage en forenklet butikkalarm. Si at et objekt blir plassert inne i musen som starter alarmen når det passerer to sensorer slik som er plassert på hver side av utgangen til en butikk.

Noe liknende:
http://hammar.no/v.asp?s=e&v=a&i=61&id=42
http://smartprodukter.com/product_in...7d9675a38e2663

Takker for svar
Er kansje en bedre løsning å sørge for at det ikke er enkelt å fjerne "musene" dvs. f.eks strippse kabelen fast i de andre kablene som strøm, tastatur etc.

Alle andre løsninger tror jeg vil være urealistiske og upraktisk.
Jeg kan ikke se for meg en skole med "butikk-alarm"
Du får nok ikke noe nytte av den ir alarmen... Den er bygd opp på et helt annent prinsipp enn en tyveriallarm...
gjør som resten av verden.

A: du kan kjøpe ukjente merker som har mindre sjangse for å bli stjelt
B: du kan bruke smart lock eller hva det nå heter for å feste alle kabler til pcen.
Trådstarter
3 0
Har stripsa flere klasserom allerede
Litt av cluet er at jeg vil ta ungene som gjør detta.

Vet jo at det IR byggesettet ikke gjør nytten.. men den har prinsippet med to kretser på hver side av døren.

Ikke at jeg kan noe særlig om elektronikk, men det kan da ikke være så veldig vanskelig å lage noe liknende en butikkalarm..

Noen fler med tips?
Hvordan man skal lage det har jeg ikke clue på. Når er det elevene stjeler? er det under timene eller er det i friminutt?
Og er det fra klasserommene eller fra egne datarom hvor det foregår undervisning?
Det burde være mulig å utstyre musene med en magnetstripe sak. Som setter av alarmen hvis den ikke er avmagnetisert.
...Eller bare kjøp BILLIGE kule muser siden folk stjeler musene..
Straff hele gjengen!
Kulemuser er de beste musene!
Sitat av Gamer
Kulemuser er de beste musene!
Vis hele sitatet...
Jepp. Og i morgen er det julaften.