Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2090
Razzia på skole i Sogn

Hva er det som skjedde? Noen her inne som kan gi informasjon?
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=272272

"11 personer ble pågrepet da 50 politifolk gjennomførte en narkorazzia ved Sogn videregående skole i Oslo i formiddag"
En av de pågrepne var forøvrig en lærer
shibby: såpass jah...

men sånn ang. skole og rusmidler, har dere lest ordensreglementet? i det jeg fikk fra skolen min, står det svart på hvitt at man hverken kan være ruset eller i bakrus... litt sært å tenke på... men så står det vaffal.

har selv vært påvirket på skolen, men røyka utenfor skolens område, håper det går bra for deg da speq. du hadde mye erfaring og meninger som var interesant lesestoff.
noe dritt å bli busta! Det sier jo litt om skolen når lærerene blir tatt for narobesittelse.
jeg hadde aldri turt å tatt med meg stashet på skolen men
Var faktisk to lærere som ble tatt, en mannlig og en kvinnelig
Men 11 pågrepne med stash utav 1700elever er ikke såå mange da
Hehe, dummere og mekke seg en cityjonær og røyke den ute da. :P Gi faen i lukta og røyken, trokke elevene bryr seg :P De fleste skjønner det ikke engang
hehe, måtte jo være sogn...
Ministry of Love
sptz's Avatar
EFN lista tok helt av på dette temaet, til stor irritasjon for visse medlemmer siden det ikke har særlig mye med EFN og gjøre. Men temaet var igrunnen om politiet hadde hjemmel i loven til og gjøre akkurat det. Etter all sansynlighet hadde de nok det siden det var innhentet tilatelse fra en domstol. Mener i allefall at det var det som sto i dagbladets artikkel. Men et spørsmål som kom frem på EFN lista synes jeg unasett var ganske intressant.
Fordi å holde folk fanget en masse uten skjellig grunn og tilgang til
advokat og uten noen formell pågripelse er et massivt brudd på alt som
heter borgerrettigheter? Har jeg oversett noe?

-David O.
Vis hele sitatet...
Hva mener dere om dette?
det var det elevorganisasjonen trigga på og hissa seg opp over også. politiet og de andre instansene som utførte razziaen rettferdiggjorde det med at barneombudet hadde vært involvert og rådført i forhold til akkurat det der. i mine øyne er det ikke veldig heldig å holde så mange mennesker inne på en skole uten at disse har noe å si på det, eller mulighet til å ha kontakt med noen fra utsiden.
En miljø-leder og 5-6 politimenn kom inn gym timen.
De ba daværende ansvarlig lærer om å ta frem klasselista med bilder og de pekte på bildene og navnen- og spurte læreren om hvor han og han var.

Så de av dere som tror at læreren ikke bryr seg når dere kommer steine inn i klasserommet, eller at han eller hun er så dum at de ikke merker noe så tar dere feil.

Alt blir tydeligvis rapportert opp til styret.


En bekjent av meg som måtte stille seg opp mot veggen sammen med resten av teknisk-byggfag klassen fikk 2000,- kr i bot.

Han hadde ingenting på seg, men hunden bjeffet på han siden det luktet hasj av jakka.

Ante ikke at bruk av hasj var ulovlig?

[edit]
Hele skolen var ikke avstengt.. jeg gikk pent ut bakveien ved McDonalds uten noen problemer.
Sist endret av raz; 4. april 2005 kl. 00:36.
hmm. kan ikke vel ikke gå på hva en hund mener. viss dem ikke finner noe da.. Synes det virket tynt..
Hørtes ut som bare tull at han fikk 2000,- i bot fordi en hund bjeffa av jakka hans. De har ikke lov til å dømme deg bare på grunnlag av at en hund bjeffa, så de fant nok heller noe på kompisen din, eller så innrømte han det.
Ministry of Love
sptz's Avatar
Tja, om noen som akkurat har røyka kommer borti jakka hans i gangen vil ikke da hunden markere? Tvilsomt at det holder som bevis, men det skal mye vilje og pågangsmot til for og dra en bot på 2000,- inn for domstolene. Men om han gjør det så vil i allefall jeg tro at han hadde en sterk sak.

Forøverig er det litt fett med folk som kommer på rekrutten med hampbukser. IOM at alle blir sniffet av narkohunder når man kommer inn. Og har man hampbukser så klikker bikkja mongo
når det gjelder tilbakeholdelsen av de 1700 elevene, så er nok denne uten tvil ulovlig. Lovens krav er "skjellig grunn til mistanke" mot en bestemt person eller gruppe av personer som er klart avgrenset. I et slikt tilfelle vil politiet bare ha mulighet til å stenge av utgangene for så stille og rolig slippe ut de som de ikke har noe på, eventuelt å la en hund sniffe dem på vei ut. Hva gjelder de som de har sterke indisier mot, så stiller saken seg ganske annerledes.