Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 2439
Du er min venn
niigu's Avatar
Gi meg en god grunn så skriver jeg under.
Den politikken vi har ført så langt har ikke virket. Dags til å kanskje å prøve noe nytt.
Meningen er jo å ha minst mulig rusbruk. Kanskje denne planen er veien for å oppnå dette.
Fordi jeg tror ikke vi klarer å nekte mennesker som vil ruse seg og ruse seg. Så hvorfor skal man støtte organisert kriminalitet på denne måten da? Som driver med langt værre ting enn å smugle hasj. Det sier seg jo nesten selv at i USA, med en av verdens strengeste narko lover har 50% av alle 18 åringer prøvd cannabis. Mens i nederland ligger tallet på rundt 30%. De vil også være aldersgrenser så ikke hvem som helst får kjøpt slikt. Tror det hadde vært verd å prøve, se om det fungerer eller ikke.
Vi ville kanskje fått en oppgang i folk som har prøvd, men neppe fler som røyker fast.


Jeg har blitt bannet en gang, men ikke for at jeg er en "jævla tulling" og er fullstendig klar over at det var min feil. Det hadde ikke noe med at innleggene mine er helt på jordet, så hva var poenget?
Jeg stemmer bare for hardere behandling av rusmisbrukere! De som bruker dop tjener ikke på det og samfunnet tjener ikke på det så hvorfor gjøre det? Det er unødvendig idioti akkuratt som røyk og jeg ser ingen grunn til at vi skal prøve å bevare slik asosial oppførsel.
Sist endret av TipeX; 23. mars 2005 kl. 23:23.
tipex: Hvorfor skal vi behandle misbrukere hardere? Behandler vi ikke de svakeste hardt nok allerede ved å tvinge dem ut i kriminalitet og prostitusjon? Er det ikke hardt nok for deg at vi presser dem ut av samfunnet og knuser sinnene deres ved å sperre dem inne i fengsler? Synes du dette er en god måte å behandle medmennesker på, selv om de er "misbrukere", "narkiser", "tapere" og "kriminelle"?

Jeg synes det er veldig positivt at EU (og medlemslandene individuelt) begynner å innta en mer rasjonell holdning til disse problemstillingene. USA har allerede vist oss hvor vi ikke burde gå. Takk for tipset inTrance.
Malbolgia: Jeg går utifra at vennene dine viser litt mer omtanke når det kommer til alkohol, og at det ikke går på grøfefyll som(sikkert) de gjorde når dem var yngre. At dem drikker i større mengder, godt mulig. Kan jeg ikke si noe på. Jeg tror at flere vil prøve ,men at tallene på faste brukere ikke vil øke kraftig. De som røyker fast nå, vil nok fortsette med det. Hvor jeg leste det kommer jeg ikke på nå, men er 100% sikker på at jeg leste det. Muligens på hamp.no
Slik som nederland er det mange ungdom som har prøvd det, men hendholdsvis få som røyker fast. Samme gjelder norge og.
At man kan bli lurt er da ikke et så stort problem. Får man gummi ville man merket det, og at hasj har blitt dynket i ekle middler har jeg aldri hørt snakk om engang.

Tester meg? Og hva interesser har du for det? Jeg har trenger ikke å forsvare mine meninger. Jeg tror ikke litt liberal politikk på feltet her vil skade. Så hvorfor er du så imot legalisering? Hasj er jo et mindre skadelig rusmiddel en alkohol.

TipeX: Er forskjell på rusmisbrukere og brukere. En rusmisbruker, samme hva rusmiddel bør få hjelp. Tvangsinnleggelse ect. Hva hjelper det å straffe dem da? Bøter vil ikke få dem til å slutte, og heller ikke fengsel.
Alkohol tjener da heller ingen. Er jo unødvendig idioti på lik linje med andre rusmidler.
kjære TipeX,

Hvis rusmisbrukerne ikke hadde tjent noe på det hadde de heller ikke vært rusmisbrukere. Hvis du ikke får den setningen til å stemme så tenk deg litt om. Hvis noen prøver heroin og etterpå finner ut at "nei, dette tjente jeg ikke noe på, det gav meg ingenting." tror du virkelig de ender opp som en rusmisbruker? Tror du de bruker heroin igjen? I så fall, HVORFOR??

Folk regner jo såklart med sosiale stigma og farene for arrestasjoner/bøter i vurderingene [om det er verdt å bruke ymse droger] sine, og FORTSATT er det folk som jevnlig bruker forskjellige ulovlige rusmidler. Man er ikke HELT idiot, får man ikke noe ut av det, eller mer negativt enn positivt, vil man heller ikke ende opp i et rusmisbruk!

Så må jeg spørre. Hvorfor strengere straffer? Hva skiller dette fra annen unødvendig idioti? Hvorfor vil du kaste bort så mye penger på noe som vi VET ikke fungerer?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Vi har hatt lignende ruspolitikk så lenge man kan huske, virker den?
Det ser egentlig ikke slik ut. Hvorfor ikke prøve noe nytt? Hva har man egentlig å tape på?
Når vi sløser bort flere millioner pr år bare på forfølgelse av stakkars 50 årige heronarkiser og å plukke opp 16 årige førstegangs cannabisbrukere, pakke de på ei glattcelle, skremme vettet av de med propaganda og slenge de ut på gaten igjen (såkallt 'forebyggende arbeid').

Stemmer for forandringer, vi vet jo ikke før det har blitt prøvd.. Og ifølge statistikken så ligger Nederland bedre til en land med strenge lover angående narkotika.
Go harm reduction! Go, Go!

Sakelig og objektiv infromasjon og harmreduction-tiltak.
Dette er den eneste måten å minimalisere verdens rusproblemer (etter min mening)!
Som Malbogia sier, alkohol er akkuratt som et hvilket som helst annet rusmiddel. Alkohol er også et rusmiddel som er legalisert og finnes absolutt få restriksjoner på. Akkuratt som dere vil ha på andre narkotiske stoffer. Dere sier at det hjelper mye på og om narkotika var legalisert så ville det ikke vært narkomane 50-åringer som ligger halvdøde i gatene. Sist jeg sjekket var det 38 her i denne lille byen på ca 25.000 innbyggere som var registrerte alkoholikere uten fast bosted. Hvor mye hjelper det at alkohol da er lovlig når de er akkuratt like mye ute å kjører som om de brukte et ulovlig narkotikum?

Derfor mener jeg at legalisering ikke hjelper i det hele tatt, øk heller straffer for produksjon og formidling til det hinsidige og gi bedre og tvunget rekreasjontilbud til de som har problemer. Det hjelper ingen å legalisere narkotikum. Vi har et legalisert narkotikum og det skaper akkuratt like mye problemer som de ulovlige.

Og hvordan kan dere si at dagens politikk ikke funker? Hvordan vet dere at ikke ville vært veldig mange flere narkomane om politikken gikk i retning av legalisert narkotika?
I Nederland har de "byggd" en mur mellom harde og milde stoffer. Hvorfor skal du gidde å risikere å bli tatt for harde stoffer når du kan gå rett bort hjørner og kjøpe deg no grønnt, sitte rolig og avslappet på stedet og røyke det?

Etter det jeg har hørt så funker det faktisk i Nederland. Så et intervju med forskjellige personer fra Nederland og andre land. Der sa de at de heller ville se ungene sine ta seg en joint ei gang i blandt istede for grøfte fyll.

Og det er vel ikke snakk om legalisering av heroin, så jeg ser ikke noe fare ved å sette ned straffene på milde narkotiske stoffer.

Hvis noen her så et program på NRK for et par måneder siden hvor de hadde med seg et apr eksperter på ormådet. De fikk i oppgave å bli enige om ett rusmiddel som burde vært lov i Norge. Da kunne de velge alt mellom himmel og jord. De valgte hasj og de ville mye heller se hasj lovelig enn alkohol.
Ministry of Love
sptz's Avatar
Sitat av necro
Folk regner jo såklart med sosiale stigma og farene for arrestasjoner/bøter i vurderingene [om det er verdt å bruke ymse droger] sine, og FORTSATT er det folk som jevnlig bruker forskjellige ulovlige rusmidler. Man er ikke HELT idiot, får man ikke noe ut av det, eller mer negativt enn positivt, vil man heller ikke ende opp i et rusmisbruk!
Vis hele sitatet...
Hvis vi følger argumentasjonen din om at rusmisbrukere får mer positivt en negativt ut av misbruket sitt, så vil vel det si at alle misbrukere er lykelige mennesker? Altså misbruker man ting har man ikke kontroll, om man har kontroll er man heller en bruker.
Tror dere burde skille mellom harde og milde stoffer.... Vil ikke si at en person som røyker hasj hverdag har det vondt.

Jeg vet at det er helt det motsatte.

Men hvis du tenker på harde stoffer som heroin osv. så tror jeg ikke alle de har det så godt.
Her i norge, i et relativt fritt land, sitter jeg og er redd for å bli plukket opp av politiet hver gang jeg vil røyke litt relativt ufarlig hasj. Heller jeg heller i meg store mengder løsemidler og drar på byen kn jeg gå rundt og rave uten problemer. Er dette riktig på noen måte?
Hvis norge har mål om å bli et rusfritt samfunn, hadde politikerene forbudt alt som var av alkohol, tobakk, koffein og sukker for lenge siden.
Moderat bruk av fornuftige rusmidler er ikke noe stort problem, men da man jager de som bruker de ulovlige midlene rundt omkring for skattebetalernes penger er det ingen som tjener på det. I norge betaler man skatt for å støtte jakten på sine fredlige medmennesker. Er dette riktig?
Hvor er respekten for frihet?

NB:
Selv om jeg på et idealistisk plan støtter full legalisering av alt, hadde dette vært vanskelig å gjennomføre. Men å skape en mur mellom harde og milde stoffer, som Cybergasm så pent sa det, hadde vært en bra løsning. Men slutt nå for all del å støtte politikere som vil jage deres medmennesker nedover gaten fordi de foretrekker et alternativt rusmiddel.
Malbogia: Skriv under eller ikke skriv under.Rettelse: jeg trenger ikke forsvare mine meninger for DEG. Du kan ikke sammenligne en som tar seg en fylla i ny og ne med en som røyker hver dag. Selvfølgelig, det sier seg selv hva som vil komme dårligst ut. Men sammenlign en som røyker hver dag, med en alkoholiker. Det er ikke cannabis røykeren som kan komme ut i Delirium når bruken opphører. Heller ikke han som får skrumplever, eller mulig hjerneskade
Hvordan kan du mene at mitt forslag vil skape flere misbrukere? Når du sier misbruker ser jeg for en meg en uthungret makka-freak med like mye virkelighets oppfattning som en sko eske. Eller en smekkis som står å tigger etter penger. Ser du noen hasj røykere på denne måten? Nei, med å avkrimininalisere hasj, tror jeg vi vil skape en barriere mellom det og sterkere stoffer. til dags dato er det jo mange som drikker alkohol, men aldri har prøvd et narkotisk stoff( og bra er det) Men endel som røyker har lettere å prøve andre ting. Hvorfor? Kan ha noe med at måten stoffet blit behandlet. Som et farlig narkotikum, satt i samme klasse som heroin og lignende.
Du nevner at i Nederland hvor dette er lovelig blir det omsatt mye narkotika, pushere på hjørnet osv. Må du ikke glemme at Nederland faktisk det landet som produserer mesteparten av den ecstasy som blir omsatt, samtidig som de produserer betydelig store mengder amfetamin.
Og at Norge, som et utkant land i europa, har flere overdose dødsfall enn Amsterdam. Og vi følger den Amerikanske modellen. Selvfølgelig har dem mørketall. Men hva tror du ikke Norge har da?
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Må nok støtte ja-siden er, men jeg orker ikke skrive lengre avhandlinger om hvorfor, bare så det er sagt.

I mine øyne kan man bare kontrolere noe slikt gjennom regulering; ikke totalt forbud. Det sorte marked, som også er ansvarlig for eventuelle voldsproblemer, vil ikke slutte med cannabis så lenge det er muligheter for stor økonomisk gevinst, noe som igjen betyr at de kriminelle aspektene bak stoffet ikke vil forsvinne før stoffet kan tilbys gjennom legale kanaler billigere og bedre.
Sitat av Malbolgia

Hahaha. Hvorfor? Ikke fordi at de har det særlig bra med seg selve eller selv klarer å resonere seg frem til at det ikke veier opp for alt det negative med det ihvertfall.
Bare fordi at man der og da tror at et rusmiddel gir deg noe så betyr det ikke at det gjør det.

Nå tenker jeg på noe annet enn en kortvarig rus og en god følelse i pikken altså.
Vis hele sitatet...
Det gjør ikke jeg, det er et moment som blir altfor oversett når folk diskuterer rusmidler. Den kortvarige rusen og den gode følelsen i pikken er GRUNNEN til at folk bruker 'narkotika'! Helt sant!

Sitat av Malbolgia
Som sagt; Her er det virkelig mer snakk om et spørsmål om hva man får ut av det og ikke. TipeX tenker åpenbart på et større bilde hvor omtrent all fri rus tilslutt vil føre til en nedsløvning av folket. Du tenker på hvert enkelt individ og velger samtidig å kun fokusere på de "flinke" guttene og jentene.
Akkurat rundt dette kunne man jeg gjerne diskutert mer, men jeg fikk egentlig ikke inntrykk av at dette handlet om Heroin og andre slike 'hardere' stoffer så det blir alt for offtopic å begi seg ut på dette.
Vis hele sitatet...
Ja, det blir en del offtopic, men når folk kaster argumenter rundt seg som ikke har noen mening om man ikke trekker de 'tunge' stoffene inn på banen så...

Men jeg fokuserer ikke bare på de "flinke" guttene og jentene, enhver person som er en rusMISbruker har begynt som en rusbruker. Hadde de ikke hatt en mer positiv enn negativ opplevelse av dette hadde de aldri blitt en rusMISbruker. (Jeg tenker nå ikke på spesielle tilfeller som medisinering som fører til avhengighet og videre til et MISbruk av ymse droger)

Og om TipeX går utifra at folket sløves ned av fritt rusbruk, da går jeg utifra (med like mange fakta) at et fritt rusbruk vil føre til verdensfred og at barn danser rundt på grønne enger i fred og harmoni i evighet, under en klar blå himmel... Dog skal jeg ikke bruke noe slikt argument, da jeg ikke aner om det er dette TipeX går utifra

Sitat av Malbolgia
Selv om vi helt sikkert vet at dette ikke fungerer i praksis er det fint å tenke på hva strengere straffer i form av lengre opphold i fengsel og innskrenkede rettigheter kan gjøre for en person. Sett bort ifra en ren "cold turkey" effekt ville det vært greit med t.d. tvungen rehabilitering o.l.
Kanskje ikke det mest produktive iom at man ofte hører at personen selv må ønske å slutte for at det skal funke. Jeg synes det høres "spennende" ut, men hva vet vel jeg?
Vis hele sitatet...
I teorien er alt så bra. I praksis er det få som slutter å ruse seg bare fordi de havner i fengsel, det er fult mulig å skaffe seg 'narkotika' også innenfor murene. Tvungen rehabilitering fungerer ikke så bra, ihvertfall ikke utifra det jeg har observert (har hatt venner inne på tvungen rehabilitering, ingen av dem sluttet å ruse seg, noen økte også sitt MISbruk i etterkant).

Jeg vet også hvordan jeg personlig ville reagert på f.eks. 2 måneders fengsel for besittelse av 5 gram hasj... En ting som er sikkert er at jeg ikke vil la meg SKREMME til å gi opp min egen personlige frihet!

Sitat av TipeX
Som Malbogia sier, alkohol er akkuratt som et hvilket som helst annet rusmiddel. Alkohol er også et rusmiddel som er legalisert og finnes absolutt få restriksjoner på. Akkuratt som dere vil ha på andre narkotiske stoffer. Dere sier at det hjelper mye på og om narkotika var legalisert så ville det ikke vært narkomane 50-åringer som ligger halvdøde i gatene. Sist jeg sjekket var det 38 her i denne lille byen på ca 25.000 innbyggere som var registrerte alkoholikere uten fast bosted. Hvor mye hjelper det at alkohol da er lovlig når de er akkuratt like mye ute å kjører som om de brukte et ulovlig narkotikum?
Vis hele sitatet...
Så du mener at man blir like ute å kjøre av å røyke hasj som av å drikke alkohol? Hvis du mener det vil jeg gjerne se at du peker til noe statistikk over hasjnarkomane (som BARE ruser seg på hasj av de MANGE ulovlige rusmidlene) uten fast bosted i f.eks. nederland eller et annet land hvor hasj er lovlig. Det er viktig å huske på at alkohol er et av de 'tunge' rusmiddelene, nesten like ille i lovlig tilstand som heroin i ulovlig tilstand.

Tror du det hjelper å gjøre alkohol ulovlig? Tror du folk slutter å drikke? Tror du livssituasjonen til alkoholikere blir bedre eller verre hvis alkohol blir narkotika, og hvorfor?

Sitat av spetznaz
Hvis vi følger argumentasjonen din om at rusmisbrukere får mer positivt en negativt ut av misbruket sitt, så vil vel det si at alle misbrukere er lykelige mennesker? Altså misbruker man ting har man ikke kontroll, om man har kontroll er man heller en bruker.
Vis hele sitatet...
Du leste ikke nøye nok, eller kanskje jeg ikke uttrykte meg klart nok.

En rusMISbruker, utifra din definisjon, er en person som er avhengig av rusmiddelet sitt for å klare hverdagen. Det er nesten det eneste POSITIVE de har. [Håper ikke for mange troll henger seg opp i ordet avhengig nå...]

Hvordan du ser på det er en helt annen og ganske urelevant sak..

Dette er grunner til at fok ruser seg, da må du også se det fra rusmiddelbrukerens ståsted og ikke ditt eget! Selv om en heroinist kanskje HATER heroin vil det fortsatt være det som holder dem gående som et POSITIVT inntrykk, og selv om avhengigheten stagges av en metadonkur vil det fortsatt ikke oppleves like POSITIVT som heroin. Her er det også viktig å utdype litt. Denne heroinisten som kanskje bor på gata i Oslo og har hatet heroin de siste 12 årene av livet sitt er kanskje også fullt klar over at det er heroinMISbruket som har ført til hans livssituasjon, og jeg ville tro alle ville sett det som NEGATIVT, men dette er noe som ikke skjedde DER OG DA, det er en langsom prosess - det POSITIVE kommer øyeblikkelig. Det som også er viktig å merke seg er at UTEN heroin, for en som er avhengig, er det meste NEGATIVT.




Det er store forskjeller mellom en rusbruker og en rusMISbruker, og for ikke å snakke om mellom de forskjellige rusmiddelene, det er det ikke mange som får med seg.
Jeg orker ikke sette meg inni denne diskusjonen, fordi jeg gir en relativt stor faen i hva som er lovlig eller ulovlig, jeg bare gjør det. Det jeg ville fram til er at rusmisbruket stopper ikke i fengsel. Var en gang noen dager i fengsel en gang, og da satt narkisene der og mekket opp skudd i vannkokeren så ofte de fikk sjansen.

Malbolgia, det virker som du bare er ute etter å provosere. Det syntes jeg det virker som i alle innleggene dine faktisk, bitter på noe?
Sitat av Malbolgia
Nå tenker du da veldig enkelt, gjør du ikke? Om de nå virkelig kvalifiserer som "de svakeste" så er det jo kun pga det de har gjort med dem selve. Men, ja, det er nå engang så at de virkelig er blant de svake i samfunnet vårt og det er jo derfor vi setter oss imot slike tiltak som du og InTrance støtter hvor vi mener at ting bare vil bli værre for alle - med mindre dere kan overbevise meg om noe annet selvfølgelig.
Vis hele sitatet...
En relativt ny norsk undersøkelse (har ingen kilder for hånden dessverre) kom fram til at over 80% av de som var definert som tunge rusmisbrukere i Norge hadde hatt psykiske problemer før de fikk rusproblemer. Sunne, glade og veljusterte mennesker blir ikke heroinmisbrukere sånn helt uten videre. Selv ikke om de skulle finne på å prøve heroin. Denne innbitte troen på at slike stoffer er satan inkarnert og automatiske har skylden ene og alene i å skape rusmisbrukere er en grov overforenkling, og i mine øyne veldig farlig.

I en annen norsk undersøkelse, fra Ullevåll universitetsykehus, slår man fast at pasienter som får tunge opiater over lengre perioder mens de er innlagt i veldig få tilfeller fortsetter som avhengige etter endt behandling. Det er ikke stoffene i seg selv som skaper rusmisbrukere. Hvis vi kunne legge bak oss denne irrasjonelle frykten og demoniseringen av kjemikalier kunne vi lagt disse forenklede holdningene til straff og rehabilitering bak oss og virkelig hjulpet de som faller utenfor.

Når noen først kommer inn i et slikt miljø er man allerede automatisk utstøtt av samfunnet, og i Norge vil man ikke hjelpe noen med f.eks. legemiddelassistert rehabilitering før man har vært misbruker i mange år og virkelig er helt knekt. Hvorfor ville det vært så galt å prøve å hjelpe disse menneskene ved et tidligere punkt? Hadde ikke prisene på disse stoffene vært prisgitt svartebørshandelen, og dermed vanvittig høye, ville ihvertfall ikke et liv med vinningskriminalitet og prostitusjon, gjerne med påfølgende meningsløse fengelstraffer, gjort vondt verre.

Hvordan noen i fullt alvor kan påstå at den nåværende norske narkotikapolitikken på noen som helst måte er solidarisk med de svake er et stort mysterie for meg. Rapporten som InTrance startet denne debatten med ble godt motatt av EU-parlamentsmedlemmer fra hele Europe, bortsett fra de skandinaviske. Hvorfor skal vi her i nord på død og liv klinge fast til gamle irrasjonelle, uvitenskapelige og beviselig ueffektive holdninger?

Og selv om det hadde vært slik at alle som en gang tok et opiat var 100% garantert et liv som rusmisbruker, hvorfor skulle man fortsatt i det uendelig med å straffe dem for dette feiltrinnet? Kan vi ikke være bedre mennesker enn det?
Sist endret av vaffel; 24. mars 2005 kl. 23:19.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
*kaste inn et argument*

Situasjon 1 (Ulovlig hasj): *ringeringe* Hakke no bønne å selge da?
-Ja, jo men du hakke lyst på noe tenning også? dritbra greier, blir vill som faen!
-Nja okei da, men få bønne også!
-Jada, møtes der og der..

Situasjon 2 (Lovlig hasj): -Kjøpe noe bønne for i kveld?
-Ja, ikke dumt, stikker ned på bunnprisen og kjøper noe jeg
*trasketraske*


For de som ikke skjønnte poenget: Tror du det er større sjangse å starte med kraftigere stoffer om man får kjøpt hasj/cannabis på et regulert nivå i en butikk, eller når man allerede er i kontakt med et miljø der man kan få tak i alt, og ofte blir 'presset' på sterkere ting?
malbogia: Du har fått sett min mening. Og tror kanskje ikke alle mener at det jeg sier er "hjernedødt tull". Viss flertallet av landene i Europa virker positiv til forslaget, hvorfor skal vi i lille Norge med under 5 millioner ha rett og 700 andre milioner ha feil(ikke at alle mener det er bra)? Det er da vi som bør virke positiv, lille Oslo har da trossalt blitt satt på kartet som "heroin-hovedstad". Og jeg synes og å vise hvorfor jeg støtter forslaget. Er bare du som ser ut å ikke forstå hvorfor jeg støtter det
Hvorfor er du så imot? Synes du at Det loverket vi har idag fungerer? Hvorfor har Oslo flere sprøytenarkomane enn amsterdam da? En ting kan vel begger være enig i. Noe MÅ gjøres, dagens opplegg fungerer ikke! Eller? Tror du strengere lover og mer kontroll ville hjelpe på?
Hvorfor er du så imot? Du må da ha bra anelser om hva som vil skje viss vi blir mer liberal. Og ikke et mer utfyllende register? De har nok undersøkelser der og. Man er og mer åpen med det, siden man ikke risikerer straff. Det tror jeg ihvertfall.

Skulle gjerne skrevet mer. dessverre er jeg fyllasjuk, og gidd ikke.
Malbolgia: Jeg må si at jeg ikke forbinder hverken nettsider som erowid, rustelefonen eller sprøyterom med min egen, eller andre bestemødre.
Sitat av Malbolgia
Jeg prøver bare å skape debatt, noe du sier rett ut at du ikke gidder å sette deg inn i. Dette gjør egentlig bare at jeg gir faen i deg og det du har å si, men det spiller jo egentlig heller ingen rolle for det du skriver her har jo nesten ingen relevanse i forhold til det som blir diskutert her.
At det er mulig å få tak i stoffer bak murene er beklagelig og er selvfølgelig også noe man ønsker å forbeygge å stoppe. Strengere straffer og økt generell kontroll på dette tror jeg bl.a vil være gode tiltak i forhold til dette. Narkiser i fengsel er jo tross alt ikke den største eller minst risikable målgruppen.

Til slutt vil jeg si; Ja, jeg er omtrent bare ute etter å provosere. Andre ting jeg er ute etter kan du jo lese om litt lenger oppe av denne posten.
Dette er en generell stemning du vil finne når du leser en god del av mine poster, ja. Ikke bare er det gøy, men det når som oftest de målene jeg har satt også.

Kuk. <--- Dette skrev jeg kun for å være kjip. Fordi at jeg er bitter. Fordi at du kritiserer meg.
Vis hele sitatet...
Du tar helt feil. Du ignorerer jo bare argumenter. Grunnen til at jeg ikke gidder å sette meg inn i denne diskusjonen er at emnet er komplett endevendt og diskutert frem og tilbake annenhver uke i dette forumet, og du er en ignorant tosk som aldri kommer til å vite bedre. Du er fortapt, m.a.o. Det ble mitt siste innlegg i denne debatten.
nFF Marshall
morten's Avatar
Kanskje på tide at dere roer dere litt ned nå, jeg har lest gjennom tråden, og jeg mener å kunne se at et par av dere begynner å bli litt vel irriterte på hverandre nå. Jeg syntes derfor det er på sin plass å minne dere på regler om personangrep her på nFF. For de av dere som faktisk ikke husker reglene, kan dere jo alltids ta en titt på dem her: http://www.freakforum.nu/index.php?p=regler
Jeg viser spesielt til #13 (men nekter å oppgi den, fordi jeg syntes dere kan lese reglene en gang til jeg).

En annen ting, var ikke meningen med denne tråden å diskutere den nye planen til EU? Ikke bare falle tilbake på det som "alltid" blir diskutert i "Legalize! / NO!!! DONT !!!"-tråder. Det blir jo som når ei jente på 13 drikker den første ølen i sitt liv, og styrter den ned, for så og spy den opp i glasset sitt igjen, og så drikke det igjen fordi venninnene hennes sier at hvis hun ikke drikker det, så blir hun ikke full. På en måte?

Fint om dere holder dere til det som skal diskuteres fremover. Takk
Sist endret av morten; 26. mars 2005 kl. 00:11.
Malbogia: Viss du er for tiltakene, og mener jeg ikke gjør klart for andre hvorfor man burde støtte et slik forslag, hvorfor gjør ikke du noe med saken da? Ser ikke noen andre enn deg som stiller spørsmål ved dette enda.. Så Viss du er den eneste som vil ha en avklaring, samt ser hva jeg mener. Så er du ute etter å skape diskusjon.. Bare bråk.. Bitter på meg av noen grunn?
Og hvorfor skulle du ha forventinger av meg, nei. det ser jeg null og ingen grunn til.. Men du skal vite at jeg ser på samme måten.. Gidd ikke bry meg med en liten snøball som bare er ute etter å slenge dritt på nett.