Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  31 4706
er det noen som har en høy-oppløselig scan kopi av busskort som bussjåfører får?
altså den er i hvit farge (oslo/akershus).

hadde vært veldig takknemlig.
Hva skal du med det? Tenkt å kapre en buss eller?
Trådstarter
lol, det er som ett skolekort, du kan reise så mye du vil i året.
Jeg og vil ha!
Som bussjåfører har er vel noe heller annet enn det studentene har?
Ja, det tror jeg også.. Lite sannsynlig at de har samme typen kort..
Trådstarter
bussjåførene får til familien sin, det spiller ingen rolle hvem det er så lenge det er riktig type, hvis du forstår.
Aha, skjønner hva du mener nå..
Kom på at jeg kjenner en som har det.
(:
Trådstarter
marjuice: hadde vært fint om du kunne sende meg en scan kopi av det, hvis du fikk det til
Kommer neppe til å få det til, eieren av kortet gidder garantert ikke.
Skulle gjerne gjort det, om jeg får sjangsen en gang, kan jeg si ifra. (:
Der skjønte jeg også det! Skulle kanskje utdypet det litt mer i første posten? Uansett, en i klassen min er sønnen av lederen for TT trondheim. Kan sikkert spørre han på mandagen.

edit: oops, la ikke merke til at det sto oslo/akershus. Sorry 'bout that.
Kort for Trondheim er ikke å forakte heller
Er da ikke vanskelig å fikse busskort da. Kjøp deg et kort for en mnd og fiks kortet til å virke de andre månedene også ved å lage et fake klistremerke. Simpelt, og funker helt fint.
Trådstarter
har prøvd det en gang, bussjåføren ble oppmerksom men lot det gå. de fake merkene blir ikke identiske pga. fargen og man ser at det er limt oppå feltet, men hvis du har scans av alle månedene kan jeg jo ta en titt likevel..
Da har du gjort en dårlig jobb. Du trenger ikke scans av alle månedene. Du trenger scan av én måned, så fikser du deg en type "template" av merket som du bruker til å lage nye merker med. De jeg har laget er mer eller mindre umulige å se forskjell på. Skal fikse en scan av hele kortet så vil du se hvordan det blir.
Trådstarter
jeg tok vekk måneden og lot 04 stå på slutten, og brukte det som template,
problemet var at det ikke var noen skrifttype som matchet det stempelet brukte og når jeg printa det ut, ble det forskjell i fargene pluss at man så det var limt.
Få opp en scan da Gjerne et til Trondheim ^^ .
Har snakka med kompisen min. Han var i tvil, men skal overtale han. Ska gi statusrapport på manda'n
Hvis du faktisk ble tatt med et slikt kort må du ha vært ufattelig uheldig eller ha gjort en meget dårlig jobb. Det er såvidt sjåførene enser at man tar opp et kort i det hele og det store. Har et bilde jeg tok av det første kortet jeg laget. Det ble ikke det beste jeg har laget, rødfargen ble litt lysere enn den burde ha blitt - men det funket helt fint. De jeg har laget nå i senere tid har blitt bedre med tanke på farge og nummer. At man ikke har en font som ikke helt stemmer med den som er på busskortet er ikke så farlig, tallene kan man mekke selv og bare trykke på. Er hvertfall det jeg gjør. Sett deg langt fram i bussen og se på kortene til de folka som kommer på bussen så får du en god idé om hvordan tallene ser ut. Enda bedre hvis du har en kammerat som har et busskort fra før, som du kan se på.
Sist endret av m0b; 27. februar 2005 kl. 05:25.
Trådstarter
vel, jeg ser at det kortet ditt er ganske forskjellig fra det vi har her.
skolekort og studentkort har veldig mange farger og hologrammer,
det eneste som ikke har det er det kortet jeg spør om.
Sist endret av cspace; 27. februar 2005 kl. 11:59.
Flexikort, månedskort, studentkort etc (oslo/akershus) er litt vriene å scanne, da det er lagt til mye dilldall. Enkeltbillettene derimot, DE er lette å forfalske. Eneste du trenger er et scan av en ubrukt billett (som jeg har liggende), litt tykkere papir, og en passe god printer.
lurer på om jeg ikke har kommet over noe som kan være hjelpsomt. Når man kjøper kort på automat er det ikke hologrammer, eller noe annet fix fax, det er bare en pappbit med farger.. Den må det jo ikke være så stress å lage en fake av..

edit: det er det samme som raze sier ja, men bare med mnd kort..
Trådstarter
ja, men Flexikort, månedskort, studentkort etc (oslo/akershus) får man ikke kjøpt på automat så vidt jeg vet.. bortsett fra de som KUN kan brukes innenfor oslo.
men det er jo fint for de som bor inne i oslo, sånn som meg :P
Faen hvor lett deres ser ut, med klistremerker. Her i bergen bruker vi kort i plast med magnet striper.. :S Mens dere bare har et bevis dere viser frem?
Ville bare si at han duden nekta å låne bort, så fikk ikke scanna
http://img56.exs.cx/img56/9808/back6uo.jpg
back

http://img19.exs.cx/img19/7175/front2go.jpg
front

dette er automatkort i oslo da.. ikke spess vanskelig å fake, eller hva?
Sitat av |d13m0b
At man ikke har en font som ikke helt stemmer med den som er på busskortet er ikke så farlig, tallene kan man mekke selv og bare trykke på.
Vis hele sitatet...
Er det mulig å spørre hva du bruker? Font, fargetone o.l.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Trådstarter
kortet må gjelde i akershus.
Er du ungdom (under 18) cspace? Da er jo kortet ganske enkelt å fake bortsettfra de glitrende sakene. Jeg har aldri blitt sjekket noe bedre enn en snar titt på kortet. Så lenge du har riktig mnd skrevet på kortet tror jeg ikke det skal bli noe problem.
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
pÝv: Bruker ingen spesiell font egentli. Får jeg tak i et kort fra denne måneden så mekker jeg fonten selv, hvis ikke så finner jeg fram en font med tall som er mer eller mindre lik.
▼ ... noen uker senere ... ▼
|d13m0b: Ok, jeg trodde du hadde en font du brukte regelmessig eller et lite tips, men da er det bare å lete. Takk i alle fall!