Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 6767
Ok, dette er kanskje ett litt dumt spørsmål men siden jeg ikke eier en vekt ( enda, sett noen fine på Ebay som jeg kanskje kommer til å kjøpe en av ) så spør jeg: Hvordan ser ett gram hasj ut ? folk med vekt gjerne vei det og kom tilbake og fortell.
Sist gang jeg kjøpte fikk jeg to ganske like store biter hasj ( 2 gram, sa dealeren min da, kjøpt hos ham siden jeg begynte å røyke ca. 2 - 3 mnd. siden ), disse var på størrelse med en 50 øre ( i omkrets, var mer firkantet da men den passet akkurat på en 50 øre ) men litt tykkere, dette er up in smoke nå da så jeg kan ikke akkurat sammenligne men vil si at tykkelsen tilsvarer vel omtrent 2 50 ører, kanskje 3, ikke helt sikker, kan sammenligne neste gang jeg har noe.
Men grunnen til at jeg er litt i tvil så for da ca. 3 mnd siden som sagt da jeg gikk ut på gaten og spurte etter hasj ( kjente ingen som fikk tak i men møtte da denne dealeren andre gangen jeg var ute på gaten :P ) møtte jeg noen alkiser som var villig til å skaffe, inviterte meg til og med hjem til leiligheten dems mens en av de var borte hos en kompis og hentet grammet mitt, når jeg da fikk dette i hånden vil jeg sammenligne dette med - siden jeg sammenlignet dette med en sånn forhåndsvisning greie av filmen i film mappen min på XP - ett sånt bilde, dere skjønner hva jeg mener og den var da omtrent på størrelse med det og noenlunde samme tykkelsen som 2 - 3 50 ører som det jeg får nå, så kan det være at jeg kanskje fikk en del "for mye" av han alkisen fordi han kanskje var litt for full eller var det riktig, eller er det jeg får fra ham jeg kjøper hos nå riktig ?

Ble litt lang post dette men uansett, svar de som kan

legg til gjerne størrelse på en femmer og en tier med hasj siden dette kan være nyttig siden jeg sjelden kjøper bare grammet ( er litt blakk nå :P )

takk på forhånd.
Sist endret av XTC; 28. mars 2005 kl. 10:45.
omtrent som en pekefinger nagl. Men det kommer veldig an på hva slags kvalitet det er snakk om. Jeg har sett på film at det finnes mange forskjellige typer, alt fra Tørrocc - tynne, kjipe og sandete greier fra "ørkenen", til deilig, deilig pollen plater - saftige og tjukke, som kan bøyes i åtte tall.

Vekten varierer altså veldig etter hva slags type det er. Luftig og saftig gir stor klump (tommelfingernegl eller større), hard og kompakt gir liten klump (lille/ringfinger negl-størrelse)

Alt dette basert på et liv i sofaen.. med film, selvsagt.. hehe


ellers selger de utmerkede vekter på www.Scorpius.no , representert i mange store byer i Norge
Sist endret av ullrotta; 28. mars 2005 kl. 12:27.
XTC
Trådstarter
^
Ja, det kan jo stemme, er vel litt vanskelig å si uten vekt, men jeg finner vel ut om jeg får det jeg betaler for eller ikke når jeg kjøper en vekt...
jeg kjøpte en femmer for ikke så lenge siden av samme typen og den så litt liten ut, spurte selvfølgelig om dette virkelig var en femmer og han sa den bare var veldig kompakt ( som du også sier ) men den varte nesten en hel uke :P

Er det en scorpius butikk i Bergen ? isåfall hvor mye koster en god vekt der ? og hvis noen har peiling, noen tips til hvilken jeg burde kjøpe ? bør helst ikke være så dyr heller, jeg kan klare en 2 - 300 men mer enn det gidder jeg ikke for da kan jeg få en 100gram X 0.01 gram vekt på ebay for under 200 kroner inkludert frakt.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Kjøp deg ei sånn pesola ( http://www.pesola.ch/ ) vekt, det de fleste dealerne bruker om de ikke har råd til noe digitalvekt.

Du får kjøpt de på scorpius, eller andre headshops som her: http://www.hemphouse.no/trade/productlist/25/
XTC
Trådstarter
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll...504074506&rd=1 <<< Tenkt å kanskje legge inn ett bud på en sånn, veldig billig og nøyaktig ( ifølge selgeren ).
Han selger flere av disse og jeg har fulgt med litt på hva de ender på, ender på rundt 10 - 15 dollar + 17.95 dollar i frakt = litt over 200 norske kroner, funker fett det for meg
Altså, den greieste måten å si det på er at 1gram standard hasj skal være ca. 1cm^2 i diameter. d.v.s hvis klumpen du får er helt firkantig(som en kube) burde kantene være ca. 1 cm lange.
XTC
Trådstarter
Sitat av L0rdMeL
Altså, den greieste måten å si det på er at 1gram standard hasj skal være ca. 1cm^2 i diameter. d.v.s hvis klumpen du får er helt firkantig(som en kube) burde kantene være ca. 1 cm lange.
Vis hele sitatet...
Takk, det burde nok hjelpe litt ja, det sier jo også at jeg kanskje får litt mer enn 1 gram på de grammene jeg kjøper
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Har slitt med samme problemet, og de kompisene som virkelig røyker har jo heller ikke peil. Så jeg fant fort ut at det å spørre mens man var dypt i bøtta hjalp ikke. Har gått på øyemål når jeg skulle dele opp en 10'er. Men har gått etter finger-negl regeln.
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Her har du noe å sammenligne med..
http://www.erowid.org/plants/cannabi..._images7.shtml
Men som sagt tidligere det kommer HELT ann på hvor mye den er presset..
xtc: det er en scorpius i bergen. Mer enn 200-300. Men du kan vel stikke innom en tur og se deg om.
Den ligger ved sentralbadet På vei ned mot kaien på nøste. Du ser den nok
Hvor lang er en fisk?