Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 4104
Ved en ren tilfeldighet oppdaget de at kosttilskuddet Thermo X 650 inneholder de samme virkestoffene som Valium og Rivotril, i tillegg til efedrin. Kosttilskuddet Purple Burn inneholdt både efedrin og et efedrinlignende stoff.
Vis hele sitatet...
Hva Thermo X virkelig inneholder, kom for dagen takket være en kvinnelig pasient i 40-årene som gikk til behandling for depresjon hos psykiater.

Det hadde ikke vært spor av rusmidler i urinen hennes på et år, men i februar 2004 ga urinprøven positivt utslag på amfetamin og benzodiazepiner. Ny analyse bekreftet innholdsstoffet i Valium (diazepam), Rivotril (klonazepam) og Efedrin. Pasienten hadde nylig begynt å ta slankekapslene Thermo X, som hun hadde kjøpt i en helsekostbutikk.
Vis hele sitatet...
- http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=103354

Dette ser jo litt gøyalt ut Noen som vet hvor mye av disse stoffene slanke piller inneholder?
Hørtes nice ut hvertfall.. Så valiumet vil gjøre at man også for sove på eff? Noen som vet hvilke butikker i bergen som selger dette og andre kosttilskudd? Leita meg i hjel forrige gang jeg skulle ha noe og endte opp på sunnkost
Kosttilskudd med efedrin er forbudt i Norge, så det blir nok ikke lett å finne det. Jeg vet at de solgte det i Sverige en tid, men det er forbudt det og...
http://www.proteinfabrikken.no/aspx/...aspx?plid=1263

er ikke sikker på om det er Thermo X 650 tho
Sist endret av cyberdog; 17. mars 2005 kl. 12:38.
t_m; Vet at det er ulovelig, men de har nettop funnet ut at noen kosttilskudd inneholder dette stoffet og et par andre legemiddler.

Fra artikkelen på vg.no
Pasienten hadde nylig begynt å ta slankekapslene Thermo X, som hun hadde kjøpt i en helsekostbutikk.
Vis hele sitatet...
Jeg anbefaler å ikke bruke kosttilskudd med efedrin som aktiv ingrediens.
Lykken kommer som regel aldri i pilleform, som treneren min pleier å si.
Efedrin skrives somregel kun ut av leger når du lider av farlig overvekt.

Det stemmer også at det kunne kjøpes produkter, blant annet det populære RIP-fuel i sverige. Men efedrin er nå forbudt i de fleste land. Du kan fremdeles få kjøpt RIP Fuel i Sverige, men med efedrin-erstatning av et slag. Selv har jeg deffet flere ganger og har den erfaring av at et riktig oppsett av kosthold og treningsforhold er det viktigste.
Produkter som f.eks Thermo-X, CLA og Pyrulean er gode tilskudd for å konsentrere forbrenningen til fettdepotene. Spesielt er disse tilskuddene gode å bruke på slutten av en deff, når du føler du ikke klarer å tyne mer ut av kroppen. Noter også at fettsyrer og aminosyrer er viktig å supplere under en deff. Omega 3-6-9 og kaldpresset linfrøolje er gode produkter.

NB! Vær oppmerksom på at efedrin kan gi hjerteklapp og økt blodtrykk, og bør brukes ved ytterste forsiktighet med hard trening.
Sist endret av borghnaz; 17. mars 2005 kl. 16:06.
Skal folk ned i fett% en ting et par ting som hjelper Høyt protein inntak. gjerne 2.5-3 g pr kg kroppsvekt. Høyt inntak av sunne fettsyrer. Lite karbo, og hard trening. Er lettere å bulke enn å deffe. Ihvertfall er det slik for meg.. Har ikke prøvd effedrin før, men regner med det har bra effekter iogmed at det er sentralstimulerende (slik som speed) og samtidig antikatabolsk.


edit: Purple burns er da kjent for å inneholde effedrin. Det vet vel alle som bruker det
Sist endret av InTrance; 17. mars 2005 kl. 17:00.
som rus middel så skal det gi en veldig oppkvikkende effekt. er i allefall det jeg har hørt fra en som testet det sammen med litt alkohol. ble liksom full men ikke trøtt/døsig.
å blande sentralstimulerende og alkohol er ikke min favoritt, er jo totalt motsatt virkning av det. Kanskje i små mengder og med svake stofffer, som koffein og kanskje effedrin.
Ehem! Sitat fra proteinfabrikken eller hva siden het:

Ingredienser: Gelatin, Grønn te, Garcinia Cambogia 100 mg, Koffein 35 mg. Koffeinet stammer fra det naturlige innholdet som finnes i grønn te.

Står ikke noe om effedrin her.

Effedrin er reseptpliktig her i Norge og man får ikke (lovlig) kjøpt kosttilskudd som inneholder dette.
Hele poenget er jo at ingen visste om at noen av kosttilskuddene inneholder efedrin
hmm. folk jeg kjenner har kjøpt purple burn i sverige og slikt liksom.. er ikke snakk om norge her.. Det kan bestilles hit over nett, tror jeg:S
Ok. La meg omformulere meg.

Man får ikke kjøpt effedrinholdige kosttilskudd i Norge, da effedrin regnes som et reseptpliktig legemiddlel her i landet.

Hvis noen har solgt effedrinholdige kosttilskudd uten å opplyse om at de inneholder effedrin er dette en ganske alvorlig forbrytelse.

Så vidt jeg vet gjelder ikke samme lovgivning i Sverige som i Norge. Effedrin selges i hvert fall flere steder i Sverige.
Norge har egentlig et ganske ape opplegg på hva som kvalifiseres som legemiddel. Som koffeinpiller, dette finner vi jo i kaffe.
Og av kostilskudd har de mengder med regler og normer.. Om hvor mye vitaminer divers kan innehold osv..
Tilogmed spaltede aminosyrer regnes som legemiddel her i landet.
Det finnes en plante som heter ephedra sinica(Ma Huang) som inneholder efedrin og pseudoefedrin, den er registrert som legemiddel(ikke reseptpliktig) i Norge og er derfor helt lovlig å konsumere. Hvis noen skulle ha interesse av det.
Er ikke det tillatt å konsumere effedrin da? Trodde omtrent det var samme lovgivning som på steroider. Men kan ikke omsette, men man kan fint ha selv og bruke..
Du har lov å ha 4g med bol(er i virkestoff og ikke i gram veske eller vekt på piller, tislvarer 16 ampuller sustanon 250mg). Hvor mye effedrin kan man oppbevare da? eller er dette rett og slett forbudt?
Efedrin har nesten samme virkning som Amfetamin. Du blir mer våken og aktiv, tror ikke det brenner så veldig mye fett

Er du trøtt og spiser 50MG *vanlig* vil det ta 15-20 minutter så er du lys våken med følelse av kraftig energi i kroppen.
Det er jo mest brukt i fatburnere.. Er jo det som er hovedpoenget med å ha det i kostilskudd..
Samtidig virker det antikatabolsk. Dette og mye mer vil du finne ut viss du leser hele posten, som faktisk ikker er så jævla lang
NB! Vær oppmerksom på at efedrin kan gi hjerteklapp og økt blodtrykk, og bør brukes ved ytterste forsiktighet med hard trening.
Vis hele sitatet...
Hehe, det gir økt blodtrykk. Får kjøpe det på apotek uten resept mange steder i utlandet i pakke à ca 30 kroner for 15-20 50mg tabletter.

Folk bør liksom ikke ligge med 110kg på stanga og pumpe for harde livet eller løpe etter å ha spist mye av dette. Virkningen er svært effektiv og umiddelbar, de bruker jo dette mot pustevansker/astma i mange land pga effektiviteten.

Lykken kommer som regel aldri i pilleform, som treneren min pleier å si
Vis hele sitatet...
Det er sant, enten om noen spiser efedrin eller setter sustanon i rompa vil det merkes når en stopper. Steroider er bare tull egentlig, det er som å blåse opp en ballong - straks du stopper er du den samme. Må spise 2 bokser med whey protein og karbo i uka om en skal raskt opp og det koster.

Det beste med slanking er kort å spise mindre mat og få ræve ut av stolen, event. bort fra TVen/play station maskinen.
Sist endret av Voyage; 21. mars 2005 kl. 17:58.
offtopic: Steroider, kommer ann på. Du kan ta som en regel at dem stoffene som blåser det raskeste opp vil du raskest miste effekten av og.. f.eks anadrol, hgh, og diverse testo preparater. De drar vann som bare gamle erik. Andre stoffer som du kanskje vil holde samme masse i nærheten av et halvår. foreks deca,dianabol og winesterol. Ofte ment som markeringsbol. Dem blåser deg heller ikke noe inne i granskauen opp..
Og whey protein er greit nok, men det taes så raskt opp at de ikke forhindrer muskelsvinn. Med andre ord, ikke så bra egnet på deff ihvertfall. Ville heller kjøpt et blandings pulver. Med både whey og kasein.
noössphere: Jeg har kjøpt to pakker med frø fra impecta