Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  47 4397
de fine boksene på butikkene som har selv utløsere om du prøver å åpne.. er det noen som aner eller har peil hvordan man kan åpne uten å bli busta? ville vært kos å kunne..
hva slags bokser?
Opprinnelig postet av frevev
de fine boksene på butikkene som har selv utløsere om du prøver å åpne..
Vis hele sitatet...
Bra forklaring på en boks..
Han tenker nok på sånne "sikkerhetsknapper" som er festet til klær o.l. Disse piper om man drar dem med seg ut forbi sensoren i døra til butikken. De piper også om man prøver å fjerne dem.
Det du kan gjøre er å skaffe en sak som butikken bruker til å fjerne dem med.
Finnes noen med blekk i og, som ødelegger klærne.

Var mote i Sandnes for en stund siden å ha slike digre flekker.
legg dem i en veske eller noe som du har tapetsert veggene innvendig med aluminiumsfolie.. Folien hindrer alarmen i å se at du går forbi med en vare med alarm på!

Så får du bedre tid til å fikle med alarmen når du har kommet hjem
er dere sikre på det er de "boksene" han prater om?

har ikke sett noen bokser som henger på klær i klesbutikker. mere brikker.
Sånne som satt runt CD'er når vi brukte å stjele var ekstremt lette å få av.. man satt CD'en oppned i stativet sånn at den duppeditten sto nedi, og så bøyde man den bare nedover så den brakk opp hele greia

Scha
jaok, var kanskje litt teit, men de sikkerhets boksene med magnet alarm elns på, som er på omlag alle spill(ikke de store boksene). se bilde.
Sist endret av frevev; 7. desember 2004 kl. 10:58.
frevev: det er dem jeg prater om.. sett dem oppned i CD stativet og brekk mot deg selv.. da får du dem av

Scha
ok, men kommer det ikke muligens litt bråk ut av det og et høyt knekk? og pluss det går ikke alarmen av?

og, kan jeg bare ta av magnet låsen? eller går alarmen, eller kan jeg brekke av vilken som helst del av plast boksen uten av alarmen går?
Sist endret av frevev; 7. desember 2004 kl. 11:02.
ja de er lette å få av, men gidder ikke fortelle deg hvordan, ingenting som irriterer meg mere enn de som stjeler spill i butikken min! Var i en periode det forsvant 3-4 spill om dag hos meg, men vi fant ut hvem som gjorde det, og han tør ikke lengre vise seg i nærheta av butikken!

Og ser bildene er fra en Elkjøp butikk, har hørt fra flere kjenninger at de bruker også metoden "ta bak på kontoret og grisebanke" istede for å anmelde.

Så jeg sier bare lykke til
hehe ok, men jeg kjøper faktisk spill da.. fant ut at det var sikkrest.. har ikke nerver til å prøve å ta spill.. foretrekker å ikke lære meg det på den harde måten.. ^^
Nei alarment går ikke.. Plastikk rammen har ett svakt pungt i hjørnet, og det er der den pånes.. Låsen er like hel. Det blir litt knekkelyd av det tho.. Lenge siden jeg dreiv å stjal så husker ikke hvor høyt det var, men det var såppas at vi gjorde det 5-10 meter fra kassa...

Scha
men, geokri, heter de boksene noe spesielt? har de noen navn? vært tøft å kunne få i
Opprinnelig postet av geokri

Og ser bildene er fra en Elkjøp butikk, har hørt fra flere kjenninger at de bruker også metoden "ta bak på kontoret og grisebanke" istede for å anmelde.

Så jeg sier bare lykke til
Vis hele sitatet...
skulle ønske det der skjedde med meg på elkjøp duh.. tør å vedde på at de ikke hadde turt å prøve.. selv om de sikkert hadde klart det, burde de skjønne at jeg kommer tilbake med balltre.. de er ikke akkurat vanskelige å finne igjen ettersom du veit hvor dem jobber..
sindre, hvem skriver du til? hvorfor komme tilbake med balltre egentlig? er du under 14 har du omlag ingenting å frykte, og uansett kan du heller anmelde de...
Sist endret av frevev; 7. desember 2004 kl. 11:53.
Ville knekt vedkommende som prøvde seg på noe bak på kontoret piss.
Men uansett vil aldri oppleve det, jeg kjøper heller. Utrolig irriterende med folk som stjeler, ihvertfall for dem som eier varene.
Kjøp spillene. det er ikke noe stress det, slipper å få en unødvendig prikk på rullebladet.
last ned spillenene da, ingen som kommer etr deg me et balltre da, og du sparer penger :P
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Men får som oftest ikke spilt på nettet da...
Kjøp dem, lettere blir vel det ikke ;-)
Opprinnelig postet av InTrance
Kjøp dem, lettere blir vel det ikke ;-)
Vis hele sitatet...
da kommer du til det problemet med penger igjen :P
Når jeg jobbet på en videosjappe, så måtte jeg ta utav og legge inni slike så det. De hadde et redskap bak kassen de brukt. men det er bare til å ta hardt i så komme dem :P
Mange spillbutikker setter bare tomme cover i hyllene da.

Sindre: Hvis du faktisk banker opp folk fordi DU blir tatt for stjeling, ville verden vært bedre uten deg.

Edit: P.S. Crew, skift navnet på denne tråden, "bokser" var ikke så voldsomt informativt...
Sindre: Hvis du faktisk banker opp folk fordi DU blir tatt for stjeling, ville verden vært bedre uten deg.
Vis hele sitatet...
det gjelder vel mer å ta igjen hvis de prøver å banke han...
▼ ... over en uke senere ... ▼
Husker jeg fant slike løse på en tralle i en klesbutikk. Det er de som får alarmen til å pipe.
Jeg puttet en i en barnevogn, endel i innerlommene på jakkene og noen oppi posen til folk.
Veldig gøy å se så forskrekket folk blir når det piper idet de går ut. De butikkansatte løftet ikke på hodet engang.
Opprinnelig postet av geokri
ja de er lette å få av, men gidder ikke fortelle deg hvordan, ingenting som irriterer meg mere enn de som stjeler spill i butikken min! Var i en periode det forsvant 3-4 spill om dag hos meg, men vi fant ut hvem som gjorde det, og han tør ikke lengre vise seg i nærheta av butikken!

Og ser bildene er fra en Elkjøp butikk, har hørt fra flere kjenninger at de bruker også metoden "ta bak på kontoret og grisebanke" istede for å anmelde.

Så jeg sier bare lykke til
Vis hele sitatet...
Du er jo jaggu meg tøff. Kunne jo prøvd deg!
På de "boksene" dine så må du bruke en kraftig magnet til å fjerne alarmbrikke.. eller til dere andre også, fjerne strekkode lappen, er avogtil alarm på de, speielt på spill.
Så ungår dere å må aluminiums folie hele bagen
På platekompaniet i Trondheim er ALLE covrene som er utstilt tomme, de har absolutt alt bak kassa... Det er det fan meg mye penger å spare på.
Jobber på dagligvarebutikk og jeg har fått beskjed om at vi får lov til å ta dem litt hardt hvis dem stjeler(unger under den kriminelle lavalder).
Desverre har jeg enda ikke vert så heldig å treffe på noen. Kun tatt ei dame på litt under 30 som prøvde å svindle butikken.
Opprinnelig postet av geokri
ja de er lette å få av, men gidder ikke fortelle deg hvordan, ingenting som irriterer meg mere enn de som stjeler spill i butikken min! Var i en periode det forsvant 3-4 spill om dag hos meg, men vi fant ut hvem som gjorde det, og han tør ikke lengre vise seg i nærheta av butikken!

Og ser bildene er fra en Elkjøp butikk, har hørt fra flere kjenninger at de bruker også metoden "ta bak på kontoret og grisebanke" istede for å anmelde.

Så jeg sier bare lykke til
Vis hele sitatet...
Må bare få presisere at det var en lefdal butikk da...
Opprinnelig postet av Starra
Jobber på dagligvarebutikk og jeg har fått beskjed om at vi får lov til å ta dem litt hardt hvis dem stjeler(unger under den kriminelle lavalder).
Desverre har jeg enda ikke vert så heldig å treffe på noen. Kun tatt ei dame på litt under 30 som prøvde å svindle butikken.
Vis hele sitatet...
Du er klar over at dere kan bli anmeldt hvis du "tar noen under den kriminelle lavalder" på bakrommet. Faen heller. Så jævlig feigt. Banke drittunger. Hvorfor ikke ta med noen på deres egen alder på bakrommet?
De prater vel ikke om å slå ned ungene, bare ta de litt hardt. De fleste under 15 får seg en god støkk når det kommer en butikkansatt og tar tak i kragen dems og rister dem litt.
Trikset når du ska bøffe klær o.l som har alarmer festa til seg, er at dere går to sammen, han ene med ryggsekk og du uten. Han med ryggsekken går litt rundt i butikken og ser seg om, og får tilfeldigvis festa seg en kleshenger med en genser med alarm festa på sekken,som bør vises godt slik at kassadamen tror det var bare et uhell. Du stapper alt du får med deg av klær dere går ut akkurat samtidig, alarmen går og kassadamen finner fort ut at det var han med ryggsekken som utløste alarmen. Og finner ut at det hele bare er et uhell. voila
Opprinnelig postet av cyanid
Trikset når du ska bøffe klær o.l som har alarmer festa til seg, er at dere går to sammen, han ene med ryggsekk og du uten. Han med ryggsekken går litt rundt i butikken og ser seg om, og får tilfeldigvis festa seg en kleshenger med en genser med alarm festa på sekken,som bør vises godt slik at kassadamen tror det var bare et uhell. Du stapper alt du får med deg av klær dere går ut akkurat samtidig, alarmen går og kassadamen finner fort ut at det var han med ryggsekken som utløste alarmen. Og finner ut at det hele bare er et uhell. voila
Vis hele sitatet...

ville bare si ifra, det der må være den dummeste metoden jeg noen gang har hørt, det ville muligens funket med ei gammel bestemor bak disken, men faen heller ellers da... hørtes iallefall fryktelig tvilsomt ut.. har du prøvd? eller var dette bare en teori du hadde?
frevev, tpoemget er at det ikke skal se så jævli åpenbart ut... mne det trenge jeg ikke forklare..?
Diskusjonen går ikke på hvordan man skal stjele, bare hvordan man skal åpne de. Så hold dere til emnet så jeg slipper å slette flere poster.
jaja, men det var virkelig sakelig da garantert blitt tatt.. men uansett, hvor finner man såpass sterke magneter? til å åpne disse låsene
Opprinnelig postet av TipeX
Diskusjonen går ikke på hvordan man skal stjele, bare hvordan man skal åpne de. Så hold dere til emnet så jeg slipper å slette flere poster.
Vis hele sitatet...
Er ikke dette å tøye grensene litt for langt da? Tror det er hvordan stjele ting som blir snakket om her. Liker jeg dårlig.
Infiltrasjon
Ting som omhandler infiltrasjon på steder man egentlig ikke skal være, tyveri ol.
Vis hele sitatet...
Står hva det handler om der.
ikke stjel i butikker, det er bare dumt og odsen for og bli busta er så jævla stor
fortell meg noe nytt... vi driter vel stort sett i det da
er vell ikke noe poeng i å ha denne forums kategorien(infiltrasjon osv) om alle her var hundre og en prosent lov gyldig. da hadde denne forums sida vært ganske død tenker jeg.. til og med nedlasting blir jo kriminelt om ikke lenge..

og, hvem bryr seg? så lenge de er under fjorten er det mindre skummelt enn ellers, jeg er 15 så om jeg så skulle finne på noe slikt har jeg vært så jævla redd og forsiktig. men min interesse var bare å finne ut om det over hodet var mulig å åpne disse boksene, for at nesten alle butikk alarmer over hodet mulig å finne er på en måte "shabby" .
alle kan fjernes. og viste du at alle typer øl utenom det du finner på polet er helt uten alarm?
Nedlasting kriminelt om ikke LENGE?

det er vel det as we speak, og har vært det lenge..
Opprinnelig postet av Kjell Kjellsen
Nedlasting kriminelt om ikke LENGE?

det er vel det as we speak, og har vært det lenge..
Vis hele sitatet...
Nei. Da snakker du om piratkopiert programvare.
frevev og Sture Dingo...

Trodde dere lærte i tråden "Busta på RIMI" at dere ikke skulle stjele jeg...

Håper for guds skyld at dere blir tatt. Kanskje dere lærer da.

Husk at den kriminelle lavalder er på 15 år. Dvs. at du får trøbbelet ved det du gjør.

En ting til. Anmerkning på rullebladet gjør at du nektes sikkerhetsklarering i forsvaret, nor som utelukker alle tøffe tjenester. Du blir 3. gressklippermann eller reserve-potetskreller. Dette er faktisk ikke kødd. Vet om flere som får slike tjenester.
Opprinnelig postet av LasseTheDude
Du er klar over at dere kan bli anmeldt hvis du "tar noen under den kriminelle lavalder" på bakrommet. Faen heller. Så jævlig feigt. Banke drittunger. Hvorfor ikke ta med noen på deres egen alder på bakrommet?
Vis hele sitatet...
Noen dager siden jeg postet og fikk svar, men føler at jeg må svare på denne.

Jeg mente absolutt ikke at det skulle forgå noen banking.
Men ta tak i kragen og riste han og bare vente på at securitas kommer.
flying vee vee: dette er en mye gamlere tråd.