Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 981
Anonym bruker
"Forbauset Kvitnos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Noen som har erfaringer med å gå over fra Rivotril ( eller lignende ) til antidepressiva? Jeg gikk mange år på Cipralex for angst og panikkangst. Det funke utrolig bra og etter mange år slutta jeg over en tids nedtrapping.

Etter mye rusbruk, lek og morro ble Rivotril og Xanax en fin måte å slukke nedtur og angst dagen der på. Jeg har har hatt utrolig mye søvnproblemer og dytta i meg Rivotril hver kveld for å sove.

Angst har meldt sin ankomst og Rivotril funker super... men nå vet jeg at jeg får ekstra angst de gangene jeg ikke tar Rivotril og jeg vet jeg har virkelig fucka det opp!

Prøvd å slutte mange ganger ( også med nedtrapping ) , men da raser verden sammen med angst, uvirkelighetsfølelse og jeg fungerer ikke.

Jeg tenker på å forsøke ut antidepressiva Cipralex igjen for å få bort angsten, eventuell abstinensene fra Rivotril når jeg trapper ned og slutter.
Noen som har erfaringer med det? Disse Cipralex har jo fungert super bra på meg før, men nå skal de ta knekken på rivotril abstinensangst...
Høytfungerende idiot
wormhole's Avatar
Selv om folk liker å hate SSRI, kan jeg nok si deg at det er langt bedre alternativ. SSRI (cipralex) har hjulpet meg enormt, men alt er individuelt så snakk med legen din. Jeg har slutta med det 3 ganger (problemene mine kommer i perioder), og har ikke tatt mer enn 10-14 dager før jeg føler meg helt fin. Pass bare på å trappe ned SAKTE. Brainzaps er virkelig ikke gøy når det kommer i den mest intense varianten.
Behandling er en fin løsning. Og med mot, og tåleevne er fremtiden som eks-rusavhengige ingen problem.

Jeg ville uansett ikke gjort dette uten lege? Hvis planen er å stoppe, som stoppe-stoppe
Anonym bruker
"Arbeidende Bergnebb"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Stoppa cold turkey med rivotril. Å trappe ned var bare bull. Det var noen jævlig deprimerende, angstfulle, meningsløse og kjedelige par måneder. Følte meg bare rar rundt andre så isolerte meg helt. Men så starta jeg på anitdepressiva og kom gradvis tilbake til livet og livsgnisten i igjen og følte livet mer givende enn noen sinne. Abstinensene fra rivotril må du gjennom uansett om du overlapper eller ikke men si et halvt år senere så kommer du til å være glad for at du klarte det og se tilbake og tenke over hvor trist taper du var som ødela livet ditt på piller. I dag har jeg det veldig bra, ikke hatt det sånn på 15 år