Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 2165
Ligger her med syke smerter i ryggen etter en prolaps også fikk jeg ett Norspan plaster av en kamerat. Er det noen som vet hvordan jeg kan få ut godsakene fra plasteret uten for mye styr?

Det jeg tenkte kanskje kunne fungere var å klippe opp plasteret i ett glass med vann med noen dråper med sitronsaft. La det stå en stund under litt omrøring også bare dosere vesken volumetrisk. Jeg har ikke tenkt å skyte det, men ta det oralt eller noe.

Noen som har noe erfaring eller tanker?
Sist endret av Alge; 10. mai 2019 kl. 17:18.
Anonym bruker
"Uenig Hork"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ingen ekspert, men er det ikke lurt å bruke det sånn som det kommer for å få lengst mulig smertelindring? Siden det faktisk skal brukes mot smerter.
Alge faen!
Alge's Avatar
Trådstarter
Tja.. ligget her i 2 uker nå og jeg mistenker at dosen plasteret vil gi fra seg er for liten til å dempe smertene tilstrekkelig for å få sove osv.. i og med at jeg må opp i så høye doser oxy og Tramadol når jeg har brukt det i forrige uke.

Og bare før noen spør hvorfor jeg ikke bare går til legen så vill jeg si at jeg har hatt dette før for ikke så lengesiden så jeg vet hva som er greia og det ganger ikke meg å gå til legen da jeg i beste fall får en pakke med 20 tramadol og paracett, det er rett og slett ikke verdt smertene selve legebesøket påfører meg med tanke på bilkjøring og venterommet å det hele. Har valgt å forsyne meg selv denne gangen. Jeg har en dyktig og snill lege, men når det kommer til A og B prep så er han utrolig streng, tror ikke han helt forstår hvor vondt det gjør eller at han ikke forstår hva som faktisk må til for å knekke smertene for meg
Sist endret av Alge; 10. mai 2019 kl. 17:51. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
regner med du vil få mer ut av plasteret ved volumetrisk dosering slik du beskriver.

søk opp buprenorfin doseringer, vær sikker på du vet hvor mye som er i plasteret, og ikke minst se til at plasteret ikke inneholder noe som skal gjøre det vanskelig/umulig å brukes på måten du beskriver.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Anonym bruker
"Lei Turse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Gikk fra oxy til buprenorfin. Gikk vel på 30-50mg oxy om dagen. Da legen sluttet å skrive ut oxy brukte jeg norspan som erstatning. Klippet vekk lim kantene og bare tygde på det i ca 20 min uten å svelge, slik at buprenorfinen gikk gjennom slimhinnene i kjeften. Tror jeg i mange tilfeller tygde i over en time, men tror ikke det er nødvendig. Svelgte ikke selve plasteret, men svelgte spyttet, etter at jeg var ferdig å tygge. Etter en timestid kjente jeg en opiat rus, men ikke så sterk. Kunne bruke ett norspan 20ug i ca 24 timer før abstinensene kom. Ble også mye lettere å trappe ned på oxy etterpå. Etter 5-7 dager hadde oxy toleransen min gått ned. Det er min erfaring.