Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2425
Anonym bruker
"Ydmyket Titan"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei, hvilke land kan en turist kjøpe seg reseptfri hostesaft som inneholder kodein? Eller hvilke land selger kodein eller andre droger reseptfritt?
USA har mye godt på apoteket.Blir i lengste laget for min del.
Anonym bruker
"Klok Hvalross"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
De har DXM i reseptfri hostesaft i Danmark og Spania om jeg ikke tar feil. Kan ikke sammenlignes med kodein dog, men det kan være morsomt. Bare sjekk ingrediensene på forhånd da enkelte varianter også inneholder større mengder slimløsende middel og/eller efedrin. Overdose på de to sistnevnte er ikke digg.
Anonym bruker
"Ydmyket Titan"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
De har DXM i reseptfri hostesaft i Danmark og Spania om jeg ikke tar feil. Kan ikke sammenlignes med kodein dog, men det kan være morsomt. Bare sjekk ingrediensene på forhånd da enkelte varianter også inneholder større mengder slimløsende middel og/eller efedrin. Overdose på de to sistnevnte er ikke digg.
Vis hele sitatet...
Har de ikke også DXM i Sverige? Eller har de slutta med det?
Anonym bruker
"Ergerlig Rein"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
I Bulgaria har dem hostesirup med DXM reseptfritt og smertestillende med 20mg kodein og 300mg paracetamol pluss 60 mg koffein og et et annett virkemiddel på 200 mg som er helt ufarlig i store mengder som jeg ikke husker navnet på i farta. Ekstrahering er ikke lett på disse. Jeg tok 10 stykk og hadde faktisk smerter som forsvant. Og fikk en chill rus i tillegg i noen timer. 3000mg parasitt ier ille super lurt i utgangspunktet, men ikke farlig om du er frisk ellers. og det er en engangsgreier. Jeg opplevde dog en aldri så liten nedtur,, da jeg er veldig sensitiv for koffein.
I England får du Codamol (200 mg paracesamol / 8 mg kodein), lett å ekstrahere i kaffefilter eller trekkpapir.
I Spania får du 30 mg kodein (med paracetamol) enkelt over disk, men det vil avhenge av apoteket. Det lureste er å ha med seg en emballasje fra pinex forte / paralgin forte fra Norge og spørre om de har noe lignende. Da vil de a) se at du har preparatet fra før og b) anta at du er en uvitende turist, og de fleste vil selge deg over disk. De som ikke gjør det blir ikke sure fordi du du spør. Samme metode funker helt fint hos spanske leger også. Ofte kan du spørre i resepsjonen hva det koster å få en resept på noe som ligner det du viser frem.
Anonym bruker
"Klok Hvalross"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av SteadyEddie Vis innlegg
I Spania får du 30 mg kodein (med paracetamol) enkelt over disk, men det vil avhenge av apoteket. Det lureste er å ha med seg en emballasje fra pinex forte / paralgin forte fra Norge og spørre om de har noe lignende. Da vil de a) se at du har preparatet fra før og b) anta at du er en uvitende turist, og de fleste vil selge deg over disk. De som ikke gjør det blir ikke sure fordi du du spør. Samme metode funker helt fint hos spanske leger også. Ofte kan du spørre i resepsjonen hva det koster å få en resept på noe som ligner det du viser frem.
Vis hele sitatet...
Spania er et stort land, så din erfaring er ikke nødvendigvis gyldig over alt. Mine har vært omtrent motsatt, selv med esker, resept og medisinliste med virkestoffer måtte jeg innom legevakt, bank og lege (som forøvrig ikke så på meg engang) for å få utskrevet de samme medisinene (Vival/Stilnoct/Paralgin). Du har nok vært heldig med apoteket, som jeg gjetter ligger i en turistby? I småbyer blir de ofte sure om du spør etter ting med ruspotensiale. Mens i Alicante og på lignende drittsteder kan du betale en lege 40 EUR halvveis under bordet for en resept på større mengder kraftige opiater.