Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 882
Anonym bruker
"Plaprende Nymfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei. Jeg endte opp i komplett apemodus for et par dager siden hvor jeg følte meg elendig og jeg ble kjempefull og gikk inn i randome hus osv. På et tidspunkt så kjørte jeg bil til naboen som bor 30 meter unna på en grusvei, og jeg bulket en bil der til noen som var på besøk. Jeg gikk jo og unnskyldte meg og begge to sa at de ikke ville anmelde det og at det kommer til å gå helt fint, så fylte vi ut forsikringspapirer.

Men der det står at man skal forklare hva som har skjedd, om føreren hadde drukket og alt slikt fyltes ikke ut. Jeg vet ikke om det var bevisst fra de andres side.

Jeg tenker at dersom jeg kommer og avgir forklaring til forsikringsfolka om at jeg ikke hadde drukket så vil kanskje politiet komme og avhøre øyevitnene (de jeg kræsja bilen til). Dersom de sier at jeg var full og at jeg innrømte det og prata med dem, og jeg nekter og det ikke finnes bevis, blir saken henlagt da? Jeg skammer meg som fy og skal ikke røre alkohol noe mer kanskje noen gang.
Anonym bruker
"Kjær Oter"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Selvforskyldt rus er ikke grunn god nok for at politiet dropper saken. Du har to vitner mot deg som ikke har noen grunn til å juge på at du var beruset.
Kan godt hende forsikringsselskapet krever at du betaler for skadene. (Regress).
De fleste forsikringsoppgjør går jo gjennom helt uten noen undersøkelser. De bruker skademeldingen og betaler ut.
Om den trigger røde flagg eller du blir tatt ut i random kontroll så kan de jo sjekke mer. At noen sier du så ruset ut tenker jeg ikke er nok til at du dømmes. Om du "var litt rar" så kan det jo skyldes at du fikk angst anfall pga bulkingen fordi du ble så fokusert på de negative økonomiske konsekvensene?

Vil du sikre deg 100% så dropper du å levere skademeldingen og tar kontakt med bileier og avtaler kontant oppgjør for skaden om du har mulighet til å betale kontant. Da kan bileier bare ta kontakt med takstmann som tar takst også betaler du cash det taksten sier, eller dere avtaler at du betaler til verkstedet. Om du skal betale verkstedet så tilby å betale forskudd, for verksteder tar biler i pant om regningen ikke betales. Bruk da takst som grunnlag for forskudd, også tar du å betaler evt. tillegg etterpå.