Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  37 10618
Hei jeg er en gutt/mann på 20 år, kall det hva du vil Som er veldig interessert i noen bra serier. Har tidligere sett:

*Breaking Bad.
*True blood
*Vampire Diares
* BMS (blue mountain state)
* The walking dead
*Game of thrones
*Leverage
* Californication

Noen som har noen tips til ang. nye/gamle serier?
Doctor Who!
Sist endret av TinnSoldat; 24. oktober 2012 kl. 20:21.
(° ͜ʖ °)
Zyke's Avatar
Prison break!
Etter å ha droppet det etter å ha sett noen få episoder tok jeg det opp nå som netflix er komme til Norge, hvor alle episodene er tilgjengelig. Har sittet i 4 dager i strekk og storkost meg, virkelig utrolig bra gjennomført serie! Spenning hele veien igjennom.
Sons of anarchy er blant mine topper, kunne ikke legge det fra meg når jeg først begynte.
Dem er veldig flinke til å holde plottet og spenningsnivået høyt gjennom hele serien.
American Horror Story: http://www.imdb.com/title/tt1844624/
8.3 / 10 på IMDB
Last Resort
Revenge

Begge er knallgode serier!
Drøssevis av slike tråder på freak. Fant en fin en til deg her
Entourage
Shameless US
Arrested Development

Mine favorittserier i hvert fall.
Jeg er litt lei av disse serieanbefalingstrådene. Det er én tråd som er bra på forumet:
http://freak.no/forum/showthread.php?t=116216

Her er nesten alle seriene. Det du sier du liker er populære serier, og da kan du jo starte med å se på de med mest KP, lese hva det handler om og prøve det.
Breaking bad er vel den beste serien i historien, men kan vel også anbefale:

- Dexter
- The Mentalist
- Mad Men
- Weeds
- Skins
- Sons Of Anarchy
- Arrested Development
Sitat av Rosapanter Vis innlegg
Walking dead
Vis hele sitatet...
Les før du poster, kanskje?

TS: Sjekk ut White Collar, jeg likte den godt iallefall.
Hawaiian organ donor
daimeno's Avatar
Rosapanter: Sjekk førsteposten en gang til.

Til TS: Dette finnes det utrolig mange tråder om her inne! Prøv å søk litt a'.
Sitat av daimeno Vis innlegg
Rosapanter: Sjekk førsteposten en gang til.

Til TS: Dette finnes det utrolig mange tråder om her inne! Prøv å søk litt a'.
Vis hele sitatet...
han sa han hadde sett THE walking dead

Sitat av Torbjørn20 Vis innlegg
* The walking dead
Vis hele sitatet...
og jeg sa "walking dead"


Men neia, burde kanskje lest litt mer nøye.

men hva med "weeds" ?
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Sitat av Rosapanter Vis innlegg
han sa han hadde sett THE walking dead



og jeg sa "walking dead"


Men neia, burde kanskje lest litt mer nøye.

men hva med "weeds" ?
Vis hele sitatet...
Hva handler "Walking Dead" (uten "the") om? Fant ingen slik serie på IMDB.
-Workaholics
-Trailer park boys
-How i met your mother
-Rescue me
Holder på å se ferdig "Legend of the seeker" nå og liker den kjempegodt!

Er litt "game of thrones" light, men man blir helt forelsket i karakterene og i nesten hver eneste episode er det noe episk som skjer.

Kan hende at jeg liker denne serien så godt fordi casten fremstår som den perfekte Dungeons and Dragons rollespillgruppen, jeg skulle ønske jeg hadde da jeg drev med det da jeg var yngre. Men alikavel så er dette veldig feelgood og veldig underholdene.

Serien er filmet på New Zealand, så om man har sett LOTR et par ganger, så vil man kjenne igjen landskapet :P

Her er de 5 første minuttene av første episode, som kanskje kan tease deg nok til at du vil se resten (serien er på netflix)

http://youtu.be/luHxCgr3arw
Dexter er veldig bra
Dexter, suits, boardwalk empire, 24, og prison break?
- Modern family
- American horror story (er klar over at denne er nevnt, men denne sereien er utrolig bra)
De seriene som jeg liker best er

Dexter
Breaking Bad
The Big Bang Theory


Dexter er egentlig min favoritt serie, grunn til at jeg begynte å se på Dexter var mest pga første sesongen, Den var sick bra... var så sykt nervøs på slutten av sesongen pga det var så spennende.

Breaking Bad er også en ganske artig serie som jeg anbefaler. Har sett alle episodene, og venter bare på nye om et halvt år.

The Big Bang theory er en ganske morsom serie som man nyter å se på.
Gå for kvalitet og se The Sopranos, The Wire, og OZ. The shield også verdt å få med seg. Kan også nevne Homeland. Samt selvsagt støtte oppunder Sons of Anarchy, en serie helt i toppen.
The Office er en helt genial serie, bedre komedie skal du lete lenge etter. Har sett både den originale engelske og den amerikanske spin-offen, og vil si at den amerikanske er helt klart best. I tillegg til at det er MANGE flere episoder du kan kose deg med, synes jeg selv jeg skjønner mer av alt det "amerikanske" man får med seg, etter å ha sett en haug filmer fra samme land.


Lost er også en helt sinnsykt rå serie, den beste etter Breaking Bad må jeg si. Mange sier at etter et par sesonger (gjerne rundt 3/4) så går serien så sinnsykt dypt og det er mange som ikke skjønner en dritt. Er forsåvet enig i det, den serien krever ganske mye av seeren. Men hvis du setter deg ned og bestemmer deg for å virkelig sette deg inn i de forskjellige karakterene, er serien helt magisk.

Hele Lost-universet er noe for seg selv, er sjeldent jeg har opplevd et så bredt spekter av karakterer, hendelser og gjenstander som henger sammen på en helt spesiell og spennende måte. Personlig har jeg sett hele serien 5 ganger, og jeg oppdager nye ting hver gang.

Hvis du velger å se den men ikke skjønner så mye, tving deg gjennom den og bestem deg at du kanskje skal se den på nytt om et par måneder
Supernatural - sesong 8 startet ganske nylig
Firefly - Kun 1 sesong, desverre :/

Kos deg ;>
its always sunny in philadelphia

http://www.imdb.com/title/tt0472954/

Må ses, min favoritt sitcom av alle tider!
Bare rå, er 25år selv så passer ca deg fint
* six feet under

* dark blue

* supernatural
Chuck & Blue Mountain State!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Driver å ser legend of the seeker nå veldig bra serie! treffer perfekt for meg

Sitat av Bishop Vis innlegg
Holder på å se ferdig "Legend of the seeker" nå og liker den kjempegodt!

Er litt "game of thrones" light, men man blir helt forelsket i karakterene og i nesten hver eneste episode er det noe episk som skjer.

Kan hende at jeg liker denne serien så godt fordi casten fremstår som den perfekte Dungeons and Dragons rollespillgruppen, jeg skulle ønske jeg hadde da jeg drev med det da jeg var yngre. Men alikavel så er dette veldig feelgood og veldig underholdene.

Serien er filmet på New Zealand, så om man har sett LOTR et par ganger, så vil man kjenne igjen landskapet :P

Her er de 5 første minuttene av første episode, som kanskje kan tease deg nok til at du vil se resten (serien er på netflix)

http://youtu.be/luHxCgr3arw
Vis hele sitatet...
▼ ... over et år senere ... ▼
Jeg bumper threaden! Noen som har bra erfaringer av noen NYE serier som har kommet ut? dvs 2013/14?
Vikings!

Vikingtidas game of thrones, er på HBO.
Sist endret av Zyke; 2. desember 2014 kl. 00:32.
Sitat av Torbjørn20 Vis innlegg
Jeg bumper threaden! Noen som har bra erfaringer av noen NYE serier som har kommet ut? dvs 2013/14?
Vis hele sitatet...
Brooklyn nine-nine anbefales.
House Of Cards er ganske fett, ny sesong i januar/februar og
Hannibal- hinisdes bra, terningkast 6.
Suits er ganske ok også.
The misfits
-Shameless, den amerikanske
- Sopranos
- true detective
- Orange is the New Black
- Weeds
Og mange fler!
Fargo
Billy Bob Thornton <3

Utopia
Virker ikke som så alt for mange i Norge har sett denne serien :/ Gudene vet hvorfor, for den er knall!
Drøssevis av "ka i svarte helsikke?" øyeblikk & ett tonn av Britisk svart humor =)
Støtter de fleste tips her inne. Kan nevne en som jeg har startet på som jeg ikke tror er nevnt enda.

Gotham:
http://www.imdb.com/title/tt3749900/?ref_=nv_sr_1

Handler om byen Gotham, og tiden før Batman blir voksen 10 episoder er ute til nå, og jeg synes serien blir bedre og bedre etter mer jeg ser.