Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2436
Anonym bruker
"Snill Spurv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei alle og godt nyttår!

Ok så skal forklare sitasjonen litt.
Hadde en ulykke for en del år siden, ble siden satt på oxycontin - som jeg hurtig ble hekta på..
var morro i starten men tilslutt får jeg ingen rus nesten uans mengde.

forholdet jeg har til oxycontin jeg har nå er at jeg bruker det som medisin, i 17-18 tiden når jeg kjenner abstinene tar jeg en oxy.

så har liksom ikke ett veldig ille rusmisbruk, trenger mer hjelp med avgiftning. må man ta det på sykehus? evt. kan det ha konsekvenser for førerkort? dette er noe jeg stresser litt med.

har en veldig god kamerat i samme sitasjon, er det mulig og dra 2 stykker på rehab-steder?

derfor tenkt litt på feks å dra ned til ett varmere land, så det ikke står på noe norske papirer.. noen som har erfaring med rehab i utlandet?
er det noen steder man kan røyke cannabis under avgiftingen?
evt leie en lege? ayhuasca? hvor lang er ventetid på rehabsteder?

noen som har noe erfaringer?

er åpen for alle forslag

beklager litt rotete skrevet

På forhånd takk
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hei alle og godt nyttår!

Ok så skal forklare sitasjonen litt.
Hadde en ulykke for en del år siden, ble siden satt på oxycontin - som jeg hurtig ble hekta på..
var morro i starten men tilslutt får jeg ingen rus nesten uans mengde.

forholdet jeg har til oxycontin jeg har nå er at jeg bruker det som medisin, i 17-18 tiden når jeg kjenner abstinene tar jeg en oxy.

så har liksom ikke ett veldig ille rusmisbruk, trenger mer hjelp med avgiftning. må man ta det på sykehus? evt. kan det ha konsekvenser for førerkort? dette er noe jeg stresser litt med.

har en veldig god kamerat i samme sitasjon, er det mulig og dra 2 stykker på rehab-steder?

derfor tenkt litt på feks å dra ned til ett varmere land, så det ikke står på noe norske papirer.. noen som har erfaring med rehab i utlandet?
er det noen steder man kan røyke cannabis under avgiftingen?
evt leie en lege? ayhuasca? hvor lang er ventetid på rehabsteder?

noen som har noe erfaringer?

er åpen for alle forslag

beklager litt rotete skrevet

På forhånd takk
Vis hele sitatet...
Når det kommer til oxyen kan du trappe ned dosene hver dag eller i det tempoet du føler blir rett frem til du har sluttet helt. Jeg ville personlig sluttet cold turkey når du tar såpass lite hver dag. Er opp til en uke med ubehag, men det går over.

Hvis du vil på avrusning uten at det blir meldt til lege eller skrevet i journalen din, så er det bare å oppsøke en privat klinikk. Er vesentlig kortere ventetid der enn det er på vanlig poliklinikk. Er opp til 3 måneder her pga corona.
Ayahuasca skal du ivertfall droppe i en slik situasjon. Det du kanskje har hørt om er Ibogain som kan være en vidunderkur mot sterke avhengigheter. Dette er på ingen måte en behagelig ting å gå igjennom, hørt man spyr mye og er i en konstant psykisk slosskamp mot/med seg selv under kuren, og trenger mye tilsyn. men søk og les deg opp om det kunne vært noe for deg. Mange privatklinikker rundt om i Europa, tilbyr Ibogain behandling med veldig god succes rate. Jeg vet abstinensene kan være jævlige og cannabis kan være veldig reddende. Håper flere enn meg svarer på dette med utlandet, også håper jeg det ordner seg for deg. Husk at du ikke er alene.
Sist endret av fjellape; 5. januar 2021 kl. 05:37.
Du kan sjekke ut heimveg.no er dyrt men er i utlandet og ingen konsekvenser fra helsevesenet i Norge
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hei alle og godt nyttår!

Ok så skal forklare sitasjonen litt.
Hadde en ulykke for en del år siden, ble siden satt på oxycontin - som jeg hurtig ble hekta på..
var morro i starten men tilslutt får jeg ingen rus nesten uans mengde.

forholdet jeg har til oxycontin jeg har nå er at jeg bruker det som medisin, i 17-18 tiden når jeg kjenner abstinene tar jeg en oxy.

så har liksom ikke ett veldig ille rusmisbruk, trenger mer hjelp med avgiftning. må man ta det på sykehus? evt. kan det ha konsekvenser for førerkort? dette er noe jeg stresser litt med.

har en veldig god kamerat i samme sitasjon, er det mulig og dra 2 stykker på rehab-steder?

derfor tenkt litt på feks å dra ned til ett varmere land, så det ikke står på noe norske papirer.. noen som har erfaring med rehab i utlandet?
er det noen steder man kan røyke cannabis under avgiftingen?
evt leie en lege? ayhuasca? hvor lang er ventetid på rehabsteder?

noen som har noe erfaringer?

er åpen for alle forslag

beklager litt rotete skrevet

På forhånd takk
Vis hele sitatet...
Hei, hvilke symptomer sliter du mest med?

Har du motivasjon til å slutte?

Jeg har vært i samme situasjon, men har kommet litt lengre enn deg. Clonidine har hjulpet meg masse mot de verste influensasymptomene.

Du kan også sende en PM hvis du vil skrive mer privat.
Mye bra råd her. Kanskje vurdere å skrive til Taxidriver. Hxn har sikkert ikke skrevet det hvis hxn ikke har ment det.
Ikke ta ayahuasca eller slike ting. Og cannabis... vel, jeg syntes alltid at cannabis bare gjorde ting værre.
Jeg vil råde deg til å ta de dagene det vil ta og bare få det overstått. Den fjerde dagen vil du føle deg litt bedre. Når en uke har gått vil du føle deg merkbart bedre og du vil ha fått en del søvn. Men de første dagene vil være vanskelige. Men husk at tanken er værre enn selve opplevelsen.
Kanskje en valium eller noe annet benzoopreparat. I små og terapautiske mengder, og kun til de første nettene for å få sove.
Stå på. Tenk for en seiersfølelse du vil føle når du kommer ut på den andre siden, og du har klart å stå det av. Det vil være noe du kan være stolt av, hvis du klarer det.
Anonym bruker
"Snill Spurv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Tusen takk for supre tips!

Glemte å legge til at jeg har sluttet cold turkey en gang tidligere, var helt jævlig men beit meg i tenna.. på sånn dag 4 cold turkey var jeg direkte redd for helsa mi, dro ned på legevakta å forklarte situasjonen at jg har slutta brått på oxy blabla og at jeg har epilepsi (som jeg fikk når jeg gikk cold turkey av benzo) merket at noe fælt skulle skje så jeg spurte evt om å bli lagt inn til oppsyn eller få noe å trappe ned / sove på
legen bare lo litt av meg og sa bare dra hjem og stå i det, gjør deg en tjeneste å ikke skrive ut noe til deg.. neste dag hopper jeg fra taket godt over 10m ned på asfalt i en såkalt ``abstinenspsykose``... overlevde det såvidt, men ble jo da satt rett tilbake på masse oxy og halve kroppen knust og full av skruer så da var det back 2 scratch. hooked på opiater + må lære gå på nytt.. anyway det gikk heldigvis fint, kan gå osv. det satt en liten støkk i meg, derfor jeg ikke tør å gå cold turkey og gjerne vil ha noen som kan faget tilstede i den akk værste uka.

er ganske motivert til å slutte, tar ikke oxy (eller andre piller) som jeg gjorde før, bare hive i seg og ruse seg. nå tar jeg en når jeg blir abstinent, lever ganske normalt livsstil ellers. hadde bare gått cold turkey - men det tør jeg ikke igjen. beklager rotete skrevet.


setter pris på alle anbefalinger og tips og erfaringer!!!
Jeg brukte oxycontin og Oxynorm daglig i ett års tid. Det var ingen grunn til at jeg skulle ta disse medisinene.. Men pga familiemedlem så fikk jeg ubegrenset med tabletter / piller...

Fantastisk I starten, men så gikk det over til at jeg ikke fikk noe rus, kun abstinenser..

Jeg kuttet kraftig i noen uker. Og kom ned til 160 contin og 80 norm.. Stod på dette i noen uker.

Så gikk jeg til 80 contin og 40 norm. I noen uker

Så 40 contin og 20 norm.
En uke.

20 contin 10 norm i en uke.

Så stoppet jeg helt med oxy

Jeg tok tramadol. 150 mg tramadol daglig. I 2 uker.

Så 100mg 1uke

Så 50 1 uke.

Og så imovane, I 7 dager. Vær super forsiktig med benzo. Det er ikke bra. Og det er fort å begynne på de, og så går du fort tilbake til andre "synder"..

Nå har jeg ikke brukt noen form for medisiner/mitt bruk var rusmidler, men ingenting. Og jeg føler meg som en million dollar..


Dette er true story.

Send mld her,
Eller pm hvis du lurer på noe.