Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 3972
Tenker å studere neste år. Samtidig er jeg litt åpen for å prøve ut det meste. Jeg ønsker å få en jobb hvor jeg tjener godt over gjennomsnittet, og lurer litt på hva jeg eventuelt bør velge av studier som samtidig er mulig å få jobb i etter endt bachelor/master.
Nå vet ikke vi, hvilke styrker og svakheter du har faglig sett. Ikke vet vi hvilke interesser du har eller. Hvis det er et fag du har interesse for og gode kunnskaper, så går du for dette. Det kan kanskje gi mindre lønn, men jeg tipper du vil takke meg om 20+ år.
Snittlønn i en del yrker: https://frifagbevegelse.no/nyheter/d...117.08bb96440f
Velg det som er over gjennomsnittet du ønsker (nasjonalt eller lokalt).

PS: Velg noe du tror du kan lykkes i, og som du interesserer deg for.
Siden du ikke sier noe om åssen interesser og talenter du har så blir det å skyte i blinde å si advokat, ingeniør, pilot, eiendomsmegler, revisor, økonom..

Det viktigste du skal tenke på er at det er noe du skal gjøre mandag-fredag 8-16 i 40-50 år så velg noe som du syns er inspirerende å drive med og som gir deg noe annet enn bare penger.