Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  88 29692
Jeg må si dette er nesten underholdende, jeg har aldri sett en tråd der så mange "ferske freaks" har registrert konto for å delta i diskusjonen, hittil har fem stykker registrert konto og felles for alle sammen er at dem har ikkje deltatt i noen andre tråder annet enn denne. En annen ting som man også kan legge fingere på som virker litt mistenkelig er at når en fersk freak skriver noe som er feil eller usannsynlig så kommer det en annen "fersking" å skal påpeke at dette ikkje stemmer. Ser nesten ut som det er en og samme person som prøver å "tilpasse" seg inn på freak ved å støtte andre sine meninger.

Jeg er sikker på at hvis administratorene her på freakforum tar en titt på IP loggene så vil dem se at følgende kontoer er registrert/brukt fra en og samme IP adresse.

#> Loadingmikke88
#> Kultursidene
#> Rally
#> Rumikosan90
#> KL1204

Etter dette innlegget så kommer nok disse "brukerne" (brukeren) til å:
1. Delta i andre diskusjoner.
2. Bruke forskjellige IP adresser.

Og til deg "mission norway" skal spare deg bryderiet med å springe rundt å bruke forskjellige maskiner, så jeg gir deg et "hot-tips": proxy.
Sitat av 0xFF Vis innlegg
Jeg må si dette er nesten underholdende, jeg har aldri sett en tråd der så mange "ferske freaks" har registrert konto for å delta i diskusjonen, hittil har fem stykker registrert konto og felles for alle sammen er at dem har ikkje deltatt i noen andre tråder annet enn denne. En annen ting som man også kan legge fingere på som virker litt mistenkelig er at når en fersk freak skriver noe som er feil eller usannsynlig så kommer det en annen "fersking" å skal påpeke at dette ikkje stemmer. Ser nesten ut som det er en og samme person som prøver å "tilpasse" seg inn på freak ved å støtte andre sine meninger.

Jeg er sikker på at hvis administratorene her på freakforum tar en titt på IP loggene så vil dem se at følgende kontoer er registrert/brukt fra en og samme IP adresse.

#> Loadingmikke88
#> Kultursidene
#> Rally
#> Rumikosan90
#> KL1204

Etter dette innlegget så kommer nok disse "brukerne" (brukeren) til å:
1. Delta i andre diskusjoner.
2. Bruke forskjellige IP adresser.

Og til deg "mission norway" skal spare deg bryderiet med å springe rundt å bruke forskjellige maskiner, så jeg gir deg et "hot-tips": proxy.
Vis hele sitatet...
Gerilja PR! Hahaha.
Sitat av 0xFF Vis innlegg
Jeg er sikker på at hvis administratorene her på freakforum tar en titt på IP loggene så vil dem se at følgende kontoer er registrert/brukt fra en og samme IP adresse.

#> Loadingmikke88
#> Kultursidene
#> Rally
#> Rumikosan90
#> KL1204
Vis hele sitatet...
Sorry mac. Forskjellige ip-adresser og forskjellige ISP-er. En flaske whisky kan sendes fritt valgt crew-medlem

Det er mer sannsynlig at nyregistrerte medlemmer deltar i tråden fordi et google-søk har ledet de til forumet (freak.no rangerer temmelig høyt, så det er ikke akkurat noe uvanlig hendelse). Fem nye brukere, i en tråd som har 12500 visninger trenger ikke være noe mystisk, det kan fort bare være tilfeldigheter.
Sist endret av liasis; 6. februar 2014 kl. 13:38.
Sitat av 0xFF Vis innlegg
Jeg må si dette er nesten underholdende, jeg har aldri sett en tråd der så mange "ferske freaks" har registrert konto for å delta i diskusjonen, hittil har fem stykker registrert konto og felles for alle sammen er at dem har ikkje deltatt i noen andre tråder annet enn denne. En annen ting som man også kan legge fingere på som virker litt mistenkelig er at når en fersk freak skriver noe som er feil eller usannsynlig så kommer det en annen "fersking" å skal påpeke at dette ikkje stemmer. Ser nesten ut som det er en og samme person som prøver å "tilpasse" seg inn på freak ved å støtte andre sine meninger.

Jeg er sikker på at hvis administratorene her på freakforum tar en titt på IP loggene så vil dem se at følgende kontoer er registrert/brukt fra en og samme IP adresse.

#> Loadingmikke88
#> Kultursidene
#> Rally
#> Rumikosan90
#> KL1204

Etter dette innlegget så kommer nok disse "brukerne" (brukeren) til å:
1. Delta i andre diskusjoner.
2. Bruke forskjellige IP adresser.

Og til deg "mission norway" skal spare deg bryderiet med å springe rundt å bruke forskjellige maskiner, så jeg gir deg et "hot-tips": proxy.
Vis hele sitatet...
Skulle egentlig sitere deg, men så fikk du KP i samme slengen. Beklager det.

Mission Norway som har en utrolig gjennomført markedsstrategi ville aldri kunne funnet på å opptre med så mange forskjellige brukere på et undergrunns forum. Det vil kunne skape dem et negativt omdømme, og viral marketing i forumsammenhenger er om ikke ulovelig, fryktelig sett ned på i reklamebransjen. Se bare på Coca Cola Zero kampanjen som eksploderte forumene for noen år tilbake siden. Jeg tror markedsførerne bak Mission Norway kampanjen er svært oppegående og aldri ville ha tråkket i salaten på en så uprofesjonell måte. Samtidig virker innleggene fra de nye brukerne svært lite gjennomtenkt. Mission Norway har definitivt tekstforfattere som utformer alle tekster som skal kommuniseres til omverden via reklamer osv. De ville aldri kunne klart å drite seg så loddrett ut rett før vi alle får vite hva det faktisk handler om.

Det de derimot har klart er å skape interesse og oppmerksomhet rundt hva enn de er for noe. De får forbrukerne til å engasjere seg og delta aktivt i kampanjen. Dette ved at vi googler det (freakforum-tråden kommer øverst) og prøver å finne ut av hva det er for noe.

Personlig creds til folka, de er dyktige.
Jeg tror den treffer oss nordmenn spesielt godt pga at de spiller på det tradisjonsrike, norsk fjell og natur, ullgensere, familie osv. Klisje klisje. "Something strange is happening in Norway". Det skjer ALDRI noe rart i Norge, derfor synes vi det er ekstra spennende. Vårt lille land. Akk og sukk.
Sitat av 0xFF Vis innlegg
Jeg er sikker på at hvis administratorene her på freakforum tar en titt på IP loggene så vil dem se at følgende kontoer er registrert/brukt fra en og samme IP adresse.
Vis hele sitatet...
Du tror virkelig ikke slikt har vært sjekket LENGE før du kommenterte det?

Noen av oss har vært crew siden evigheten startet, og har sett litt flere slike rare forsøk enn du noensinne kommer til å gjøre. Joda, det fanger vår interesse også når det tilsynelatende er bare "nye" brukere som poster.
Sitat av rumikosan90 Vis innlegg
Jeg søkte "missionnorway" på facebook. Ligger 1 person med navnet "missionnorway mission" og begynte av ren nysgjerrighet å konversere på engelsk. Responsen var engelsk og gikk som følgende: "Hello (navnet mitt). You You might be a very important person to us. Do you live in Norway?"
Hvor så jeg såklart svarte "I do".

Med en del enveis-prat om hvorfor, hva og hvordan ang reklamen og navnet emnet går under, ble jeg nedkjørt av et BCU.exe virus på skrivebordet og DoS. Jeg skrudde av pc'n og fortsatte samtalen via mobil. Sa h*n var en jævla hacker osv. Fikk til svar etter en halvtime "I will answer you within 30 minutes." hvor det da deretter ble stille.

Jeg måtte skifte IP adresse og fjerne nettloggen + java cache.
Jeg vet ikke hva h*n forsøkte å gjøre, men dette liker jeg ikke det grann.

Mine teorier:
* En vanlig hacker av ekstremt tåpelig grunnlag bare ønsker ta over folks pc.
* Noen innenfor politi eller etterforskning av datadirektivet som bruker reklamen på tv (som sikkert er lovpålagt for å kunne hacke/se på andres pc-innhold) til å overvåke meg/oss.
* Amerika rævkjører oss med en blanding av psykologi og lovpålagt reklamering for å sjekke eventuelle ulovligheter det vanlige mennesket gjør.

Eller så kan dette være en slags skremselspropaganda med de litt mer data-kompetente i målgruppa.
Vis hele sitatet...
Er desverre ganske vanskelig å sende .exe .bat og etc over facebook :P
Sitat av rumikosan90 Vis innlegg
Hvorfor skal det være åpenbart at jeg lyver og/eller ikke forteller alt?
I tilfellet er det (såklart) sistnevnte, for hva annen grunn enn min egen frustrasjon og lysten til å dele dette med andre, skulle jeg hatt for å skrive et såpass innlegg?

Søk opp "missionnorway mission" på facebook og snakk med vedkommende selv.
Om du er heldig, får du nok besøk av et ukjent .exe
Vis hele sitatet...
Hva mente du at vi skulle finne om vi søker "missionnorway mission" på Facebook?

Dette er det jeg får frem når jeg prøver å søke opp denne såkalte personen:
http://bildr.no/image/bE5ucXBi.jpeg

Personen bak domenet www.missionnorway.no heter Christian Hvattum, og etter litt søking, viser det seg at dette er en mann med interesse for popcorn, bil og DIY. Når det kommer til hans forretningsmessige side, er han ifølge LinkedIn, både kjent og godkjent i forskjellige tele-relaterte greier, blandt flere personligheter i norske telegiganter, bl.a OneCall (via Tele 2), og NetCom.

Så at dette som nso sier, kan være et stunt fra en telegigant, er det som virker mest sannsynlig. Hvor Christian Hvattum passer inn i dette er et heller godt spørsmål, da det virker som fyren er travelt opptatt med sin popcorn bussiness.
Sitat av rumikosan90 Vis innlegg
Hvorfor skal det være åpenbart at jeg lyver og/eller ikke forteller alt?
I tilfellet er det (såklart) sistnevnte, for hva annen grunn enn min egen frustrasjon og lysten til å dele dette med andre, skulle jeg hatt for å skrive et såpass innlegg?

Søk opp "missionnorway mission" på facebook og snakk med vedkommende selv.
Om du er heldig, får du nok besøk av et ukjent .exe
Vis hele sitatet...
Slik jeg leste innlegget ditt virket der mer som at du ønsket mer oppmerksomhet rundt dette tøvete påfunnet, og at du selv er en av de bak. Derfor reaksjonen.
Sitat av rumikosan90 Vis innlegg
Eller så kan dette være en slags skremselspropaganda med de litt mer data-kompetente i målgruppa.
Vis hele sitatet...
Vel, det er helt klart at du ikke tilhører den gruppen. Du klarer ikke engang å se at dette er et forum der majoriteten har mer peiling enn deg på det området og kommer med vissvass som ikke engang er latterlig, det er bare dumt.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Det er da veldig hvor spydig dere svarer. Gjør denne mission norway greia dere så sint?
Sitat av rumikosan90 Vis innlegg
Hvorfor skal det være åpenbart at jeg lyver og/eller ikke forteller alt?
I tilfellet er det (såklart) sistnevnte, for hva annen grunn enn min egen frustrasjon og lysten til å dele dette med andre, skulle jeg hatt for å skrive et såpass innlegg?

Søk opp "missionnorway mission" på facebook og snakk med vedkommende selv.
Om du er heldig, får du nok besøk av et ukjent .exe
Vis hele sitatet...
Vel det er to ting jeg legger merke..

1) Du ble nedkjørt av et BCU.exe, som står for så mye som Browser Configuration Utility, som kommer med mange HK selvom det egentlig bare spiser minne og gjør pc'n treig.
2) Du nevner ikke noe annet enn at du fjernet nettlogg og java cache, åssen fjerner dette viruset fra pc'n din?
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Det er da veldig hvor spydig dere svarer. Gjør denne mission norway greia dere så sint?
Vis hele sitatet...
Det passer meg helt fint å svare en idiot spydig. Idiotien har han bekreftet skriftlig.
Jeg syntes dette virker spennende, spesielt når INGEN vet NOE Gleder meg litt til å finne ut av hva det er. Håper bare ikke jeg blir skuffa.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Reklamen på telenor sine sider var iallefall fort borte! Se ^^

Man finner reklamevidoene her: http://vimeo.com/missionnorway

Teit kampanje, lokker folk med nysgjerrigheten
Sitat av 0xFF Vis innlegg
Jeg må si dette er nesten underholdende, jeg har aldri sett en tråd der så mange "ferske freaks" har registrert konto for å delta i diskusjonen, hittil har fem stykker registrert konto og felles for alle sammen er at dem har ikkje deltatt i noen andre tråder annet enn denne. En annen ting som man også kan legge fingere på som virker litt mistenkelig er at når en fersk freak skriver noe som er feil eller usannsynlig så kommer det en annen "fersking" å skal påpeke at dette ikkje stemmer. Ser nesten ut som det er en og samme person som prøver å "tilpasse" seg inn på freak ved å støtte andre sine meninger.

Jeg er sikker på at hvis administratorene her på freakforum tar en titt på IP loggene så vil dem se at følgende kontoer er registrert/brukt fra en og samme IP adresse.

#> Loadingmikke88
#> Kultursidene
#> Rally
#> Rumikosan90
#> KL1204

Etter dette innlegget så kommer nok disse "brukerne" (brukeren) til å:
1. Delta i andre diskusjoner.
2. Bruke forskjellige IP adresser.

Og til deg "mission norway" skal spare deg bryderiet med å springe rundt å bruke forskjellige maskiner, så jeg gir deg et "hot-tips": proxy.
Vis hele sitatet...
Forstår veldig godt at du setter spørsmålstegn ved brukeren min. Jeg har som sagt vært lurker av dette forumet i lengre tid, men har aldri hatt et behov for å kommentere før denne tråden.

Det er (var ihvertfall) kun FF og kvinneforumet som diskuterte #missionnorway da jeg googlet.
Jeg ser disse plakatene hver dag på banen til Blindern, nysgjerrigheten begynner å irritere meg.

Jeg er dog sikker på at det hele er en stor skuffelse, så jeg velger å drite i hele greia... for nå, haha.
Sist endret av KL1204; 6. februar 2014 kl. 21:40.
Etter å lest mission norway twitteren mistet jeg interessen...
Sikkert en gjeng med hippies
Seems some Norwegian businesses cooperate in cover up activities in order to make our investigation even harder.
Vis hele sitatet...
Sist endret av justastonedhuman; 6. februar 2014 kl. 21:42.
Sitat av oscartoms Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Da er det ihvertfall avklart at det er telenor som står bak dette! Spørsmål er dog bare hva slags produkt det er de skal selge?

Eventuelt at en feit kar som jobber i telenor sitter og overvåker telefonsamtaler og tror han er jesus har laget kampanjen, men det tviler jeg på.
Sist endret av Dongerino; 6. februar 2014 kl. 22:11.
Sitat av oscartoms Vis innlegg
Vis hele sitatet...

Siden er tatt ned nå, så den tidligere da den var oppe. Var de i morgen de sku avsløre det?
Min teori:
Telenor lanserer tiltak mot overvåking.
Kanskje det har en sammenheng med den nye ruteren de nettop lanserte?
Ble nysjerrig på hva som var på den Telenor siden nå...
Archive.org har ikke crawlet pga robots.txt
Noen som klarer å finne fram siden?
De sto noe om at de skulle vise noe fremm på en eller annen plass, husker ikke hvor.
Det stod FBU. Ikke at jeg er helt sikker på hva som menes.
Sitat av Kalba Vis innlegg
Det stod FBU. Ikke at jeg er helt sikker på hva som menes.
Vis hele sitatet...
Fornebu, hvor Telenor-bygget ligger.
Det stod møt opp på FBU. Antagelig den plassen foran Telenor bygget. Kl 9:00 for en "overraskelse"
Eller noe i den duren.
Lurer på hva Telenor skal lansere som de betaler så mye for..
Denne artikkelen kom ut for en drøy time siden: http://www.kampanje.com/reklame/article7154623.ece

Telenor lanserer en av sine mest omfattende reklamekampanjer i Norge klokken halv seks på TV 2 i dag, i starten av åpingsseremonien i Sotsji. Det er det London-baserte reklamebyrået Green Cave People som står bak reklamekampanjen som har fått navnet Mission Norway, som allerede har vært på lufta med små snutter på tv uten avsender.

Regissøren av filmen til Telenor er Andreas Nilsson, mannen bak Volvo-reklamen med Jean Claude Van Damme, som har hatt over 52 millioner visninger på YouTube.

- For et par år siden gjennomførte vi en kampanje i hele Asia-regionen som mottakerne oppfattet å ha nye og annerledes budskap. Nå har vi benyttet den samme tilnærmingen i Norge: Vi forteller vår historie – eller snarere våre mange historier – som vi tror og håper publikum vil finne både overraskende og interessant. Håpet og målsettingen er at kampanjen skaper både entusiasme og engasjement. Internt i Telenor er vi veldig stolte av medarbeidernes og selskapet prestasjoner gjennom mange år, og tanken bak kampanjen er at denne stoltheten og entusiasmen skal smitte over på dem vi jobber for hver dag - kundene våre, sier Anne Gro Gulla, leder av Telenor Group Branding.
Vis hele sitatet...
Er nok Telenor ja, min kjære mor jobber hos telenor

https://www.facebook.com/telenornorge?fref=ts
Sist endret av Kloakk; 7. februar 2014 kl. 13:30.
"Målet med kampanjen er å fortelle hvordan Telenor gjennom å tenke typisk norsk og annerledes har klart å utvikle seg fra å være et nasjonalt teleselskap til å være en stor teknologiaktør. Regissøren av filmen til Telenor er Andreas Nilsson, mannen bak Volvo-reklamen med Jean Claude Van Damme, som har hatt over 52 millioner visninger på YouTube."

Jeg er redd vi blir skuffa! Steven van zandt er med though, må ha kostet dem ufattelig mye penger. 4G over hele norge hadde jo vært drømmen, hadde byttet abb på flekken.
????????? Hvordan er dette en overraskelse? Hva er det de reklamerer for? Hvorfor overvåker liksom Telenor oss?

Jeg kan bare si at jeg er rimelig forvirra. De kjører en lang kampanje for noe som virker som et spill eller en film, og når de først innrømmer at det er Telenor som har kjørt kampanjen så har de ikke noe produkt eller lignende. Filmene osv hadde heller INGENTING med Telenor å gjøre.

Lanserer ikke Telenor et spill, en film eller et produkt som faktisk har noe med kampanjen å gjøre så boikotter jeg de for alltid. Rimelig kjipt av de å bygge hype for noe, for så å ikke ha en drit å vise frem.
Sist endret av Dongerino; 7. februar 2014 kl. 14:18.
Upolitisk korrekt
Olympic's Avatar
La meg se om jeg har forstått dette riktig: Telenor skaper en crappy viral kampanje, hvor det eneste budskapet som blir kommunisert er "We are watching you"? Dette er noe av det mest elendige jeg har sett.
Reklamen sendes i sin helhet på TV nå. Jævlig lang og dørgende kjedelig Telenor-reklame.
Jepp, så nettop en noe lengere reklame der det var en kamelon spilt av steven van zandt. er Telenor.

missionnorway.no er også oppdatert btw.
Sist endret av SilentKick; 7. februar 2014 kl. 17:09. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Mye stortromme for ingenting. Jeg vil forresten ikke si det er viralt bare fordi de planla at det skulle ta av viralt.

Men smart av dem å registrere alt sammen på en popkorn-fabrikant fra Dal, i alle fall. Det var vel det mest interessante med denne greia.
Er jo ingenting spessielt, bare en liten konkurranse hvor du kan vinne en s4. Levde ikke opp til hypen
Jeg prøvde å google om "The Global Council" og om de har hatt hemmelige agenter i Norge, og drevet etterforskning her. Jeg fant absolutt ingenting om det, er dette rett og slett bare fiksjon? Jeg klarer ikke å se hvorfor Telenor skal få meg til å lese masse piss på en nettside hvis det bare er fiksjon, når det ikke har noe som helst med Telenor å gjøre.

Jeg vil virkelig påstå at denne kampanjen floppet som bare faen. Folk var nyskjerrige når de ikke var sikre på hva det gjaldt, men når vi fikk vite det så var det jo egentlig ikke noe som helst. Jeg trodde Telenor var seriøse, og ikke barnslige unger som prøver å spre løgn om konspirasjonteorier og fremme de som om de er virkelige. Jeg boikotter Telenor fra idag av.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Jeg prøvde å google om "The Global Council" og om de har hatt hemmelige agenter i Norge, og drevet etterforskning her. Jeg fant absolutt ingenting om det, er dette rett og slett bare fiksjon?
Vis hele sitatet...
Om du ikkje greier å finne ut svaret på det for eiga maskin er det faktisk du som er problemet, ikkje reklamekampanja.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Om du ikkje greier å finne ut svaret på det for eiga maskin er det faktisk du som er problemet, ikkje reklamekampanja.
Vis hele sitatet...
De skriver at The Global Council har sendt agenter til Norge i mange år på nettsiden sin. Det første jeg gjør da er å google "The Global Council", og der finner jeg et par hits. Når jeg googler "Global Council secret agents norway" finner jeg absolutt ingenting.

Poenget er uansett at reklamekampanjen har feilet som bare det. De reklamerte som om det skulle komme et fysisk produkt, kanskje et spill eller en film. Det eneste vi fikk var "hemmelige agenter er i Norge pga vi har så gode satelitter her". Ingenting mer, bare en nettside med masse konspirasjonsteorier som er fiksjon.

"Om et par dager kommer det noe sykt kult som er helt ekstremt og alle måte vite om det!", etter et par dager kommer det ingenting. Man får vite hvem som sto bak, men det kom aldri noe kult i det hele tatt.

All that build up for nothing, det er bare irriterende.