Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 1407
Regner kanskje med at dette her intreserer enkelte opp et visst sted, men restene av WTC skal bli til et krigsskip på 207 meter og skal hete "New York" og skal være et minne om 11. september.
Det eneste som gjenstår er at stålet blir godkjent.

Jeg synes det begynner å bli litt mye "til minne om" ting nå. Men det er da greit at de får brukt opp stålet igjen
Er vel litt symbolsk da, "du knuser en bygning, og av den bygningen skal vi bygge et krigsskip til å knuse deg med".
Kunne vel finne på noe bedre enn et krigsskip.
Det skal nevnes at 20 tonn med WTC skrap ble sendt til India til bruk til konstruksjonsprosjekter.
Respektløst, tåpelig og barnslig.
Better than thou.
Jeg kan se hvordan det er respektløst, men ikke hvordan det er tåpelig eller barnslig..

Eller, forsåvidt hvordan det er tåpelig, mtp. at det er et krigsskip men det er jo litt besides the point egentlig..
Opprinnelig postet av kermit-
Kunne vel finne på noe bedre enn et krigsskip.
Det skal nevnes at 20 tonn med WTC skrap ble sendt til India til bruk til konstruksjonsprosjekter.
Vis hele sitatet...
Så fint, USA sende matrielle til India, slik at India kan lage A-Bombe og sender dem til pakistan. Så kommer pakistanere til norge som flyktninger!

konklusjon: Det går alltid utover oss!
Sist endret av Dweep; 11. januar 2003 kl. 00:31.
det kunne vært tilfeldig at de valgte å bruke restene til et krigsskip, at de bare skulle bruke det opp og tok det første og beste som trengte stål.. men tilfeldig er det nok ei!

nå er det faen meg nok "minne om"-ting, leste at noen synes "Ringenes Herre; To Tårn" burde bytte tittel. Samma med porsche, de har jo 911.
får være måte på synes jeg, og heldigvis har ingen av de to forandret noe på merkenavnet sitt.
jaja, nok offtopic, bra de bruker stålet dah. men ikke så bra at de bruker det til en så destruktiv ting som er krigsskip.
Master debater
Dekilaz's Avatar
For ikke å snakke om nødnummeret 911

Uansett, så synes jeg at dette (dersom det stemmer) på en god måte illustrerer den "øye for øye, tann for tann" mentaliteten som hersker i USA for tiden.

Man kunne vel bygget boliger til new yorks fattige (som i stor grad må sove ute om vinteren pga for få tilholdssteder forbehold dem), eller gjort noe KONSTRUKTIVT. Dette er jo bare destruktivt...

Men det er vel å få til en krig mot Irak som står først på programmet nå (go USA!)...
Bedre at de bygger noe av det som kan brukes oppå havet, i stedet for å dumpe det ned i havet.
Kjøkkensjef
Hofsoe's Avatar
Trådstarter
Godt poeng. Men de kunne heller kanskje brukt det til å bygge det tårnet som skal stå på Ground zero. Så hadde de sluppet å lage nytt stål.
synes de burde legge 11. bak seg.

glemme det.
Kjøkkensjef
Hofsoe's Avatar
Trådstarter
Ja, det er snart på tide nå.

Life must go on!!!
Opprinnelig postet av Hofsoe
Ja, det er snart på tide nå.

Life must go on!!!
Vis hele sitatet...
sant nokk...
De sente litt av stålet til india, de bygger nå en atombombe til å sende tilbake! Hadde vært interisant å se hva som hadde skjedd hvis de sente resten til irak



Jeg tror ikke de bruker stålet på en atombombe. De har slike fra før.
▼ ... over en uke senere ... ▼
0 takk til deg.
mongob0ffel's Avatar
lenge leve gjenvinningen og amerikansk (ubegrunnet) patriotisme!
Har ikke tenkt på den To Tårn greia før, hmmm.....
Tolkien likte jo ikke at landsbygda og det "ekte" livet ble forandret av industrien, og brukte ondskap som tegn på industrialiseringen. Dersom du tenker videre er jo USA selve industri-nasjonen, og kapitalisme-sentrumet. Er USA onde?
Opprinnelig postet av vell
Har ikke tenkt på den To Tårn greia før, hmmm.....
Tolkien likte jo ikke at landsbygda og det "ekte" livet ble forandret av industrien, og brukte ondskap som tegn på industrialiseringen. Dersom du tenker videre er jo USA selve industri-nasjonen, og kapitalisme-sentrumet. Er USA onde?
Vis hele sitatet...
(veldig, veldig offtopic)
USA er det ondeste landet i verden! Eller de har jo gjort mye bra men den amerikanske borgers holdning er helt på tryne...
Ikke generaliser for mye
▼ ... over en uke senere ... ▼
Opprinnelig postet av Nichotin
synes de burde legge 11. bak seg.

glemme det.
Vis hele sitatet...
helt enig med deg, men alvorlig talt. vi snakker ikke om norge/UK/tyskland eller whatever. dette er usa. tviler på at amerikanske borgere noensinne kommer til å komme over dette. det må bli et par generasjoner forover ihvertfall. bare rett før 9/11, så gikk jo de rundt og whinet over de latterlig små (militære) tapene i pearl harbour, noe som skjedde 50 år siden. det ble til og med laget en elendig film med diger budsjett om saken. hvor ellers hadde den filmen fått et så stort budsjett? ingensteder. det er jo bare i usa at folk hadde faktisk ville sett den.
hele pearl harbour angrepet er jo latterlig i sin sak. japanerne var ikke noe særlig grusomme, det eneste var at det var overraskelsesangrep, og hvor mange ganger har ikke uncle sam gjort det mot andre? om jeg husker riktig, så døde omtrent 2400 amerikanere i angrepet, og kun 68 sivile(!). og så kom hiroshima og nagasaki, angrep rettet kun mot sivile.
ser jo ikke heller tyskerne lage film om bombingen av dresden og si at britene er mordere. seff var jo ikke tyskerne dydsmønstre under WWII heller, men hvem har sagt at amerikanerne var det?


sry for at jeg er så off-topic her, men jeg er bare veldig usa-kritisk i kveld.
its just one of those nights, you know...
Noe som er litt komisk med den filmen (pearl harbour) er jo nettopp det med de sivile tapene:
I filmen ser det nærmest ut som om japsene er mer opptatte av å strafe/bombe sivile enn millitære, mens i realiteten kom faktisk en stor del av de sivile tapene fra antiluftskyts som ikke traff det det var meninga å treffe (f.ex når man prøver å treffe et fly som kommer rett mot deg i veldig lav høyde)
jepp. jeg husker å ha hørt at det var noen som gikk igjennom pearl harbour for å finne masse feil ved filmen, og fant en hel haug med feil. ikke det at det gjør noe, men det var komisk at hovedfyren tok farvel med kjæresten sin på togstasjonen og dro så til hawaii. men nå har jeg ikke engang sett filmen, og tviler på at det kommer til å skje.
Måtte nesten se den siden jeg er litt sånn flygutt... spes når det gjelder flya fra rundt ww2.