Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1300
Hei! Brukte nettopp opp siste skvett av min Effekt klor rengjøringsspray. Disse diverse sprayene er sykt dyre innser jeg.... En liter flaske med vanlig klor koster jo 15 kroner elns til sammenligning...

Har dere forslag til oppskrifter for egne rengjøringssprayer? Blant andre ting har jeg stående eddik, klor, salmiakk og hva enn annet....

Målet er jo selvfølgelig å spare både lommebok og tid med å slippe å måtte kjøpe inn alle disse vaskemidlene til blekkpatronpris
Spylervæske fra Biltema...
Sist endret av Montezuma; 23. januar 2023 kl. 13:31.
Nå blir det jo advart mot å bruke spray engjøringsmidler, fordi man har oppdaget at de inneholde potnsielt farlige kjemikalier og spesielt når de pustes inn. Spray sprer det jo i dråpwfoem over hele rommet..

Men apylevøske istedenfor glass sprayer, og på de fleste flskemidler står det jo hvor mange dele vann til 1 del f eks klor, greit utgangspunkt tenker jeg.
"Øko-Terrorist"
Hva du en gjør, ikke bland klor og salmiakk. Skaper meget farlig klorgass.
Sitat av tr80r Vis innlegg
Hva du en gjør, ikke bland klor og salmiakk. Skaper meget farlig klorgass.
Vis hele sitatet...
Ikke bland klor med noe! Noen kan gå greit de fleste går dritt!
Blander klorin og vann 50/50, fyller på sprayflaska og voila, fiks ferdig klor spray!

Man kan sikkert bruke bare klorin også men det er overkill om det skal brukes til å desinfisere private ting som toalett, dusj osv
1 dl klor of 4 deler vann er plenty
Rema sin klorflaske er dyr fordi den inneholder mye mindre klor i prosent. Kiwi sin (First Price?) inneholder samme mengde klor som merkevaren Klorin og er dermed billigere.

Fungerer bra å blande klor med vann på sprayflaske.

Som andre nevner, ikke bland klor med andre rengjøringsmidler. Ihvertfall ikke Salmiakk (som forøvrig ikke er et vaskemiddel du bør ha i skapet i det hele tatt. Det er gammelt, utdatert og ikke akkurat bra for omgivelsene). Å blande klor og salmiakk er en dødelig blanding! Så bruk klor alene, punktum.

Å bruke klor som ikke er utvannet er nok overkill ja, men det står på emballasjen ulike anbefalte blandingsforhold.