Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1350
Hey folks.

Jeg har vært litt lettlurt å blitt svindlet av en kar via en kjøp/salg-side.
Summen er 8500,- og det er jæv.. surt nå rett før jul. Har snakket med politiet og de ba meg anmelde dette, men jeg veit jo at dette har de ikke ressurser til å gjøre noe med. Blir garantert henlagt. (selv om jeg har full id på vedkommende og masse screenshot fra samtaler)

Så til saken, jeg regner penga som tapt - han bor 100 mil unna så det å reise å oppsøke han koster omtrent like mye som det han svindla meg for.

Men jeg kunne i det minste tenkt meg å gjort livet skikkelig surt for han så er det noen guruer i jævelskap her som har noen skikkelige tips som jeg kan gjøre. Tenkte på å bestille et par lass med grus å tippe i gårdsplassen hans, men alt blir jo logga av telefoner så det vil bare slå tilbake på meg selv - så må være mindre sporbart. Takknemlig for tips - ønsker å gi rasstappen en fet julegave.
Sitat av Tommy T Vis innlegg

Så til saken, jeg regner penga som tapt - han bor 100 mil unna så det å reise å oppsøke han koster omtrent like mye som det han svindla meg for.
Vis hele sitatet...
Ikke om du krever inn noen ekstra tusenlapper som tort og svie.
Sist endret av venstrehook; 13. desember 2022 kl. 07:59.
Sitat av Kall varld
Send underfrankerte brev uten returadresse.
Vis hele sitatet...
https://freak.no/forum/showthread.php?t=334137
Trådstarter
3 0
Sitat av venstrehook Vis innlegg
Ikke om du krever inn noen ekstra tusenlapper som tort og svie.
Vis hele sitatet...
Sant nok. Det kunne forsåvidt vært verdt det.
Vært inne på tanken å sende melding til foreldre og søsken for å sladre, men det blir mer i kategorien smålig.

Sitat av Tysteren Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Takk for tips. Litt av samme problemet der, dog mindre beløp.
Dette her handler om prinsippet, ingen digger å bli lurt... selv om jeg burde visst at å vippse på forskudd er usikkert.
Sist endret av Tommy T; 13. desember 2022 kl. 09:32. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Fra en lignende tråd nylig: Send masse brev/pakker med for lite porto. Da får han melding og krav om å betale.

Kjenner vi ikke til avsenderen, er det mottakeren som må betale.
Jeg kan hjelpe til med å sende underfrankerte brev!

Men hvis posten oppdager 100vis av brev uten frimerker blir ikke brevene bare stoppet da eller sendes de til mottakeren?
Melding til vipps om at du mistenker at den kontoen er en svindlerkonto ?