Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 860
Heisann,

Kort og godt; Skulle starte PC'en som vanlig her en dag, den frøys til under oppstart slik at jeg måtte slå den av manuelt (Holdte inn av/på knappen, slapp å bruke bryteren på strømforsyningen).

Starter opp kadaveret igjen og alt fungerer som normalt, frem til jeg skal hoppe på Discord. Null lyd i headsettet. Skifter output til høytalerne og det samme skjer igjen; Det er helt lydløst.. Starter PC'en på nytt og håper på det beste.

Når jeg nå får logget meg inn så er det bare et rødt kryss over høytaler-ikonet og jeg får ikke velge hvilken output jeg skal bruke, alternativene kommer ikke opp når jeg trykker. Googler litt og finner ut av at Windows Audio innpå Services (Windows 10) er slått av. Skrur den på igjen og PC'en registrerer alle lydutgangene igjen, men ingen av de gir fra seg noen lyd nå heller.

Føler jeg har prøvd alt jeg har klart å komme over på nett uten hell og ser meg nå nødt til å spørre om hjelp.. Legger ved noen screens som viser div. feilmeldinger som oppstår. Det siste bildet viser at lydutgangen som er valgt ikke registrer noen lyd som blir avspilt, lell om YouTube står på som aldri før i bakgrunnen.


Oppstår når jeg trykker "Test"
Samme reaksjon som ved handlingen over
Kommer opp uansett hvilket format jeg velger
Ingen reaksjon med YouTube på

Legger ved litt andre div. bilder;
Speaker Enchantments er av
Windows Audio- og Audio Endpoint Builder kjører begge to
Windows Audio- og Audio Endpoint Builder har begge like instillinger
Windows registrerer ingen apps med lyd

På forhånd takk fra en som føler seg urettferdig behandlet
Min umiddelbare tanke er at det har skjedd noe med det integrerte lydkortet, om det ikke er et hardware-problem kan du forsøke å installerer lyddrivere på nytt. Om det er et hardware-problem må du enten kjøpe eksternt lydkort eller bytte hovedkort
Device manager, fjern drivere og installer på nytt. Funker ikke det har lydkortet tatt kveld.
Som jaffarbigbag sier, åpne Device manger/enhetsbehandling og se om det er feil med lydenhetene.

det vil normalt se slik ut:
[IMG][/IMG]
Har deaktivert, re-aktivert, slettet og installert lyd-driverne X antall ganger uten hell.

Har selv tenkt tanken om at det er lydkortet som har tatt kvelden, huff håper ikke det.

Kan også legge til at det står "This device is working properly." på lydenheten(e) i Device Manager (Enhetsbehandling) hvis det har noe å si for tilstanden på lydkortet.

UPDTE: Tok steget og reformaterte hele PC'en, og til all lykke så gjorde det susen! Gjorde godt at det ordnet seg, men jeg kommer til å lure på hva det kom fra i lang tid fremover.. =)
Sist endret av SoppVandreren; 24. november 2022 kl. 16:51. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hvilke lydenheter har du å velge mellom under lyd innstillinger da
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Hvilke lydenheter har du å velge mellom under lyd innstillinger da
Vis hele sitatet...
Jeg hadde oversikt over alle som var tilkoblet slik som normalt.