Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  123 9782
Har kommet over endel videoer og klipp av Joe Biden, altså presidenten i USA, der han sniffer og lukter i håret på mindreårige jenter. Han håndhilser på spøkelser og ser ofte forvirret ut. Virker som han glemmer av hvor han er og går seg bort på scena feks etter taler.

Men det stopper ikke der, han prater mye tull og babler ting som ikke gir mening. Virker egentlig som om han er senil. Lyger om at sønnen hans døde Irak for å nevne noe, skulle jeg nevne alt hadde jeg nok sittet hele dagen. Mye av videoene finnes på YouTube, mange er hårreisende og jeg mener helt klart denne mannen ikke er oppegående nok til å være president, eller sitte på så mye makt generelt..

Hva tenker dere?

Se for dere at Donald Trump hadde gjort det samme..
Sitat av FuNcEd Vis innlegg
Se for dere at Donald Trump hadde gjort det samme..
Vis hele sitatet...
Donald løy nesten mere enn han snakket sant. Det var også derfor det var så mye kontrovers rundt han.
Der han har utført seksuelle overgrep på diverse kvinner.

Dette er også den eneste presidenten, som virkelig har gjort et forsøk på et politisk kupp. Han har prøvd å velte demokratiet.

Ikke bare det, men veldig mye tyder på, at han har også solgt topphemmelige dokumenter, om USAs evner innen atomvåpen også. Merk deg, at de dokumentene de fant hos han, har han ikke lovlig grunn til å ta med seg fra det hvite hus.


Se for deg at Joe Biden hadde gjort det samme..
Både han og Kamelen Harris tråkker veldig mye i ordsalaten. Biden kan hende rett og slett er begynt å bli dement og Harris er rett og slett på for dypt vann, med en del skraper som ikke kan ignoreres i historien hennes som aktor i California.

De er fullstendig ute å kjøre egentlig begge partier, men republikanerne virker i mine øyne å være de med beina best planta på jorda nå.

Men det er snakk om enkeltpersoner i et shitshow av idioter
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Donald Trump gjorde ikke noen bedre figur, og har konsekvent vært mindre sammenhengende enn Biden. At Biden kanskje ikke er 100% compos mentis er nå så - fyren er fire milliarder år gammel - men hvis du sammnelikner de to og finner ut at Trump er "bedre", så har jeg ei bro å selge deg.

Utover dette har diskusjonen vært tatt før, og ble et helvetes shitshow. Kan vi prøve å ha en litt mer rasjonell tilnærming til ting denne gangen? For eksempel ved at du kommer med spesifikke ting som ikke bare er hendelige glipp fra en mann med talefeil eller vagt pinlige saker (som Trump uansett, siden du nevner ham, gjorde n-gangeren så mye av) og som klart viser denne mentale svekkelsen.

(Eventuelt kan du vise meg Biden gjøre narr av en reporter med CP, så skal du få slippe. )

Se også mitt første svar til OP den gangen, det er fortsatt relevant for denne tråden.
Sist endret av robhol; 17. oktober 2022 kl. 17:47.
Sitat av robhol Vis innlegg
. For eksempel ved at du kommer med spesifikke ting som ikke bare er hendelige glipp fra en mann med talefeil eller vagt pinlige saker.
Vis hele sitatet...
Hvor mange hendige uhell og talefeil trenger du for å se at mannen er dement?

Dette er ikke en diskusjon om Trump Vs Biden, for det er pest eller kolera.

Saken her er at nåværende president er (begynnende) dement. Hvor heldig er det?
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av plexern Vis innlegg
Hvor mange hendige uhell og talefeil trenger du for å se at mannen er dement?

Dette er ikke en diskusjon om Trump Vs Biden, for det er pest eller kolera.

Saken her er at nåværende president er (begynnende) dement. Hvor heldig er det?
Vis hele sitatet...
Kilder på at han er dement, og på dine kvalifikasjoner til å mene noe om det, siden du påstår det så bastant. Så kan vi ta hvor heldig det er derfra.

Og... jo, det er en diskusjon om Trump vs Biden. Hvordan? Vel, for det første fordi trådstarter selv direkte sammenlikner de to.

Edit: ironisk nok kan det se ut til at du leste innlegget mitt feil. Jeg sa "hendelige glipp fra en mann med talefeil", som i diagnostisert talefeil. Disse har ikke noe med kognitive evner å gjøre i det hele tatt. Kanskje du skal ta deg en liten test, du også?

Edit 2: vil også bemerke at dette er svar #1 uten informasjonen jeg spurte om. Det er også patetisk gjennomsiktig og dårlig gjennomført hersketeknikk.
Sist endret av robhol; 17. oktober 2022 kl. 18:06.
Sitat av robhol Vis innlegg
Kilder på at han er dement, og på dine kvalifikasjoner til å mene noe om det, siden du påstår det så bastant. Så kan vi ta hvor heldig det er derfra.

Og... jo, det er en diskusjon om Trump vs Biden. Hvordan? Vel, for det første fordi trådstarter selv eksplisitt sammenlikner de to.

Edit: ironisk nok kan det se ut til at du leste innlegget mitt feil. Jeg sa "hendelige glipp fra en mann med talefeil", som i diagnostisert talefeil. Disse har ikke noe med kognitive evner å gjøre i det hele tatt. Kanskje du skal ta deg en liten test, du også?

Edit 2: vil også bemerke at dette er svar #1 uten informasjonen jeg spurte om. Det er også patetisk gjennomsiktig og dårlig gjennomført hersketeknikk.
Vis hele sitatet...
Trådstarter har ikke sammenlignet noen ting..
Derimot ønsker trådstarter å diskutere om Biden er skikket til å være verdens fremste leder. Uavhengig av hvem som har vært før han, og hvem som kommer etter.

Ønsker du derimot en diskusjon om noe annet så kan du jo starte din egen tråd, istedenfor å kuppe og spore av trådstarter sin tråd.
Sitat av plexern Vis innlegg
Hvor mange hendige uhell og talefeil trenger du for å se at mannen er dement?

Dette er ikke en diskusjon om Trump Vs Biden, for det er pest eller kolera.

Saken her er at nåværende president er (begynnende) dement. Hvor heldig er det?
Vis hele sitatet...
Hvis han er dement, er selvsagt ikke det helt heldig. Men talefeil er ikke en viktig del i diagnostidering av demens. Men det stemmer, at språk forsvinner når en demens har gått langt nok. Men om Joe hadde vært så dement, hadde han ikke klart å fungere overhode som president. Jeg føler meg ganske sikker på, at han har en egen lege, som holder øye med om han er for dement eller ei. Om denne legen hadde vært i det minste tvil, hadde nok Joe blitt utredet for demens hos en spesialist. Jeg føler meg ganske sikker på, om Joe hadde vært så dement, som mange skal ha det til, hadde dem avsatt Joe, og satt inn visepresidenten istedet.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av plexern Vis innlegg
Trådstarter har ikke sammenlignet noen ting..
Vis hele sitatet...
Sitat av FuNcEd Vis innlegg
Se for dere at Donald Trump hadde gjort det samme..
Vis hele sitatet...
Nei, beklager! Skjønner ikke at jeg kunne tolke det sånn - bortsett fra at det helt innlysende er en setning som er ment å sammenlikne de to. At OP fremstiller Trump som mindre angivelig dement gjør sammenlikningen hysterisk morsom, men det var likevel helt klart det som var poenget.

Sitat av plexern Vis innlegg
Derimot ønsker trådstarter å diskutere om Biden er skikket til å være verdens fremste leder. Uavhengig av hvem som har vært før han, og hvem som kommer etter.
Vis hele sitatet...
Ja, nettopp; og da er det relevant å vite hva for slags informasjon OP baserer seg på, og om vedkommende kan overtales til å dele noe av denne med resten av oss. Nå er det bare "han sa noen feil ting og gjorde noe kleint", og det holder ikke til en demensdiagnose - særlig når talefeilen hans er allment kjent.

Sitat av plexern Vis innlegg
Ønsker du derimot en diskusjon om noe annet så kan du jo starte din egen tråd, istedenfor å kuppe og spore av trådstarter sin tråd.
Vis hele sitatet...
Vis meg hvor jeg gjør det, eventuelt slutt å drite deg ut.

Edit: dette er forresten svar #2 uten informasjonen jeg ba om, og vi er oppe i roughly 3-4 hersketeknikker fra din side.
Sist endret av robhol; 17. oktober 2022 kl. 18:15.
1. Hvilke videoer?
2. Du kan ikke diagnostisere noen utfra et par tilfeldige videoer.

Idiot.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av FuNcEd Vis innlegg
Hva tenker dere?

Se for dere at Donald Trump hadde gjort det samme..
Vis hele sitatet...
Som robhol nevner, vi kan gjerne ha denne diskusjonen, men da får du nå starte diskusjonen på ærlig og redelig vis: Noe du ikke gjør.

Om det er uklart: Du mener altså at Donald "grab em' by the pussy" Trump ikke har gjort noe galt i sin tid som president, og er bekymret for hvordan Biden oppfører seg?

Unnskyld om jeg er krass: Men tror du vi er fuckings idioter? Tror du vi sov de årene Trump var president? For du måtte ha vært i en koma for å ikke få med deg det takraset av en situasjon Trump forlot den Amerikanske administrasjonen.

Du står her å påstår at en president, som kanskje viser noen tegn til demens, er noe å bekymre seg over?

Hva jeg tenker? At du er en høyrevridd jævel med manglende hjerneceller. Men la meg gre ut meningen min:

Du står her å påstår at Donald "grab 'em by the pussy" Trump, som har sagt han hadde data Ivanka om hun ikke var dattra hans ikke har tafset på kvinnfolk?
Hva med hvor dypt involvert Trump er med russerne?
Russerne hacket stemmesystemet før valget, hvordan det er så fuckings hårreisende at Hillary Clinton brukte en privat epost server men plutselig er det ikke så farlig når Trump har en privat epost server som beviselig hadde jevnlig kommunikasjon med russiske banker.

For å si det slik: Trump har et fuckings hav av eksempler på elendig og direkte ulovlig oppførsel, saken mot han er på vei til retten og han kommer til å bli dømt.
Det er så innmari sykt, for meg, at du kan stå der å peke fingre mot Biden og så ignorere alt Trump vaset igjennom i sin tid som president, jeg må virkelig spørre igjen: Er de små grå totalt fraværende? Har du levd under bakken de siste årene? Eller, er du bare enda en av de hestkukene som skal prøve å spre høyrevridd propaganda her inne?

Sitat av plexern Vis innlegg
Hvor mange hendige uhell og talefeil trenger du for å se at mannen er dement?

Dette er ikke en diskusjon om Trump Vs Biden, for det er pest eller kolera.

Saken her er at nåværende president er (begynnende) dement. Hvor heldig er det?
Vis hele sitatet...
Elendig forsøk på å flytte målpostene, det oser igjennom hva agendaen din er, så kan vi være så snill å prate i klartekst?

Ingen av dere to har vært aktive i noen kritikk mot GOP eller Trump her på forumet mens han satt som president, det lyser på milesvis avstand at dere kun er ute etter å prate dritt om demokratenes president.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Som robhol nevner, vi kan gjerne ha denne diskusjonen, men da får du nå starte diskusjonen på ærlig og redelig vis: Noe du ikke gjør.

Om det er uklart: Du mener altså at Donald "grab em' by the pussy" Trump ikke har gjort noe galt i sin tid som president, og er bekymret for hvordan Biden oppfører seg?

Unnskyld om jeg er krass: Men tror du vi er fuckings idioter? Tror du vi sov de årene Trump var president? For du måtte ha vært i en koma for å ikke få med deg det takraset av en situasjon Trump forlot den Amerikanske administrasjonen.

Du står her å påstår at en president, som kanskje viser noen tegn til demens, er noe å bekymre seg over?

Hva jeg tenker? At du er en høyrevridd jævel med manglende hjerneceller. Men la meg gre ut meningen min:

Du står her å påstår at Donald "grab 'em by the pussy" Trump, som har sagt han hadde data Ivanka om hun ikke var dattra hans ikke har tafset på kvinnfolk?
Hva med hvor dypt involvert Trump er med russerne?
Russerne hacket stemmesystemet før valget, hvordan det er så fuckings hårreisende at Hillary Clinton brukte en privat epost server men plutselig er det ikke så farlig når Trump har en privat epost server som beviselig hadde jevnlig kommunikasjon med russiske banker.

For å si det slik: Trump har et fuckings hav av eksempler på elendig og direkte ulovlig oppførsel, saken mot han er på vei til retten og han kommer til å bli dømt.
Det er så innmari sykt, for meg, at du kan stå der å peke fingre mot Biden og så ignorere alt Trump vaset igjennom i sin tid som president, jeg må virkelig spørre igjen: Er de små grå totalt fraværende? Har du levd under bakken de siste årene? Eller, er du bare enda en av de hestkukene som skal prøve å spre høyrevridd propaganda her inne?



Elendig forsøk på å flytte målpostene, det oser igjennom hva agendaen din er, så kan vi være så snill å prate i klartekst?

Ingen av dere to har vært aktive i noen kritikk mot GOP eller Trump her på forumet mens han satt som president, det lyser på milesvis avstand at dere kun er ute etter å prate dritt om demokratenes president.
Vis hele sitatet...

Jeg har ikke vært aktiv debutant på noen områder her inne jeg altså.. Jeg har 155 innlegg siden 2008, der flesteparten av de kommer fra egne tråder.

Mulig jeg virker å være pro Trump, men som jeg skrev over her, Trump/Biden er pest eller kolera for min del.
Ohoy! Her ble det varmt gitt! Den siste setninga jeg skrev var jeg nære på å ikke ha med nettopp på grunn av feiltolkning, det var egentlig meint for å «fyre opp under» litt ekstra og skape irritasjon hos folket så det ble litt diskutering, noe en diskusjonstråd bør ha.

Er på ingen måte en tilhenger av Trump, tvert imot. Men nå var det heller ikke det jeg skrev om heller.

Biden er en dinosaur, snart 80år. Man ser jo presidenter i 40åra som blir grå i håret etter en stund i det hvite hus. Så mentalt utfordrende er det nok å være president.

Men etter min mening er Biden helt på bærtur, som jeg nevnte over. Ønsket å diskutere dette, eller se hva dere mente om han..

Slike ting som grab her by the pussy ble jo skrevet om i stort sett alle riksdekkende aviser og kom på nyhetene her i Norge.. At Biden tar på småjenter, prater til avdøde kollegaer og går seg vill på scena nevnes såvidt. Man finner det hvis man søker, men ikke på samme måte som dritten Trump gjorde, så hva er så forskjellig? Hvorfor lar media Biden sitt styr slippe unna?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av plexern Vis innlegg
Jeg har ikke vært aktiv debutant på noen områder her inne jeg altså.. Jeg har 155 innlegg siden 2008, der flesteparten av de kommer fra egne tråder.

Mulig jeg virker å være pro Trump, men som jeg skrev over her, Trump/Biden er pest eller kolera for min del.
Vis hele sitatet...


Nei det er nettopp det som er poenget: Trump vs Biden er ikke pest eller kolera, det er som å sammenligne en masseutryddelseshendelse med influensaen: Førstnevnte er en helt egen kategori av katastrofe: Du vet Trump organiserte et stats-kupp? Du vet fyren har solgt statshemmeligheter til både russerne og saudiene?

Jeg håper det ikke er bevisst, men jeg vet jo saktens ikke hva jeg skal tro disse dager: Enten er du bare ikke informert, eller så driver du bevisst å spiller ned hvor ille Trump faktisk var og overdriver hvor ille Biden er.

Sitat av FuNcEd Vis innlegg
Slike ting som grab her by the pussy ble jo skrevet om i stort sett alle riksdekkende aviser og kom på nyhetene her i Norge.. At Biden tar på småjenter, prater til avdøde kollegaer og går seg vill på scena nevnes såvidt. Man finner det hvis man søker, men ikke på samme måte som dritten Trump gjorde, så hva er så forskjellig? Hvorfor lar media Biden sitt styr slippe unna?
Vis hele sitatet...
Mye, om ikke alt er klipp tatt ut av kontekst, redigert sammen av høyrevridde medier som vil gjøre alt de kan for å stille Biden i værst lys.

Det andre er at du missforstår bevisbyrden: Det er ikke min oppgave å drive å søker etter de kildene du har for denne tråden. Så du har ikke presentert noe bevis for påstanden din heller og da sliter jeg med å ta tråden alvorlig og den fremstår som en typisk drittslengekampanje.

Men for å svare deg på det originale spørsmålet ditt: Nei er faktisk ikke bekymret i det hele tatt: Biden er en etablert politiker, han følger rutinene og er relativt forutsigbar. Om han viser seg å være inhabil til å styre så vil Kamala Harris ta over, noe jeg synes kunne bli en fantastisk greie: Den første kvinnelige presidenten, og mørkhudet sådan.
Jeg var mye mer bekymret under Trump, som var som en ladd hagle: det er jo skummelt å innse at han var så ille at nå må man nesten voldta et barn på live tv for å fremstå som en værre person: Terskelen min har blitt hevet for hva som får meg til å reagere og det er en veldig skummel tanke: Igjen et av Trumps merke på verden, han har gjort hele jorda til et værre sted å bo.
Sist endret av Dodecha; 17. oktober 2022 kl. 19:09. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Du vet Trump organiserte et stats-kupp?
Vis hele sitatet...
Er det stormingen av kongressen du mener? Er det Trump sine tweets i forkant du mener med "organisering"?
Sitat av Ubermench Vis innlegg
Er det stormingen av kongressen du mener? Er det Trump sine tweets i forkant du mener med "organisering"?
Vis hele sitatet...
Han løftet ikke en finger for å stoppe det, så jeg vil påstå at han hverfall ikke hadde noe i mot tanken.
Sitat av aluminiumfluorid Vis innlegg
Donald løy nesten mere enn han snakket sant. Det var også derfor det var så mye kontrovers rundt han.
Der han har utført seksuelle overgrep på diverse kvinner.

Dette er også den eneste presidenten, som virkelig har gjort et forsøk på et politisk kupp. Han har prøvd å velte demokratiet.

Ikke bare det, men veldig mye tyder på, at han har også solgt topphemmelige dokumenter, om USAs evner innen atomvåpen også. Merk deg, at de dokumentene de fant hos han, har han ikke lovlig grunn til å ta med seg fra det hvite hus.


Se for deg at Joe Biden hadde gjort det samme..
Vis hele sitatet...
Sitat av robhol Vis innlegg
Donald Trump gjorde ikke noen bedre figur, og har konsekvent vært mindre sammenhengende enn Biden. At Biden kanskje ikke er 100% compos mentis er nå så - fyren er fire milliarder år gammel - men hvis du sammnelikner de to og finner ut at Trump er "bedre", så har jeg ei bro å selge deg.

Utover dette har diskusjonen vært tatt før, og ble et helvetes shitshow. Kan vi prøve å ha en litt mer rasjonell tilnærming til ting denne gangen? For eksempel ved at du kommer med spesifikke ting som ikke bare er hendelige glipp fra en mann med talefeil eller vagt pinlige saker (som Trump uansett, siden du nevner ham, gjorde n-gangeren så mye av) og som klart viser denne mentale svekkelsen.

(Eventuelt kan du vise meg Biden gjøre narr av en reporter med CP, så skal du få slippe. )

Se også mitt første svar til OP den gangen, det er fortsatt relevant for denne tråden.
Vis hele sitatet...
det er vel dette som kalles for whataboutism

tema for tråden var selvfølgelig Joe Biden. Så diskuter Joe Biden da vel, ikke alt mulig annet rart.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Ubermench Vis innlegg
Er det stormingen av kongressen du mener? Er det Trump sine tweets i forkant du mener med "organisering"?
Vis hele sitatet...
Det her er det jeg mener er problemet i dag: Propagandamaskineriet til Republikanerne er så massivt og rekker så langt at vi har til og med folk i Norge som sluker propagandaen deres rått.

Klart, Trump sto ikke ved trappa til kongressen og egget på folk, men du kan heller ikke akkurat påstå at Republikanerne IKKE utnyttet kampsteminga til Maga/QAnon tullingene. De har på elegant vis listet seg akkurat på grensen til hva som er lovlig og hva som tolereres. Om han blir dømt på dette punktet tviler jeg også på.

Jeg merker meg ordvalgene dine og, hendelsen var teknisk sett en storming av kongressen, men mener du det var det eneste målet deres? Å storme bygget og så bare, slutte? Gå et annet sted?

Et kupp defineres som en plutselig og voldelig overtakelse av makt fra staten, og så vidt jeg vet var det nettopp dette som var målet deres. At de ikke klarte å gjennomføre det skal ikke være særlig formildende omstendigheter.

Så teknisk sett er du korrekt, du bare velger å bruke ord som gir Republikanerne og Trump frihet for noe ansvar.

Sitat av Fishface Vis innlegg
det er vel dette som kalles for whataboutism

tema for tråden var selvfølgelig Joe Biden. Så diskuter Joe Biden da vel, ikke alt mulig annet rart.
Vis hele sitatet...
Tja, poenget er at det har nettopp vært en orkan igjennom byen og bare pinneved står igjen. Og her står du og et par til å peker på en liten regnskur som dukket opp å roper over hvor farlig den er
Sist endret av Dodecha; 17. oktober 2022 kl. 19:37. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Mens vi er inne på Biden og Trump. Jeg er ikke så sikker på, hvordan det hadde gått angående Putlers aksjon under Rump. Hvis Rump støtter Putler i tykt og tynt, så kanskje han hadde hjulpet til. Men om han hadde reagert motsatt, ja, hadde han iallfall ikke utvist såpass som Bidens taktsomhet. Godeste Rump truet Nord-Korea med atomkrig, slik indirekte sagt. Denslags har det ikke vært maken til, før Putler begynte å rasle med atomsabelen sin, og Khrusjtsjov fikk i gang kubakrisen. Hva var kubakrisen? Khrusjtsjov transporterte atomraketter til Cuba, så de kunne nå alle de amerikanske storbyene. Han hadde planer om å starte den tredje verdenskrig. Men en sovjetisk offiser, spionerte til fordel for USA og Storbritannia, tipset vesten om rakettene. Det ble tatt bilder av dette med U2-fly som viste rakettene, og John Fitzgerald Kennedy fikk elegant avverget hele krisen. Godeste John var ikke perfekt, men denne krisen løste han elegant. Gode statsledere gjør det de kan, for å forhindre en alvorlig krig. Biden har prøvd å forhindre en alvorlig krig, så langt det er mulig. Det kan vi faen ikke si om Rump.
https://www.youtube.com/watch?v=PYZyAA9cHXk - Her snakker biden først om den såkalte "veggen" og babler plutselig om COVID vaksine. Og mye anna tull som bare er svada, alt fra hårete legger til tomatsaus.

https://www.youtube.com/watch?v=Oktrp8Nterg - Hva skjer her?

https://www.youtube.com/watch?v=h6GgR4GMFjM - Tar på småjenter og lukter dem i håret ?

https://www.youtube.com/watch?v=14OK8_Cpiz0 - Her beskriver Biden USA med "ett ord"

https://www.youtube.com/watch?v=98tBhyYWAHY - Sier her at sønnen døde i iraq, småting men uansett. Hvem sier noe sånt når det ikke stemmer.


Som sagt, det er mye. Orker ikke lime inn alt her, men på youtube feks er det maaaange videoer av det senile opplegget hans. Ikke bare at han sier mye rart, men oppfører seg merkelig også.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av FuNcEd Vis innlegg
Ohoy! Her ble det varmt gitt! Den siste setninga jeg skrev var jeg nære på å ikke ha med nettopp på grunn av feiltolkning, det var egentlig meint for å «fyre opp under» litt ekstra og skape irritasjon hos folket så det ble litt diskutering, noe en diskusjonstråd bør ha.
Vis hele sitatet...
Det er allerede vanskelig nok å prøve å få folk til å argumentere denne saken ordentlig, som jeg advarte om i det første svaret mitt.

Diskusjoner som dette kommer aldri av startstreken i utgangspunktet, før det blir et totalt kaos av usammenhengende, forutinntatt drittkasting. Her er det ofte naturlig å inkludere førstepost, fordi den sjelden kommer med et godt utgangspunkt for diskusjon eller er basert på noe konkret i det hele tatt. I stedet er den ofte syltynt kamuflert soapboxing som aldri blir fulgt opp av OP eller meningsfellene, bestående av vage, dårlig substansierte rykter og påstander.

Uten at dette gjelder deg, da, selvfølgelig.

Sitat av FuNcEd Vis innlegg
Er på ingen måte en tilhenger av Trump, tvert imot. Men nå var det heller ikke det jeg skrev om heller.
Vis hele sitatet...
Nei, selvfølgelig ikke. Du er påfallende fair og nøktern, faktisk totalt umulig å spore tegn til partiskhet overhodet i tråden, unntatt meg, da, sikkert.

Sitat av FuNcEd Vis innlegg
Biden er en dinosaur, snart 80år. Man ser jo presidenter i 40åra som blir grå i håret etter en stund i det hvite hus. Så mentalt utfordrende er det nok å være president.

Men etter min mening er Biden helt på bærtur, som jeg nevnte over. Ønsket å diskutere dette, eller se hva dere mente om han..
Vis hele sitatet...
I motsetning til Trump, en regelrett spring chicken på ungdommelige 74 i stedet for det eldgamle, skrøpelige 78.

Uansett, ettersom jeg har bestemt meg for å late som om folk diskuterer i god tro, og siden du gjør det veldig tydelig at du har lyst til å diskutere dette ordentlig:

I en diskusjon forklarer man hva man mener når man blir spurt om det.
Man poster kilder på påstander, man snakker ikke vagt og utydelig med vilje.


Med det i mente, og si ifra hvis jeg mister deg langs veien:

Hvorfor mener du Biden er "på bærtur", og hva konkret legger du i det?
Hvilken informasjon støtter du deg på, og hvorfor viser den at du har rett?
Hvor har du den fra? Er den verifiserbar? Finnes det interessekonflikter?

Sitat av FuNcEd Vis innlegg
Slike ting som grab her by the pussy ble jo skrevet om i stort sett alle riksdekkende aviser og kom på nyhetene her i Norge.. At Biden tar på småjenter, prater til avdøde kollegaer og går seg vill på scena nevnes såvidt. Man finner det hvis man søker, men ikke på samme måte som dritten Trump gjorde, så hva er så forskjellig? Hvorfor lar media Biden sitt styr slippe unna?
Vis hele sitatet...
De tingene kan ikke automatisk sidestilles med at en sittende president sitter og skryter av voldtekt på lydopptak. "President med kjent talefeil sier ting feil" er en overskrift med relativt begrenset interesse for mediehusene, merkelig nok.

Også: kilder, kilder, kilder og kilder. Særlig når du antyder at fyren seksualiserer barn. Enten du eller jeg liker fyren eller ikke er det ganske grove påstander.

Sitat av Fishface Vis innlegg
det er vel dette som kalles for whataboutism

tema for tråden var selvfølgelig Joe Biden. Så diskuter Joe Biden da vel, ikke alt mulig annet rart.
Vis hele sitatet...
Skivebom. Lær deg hva whataboutism er, eventuelt prøv å beskylde meg for en annen hersketeknikk - hvem vet, kanskje du er heldig.
Sist endret av robhol; 17. oktober 2022 kl. 20:15. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Det her er det jeg mener er problemet i dag: Propagandamaskineriet til Republikanerne er så massivt og rekker så langt at vi har til og med folk i Norge som sluker propagandaen deres rått.
Vis hele sitatet...
Er det ikke propagandamaskineriet til Demokratene som rekker langt og slukes rått? Husker du ikke hvor ekstremt mye av norske nyheter som handlet om Trump når han var president? Og det var "skandaler" alt sammen. Poenget er vel at det nok er mulig å lage skandalesaker om Biden også, men den "propagandaen" når ikke norske medier.
Sist endret av Ubermench; 17. oktober 2022 kl. 20:16.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Ubermench Vis innlegg
Er det ikke propagandamaskineriet til Demokratene som rekker langt og slukes rått? Husker du ikke hvor ekstremt mye av norske nyheter som handlet om Trump når han var president? Og det var "skandaler" alt sammen. Poenget er vel at det nok er mulig å lage "skandaler" av Biden også, men den "propagandaen" når ikke norske medier.
Vis hele sitatet...
Eller, kan det tenkes at Trump faktisk var så ille som han ofte ble fremstilt og som det finnes mengder av bevis for?
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av Ubermench Vis innlegg
Er det ikke propagandamaskineriet til Demokratene som rekker langt og slukes rått? Husker du ikke hvor ekstremt mye av norske nyheter som handlet om Trump når han var president? Og det var "skandaler" alt sammen. Poenget er vel at det nok er mulig å lage skandalesaker om Biden også, men den "propagandaen" når ikke norske medier.
Vis hele sitatet...
Siden du spør: nei.

Eller mente du å si "propagandamaskineriet til demokratene rekker langt og slukes rått"? For da kan du jo begrunne påstanden.

DETTE er forresten whataboutism, siden det ble nevnt for 2 sek siden i tråden.
Sist endret av robhol; 17. oktober 2022 kl. 20:19.
Biden begynner helt klart å surre litt.
Men han vil ihvertfall det beste for USA, ikke bare seg selv.

Trump f.eks.. 30573 falske eller misledende utsagn på 4 år.
https://www.washingtonpost.com/polit...er-four-years/

Det er farlig.
Jimmy Fallon bruker å ha noen innslag der han kødder med Biden og typisk går det i at han snakker uforståelig, er forvirret,
går på tryne fordi han er så gammel og så videre. Fallon er ikke spesielt kontroversiell så jeg regner med at dette er en relativt
vanlig oppfatning av Biden.
Sist endret av vindaloo; 17. oktober 2022 kl. 20:22.
Sitat av Ubermench Vis innlegg
Er det ikke propagandamaskineriet til Demokratene som rekker langt og slukes rått? Husker du ikke hvor ekstremt mye av norske nyheter som handlet om Trump når han var president? Og det var "skandaler" alt sammen. Poenget er vel at det nok er mulig å lage skandalesaker om Biden også, men den "propagandaen" når ikke norske medier.
Vis hele sitatet...
Nevn én skandale fra Biden, som er på høyde med "grab'em by the pussy!"? Eller den måten Rump har håndtert topp hemmelige dokumenter om atomraketter?
Hvis du ikke er i nærheten, ja, så kan du holde kjeft med dine tomme ord!
dont get your panties in a bunch.

Dere som heier på demokratene, hva tenker dere om propaganda-apparatet på deres side? Er cnn bedre enn fox?

Til slutt: Reagan var dement på slutten av sin tid som president, så dette er ikke upløyd mark.
Sitat av Delikatdust Vis innlegg
Dere som heier på demokratene, hva tenker dere om propaganda-apparatet på deres side?
Vis hele sitatet...
Jeg heier ikke på noen av dem. Men slik noen av replublikanerene driver på, er det ikke så nødvendig med så stort propagandaapparat. For de med litt vett i pannen ser galskapen hos det noen av dem holder på med.



Sitat av Delikatdust Vis innlegg
Er cnn bedre enn fox?
Vis hele sitatet...
Det meste er bedre en Fox! Fox lyver å vrir på sannheten mere enn de fleste!..
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Delikatdust Vis innlegg
dont get your panties in a bunch.

Dere som heier på demokratene, hva tenker dere om propaganda-apparatet på deres side? Er cnn bedre enn fox?

Til slutt: Reagan var dement på slutten av sin tid som president, så dette er ikke upløyd mark.
Vis hele sitatet...
Om Cnn er bedre en Fox? Om en vanlig, men noe bedriftsgjennomsyret nyhetskanal er bedre enn en kanal som teknisk sett distribuerer mer løgn enn fakta, samt vinkler alt enten rasistisk eller homofobisk og sprer hat er bedre enn en relativt vanlig nyhetskanal?

Demokratene har ikke et propagandaapparat i samme betydning som Republikanerne. Gjett hvem som fjernet ALT ansvar om å formidle sannhet i nyhetene? Det var republikaneren Reagan, det er han som er skylden i at propagandaapparatet til republikanerne kan operere som de gjør, han fjernet FCC sin "Fairness doctrine" som sa at offentlige sendinger måtte presentere alle de forskjellige synspunktene og i en rettferdig og verdig måte. Kort og godt: Fox news hadde fått sendingslisensen sin fratatt om denne regelen eksisterte i dag.
Alt Fox news gjør er å lyve for å spre frykt: Ofte i form av fremmedfrykt og demonisering av alt og alle som ikke er hvite kristne eller gjør et godt forsøk på å etterligne hvite kristne.

Tucker Carlson har gjort karriere på det her, i fotsporene til Rush Limbaugh (må han brenne i hælvette).

Det Republikanerne er flinke på er Projisering og Røykskjermer: De anklager alt og alle for hver minste ting, og det er her FRP får strategien sin i fra: I opposisjon pirker de på hver minste fuckings ting men når de selv er i regjering så flytter de bare målpostene og ignorerer at de er ubrukelige. De er de største mottakerne av private donasjoner og er i sengs med de største kommersielle entitetene i verden.

Jeg vil også legge ved det faktum at de demokratiske statene, betaler sin andel og mer til den føderale statskassa: De røde republikanske statene er flinke på å kaste bort pengene de blå statene betaler inn.

https://www.tampabay.com/opinion/202...ceipts-column/

https://taxprof.typepad.com/taxprof_...ates_feed.html


For å gå tilbake til spørsmålet ditt: Jeg heier ikke på Demokratene, de har interne problemer. Men det er klart at de er "the lesser of two evils". Republikanere er rasistiske homofobiske monolitter, og jeg har særdeles lite over for sånne kuker.
Sist endret av Dodecha; 17. oktober 2022 kl. 21:04.
Hva jeg tenker?
Vel, når Biden står i fult alvor på tv og sier han kom til senatet for 180 år siden, + en del annet vilt babbel, så virker han ikke skikket til å være president.
Mvh
Sitat av Bobben79 Vis innlegg
Hva jeg tenker?
Vel, når Biden står i fult alvor på tv og sier han kom til senatet for 180 år siden, + en del annet vilt babbel, så virker han ikke skikket til å være president.
Mvh
Vis hele sitatet...
Så det kan ikke være mulig, at han prøver seg på noe humor der? Altså at han lager humor ut av sin alder.
Senil gammel tulling men fortsatt bedre enn han forrige. Hører snakk om at Dwayne The Rock Johnson skal stille som kandidat ved kommende valg.. Kan se det for meg men samtidig ikke. USA er et merkelig land.
Sitat av Gnarve Vis innlegg
Senil gammel tulling men fortsatt bedre enn han forrige. Hører snakk om at Dwayne The Rock Johnson skal stille som kandidat ved kommende valg.. Kan se det for meg men samtidig ikke. USA er et merkelig land.
Vis hele sitatet...
Ikke si det der for høyt, er du snill. For det kan hende at "the presedentor" kommer, og gjør rent bord på "tronen".
Folk som har brukt mer tid med en demenspasient trenger ikke å se så utrolig mange klipp av Biden for å skjønne at han faktisk er det. Uansett hvor mye kilder eller drit dere vil ha, jeg stoler på mine egne «løgnaktige» øyne og erfaring og ikke såkalte factcheckers eller freakforum pimps�� bare for å ha det sagt har jeg aldri støtter trump eller noe parti for den del for begge to er gjennomsyret korrupt og gjør ingenting for den vanlige amerikaneren på gata. Bare en hel del symbolpolitikk uten substans
Sitat av Dodecha Vis innlegg
de er "the lesser of two evils"
Vis hele sitatet...
Det blir litt som å si at det er bedre å gå med beina først inn i en kvern siden en lever litt lenger...
Hele Trump opplegget virket som en vrangforestilling. Jeg kan nesten ikke tro at han faktisk var president... Det er for meg liten tvil om at Biden kommer best ut av en Trump vs Biden konkurranse, og det by far.

Men uavhengig av hvordan Trump var. Biden er ganske på trynet han også eller? På en totalt annen måte selvfølgelig, men han surrer noe jævelig gjør han ikke? Skulle en tro at det ikke fantes noe bedre å stemme frem enn Biden, kanskje noen som ikke er 100år gammel?
Joe Biden virker ikke å være helt til stede, og det er helt bak mål at en mann på 79 år (snart 80) skal være president. Han er åpenbart ikke egnet til rollen på grunn av mange faktorer, først og fremst som har med hans alder og gjøre. Tenk hvor enkelt det vil være for folkene rundt Joe Biden og manipulere han. Er vel neppe den folkevalgte presidenten som har mest innflytelse. Det burde vært en øvre aldersgrense for å være president, slik som det er en nedre aldersgrense, synes jeg. Hvis en på 34 år ikke kan bli president i Usa fordi han er for ung, synes jeg ikke en på 80 år skal kunne bli president heller.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av Alge Vis innlegg
Hele Trump opplegget virket som en vrangforestilling. Jeg kan nesten ikke tro at han faktisk var president... Det er for meg liten tvil om at Biden kommer best ut av en Trump vs Biden konkurranse, og det by far.

Men uavhengig av hvordan Trump var. Biden er ganske på trynet han også eller? På en totalt annen måte selvfølgelig, men han surrer noe jævelig gjør han ikke? Skulle en tro at det ikke fantes noe bedre å stemme frem enn Biden, kanskje noen som ikke er 100år gammel?
Vis hele sitatet...
Det er mulig - bare at ingen har postet noe som hinter til å underbygge det så langt. Alt man har sett fra "Biden er dement-gjengen" er "men han oppfører seg litt rart og pedofilt og dement, nei jeg vil ikke forklare hva jeg mener med det, hvorfor jeg tror det, hva jeg legger i det, hvor jeg har det fra, eller noe annet som muligens kan brukes som utgangspunkt for å diskutere".

Men, la oss nok en gang anta at Biden er kav dement. Da blir det plukket opp, og han blir avsatt, og visepresidenten tar over. Folk som mener han er kav dement allerede vil vel neppe se det sånn, men da kan de begrunne påstandene sine i stedet for å komme med tomprat, svada, hersketeknikker og annet tull. Slik jeg og andre har bedt innstendig om fra starten, i begge emnene om dette.

(Eventuelt kan den gjengen også innse at de har mindre kompetanse enn det betydelige apparatet rundt presidenten i et av verdens mektigste land og - sterke ord fra meg - få seg et liv.)

Når det gjelder "USA burde velge folk som er hakket yngre enn krittiden" tror jeg ingen egentlig gidder å krangle på det, men USA generelt er jo ikke akkurat toppen av fornuft.

Sitat av neiass Vis innlegg
Joe Biden virker ikke å være helt til stede
Vis hele sitatet...
Spennende. Forklar!
Sist endret av robhol; 18. oktober 2022 kl. 11:44.
Sitat av robhol Vis innlegg
Det er mulig - bare at ingen har postet noe som hinter til å underbygge det så langt. Alt man har sett fra "Biden er dement-gjengen" er "men han oppfører seg litt rart og pedofilt og dement, nei jeg vil ikke forklare hva jeg mener med det, hvorfor jeg tror det, hva jeg legger i det, hvor jeg har det fra, eller noe annet som muligens kan brukes som utgangspunkt for å diskutere".

Men, la oss nok en gang anta at Biden er kav dement. Da blir det plukket opp, og han blir avsatt, og visepresidenten tar over. Folk som mener han er kav dement allerede vil vel neppe se det sånn, men da kan de begrunne påstandene sine i stedet for å komme med tomprat, svada, hersketeknikker og annet tull. Slik jeg og andre har bedt innstendig om fra starten, i begge emnene om dette.

(Eventuelt kan den gjengen også innse at de har mindre kompetanse enn det betydelige apparatet rundt presidenten i et av verdens mektigste land og - sterke ord fra meg - få seg et liv.)

Når det gjelder "USA burde velge folk som er hakket yngre enn krittiden" tror jeg ingen egentlig gidder å krangle på det, men USA generelt er jo ikke akkurat toppen av fornuft.


Spennende. Forklar!
Vis hele sitatet...
Jeg prøver ikke å diagnostisere han og jeg tror ikke nødvendigvis han er dement. Jeg bare spør folk her inne hva de mener for jeg syns selv han er noe gammel og surrete for president å være. Min mening kommer ærlig talt utelukkende fra sånne videoer som TS poster over her og jeg skjønner at de setter han i litt ekstra dårlig lys.

Det går i talefeil, snodig oppførsel, forvirring og det at han til tider ikke klarer å fullføre en tankerekke og si ferdig en setning når han står å taler offentlige. Jeg syns rett og slett at han er så surrete for fuckings president å være at vice presidenten burde ta over. Nå skal det sies at jeg baserer min mening på YT klipp, så jeg er inneforstått med at jeg kanskje bommer litt her, men det sakt så er det litt vel mange klipp av Biden som surrer skikkelig på den lille tiden han har vært president. Hva mener du selv om det? Har du sett klippene TS poster feks?
Sitat av robhol Vis innlegg
Spennende. Forklar!
Vis hele sitatet...

Den er mange videoer hvor han virker ganske lost, som tidligere nevnt. Hvor han har problemer med å snakke, problemer med å forstå enkle spørsmål, problemer med å gå stødig, dårlig hukommelse. Disse adferdsmønstrene kommer trolig til å bli mer vanlig desto lengre tid går, ikke mindre. Det er helt normalt for mennesker som er 80 år gammel. Som president, mener jeg at man bør være den beste for jobben. Biden er ikke egnet som president etter min mening siden han ikke tilfredsstilller mine krav om mental skarphet. Kankje du har andre krav, og det er helt greit. Men jeg synes det er egoistisk og det hele tatt stille som president kandidat når man ikke er på sitt beste og skarpeste. Det er ikke noe rett svar på hvem som er bedre av Biden eller Trump. Det er helt subjektivt. Samme greie men CNN vs Fox.
Det er vel ikke så veldig mye Biden gjør solo vil jeg tro og sikkert nok folk folk rundt han som tilrettelegger for
hva han skal si, til hvem og hvorfor. Begrenset hvor mye skade han kan gjøre da

Trump derimot tror jeg gikk off script ganske ofte.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av Alge Vis innlegg
Jeg prøver ikke å diagnostisere han og jeg tror ikke nødvendigvis han er dement. Jeg bare spør folk her inne hva de mener for jeg syns selv han er noe gammel og surrete for president å være. Min mening kommer ærlig talt utelukkende fra sånne videoer som TS poster over her og jeg skjønner at de setter han i litt ekstra dårlig lys.

Det går i talefeil, snodig oppførsel, forvirring og det at han til tider ikke klarer å fullføre en tankerekke og si ferdig en setning når han står å taler offentlige. Jeg syns rett og slett at han er så surrete for fuckings president å være at vice presidenten burde ta over. Nå skal det sies at jeg baserer min mening på YT klipp, så jeg er inneforstått med at jeg kanskje bommer litt her, men det sakt så er det litt vel mange klipp av Biden som surrer skikkelig på den lille tiden han har vært president. Hva mener du selv om det? Har du sett klippene TS poster feks?
Vis hele sitatet...
Nei, du "spør ikke bare spørsmål" i en diskusjon og ignorerer svarene, det er et åpenlyst forsøk på å unngå å måtte forklare hva man mener - motbevis meg gjerne ved å faktisk begrunne ting.

(Resten av posten er mindre personlig rettet mot deg, for å ha nevnt det.)

Det er pinlig innlysende at mange her har for seg at fyren er dement, dét har vi fått etablert. Alle som ser ut til å mene det er et reelt problem blånekter derimot å forklare hvorfor. Altså med noe annet enn "lol se på gamlingen da, han gjør gamlingting". Ja, fordi han er eldgammel. Vis at det er et problem, eller gå og bær deg et annet sted.

La oss ta en kjapp recap av noen utvekslinger i disse trådene så langt:

A: jeg tror han er dement
B: Hvorfor?
A: jeg tror han er dement
B: ... ja, ok, fikk med meg det første gangen, men hvorfor?
A: JEG TROR HAN ER DEMEEEEEEEEEEEEEEENT
Vis hele sitatet...
Eventuelt

A: Jeg tror han er dement
B: Hvorfor?
A: lol det er så sykt at du blindt forsvarer demente
B: Nei, seriøst: jeg bare lurer på hvorfor d-
A: lol hvorfår går du ikke å GIFTER deg med BIDEN siden du er så FORELSKET
Vis hele sitatet...
Eventuelt

A: Jeg tror han er mer dement/mindre egnet enn Trump
B: Rart at Trump var enda mindre verbalt sammenhengende, emosjonelt stabil, etisk/moralsk/sosialt oppegående osv., d-
A: ÅJA SÅ ALT MÅ LIKSOM SAMMENLIKNES MED TRUMP NÅ!!!!!!111
B: Øh... men... det var det jo du som gj-
A: POLARISEEEEEEEEEEERIIIING!!!!!!!
Vis hele sitatet...
Eventuelt

A: Biden er dement, lurer på hva folk synes om dette?
A2: Veldig bekymret
A3: Bekymret, veldig
A4: Velkymdig bekret
B: Er han dem-
A: VET IKKE SPØR BARE SPØRSMÅL ER IKKE DET LOV HELLER NÅ?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!
Vis hele sitatet...
Eventuelt

A: Biden er bokstavelig talt død
B: Ser ut som han lever for m-
A: DEMOKRAAAAAAAAAAT
B: Altså, jeg er ikke noen fan av Biden engang, h-
A: ONDE VENSTRE SIDEN RABBLERABBLERABBLE
Vis hele sitatet...
Det man ikke har sett er:

A: Jeg tror Biden er dement
B: Hvorfor?
A: Her har jeg en reell kilde som antyder at Biden har kognitive svikter, fordi [....]
B: Å ja, [fornuftig diskusjon]
Vis hele sitatet...
... faktisk ikke skjedd en eneste gang.

Det blir litt lite produktivt. Riktignok hysterisk at dette kommer fra den siden som hyler aller høyest om å bli kneblet, ignorert og uglesett for synspunktene sine, og hvor faktaresistente alle andre er, osv.

Da er det på tide å slutte å sirkelrunke rundt hva man tror og føler på seg, og heller deale med den virkelige verden.

Facts don't care about your feelings, vettu.
Sist endret av robhol; 18. oktober 2022 kl. 15:57.
Sitat av FuNcEd Vis innlegg
Har kommet over endel videoer og klipp av Joe Biden, altså presidenten i USA, der han sniffer og lukter i håret på mindreårige jenter. Han håndhilser på spøkelser og ser ofte forvirret ut. Virker som han glemmer av hvor han er og går seg bort på scena feks etter taler.

Men det stopper ikke der, han prater mye tull og babler ting som ikke gir mening. Virker egentlig som om han er senil. Lyger om at sønnen hans døde Irak for å nevne noe, skulle jeg nevne alt hadde jeg nok sittet hele dagen. Mye av videoene finnes på YouTube, mange er hårreisende og jeg mener helt klart denne mannen ikke er oppegående nok til å være president, eller sitte på så mye makt generelt..

Hva tenker dere?

Se for dere at Donald Trump hadde gjort det samme..
Vis hele sitatet...
Han har hatt en del rare episoder ja - gjenstår å se om han stiller/får stille og evt vinner i 2024. Har jo helt klart litt underholdningsverdi, tross heller dårlig resultat som president.


Lovord fra tidligere sjefen fikk han i forkant av valget 2020:
'Don't underestimate Joe's ability to fuck things up'
- Barack Obama
Sitat av robhol Vis innlegg
Nei, du "spør ikke bare spørsmål" i en diskusjon og ignorerer svarene, det er et åpenlyst forsøk på å unngå å måtte forklare hva man mener - motbevis meg gjerne ved å faktisk begrunne ting.

(Resten av posten er mindre personlig rettet mot deg, for å ha nevnt det.)

Det er pinlig innlysende at mange her har for seg at fyren er dement, dét har vi fått etablert. Alle som ser ut til å mene det er et reelt problem blånekter derimot å forklare hvorfor. Altså med noe annet enn "lol se på gamlingen da, han gjør gamlingting". Ja, fordi han er eldgammel. Vis at det er et problem, eller gå og bær deg et annet sted.

La oss ta en kjapp recap av noen utvekslinger i disse trådene så langt:



Eventuelt



Eventuelt



Eventuelt



Eventuelt



Det man ikke har sett er:



... faktisk ikke skjedd en eneste gang.

Det blir litt lite produktivt. Riktignok hysterisk at dette kommer fra den siden som hyler aller høyest om å bli kneblet, ignorert og uglesett for synspunktene sine, og hvor faktaresistente alle andre er, osv.

Da er det på tide å slutte å sirkelrunke rundt hva man tror og føler på seg, og heller deale med den virkelige verden.

Facts don't care about your feelings, vettu.
Vis hele sitatet...
Det er flere som begrunner hvorfor de tror han er dement/begynnende dement.

Har du sett videoene av hårsniffing og ordsalater? Det er ganske mange.

"Han er eldgammel så han vil oppføre seg eldgammelt"

Da synes jeg det er på tide å vurdere 40-50-60åringer som presidenter heller enn eldgammel-åringer.

Trump var ræva, men virket ikke borte vekk på samme måte som Biden. Men han er uten tvil borte vekk han også. Serieløgner, narsissistisk osv.

Demens er en gradvis greie. Han er ikke samme mann som for 10-15 år siden.

Er det ikke hensiktsmessig med en sterk leder som virker solid for demokratene?
Sist endret av krystallkongen; 19. oktober 2022 kl. 08:38.
Bare for å gi dere som er så standhaftige på kilder og mener at Biden ikke er så ille, så får dere en. Jeg kunne ha listet utallige, men det virker som at dere får servert nyhetene deres gjennom kilder som har prøvd alt de kan siden Biden kom til makten å legge lokk på det. Retorikken han har hatt mot stormaktene Russland (spesielt i opptakten til ukraina-krigen) og Kina er veldig skremmende. Det hvite hus må stadig vekk gå ut å ta tilbake det Biden sier som det og står i artikkelen.

https://www.aljazeera.com/amp/news/2...inese-invasion
Sist endret av balubahopp; 19. oktober 2022 kl. 09:13.
Og hva med alle de som lider under hans narkotika politikk mens videoer florerer av Hunter bidens adferd?

Dobbeltmoral
Jeg kan legge til en ting til som en her i tråden som hardnakket påstår at andre svelger propaganda og kom med påstand(uten kilde forøvrig) at republikanerne får mest penger av wall street. Dette er ganske godt dokumentert ikke stemmer og alle som har fulgt amerikansk politikk tett en stund vet at demokratene får mest fra Wall Street. Til og med Obama fikk flest donasjoner når han drev valgkampanje. Dette var første kilden som kom opp kunne listet mange flere. https://www.npr.org/2020/08/17/90262...ocrats-in-2020

Nå kommer jeg til å få stempel som trump supporter, noe jeg gir faen i siden jeg på lang nær er det. Han ble kritisert fra lilletåa og opp hver dag i alle aviser og forum og jeg har selv kritisert han på flere områder. Jeg har likevel nok hjerneceller til å se hva Biden driver på med å.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av balubahopp Vis innlegg
Bare for å gi dere som er så standhaftige på kilder og mener at Biden ikke er så ille, så får dere en. Jeg kunne ha listet utallige, men det virker som at dere får servert nyhetene deres gjennom kilder som har prøvd alt de kan siden Biden kom til makten å legge lokk på det. Retorikken han har hatt mot stormaktene Russland (spesielt i opptakten til ukraina-krigen) og Kina er veldig skremmende. Det hvite hus må stadig vekk gå ut å ta tilbake det Biden sier som det og står i artikkelen.

https://www.aljazeera.com/amp/news/2...inese-invasion
Vis hele sitatet...
Nei, det her er igjen en liten maurtue, i riktig rettning må jeg si, i forhold til de ekstravagante påstandene Republikanernes president kom med, daglig.
At Biden tar en strengere stand mot måten Kina driver på er på tide, noen må tørre vise kineserne at oppførselen deres er uakseptabel.

Du smører også tykt på her, med påstanden om at det hvite hus "stadig vekk må ta tilbake det Biden sier". Det som faktisk står er at Biden ville forsvart Taiwan om Kina invaderer, men at på spørsmål fra Kina om klarifisering så støtter USA offisielt One China prinsippet. Det her er helt vanlig diplomatisnakk, og ikke en blipp på radaren en gang.

At du mener det her er noe som helst fellende bevis på Bidens forfallende mentale tilstand bare bekrefter hvor på bærtur du er.
Etter Republikanernes siste president er som sagt terskelen for å heve øyenbrynene økt noe inni granskauen.

Så for meg er det fremdeles bare et skittent spill fra en viss side: Det fremstår fremdeles totalt urkomisk ut at dere står her å peker å kaller en eldre fyr dement for han snubler litt i ordene sine.
For har dere virkelig glemt det takraset som satt i det hvite hus sist? Det virker slik, jeg håper vi aldri ser et slikt sirkus i det hvite hus igjen. Og nei, dere kan sitte her å lyve og hause opp bagateller, men ingen kan måle seg med Trumps sirkus, og det er patetisk at dere i det hele tatt prøver å pushe en slik agenda.
Herregud, går jo ikke an å diskutere en president uten å måtte dra fram feilene til motparten. Barnslig utvikling